Tečka za hazardním přebíháním. Rodině, kterou málem srazilo Pendolino, uložili několikatisícovou pokutu
Přecházení lidí před pendolinem. v Zábřehu. Foto: petrrecicar/x.com

Rodina se dopustila přestupku proti zákonu o drahách. Přecházela v místech, kam byl vstup zakázán.
Stačilo zastavit se, rozhlédnout se, nechat vlak projet a pak přejít… Nikdo by nic neřešil… 😀
(Tímto ovšem NIKOHO NENABÁDÁM K PORUŠOVÁNÍ PRAVIDEL A NAŘÍZENÍ)
Pro přecházející rodinu asi nebyl vymyšlen zákon č. 89/2012 Sb. § 4 a jeho odstavec (1) „Má se za to, že každá svéprávná osoba má rozum průměrného člověka i schopnost užívat jej s běžnou péčí a opatrností“
To je takzvaná právní fikce. Ve skutečnosti zcela logicky má polovina lidí schopnosti podprůměrné.
No vida… Právní fikce „osoba má rozum“ 😀
Ale dalo se to čekat v době vynucených upozornění typu „Nedávejte psy sušit do mikrovlnky“
Proč zrovna polovina?
Kvalifikovaný odhad? 😀
V této zábavné diskuzi je vidět rozdíl mezi dvěma variantami jednoho druhu: 1) Homo nosapiens Na cigaretách musí mít napsáno, že kouření škodí zdraví, aby při své vyfasované rakovině nežaloval trafikanta, že si u něj přeci kupoval vitamíny. Na lesní cestě potřebuje mít nápis, že stromy občas i padají, aby nežaloval lesáky pro nedostatečný odstup stromů od cesty. Nejraději by vystřílel všechny medvědy, vlky, cikány a Ukrajince, aby jeho pohodlí nikdo nikdy neohrožoval. Při mrznoucím dešti nechápe, proč není během minuty silnice sjízdná. Volí pouze takové politiky, kteří za něj budou přemýšlet, čůrat a kakat. U lékaře předpokládá, že dostane… Číst vice »
Spíš jsou tu dvě skupiny lidí. Jedna chápe že může být matoucí pokud má stejný objekt na různých místech různý význam – v tomto případě stejné přechody ve stanicích bez podchodu a služební přechody ve stanicích s pochodem. No a pak jsou tu železničáři.
A pak jsou tu lidi, kteří tu stanici využívají.
…a to jsou cestující (a očumující) kteří podchod nevyužívají a zakázaný přechod zneužívají…
A pak jsou tu ti železničáři… 🙂
Také mě dost fascinuje zdejší diskuze ve stylu hlavně najít viníka v někom jiném… Nějaká osobní zodpovědnost a rozum? Koridor, podchody, cedule se zákazem, rozjíždějící se vlak… Ale ne, stejně za to může někdo jiný a ne člověk co tam nezodpovědně přechází… To není jednokolejná trať někde v poli kde je na obě strany v pohodě vidět a přejít, ikdyz by se stejně nemělo. Ale to jsou pak zase řeči, že se něco zakazuje a z lidí se dělají nesvéprávné osoby, že? No, je to vidět. To fakt chcete někteří dopadnout že do návodu na mikrovlnku se bude muset dát,… Číst vice »
Udivuje mě, že přecházející skupina nepoužila jako argument tvrzení, že by se v podchodu cítila stresována a proto hledala jiný způsob, jak se dostat přes koleje. Takové odůvodnění by mělo šanci na zmírnění postihu.
Je sice trochu zvláštní, že jsou podchody, vnímané jako výrazný posun (např. severní podchod v Praze hl.n., ozdobený velkým nápisem „Hurá na Žižkov“), zatímco jiné jsou vnímány jako teritorium děsu a hrůzy téměř hitchcockovské, ale možná je to závislé na barevném ladění stěn podchodu a kvalitě místních graffiti.
