Téměř 160 tisíc lidí denně. Vlaky PID lámou rekordy, nejsilnější je směr do Kolína
Jednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Počet cestujících ve vlacích Pražské integrované dopravy nepřestává růst. Loni vlaky v rámci PID využívalo na území metropole v průměru
Tohle je vcelku logické a železnice poblíž aglomerací a na velké vzdálenosti smysl má a bude mít vždy. Zajímala by mě spíše ta statistika lokálek v krajích kde dávají lišky dobrou noc a přepravní výkon je 20 lidí za den.
No 20 lidí za den, vždyť to píšete.
Pořád se u nás řeší produktivita práce, že prý nízká a proto mzdy jinde než v Německu. Tohle je vzorový příklad: fíra v 810 veze 3 šotoušky a dvě babky lokálkou vs fíra v 471+071+971+471+071+971 v 7 ráno/4 odpl. na 171, 011, 231…
A o tom to je.
.Doba nedávno minulá
Železnici budeme udržovat ve stavu trvalého chátrání – ministr dopravy Stráský
Železnice je relikt 19. století. Budoucnost je v silniční dopravě – ministr dopravy Říman
ANi jeden z nich neměl prachy na zlepšení stavu a k tomu železnici klesaly výkony.
Méně prioritní role železnice v 90. letech mi přijde zcela logická. A ten relikt 19. století je bohužel pro většinu sítě pravda, i když se to nechce vidět, protože v tom ČD má kšeft.
Co se týče budoucnosti, tak z pohledu 80./90. let modální split železnice poměrně dost padl. Takže ano, tehdejší budoucnost patřila silnicím. Nevidím na tom nic nepochopitelného…
Pojem „tehdejší budoucnost“ mě pobavil, ale jinak je ten příspěvek strašnej žvejk.
Protože už tehdy mnoho lidí varovalo, že to, co nám tu Stráský a spol. vykládali, jsou nesmysly, ostatně stačilo se podívat za hranice.
Důvody pro výroky o „budoucnosti patřící silnicím“ byly tři:
1. okouzlení těchto pánů konzumem (dvě auta do každé rodiny)
2. nepochopení potenciálu železnice za předpokladu její modernizace.
3. slepota vůči negativním jevům spojeným s bezbřehým rozvojem IAD
Nemyslíte, že „pražské příměsto“ (obecně suburban velké aglomerace) není synonymum slova „železnice“? To zavření třetiny sítě (kilometrického rozsahu) nás pořád ještě čeká.
Nevím, jestli třetina, ale část se určitě bude muset zrušit.
A co byste viděl za hranicemi? Tři auta v každé rodině a autem se jezdí i pro rohlíky 200 metrů (=přesně jako dnes v CR). A fakt si nemyslím, že by s tím něco Stráský zmohl i kdyby se postavil na hlavu a podepřel ušima.
Jestli je Stráský osloven konzumem nevím, přišel mi vždy jako vágus a byl celý život aktivní turista, zrovna ten mi do konzumní škatulky moc nesedí.
Snažím se vám vysvětlit, že to nebylo ani tolik o nepochopení jako o naprostém nedostatku peněz na stovky miliard, které rekonstrukce všech tratí a všech vozidel po totáči vyžadovala.
A já se vám snažím vysvětlit, že stačilo podívat se za hranice, aby člověk viděl, že železnice není žádný relikt 19. století, ale moderní, rychlý a pohodlný způsob přepravy. Podobné bláboly však tehdy bohužel byly na denním pořádku a v žádném případě nešlo jen o peníze, ale též o mentalitu. (M. Římana si dobře pamatuju.)
Nejen Říman – tehdy hodně škodil především jeho náměstek (kulhající) Michal Tošovský …
Prudkému poklesu cestujících šel naproti sám stát vedením železnice, ne jen úrpkem do aut, autobusů a nedostatkem investic, ale už jen debilním vedením, které všem připadalo v pořádku.
