Tečka za snahou úředníka zrušit přechod v Přerově. Nově je bezpečnější než dosud
Proměněný přechod přes ulici bratří Hovůrků v Přerově. Foto: Přerov.eu
Přechod má nově bezpečnostní ostrůvek i nasvícení.
Přechod má nově bezpečnostní ostrůvek i nasvícení.
Ostrůvky jsou naprostá blbost, to nemá s bezpečností nic společného. Pokud bude nutný z jakéhokoliv důvodu úhybný manévr tak není jak ho provést, případně řidič prorazí pneumatiku a máme neřiditelné vozidlo letící do chodců. Ne, není to bezpečnější.
Řeším podobný případ – před deseti lety policie zamítla návrh přechodu na určitém místě. Mezitím na místě vzrostla doprava i pohyb pěších, navíc je tudy vedena dlouhodobá objížďka, ale přechod stále nechtějí povolit, protože …(asi deset dalších argumentů) a jiný přechod je pouze 150 m (a 2 křižovatky) daleko (pro dobrou polovinu uživatelů v opačném směru, než se chtějí dostat)…
Asi jsem úplný hlupák, ale pořád nechápu, jak kruhový objezd pro auta vyřeší situaci přechodu pro chodce: napadá mě jediné, že totiž ten přechod bude muset být odsunut z nynější polohy dále od současné křižovatky (nahrazené kruhovým objezdem), tedy ve směru, kam to město ve skutečnosti nechce
Třeba tak, že tam nebudou tři pruhy pro auta, ale jenom dva (nebude tam odbočovací pruh). Nebo že nájezd a sjezd z kruhového objezdu budou oddělené ostrůvkem, přes který povede ten přechod.
Co má ulice Bratří Hovůrkových společné s I/55 ?
To si spíš autor plete jiný přechod nedaleko mostu přes Bečvu, kde se stal v minulosti po zrušení přechodu “smrťák”
To, že to je zatím papírově stále jedna větev silnice I/55, protože si to zatím ŘSD a město (kraj?) nepředaly. Mimochodem, takových kousíčků I/55 je po Přerově podle map ŘSD docela hodně.
Žlutý, takže přechodný přechod.
Systém úřadů a odvolacích institucí máme v pořádku?
Metodiku dělá u nás Besip? Nebo kdo to má v gesci?
Slyšel jsem kdysi od člověka, který tam pracoval, že ve Švédsku měli úřad, který analyzoval vážné nehody a pak dával obecná doporučení ostatním institucím.
Mám k policii dost výhrad, ale pravda je, že málokdo do vyšetroval tolik ošklivých nehod jako oni. Takže obecně mají zkušenosti.
Poslední poznámka, záleží , jak je naučená populace chovat se na přechodech. Otázka jak se chová nedisciplinovanych pět procent, na nich dost záleží na výsledku. Mysleno řidičů i chodců.
Změna chování je tak na tři generace.
Dopravní police by měla být tou, kam míříte.
Jenže mám pocit, že dopravní policie velmi často zaměňuje příčinu a následek. Docela často se z jejich strany setkávám s výroky typu „nejvíc úrazů chodců se stává na přechodech, tedy bychom je měli redukovat/povolovat co možná nejméně“.
Jsou-li v práci policie nedostatky, je třeba je odstranit. Je-li níže zmiňovaná ČSN nedokonalá je třeba ji dopracovat.
Nemá-li to dělat policie, je potřeba říct, kdo to má dělat a změnit zákony a předpisy.
Na dojmy má každý z nás nárok, o tom žádná.
Napadá mě kdo vlastně pracoval na místě pana Pešouta v době kdy pracoval policie a proč to nechal tolik let vyhnít…
Rozum nakonec zvítězil. Bude někdo na kraji uvažovat jak dal s autorem zrušení přechodu,aby nezpůsobil další škody?
Za mě já být vedením města Přerov, tak to nenechám být a podám na:
a) Krajský úřad Olomouckého kraje správní žalobu za nesprávný úřední postup
b) daného úředníka rovnou trestní oznámení za jeho zneužití pravomoci úřední osoby
– jeho údůvodňování/odvolávání se na vlastní, navíc deset let starou žádost/odborné stanovisko, a nevyžádání si aktuálních stanovisek města a PČR je prostě naprosto nehorázné porušení úředních povinností!