Téma hodnocení podchodů nezištně nabízím k analýze v diplomové práci v některém vhodném studijním oboru.
Mám z toho stejné pocity jako vy. Ostražitost a opatrnost je zbytečná, myslet musí všichni okolo místo mě. Vždyť vy mě před sebou samým musíte ochránit! Co kdybych udělal nějakou vylomeninu?
Perfektně shrnuto! 😄👍👍
Díky. Akorát jsem padouch a zamotal jsem se v češtině.
Tak, jak jsem to napsal, by mělo být ve slovech Cikáni a Romové velké písmeno. Pokud bych měl na mysli antropologickou skupinu, tak by bylo malé, ale pokud jsem to napsal hned vedle jména jiného národa, pak velké.
Sám sobě občas vytvářím jazykové záludnosti, což mne baví. Ovšem ne vždy se z nich včas vymotám 🙂
A pak je tady člověk zbožný. Ten si myslí, že se stačí modlit aby lidé začali přemýšlet a oni vážně začnou
To ano. Ale když nezačnou, tak už se to asi dá označit pouze slovy: „No co, přirozený výběr…“
Věčný spor – někdo věří v Boha, někdo v evoluci
a někdo se rozhlédne…
Třeba v ZOO je taky zbytečná klec na tygry. Stačila by někam o kus dál za strom do výšky pěti metrů cedule, pozor tygři žerou lidi a do zákona napsat, že přibližovat se k tygrům je zakázáno všude tam, kde to není dovoleno.
Pokud někdo dobrovolně vleze k tygrům… snad z toho pak nechcete vinit ty tygry? 🙂
Však taky nikdo neobviňuje ten vlak (tygra), jenom železničáře (zoo) co si to neumí zabezpečit a všechno hází na cestujícího.
Holt to chce trochu té osobní odpovědnosti za svůj vlastní život a svá rozhodnutí.
„Já nevěděl, že mě ty tygři můžou sežrat“ je prostě výmluva na úrovni malého dítěte, ne dospělého svépravného člověka.
Co byste zabezpečoval? Jsou tam koleje, n které je vstup zakázán.
Taky je tam přechod který vypadá úplně stejně jako přechody na které je vstup povolen.
Dobře, když už budeme takto absurdně uvažovat… Přechod (nebudeme řešit že je tam zákaz, že je služební) na koridorové vícekolejné trati, tady navíc nádraží, takže ještě více kolejí… Vběhnete tam jen tak bez rozmyslu? Bez dívání se kolem?
Jména hloupých etc. Toť jediný možný koment:-)
Úplně stejně to mají nádražaci na přejezdech. Důležitý je mít v předpise jasně kdo je viník. To, že je tam několik incidentů ročně už je tolik netrápí.
Výborně 😀
Pak stačí u vstupu do ZOO umístit ceduli „V této ZOO se volně pohybují tygři. Nepřibližujte se“ a o obrovskou návštěvnost je postaráno: Vy máte fakt v hlavě … ehm, no nic…
Mimochodem, tygři lidi běžně nežerou, v tom se mýlíte. Tygr se člověku raději vyhne, běžně loví úplně jinou kořist. Pokud si ovšem člověk tygra „přiveze“ do ZOO, a pak ho nasere, stane se, že se kořistí stane… 😀
Na místě rodiny bych zažaloval SŽ za obecné ohrožení. Pokud parní vlak vyložil lidi za nástupištěm, za cedulí o zákazu přecházet, mají opravdu malou vinu, ten přechod vyloženě vybízí tam přejít, žádná cedule v místě prechodu. Věta že přecházet koleje je zakázáno všude tam, kde není povoleno to SŽ sice přikryje a soud by vyhráli, ale je to katastrofální ukázka bezohlednosti a alibizmu.
Dle dostupných fotek parní vlak zastavila čelem HV u konce zastřešení, tudíž bezpochyby před touto cedulí.