Nejen debilním, ale spíše kariéristickém – ale jinak je to docela přesné …
Oba ODS. Překvapuje vás snad něco?
Chápu, už je to naštěstí ale minulost, raději nevzpomínat, je třeba se se dívat dopředu.
U dívání se dopředu se musí přemejšlet a nedejbože i makat, to je lepší kolovrátkovat čtvrtstoletí starý anekdoty o Stráským…
Říkal to tehdy i třeba Falbr (ČSSD).
Tak ještě že máte nad kým vítězit staré bitvy. Přihoďte si k tomu ještě Kalouska.
Měl byste nějaký odkaz na toho Stráského? Já si naopak pamatuji, že na několika vystoupeních říkal, že v železnici je budoucnost.
On to pravděpodobně ani neřekl, jen v OSŽ nemají o čem kecat u piva, tak si čtvrtstoletí vyprávějí tohle…
Není důležité, že se to nestalo, ale že se to mohlo stát!
On to řekl, nikoliv pravděpodobně. Takovou pitomost zapomenout nelze.
Na tarif ČD se to vyplatí hlavně tehdy, pokud se kromě denního dojíždění do práce jezdí ještě i jinam po republice. Třeba o víkendu na výlety apod. Pak je nejzajímavější IN50. K tomu cestující získá docela solidní počet ČD bodů, které lze docela dobře využít (vstupy, jízdenky, apod.). Při využití tarifu PID nezískám nic a jakmile vyjedu z oblasti PID, platím už drahé obyčejné jízdné ČD. Takže záleží, jak to kdo využije.
No kromě „drahého obyčejného jízdného“ můžete taky využívat stále velmi slušné relační jízdné. IN50 je stále docela raketa…
Mezi obyčejným jízdným ČD a In50 existuje ještě mezivarianta, troufám si tvrdit, že nejčastější – In25.
Také předražená podle hesla nechci slevu zadarmo.
Co prosím? Ta karta je za pár stokorun, resp. zadarmo za body a jízdné stojí korunu na kilometr. V jakém smyslu je to předražené?
Slevové nebo věrnostní kartičky dává obchodník zákazníkům zadarmo výměnou za to, že u něj budou víc utrácet. Takže jakákoliv platba za něco takového je předražená. Chápe to většina firem v ČR, jen ČD opět musí patřit do té menšiny, která nechce slevu zadarmo.
Například? Který obchodník vám dá 25%, respektive 50% a 100% slevu zadarmo třeba na rok? Žádného si teda nevybavuji, tak mi osvěžte pamět…
Tak nechť se mínusující vyjádří, já bych to rád věděl, ať vím kde mám nakupovat.
Nebo je to jen hloupé tlachání, které se nehodí do jejich teorie „soukromník je bůh, všude bude fungovat dokonale, levně, bez žádného problému“ ? 🙂
Však také ano, stačí jezdit a sbírat body na e-shopu, za které si pak tu IN25 můžete bezplatně pořídit a pokud budete i nadále dostatečně jezdit, vyděláte si body zase na další rok a takhle pořád, takže to co jste napsal v první větě beze zbytku platí ČD nevyjímaje…
Přesně tak, ČD to sice zavedly z nějakých důvodů nenápadně a vůbec to nepropagují, ale je to asi tak největší výhoda bodového systému – IN25 je dokonce bez doplatku a za rozumný počet bodů (tuším že 400, tj. útrata 4000 CZK).
Chtěl bych vidět člověka, který celý týden jezdí vlakem třeba z Bernou do Prahy. A ještě bude někam cestovat o víkendu. Když už pojedu někam na výlet, tak nejlépe vychází žlutý.
Takže člověk, co celý týden jezdí pracovat z Berouna do Prahy, nesmí jezdit o víkendu do divadla do Plzně?
Z Berouna nebo Bernu? Ve druhém případě by to byla fuška i letadlem 😁. A v tom prvním opravdu nevidím problém. V čem ho vidíte vy?