PS: Dané trestní oznámení potenciálně může podat kdokoliv – včetně mě, ale dobré by bylo, kdyby to případně udělal novinář, který na danou skutečnost nehorázného jednání daného úředníka přišel, a má tedy k tomu nejlepší podklady!
Žádná správní žaloba za nesprávný úřední postup není.
Možná by stačilo, toho Pešouta pořádně vytahat za uši.
Sebrat mu osobní a nedat odměny, by ho jistě nepotěšilo.
le pokud má u PČR odslouženo, patrně mu k platu stejně chodí výsluha a všem se nám směje.
To že někdo trvá na dodržování norem ČSN, nemůže být důvod pro kázeňské postihy. Výsledek je, že se to dalo do pohybu a vyhovuje to ČSN.
Jenže on trval na zrušení přechodu, ne na dodržování norem. Výsledek sice je, ale po deseti letech. Ten přechod tam mohl být v téhle podobě už před deseti lety – kdyby ten bývalý policista a nyní úředník dělal pořádně svou práci.
A měl pravomoci ho měnit nebo jen prohlásit splňuje nesplňuje a zrušit?
To aby byl v souladu s ČSN měl zajistit ten co ho navrhl, ne ten co to kontroluje.
1) Platnost normy nelze uplatnovat zpetne.
2) CSN 73 6110 neni zavazna.
Pokud ten přechod nesplňuje normu, je spousta způsobů, jak to řešit. Zrušení přechodu je jen jeden z nich. Tak proč navrhoval zrovna tento způsob?
Všimněte si že i článek uvádí tuto posloupnost: přechod byl zrušen a byl vybudován jiný (dočasný?) přechod.
To je jenom formalita, asi neexistuje „změna přechodu“, tak se formálně původní zruší a vytvoří se na stejném místě nový.
Doufám že bývalému komisaři, bývalému kapitánu a bývalému policistovi – dopravnímu inženýrovi a současnému ryzímu profesionálovi Pešoutovi přidělí dohled nad dočasným přechodem a bude dotčený dočasný přechod 2x týdně kontrolovat, jak je určeno ve Veřejné vyhlášce č. j. KÚOK/93377/2024/ODSH-SH/7909
10 let sloužil dobře a bez nehody, ale půl roku před kompletní přestavbou celé křižovatky se musel dočasně za půl milionu na tu chvilku modernizovat.
S trochou nadsázky by se dalo říci, že pan Pešout, „odborník v oblasti dopravního inženýrství a BESIPu a ryzí profesionál“ (to je citace), nejen šlápl do vajec, ale ještě se v tom vyválel.
Časový rozdíl mezi první a druhou etapou jeho přerovského přechodového skotačení je pozoruhodný, mohl by aspirovat na zápis do České knihy rekordů.
https://www.dobryden.cz/registrace-rekordu/
Ale pane Karle vB., „šlápl do vajec“ se přeci neříká… Je to úplně jinak 😀 😀 😀
To víte pane Petře K.,
při dnešní slunečné (a navíc ještě volební) sobotě jsem zkrátka nechtěl být fekální…
A proč je žlutý? Myslel jsem že tak se vyznačují pouze dočasné změny.
Ona to taky dočasná úprava je. V dohledné době se má z křižovatky stát okružní, a tak bylo tohle smysluplnější.
Aha, díky. Já myslel že když dělali ostrůvek, tak to bude trvalejší, ale ono se těch pár citybloků dá rozebrat rychle.
Já také myslel, že „ostrůvek“ je vyvýšený nad okolní hladinu/vozovku/terén…
Toto bych nazval spíše ohradou. Bezpečnostní, ale přeci jen ohradou
Ale ten ostrůvek je přece (jak na fotce vidno) právě taky jen v dočasné podobě betonových tzv. citybloků navíc s výstražným žlutočerným pruhováním!
Za mě z té údajné ceny 0,5mil jistě nejvíc stálo v článku také uvedené zřízení nového osvětlení toho přechodu!
Dle Googlu byl Lubomír Pešout vrchním komisařem odboru služby dopravní policie a měl hodnost kapitána. Nebyl tedy zaměstnancem PČR, ale příslušníkem PČR.
tak tohle ovšem zcela zásadně mění celou situaci!
Byl tedy orgánem?
Jakože byl a už není? To z toho jako vyrostl?