Cimz tedy jeste ja dodam, ze osobni vozy, byly jeste dal od konce nastupiste… a to jeste ve stanici hlasi projizdeni vlaku…
Měli by žalovat SŽ za to že jsou totální ignorant bez špetky sebezáchovy, a málem kvůli tomu zabili vlastní děti. No tak to nezbývá nic jiného než popřát hodně štěstí.
Přechod přes koleje je v rakousko-uherských železnicích v Česku stále dost běžná věc. Ceduli vstup do kolejiště povolen si v takových stanicích nevybavuji.
Je tam cedule vstup zakázán, služební přechod. To nic nemění na tom že vstup do kolejiště je všeobecně zakázany.
Navic tam byla jeste dodatecne dana cedule navic…
Ano, byva to na starych tratich, kde je vice koleji, v takovem pripade ale hlasi rozhlas nevstupovani do kolejiste pred zastavenim vlaku a pri pohybu v kolejisti dbejte osobni bezpecnosti. Nehlede na to, ze v takovem pripade je na koleji pres kterou prechazite vyloucen provoz (cervena z obou stran)…
Na plne peronizovanych stanicich je to neobvykle a u konce kazdeho nastupiste je tak zakaz. Na nekterych tratich, kde neni mozne postavit podchod ci nadchod, je takove misto pro povolene prechazeni vyznaceno.
„Přechod přes koleje je v rakousko-uherských železnicích v Česku stále dost běžná věc. Ceduli vstup do kolejiště povolen si v takových stanicích nevybavuji.“
To bude tím, že Vám před propuštěním z ústavu neřekli, že „rakousko-uherské železnice“ v Česku už nejsou. Být Vámi, doporučuji správu ústavu žalovat…
😀
Kde zastavil vlak a kde je cedule zákaz vstupu?
A od budovy je zavřená brána, u té taky všichni skončili.
https://www.vlakemjednoduse.cz/wp-content/uploads/2020/10/Zabreh-na-Morave-2020-08-08_08_small.jpg
Vlak zastavil lokomotivou pred tou sikmou plochou na konci nastupiste, tedy pred ceduli zakaz vstupu. Prvni vuz s lidmi tak byl az za ni a dost daleko od zakazaneho prostoru…
Děkuji za foto.
Víte někdo, jak se ta rodina z „pasti“ u brány dostala? Z videa to není zřejmé… Neříkejte mi, že tu bránu přelezli… 😀
Celý tento váš nesmysl se odvílí od spekulace „Pokud parni vlak bla bla bla“…
Ovšem to „pokud“ se podle kamerových záznamů a fotografií nestalo.
Takže váš příspěvek je katastrofální ukázka hlouposti, spekulací a žvástů
Když vezmu takový Krnov nebo Milotice nad Opavou, kde se chodí pouze takto přes koleje… A nejsou to jediná nádraží. Žádný podchod ani nadchod.
V Krnově je nebezpečný průjezd Pendolina z Vrbna pod Pradědem, to je fakt…
V Miloticích to samé…
😀
Je to celý divný… Když jde (jede) průměrně rozumný člověk s dětmi na výlet a přijdou k jámě, určitě dětem neřekne: „Milé děti, není tady zábradlí, pojďte, spadneme do té jámy…“
Ale před jedoucí vlak klidně vlezou……..
Pohodlný a zjevně využívaný přechod není žádná jáma, takže divné to je pouze vám
A jít po přechodu, který končí uzavřenou bránou, vám divné není?
Ano, to „pohodlí“ vidím ve zběsilém úprku rodiny přecházející před jedoucím vlakem
😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Lidé zpohodlněli, zlenivěli a „ztrácejí opatrnost“ a očekávají, že někdo (nějaká organizace) bude opatrný za ně…
…a „zjevně využívaný“ přechod končící uzavřenou branou 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
to myslíte vážně ?