Vážený Johne, chápu Vaše okouzlení žlutým, ale….. chtěla bych vidět Vaše plánování rodinného výletu:
pojedeme na lyže do Rudy? nee! tam nejezdí žlutý
tak někam jinam? na lyže nemůžem, žlutý nejezdí na hory
tak pojedeme do četlic na tobogány? nemůžem, tam nejezdí žlutý
jestli chceš svezeme se žlutým z prahy do pardubic a zpátky, vlastně sorry to tak nejde, protože k nám do berouna žlutý nejezdí, tak zůstanem sedět doma a na první výlet vyrazíme, až sem žlutý začne jezdit…
😀
Při využití tarifu PID získáte například cestování všemi autobusy v daných pásmech.
Pokud tam nějaké jezdí, na autobusovou integraci středočeský koordinátor dost sere…
To jsem si taky říkal, ale když spočítám, kolikrát jsem to za rok využil, tak 0x. Potíž je v tom, že pokud budu mít např. předplacená pásma P až 3, tak já zrovna potřebuju jezdit do dalších vnějších pásem, tj. pásmo 4 a výš. Takže tam mi to nepomůže. A ne vždy je samostatná jízdenka k předplaceným pásmům výhodnější (čas/cena). Někdy zase naopak velmi výhodná. Je to různé případ od případu, tj. není to globálně platná výhoda/nevýhoda.
Koukám, že pan VRT opět oprašuje svoji zmatenou teorii o tom, kterak lokálky mohou za opožděnou rekonstrukci tratí v okolí Prahy.
Jestli ona ta příčina, milý vrtáku, není někde jinde (neschválení projektů, složitý terén, úřední šiml atd.).
Děkuji za názor a posílám klíčenku.
😂 Kolín – Praha Masarykovo nadr. na tarif CD: 113 Kc jednim smerem, tarif PID 76 Kc jednim smerem. Jednodenni jizdenka PID, tedy vsechny pasma PID (tedy vcetne MHD v Praze) 240 Kc
A co je na tom zvláštního? Tarif ČD má za cíl být univerzální a platí ve všech vlacích. PID platí jenom v některých vlacích a jeho výše je daná tím, kolik do toho ROPID (tady Praha a StČ kraj) nasype peněz. Přitom je to na rozdíl od jiných krajů silné politické téma – proto je PID tarif tak levný a poslední roky se spíše sižoval, než zvyšoval.
máte to špatně Kolín – Praha Masarykovo nadr. ČD 98 Kč s IN 25 je to 74 Kč a s IN 50 je to 49 Kč
PetrB je šotouš a vzal to přes Nymburk.
Jednotlivé jízdenky PID levněji teda podle mě rozhodně nevyjdou.
Jsou a o dost
Jan má asi režijku…
Jistě, může za to režijka, dáblův to nástroj na železnici…
Nightmare režijka. Někomu neublíží ani oheň a na Trondu stačí malá plastová modrá kartička. Ubožáček malá ubližovaná.
A Zapa + Kirschner budou Tr10 obhajovat až do penálu, hlavně proto, že kilometrické jízdné podle něho neplatí…
Kdybyste si, milý Trondo, přečetl nejdříve na co jsem reagoval, nejen tady, tak byste ze sebe takovou kravinu nevypustil. Ale plácejte si tu dále co chcete.
Tak Tronda reaguje okamžitě. Ráno se probudí, koukne z okna, uvidí modré nebe a má po náladě. 😁
A takový Kirschner, když si zapomene vzít prášky, tak se rozzuří a musí ho umístit do vypolstrované cely.
To bylo slabé.
Levněji vyjdou jízdenky ČD jenom při cestách typu s tramvajenkou do první stanice za hranicí Prahy, protože tam není možné využít jízdenku PID za 12 Kč jako v busech. Jinak se jízdenky PID vyplatí.
Muj komentar viz vyse, tak jakemu tarifu da prednost vetsina?
Zajímavé je, že ta většina která je používá, na to má jiný názor. Proč asi?
