Jak je možné, že Švédsko u dotovaných vlaků porušuje legislativu EU, která zakazuje povinné místenky, takže se do toho pak cestující nedostane? Jaké dostalo sankce z Bruselu? Toto se v minulosti řešilo, když ČD zavedly kapacitně nevyhovující Railjety do Brna a chtěly v nich povinné rezervace a MD tehdy odpovědělo přesně takto, že povinná rezervace není možná kvůli dotacím z veřejných zdrojů…
Dejv
2 hodin
Zrovna 2 týdny zpět jsem tuhle trasu absolvoval (verzi s přestupem v Bodo) a bylo to úplně na pohodku svezení. Lůžkový vůz pohodlný, klima fungovala, dost zásuvek, zamykání na kartu.. a výhledy hlavně v Norsku před Narvikem luxus. Navíc se v některých vozech dají stáhnout okna, takže člověk může čumět ven. Je sice pravda, že vagony jsou starší (hlavně ty sedící) a letecky by to upřímně řečeno vyšlo o pár stovek levněji, ale to by byla děsná nuda. 😄 Doufám, že ty noční spoje nějakou formou zachovají, byla by jich škoda nechat tam jezdit jen náklady. I když podle toho… Číst vice »
Kým sa tam nevymení vozový park (ktorý vlastní Trafikverket takže je nezávislý na dopravcovi), veľa sa toho nezmení. Vždy ma fascinovalo aké neskutočné vraky tam sú schopní vypravovať – polovica súpravy s odpadajúcim lakom nie je nič výnimočné.
A nejen vagóny, součástí kontraktu byl i najem lokomotiv a na to právě poukazovalo Vy, jak byly poruchové. Jinak na některých nočních vlacích (které momentálně provozují SJ) jezdí ještě vagóny vyrobené na přelomu 40/50-tych let. V každém případě určitě k zlepšení kvality došlo. Srovnání s nočními vlaky, které nadále provozuje SJ, tak noční vlaky od Vy jsou na tom o něco lépe. Jinak nové vagóny objednaný jsou, ale je tam kolem toho stále diskuze. Tedy objednaný jsou snad pevně zatím jen vozy v evropském profilu pro cesty na kontinent. Tyto starší vagony jsou ve švédském národním profilu a díky šíří… Číst vice »
Jak je možné, že Švédsko u dotovaných vlaků porušuje legislativu EU, která zakazuje povinné místenky, takže se do toho pak cestující nedostane? Jaké dostalo sankce z Bruselu? Toto se v minulosti řešilo, když ČD zavedly kapacitně nevyhovující Railjety do Brna a chtěly v nich povinné rezervace a MD tehdy odpovědělo přesně takto, že povinná rezervace není možná kvůli dotacím z veřejných zdrojů…
Zrovna 2 týdny zpět jsem tuhle trasu absolvoval (verzi s přestupem v Bodo) a bylo to úplně na pohodku svezení. Lůžkový vůz pohodlný, klima fungovala, dost zásuvek, zamykání na kartu.. a výhledy hlavně v Norsku před Narvikem luxus. Navíc se v některých vozech dají stáhnout okna, takže člověk může čumět ven. Je sice pravda, že vagony jsou starší (hlavně ty sedící) a letecky by to upřímně řečeno vyšlo o pár stovek levněji, ale to by byla děsná nuda. 😄 Doufám, že ty noční spoje nějakou formou zachovají, byla by jich škoda nechat tam jezdit jen náklady. I když podle toho… Číst vice »
Píšu Bodo, ale myslím samozřejmě Boden.
Kým sa tam nevymení vozový park (ktorý vlastní Trafikverket takže je nezávislý na dopravcovi), veľa sa toho nezmení. Vždy ma fascinovalo aké neskutočné vraky tam sú schopní vypravovať – polovica súpravy s odpadajúcim lakom nie je nič výnimočné.
A nejen vagóny, součástí kontraktu byl i najem lokomotiv a na to právě poukazovalo Vy, jak byly poruchové. Jinak na některých nočních vlacích (které momentálně provozují SJ) jezdí ještě vagóny vyrobené na přelomu 40/50-tych let. V každém případě určitě k zlepšení kvality došlo. Srovnání s nočními vlaky, které nadále provozuje SJ, tak noční vlaky od Vy jsou na tom o něco lépe. Jinak nové vagóny objednaný jsou, ale je tam kolem toho stále diskuze. Tedy objednaný jsou snad pevně zatím jen vozy v evropském profilu pro cesty na kontinent. Tyto starší vagony jsou ve švédském národním profilu a díky šíří… Číst vice »