Řeknu Vám, co je mi divné – Vy a váš příspěvek
(možná i některé další 😀 )
Už je to hon na čarodějnice. Za trest stačilo promazat pár výhybek, posypat si popel na hlavu. Ohrozil pouze vlastní život, životy.
Nikoliv jen svoje, ale i dětí.
Nesouhlasím, ohrozili také plynulost provozu, v případě fatální nehody bývá provoz i několik hodin zastaven. Tedy jejich prohřešek byl mnohem větší, než třeba jízda bez jízdenky, a tomu by měla odpovídat i pokuta.
Ani tak by mi nevadilo, že přecházeli tam, kde je to formálně zakázáno. Problém je, že přecházeli takto blbě a neopatrně, a ještě s dětma. Na druhou stranu, je dobré, když jdou rodiče dětem príkladem, a odstrašující príklad v tomto případě bude jistě účinnější 🙂
Ano, rodiče by své děti měli naučit … i platit pokuty 😀
😡 Zvrhlost, pokutu ma dostat SZ! Na tom videu zadne znaceni videt neni. Je perverzni, ze SZ ktera az uchylne vsude instaluje modra zabradli – je neni schopna dat tam – kde jde o zivity cestujicich! Uz by pomohlo dat tam zpomalovadla, ktera se jinde pouzivaji k brzdeni cyklistu. A dat tu ceduli zakazu vstupu pro nezeleznicare dost viditelne…
Ochrana dráhy (1) Nikdo nesmí bez souhlas provozovatele dráhy vykonávat v obvodu dráhy činnosti, které se považují za podnikání, vstupovat na dráhu a v obvodu dráhy na místa, která nejsou veřejnosti přístupná, pokud zvláštní právní předpis1d) nestanoví jinak. (2) Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou a) dráhy a jejího obvodu, pokud je dráha vedena po pozemní komunikaci, b) dráhy a jejího obvodu v místě křížení dráhy s pozemní komunikací, c) prostor určených pro veřejnost, nástupišť a přístupových cest k nim a prostor v budovách nacházejících se v obvodu dráhy, pokud jsou v nich… Číst vice »
Aj. legislativní zeď, škoda že tam nebyla🙂
Co kdybyste si to také přečetl? „Nástupišť a přístupových cest k nim.“
Co kdyby jste si to přečetl celé?
„c) prostor určených pro veřejnost, nástupišť a přístupových cest k nim a prostor v budovách nacházejících se v obvodu dráhy, pokud jsou v nich poskytovány služby související s drážní dopravou,“
Nedodal jste nic nového. Stále platí, že oni šli po přístupové cestě k nástupišti, což je legální.
Je vtipné, když se tu odvolávají na zákon lidé, kteří ho ani nechápou. Ti lidé neporušili § 4a odst. 2, jak se tu kde kdo mylně domnívá, ale § 4a odst. 3 písmeno e). Které je takové dost vachrlaté, protože záleží na tom, zda ten pokyn zaznamenali, zda byl srozumitelný apod.
https://www.vlakemjednoduse.cz/wp-content/uploads/2020/10/Zabreh-na-Morave-2020-08-08_08_small.jpg
Minout schodiště a výtahovou šachtu chce už docela velkou slepotu. A přechod u budovy uzavřený bránou.
Jak jste přišel na to, že to minuli? Co když vystoupili z vlaku až za tím?
pokud vystoupili z vlaku „až za tím“ tak evidentně „jeli okolo toho“
Když neumíte číst a chápat text jako celek, víc vám pomoci nemohu.
PS: Jiný uživatel tu sdílí fotky, zákaz je navíc zřetelně vyznačen.
V čem byste mi asi tak mohl pomoci, když ten zákon nechápete? Nástupiště a přístupové cesty k nim jsou veřejnosti přístupná. Co na tom nechápete? Vy si snad myslíte, že nástupiště jsou veřejnosti nepřístupná? K čemu by pak byla?