Záleží s čím srovnáváte. Pokud s In50, In100 nebo s již zmíněnou režijkou, pak máte rozhodně pravdu. U srovnání s In25 silně záleží na typu relace (radiální, tangenciální, skrz Prahu). Ve srovnání s obyčejným jízdným mě nenapadá relace, kde by obyč. jízdné vyhrálo – snad jedině na tratích, kde je automatická 50% sleva.
Třeba Kolovraty-Říčany. A podobné relace, kdy Pražák s tramvajenkou jede těsně za město.
Tam asi stejně jede každý „zadarmo“, protože se stačí podívat, kde je právě průvodčí, a „správně“ zareagovat …
171: rekonstrukce v nedohlednu
231: rekonstrukce možná někdy
A cpeme prachy do lokálek, kde projede 20 lidí za den.
Ale chápu, že šotoušci chtějí ty lokálky, ne trať, kde projede 30000 lidí denně. To totiž nemá prioritu.
Nejde o prioritu, ale o to, že je to novostavby, s jejímiž umístěními v terénu je pravě v okolí velkých měst obvykle docela velký problém – zatímco ty „lokálky“ už dávno existují a jde jen o jejich „revitalizaci“, jejíž realizace je většinou docela snadná a v relativní blízkosti velkých měst mají dokonce i možnost „nasát“ cestující z velkých nově vybudovaných „developerských“ obytných celků.
A protože to je složité, tak se to nebude dělat. Místo toho utopíme stamiliony u Kácova. Důležité je, že se investuje.
Proč nemluvíte o předražených státních zakázkách, na kterých pracují v případě dálnice dva Ukrajinci dvakrát v týdnu a na trati dva oranžoví strejdové, kteří se opírají o lopatu, ale za jakou cenu a v jaké kvalitě? to nemá nic společného s lokálkami, to všechno jsou tunely..
Ale ano, to samozřejmě vím. Ty ceny, co si tady říkají za opravy (a v jaké kvalitě) jsou samozřejmě zlodějina. Ale taky jsem tu už mnohokrát psal, že není cílem vylepšit stav, ale investovat. Těch příkladů, kde se investovaly desítky až stovky milionů a výsledkem bylo 0 zvýšení rychlosti, stejná propustnost, tak těch bychom asi našli dost. Jo je i pár pozitivních příkladů. Ale kde byste mohl říct: jo, tady jsme nasypali do lokálky 100 milionů, vlak to jede 25 minut, místo 45 a lidí nám jede denně 900, předtím 27? Kolik si říkají monopolní dodavatelé jsem tu náznakově taky… Číst vice »
Novostavby? Proboha kde?
Praha – Úvaly (a dále do Peček a Kolína): 37 tisíc cestujících (+náklady) za den na 3kolejce
Praha – Říčany (a dále do Benešova u Prahy): 34 tisíc cestujících za den na 2kolejce
Taková zátěž opravdu potřebuje novostavbu, která je (jak jste uvedl) v nedohlednu, ne-li ve hvězdách 🙁
Tak zrovna z Libně do Úval to prakticky novostavba je, ne?
Obávám se, že ani teoreticky. Je to „pouze“ rekonstrukce – jakkoli zvýšila propustnost trati, byla potřebná a je užitečná.
Možná jen máme jinou terminologii – tam, kde koleje už byly a (zjednodušeně řečeno) se opravily, se jedná o rekonstrukci. Novostavba je kompletně nová trať tam, kde dosud žádná nebyla.
Takže když se (samozřejmě v českém případě pouze teoreticky) postaví VRT v trase nějaké původní lokálky, vlastně to bude pořád jen rekonstrukce?
Jak chcete do oblouků s poloměry pro lokálku dostat VRT? 🙂
A to tu před časem psal jako srandu…
A třetí kolej až do Libně není novostavba?
K těm počtům cestujících si připočtěte ještě lidi v dálkovce, tedy bez PID.
Můžu mít jen otázku k těm kteří mě mínusují? 🙂 To moje konstatování, že ke každé trati je potřeba připočíst ještě dálkové cestující, nevyužívající tarif PID, včetně vlaků ostatních dopravců, je špatné v čem?
Mínusy jsou jen počty šotoušů, z toho bych si nic nedělal… Sice nejsou argumenty, ale na palec dolů rádi kliknou…
Jasně , taková oprava za 300 mega na trati Mšeno-Mělník je toho jasným důkazem…
Fakt si myslíte, že to tolik stálo? a ty prachy jsou v té trati?
Víte co dneska stojí golfové vybavení?
Železničář v důchodu. Jedna věc je modernizace trati v rámci metropole, která má mít za úkol převážet desetitisíce cestujících denně. A druhá věc je revitalizace trati v rámci metropole, která by mohla převážet destitisíce cestujících denně ale nebude. Protože je jednodušší jít ve stejné stopě, stejném počtu kolejí a dokonce i ve stejném systému trakce. Na co narážím? Že byly utraceny desítky dotačních miliard, které do budoucna přijdou vniveč, protože kapacita bude nedostačující. Hrbatá je na 60 a v motorové trakci. Z Vysočan povedou do Nymburka stále dvě glajze. Perspektivní trať na Všetaty a Mladou Boleslav/ Mělník je v nedohlednu.… Číst vice »
Neviděl bych to tak zle. V další sedmiletce dostaneme místo 22 „jen“ 20 miliard €. Ale!… ono je to stejně jedno protože ani v té další sedmiletce se z toho nic opravdu nového stavět nezačne. Max Nema-Še, Přerov??? O VRT výjezdech, trati na Boleslav, nebo NS2 budeme i v dalších letech jen snít. Pardon, zpracovávat studie.
Dostaneme leda kulový. Jelikož se dle EU dotace do infrastruktury projevují jako neefektivní tak nic nebude. Imigranty taky nepříjmáme, tak ať s dotacema vůbec nepočítáme. To Polsko je jiny kafe. Dotace jsou a budou. A na těch 200 tisíc uprchlíků co mají, prý ještě z EU dostanou skoro miliardu euro na integrační programy. Co na tom, že se všema vykejvali, když ty uprchlíky mají z východní Ukrajiny. Zaplácli dvě muchy jednou ranou. Uprchlická kvóta splněna. Volná pracovní místa zalepena. A my to přes bachor, čepec, slez a knihu, všeblbé eu zalepíme. Být to u nás, tak neziskovky mohly mít peníze… Číst vice »
Tohle není o žádné efektivitě, roky trvání různých operačních programů jsou známé , stejně jako to, že po některých už jiné nepřijdou, po současném stavu přijde akorát bezúročný půjčování z EU banky a soutěžení s ostatními státy a jejich projekty o tom, kdo že má jako lepší a přínosnější projekt.
X 1: No, ve většině svých tvrzení máte asi pravdu, ale jste zbytečně „ukecanej“, takže je problémem to přečíst a ještě si uvědomit, co vlastně chcete vyjádřit. Ale musím k tomu ještě něco dodat, protože jeden drobný nedostatek to má – chybí tomu totiž ten úplný začátek, totiž popis výchozího stavu v době před cca 25 roky, kdy téměř žádná skutečně „příměstská“ doprava na železnici v ČR neexistovala (a už vůbec ne „taktová“ a s krátkým intervalem), ale neexistovala také žádná „sídliště zelených vdov“ v okolí Prahy a mnoho lidí jezdilo naopak do zaměstnání třeba na Kladno i z Prahy… Číst vice »
Ž v D. Ve své podstatě máte pravdu. Rozvoji příměsta a železniční dopravy u nás bránila zejména neznalost problematiky. Protože se nikde nevyučovala a nikdo u nás s ní neměl zkušennosti. Ale každý hned za kopcem na západ mohl už v devadesátkách vidět principy základního S-Báhnu a taky zárodky VRT a jejich vytažení ven z velkoměst. Když už na to můj bratr upozorňoval a snažil se rozvinout diskusi na téma vícevrstvé dopravy v městských aglomeracích, s důraze právě na s-bahn, vrt a zároveň volnou kapacitu pro cargo, tak od nejmenovaného zapšklého starce nedostal zápočet. Projekty dle starcova myšlení nalezly uplatnění… Číst vice »
Co to je blábol ? Ty tratě 171 a 231 taky už dávno existují nebo se pletu ?? U těchto dvou tratí by byla potřeba revitalizace jako sůl. Než nějaké „blbé lokálky“ viz pražský Semmering. Úplně zbytečná investice.