Nepište ve veřejné diskusi nebezpečné nesmysly. Služební přechody nejsou veřejně přístupné. Zákaz přecházet koleje nebo zákaz vstupu je na nádražích všude vyznačen. Výjimka je případně jen vandalismus.
Nechápete psaný text zákona, nechte si to laskavě vysvětlit. Čtěte pomalu.
Stále platí, že utíkali jak splašení před dvěma jedoucími vlaky po SLUŽEBNÍ přístupové cestě UZAVŘENÉ BRANOU
(a skončili u té brány, naštěstí živí, co se dělo pak, nemíním spekulovat… přelezli? 😀 )
a evidentně to navzdory Vašemu tvrzení PŘÍSTUPOVÁ cesta není, neboť je uzavřena branou!
Sorry, ale ne. Občas jezdím vlakem do menších měst a místo pro přecházení trati cestujícími vypadá přesně takhle. Pokud cestující nebyli zvyklí na podchody, neměli šanci na takto zaplněném nádraží vůbec zjistit, že jdou blbě.
Na videu sice značení vidět není, ale v reálu na konci nástupiště, odkud se dá za běžného provozu předpokládat přístup náhodných zbloudilců, je, a je fakt nepřehlédnutelné. Stačí si najít nějaké „cab view“ na YT z průjezdu Zábřehem. Jiná věc ale je, jak moc je to nepřehlédnutelné i pro člověka unášeného davem, který prakticky nevidí kolem sebe. Další otázka je, proč ten dav zamířil právě do zakázaného prostoru. K tomu způsob organizace té akce nejspíš nějak přispěl. Každopádně se domnívám, že i bez modrého zábradlí nebezpečné situaci mohla zabránit páska „vstup zakázán“, která se dá koupit třeba na alze za… Číst vice »
Značení zákazu vstupu tam samozřejmě je a dost zřetelné:
https://mapy.cz/s/dajazeluto
Značení tam je a přechod od budovy je uzavřený bránou, takže v záběru už není cedule potřeba
https://www.vlakemjednoduse.cz/wp-content/uploads/2020/10/Zabreh-na-Morave-2020-08-08_08_small.jpg
Podle mě z toho vyvázli až moc lacino. Pokud je někdo tak hloupý, že se nerozhlédne, měl by mít opatrovníka a ne děti. Tohle se nedá nijak omluvit, všechno to jsou výmluvy.
A co se týká komentářů, to se sem slezli lidi z Novinek? Čekal jsem, že zdejší budou mít trochu více vědomostí než běžný člověk.
Á, pan dokonalý.
Ne, jen opatrný. Každý rok mám školení ke vstupu do kolejiště, tak vím, co si můžu dovolit. A odměnou pro společnost je to, že jsem dosud nikomu nepůsobil šok ani mimořádnou událost.
Tak si tohle hodnocení nechte. 👎
Oni ho dozajista mají také ;-).
Á, pan rejpavý
Že se nerozhlédli, to je samozřejmě hloupost – hloupost, která ohrozila životy několika lidí. Ale já tam vidím daleko víc hlouposti na straně dráhy. Hlouposti, která ohrozila jako tu rodinu, tak řádově víc lidí. Hlouposti, kterou bohužel nikdo netrestá. A mluvčí Drážního úřadu poučuje všechny okolo, ale že nejvíc másla na hlavě má samotná dráha, to nepřizná. V prví řadě tam vůbec nemá být ten úrovňový přechod. A když už by tam z nějakého vážného důvodu být musel, má tam být velmi výrazné značení, které lidi bude směrovat do podchodu. Lidé jsou tvorové omylní – a jsem přesvědčen, že ta rodina… Číst vice »
Do kolejiště je vstup zakázán, pokud toto nedokáže někdo pochopit měl by zvážit omezení svéprávnosti.
Jejda, vy budete ale nepříjemně překvapen, až poprvé uvidíte železniční přejezd. Nebo stanici, kde nejsou podchody. Třeba vám pak dojde, že ta pravidla neznáte.