Nedělal se Semmering náhodou proto, aby se mohlo začít stavět na Kladno? Protože na Veleslavíně se dají vlaky ukončovat, je tam metro, ale jak se začne dělat úsek Veleslavín – Hostivice, je potřeba to někam odklánět a nepočítal bych, že to bude trvat méně než rok… spíš dva…
zrovna Semmering, je naopak příklad jednoho z velmi nepatrného mála dobře provedených a hlavně načasovaných modernizačních počinů…. trať na Kladno má velký potenciál, její nízké využití (v porovnání s možným potenciálem) je důsledek jejího stavu, který připomíná spíše odlehlou lokálku. A jak už zaznělo, bude při reko kladenské tratě nutno někam odklánět dopravu, aby z Hostivic nemusela být jediná náhrada bus. Kampak se dají vlaky od Kladna odklonit?? správně na Semmering. Je zázrakem, že někoho v ČR napadlo (a dokonce to zrealizoval) tu trať „vylepšit“ ještě než začno uzavírka Kladenské tratě, stejně tak už měla být dávno rekonstruována a elektrifikována… Číst vice »
příklad jednoho z velmi nepatrného mála dobře provedených a hlavně načasovaných modernizačních počinů
no tak určitě. Hlavně že sotva byla rekonstrukce dokončena, už se na rozjásaných mapičkách budoucích pražských železnic objevuje jako elektrifikovaná…. takže se bude rekonstruovat znova?
ne, jen se tam přidají sloupy, a troleje, koleje a jejich podloží případně nástupiště se už rekonstruovat nebudou, samotná elektrifikace je už relativně jednoduchá
No už vidím jak se přidávají do těch skalních zářezů u Žvahova a na památkově chráněné viadukty, no nicméně když je to tak jednoduché, proč se nepřidaly sloupy zatím bez vedení při té dobře provedené rekonstrukci?
My burani jezdíme lokálkou od Křince do Nymburka a přestupujeme na Elefanty do Prahy.
Jízdenka na 330 minut mě stojí 92 korun, zvládnu dojet tam, vyřídit potřebné a vrátii se zase zpět do 8 pásma PID. Super nabídka, super cena, super čas… Na regionální trati Nymburk – Jičín, máme ručně obsluhované závory, výhybky, návěstidla … za 40 let minimální změny, rekonstrukce a opravy… tak jako na většině lokálek v ČR. VRT má pravdu, zrušme lokálky, když už budu sedět v autě, proč jezdit do Nymburka na hlavní trať, když jsem autem za 30 minutna Čerňáku.. VRT – LIKE!
VRT si hlavně myslí, že železnice není k plošné obsluze území (což samozřejmě ani nejde), ale k pokrytí největších přepravních proudů. Tedy především spojení větších měst, příměstská doprava. Případně jako VHD tam, kde je IAD nežádoucí (Nové Údolí, třeba). Všude jinde buď veřejná (dotovaná) doprava v podobě autobusu, nebo bohužel…
Jak v nedohlednu?
231: zásadní stavby započnou tento rok
171: zásadní stavby započnou příští rok
Nezastávám se lokálek ale revitalizace (ve smyslu položení nového svršku) stojí u lokálek oproti zmiňovaným tratím pakatel.
Už letos (171).
Až letos… 😀
Začnou Jakube, začnou. Na obou to bude dohromady kolik kilometrů? 10, 15?
Tak i 10 je slušné číslo, je to třetina délky té tratě. 🙂
Ne. Vůbec to není slušné číslo.
Slušné čislo by to bylo, pokud by se týkalo již proražené kilometráže tunelu ze Smíchova/ Branického mosta do Berouna ev. Hořovic.
Normálně zrovna Tobě mínusy nedávám, ale teď si jej za svou malost zasloužíš.
Radovat se z maličkostí můžeš v osobním životě. 10km opravené tratě, důvodem není.
Zejména když víš, že jinde to jde po větších nebo i celých flákách.
Sesílám na tebe, krutou kletbu mínusů, když jich bude dost, tak ti snad umře i koza.
Nechť tě černé neštovice schvátí. Palec od nohy místo nosu tobě přeju.
To abys musel sundávat ponožku, když smrkati budeš chtít.
A tobě ho just nedám. 😉
Jinde to jde, ale jsme v čechách….
a hlavně jsme na přetížené trati, pro kterou není jiná alternativa = nelze dělat celou trať najednou v režimu nepřetržité a dlouhodobé výluky
Ono hlavně když se obyčejná stavba táhne několik let, než se dostaví a i tak je to ve výsledku málo, protože te kdo to navrhoval myslel na něco jiného nežli na to, aby to jak se to postaví přineslo nějaké bonusy i v horizontu delším nežli 5 let (A z těch 5 ti let zbývá minimum, jelikož všichni víme, jak dlouho se staví…)
Tak zrovna na 171 to nešlo vůbec a 231 se málem rozpadla. Proti tomu je 10 km značný posun správným směrem…
Jinými slovy letos možná kousek a konec až do Nymburka a Berouna kdy? 2030? Ta kapacita chybí teď.
To bude v pohodě, kapacitu přece získáme tím, že rychlíky natáhnem přes lokálku s Rudnou, i když se v Ejpovicích utratilo půl miliardy na jednu ušetřenou minutu pro rychlík.
Mě osobně nevadí ten Ejpovicke tunel. Ale že se trochu nepřemýšlelo dopředu a nenechala se ta stará trasa. V okolí velkyho města se hodí každá glajza.
Ano, to tu zde bylo hojně řešeno. Prostě chyba. Bohužel.
Já taky nepsal nic o tom, že by mi vadil tunel, ale spíš to, že se vyhodilo půl miliardy na ušetřenou minutu, aby o kousek vedle někdo odkláněl rychlíky, které by tak asi o 10 minut zpomalil, pokud k tomu někdy dojde.
Protože tunel Beroun už se mohl dávno razit, nebýt (nejen) Bárty…
171 by i fungovala, vždyť tam oproti Kolínu skoro nic nejede, tam bude docela stačit, když se ty koleje a zabezpečení nebudou rozpadat.
No kdyby se řeklo, že co nedoplatí EU, doleje ČR, tak se samozřejmě může stavět cokoliv libo jest…
Pochybuju, že by to bylo víc než Babišových devět miliard za debilní nápad přeplnit vlaky důchodcema.
Z 231 je hotovo v Čelákovicích. Ze 171 nic. Jestli se opravdu dnes kopne, budu jen rád. Ale myslím, že jsem optimista.
Tak to jste si to pěkně polepil… za takovouhle malost vás X1 pěkně roznese.
Vrťák budiž roznesen na kopytech a sandálech při demonstraci Schotousu, za obnovení provozu na perspektivní trati z Moravského Berouna do Dvorců.
Poté jej ještě třikrát udeří šlak, když se dozví, že Leopomatenec tam chce zavést dvaceti minutovou taktovou dopravu. A všechny nás jebne, když nejinteligentnější radní Olomouckého kraje to jednomyslně schválí. 😉
Jdu se pod náporem mínusů od šotoušků z k-reportu zasebevraždit!
Můžeš to zkusit nějak rituálně.
Třeba si lehnout na koleje. Na Kozí dráhu. 😉
Bych dřív zmrznul, než se tam dočkal vlaku 😀