Mimo vyznačené přechody. A co je tohle, jestli to není přechod.
NENÍ to (veřejný) přechod.
Je to služební přechod.
Podobně jako třeba služební vlak není vlak pro přepravu cestujících, tak služební přechod není přechod pro přecházení cestujících.
Zákon ovšem nezná žádné veřejné ani služební přechody. Zná jen přechod a na ten je vstup povolen.
Proč se pouštíte do diskuse o zákonu, když ten zákon neznáte? Tušíte, že tam z nějakého důvodu být neměli, ale nevíte proč – no tak si to buď nastudujte nebo se do diskuse nepouštějte. Ale vymýšlet si není dobrý přístup.
Mýlíte se, zákon zná prostory veřejnosti nepřístupné.
Drážní úřad se řídí platnou legislativou, ne vašimy dojmy
Jak chcete pochopit zákon, když neodkážete pochopit ani dva odstavce komentáře v diskusi?
Psal jsem snad někde, že zákon nezná prostory veřejnosti nepřístupné? Nepsal. Zákon nezná žádný veřejný přechod nebo služební přechod. Zákon zná jenom přechod, a přechod nepatří mezi místa veřejnosti nepřístupná.
Provozovatel dráhy může vydat pokyn, kterým zakáže vstup na ten přechod – nicméně vstup je tam pak zakázán nikoli z důvodu, že je to přechod, ale kvůli tomu pokynu.
A proč Vy se pouštíte do diskuze o zákonu když ze strany pana vbb slovo „zákon“ vůbec nepadlo (a věřte že jsem si jeho příspěvek pečlivě přečetl)
Vy budete jedním z těch „diskuzních faulistů“ kteří protivníkovi něco vloží do úst a pak s tím sáhodlouze argumentují !!!
Znovu říkám, pan vbb o žádném zákonu nediskutoval !!
TAKŽE SI VYMÝŠLÍTE VY a to není dobrý přístup, fakt ne…
Je to moc malé na přehlédnutí?
https://www.vlakemjednoduse.cz/wp-content/uploads/2020/10/Zabreh-na-Morave-2020-08-08_10_small.jpg
To jsem teda od vás nečekal. Zrovna od vás ne. Zklamal jste mě.
Netušila? Pardon, ale neznalost neomlouvá. A ten úrovňový přechod tam není pro srandu králíkům.
Podle těch záběru to vypadá, že tam ten úrovňový přechod pro srandu králíkům je. Kdo z nezaměstnanců dráhy a nešotoušů to má vědět? Jasně, logika říká, že tam nepolezu, ale kolik lidí se řídí logikou? Proč tam není alespoň nějaká naprosto nepřehlédnutelná cedule, když je ten přechod z obou stran naprosto hladce přístupný?
Pokud na první pohled vidíte ten přechod a nevidíte žádnou jinou cestu z nástupiště (což se snadno může stát, zejména když vystupujete někde na konci vlaku u toho přechodu a podchod je schovaný za jinými cestujícími), velí logika použít k opuštění nástupiště jedinou viditelnou cestu, a to je ten přechod.
Okecat si to umíte hezky. Ale pokud vaše logika míří právě tímto směrem, pak se divím, že ještě dýcháte.
Čili opět nemáte pravdu.
Zrovna v tomto pripade to bylo na zacatku vlaku kde u nastupiste stala parni lokomotiva, spousta lidi sla pres zakaz se na ni podivat,…
Neni tam vstup povolen, a oni se rozhodli i prechazet pred rozjizdejicim motorakem…
Stejná logika velí se před tím přechodem rozhlédnout…
Ovšem, kdyby se rozhlédli, nemáme tu co řešit…
To, že se měli rozhlédnout, jsem tu napsal několikrát. Musím to psát v každém komentáři extra?
Já píšu o daleko větším problému, než je nerozhlédnutí se. Protože to nerozhlédnutí se ohrozilo čtyři lidi, zatímco špatně řešený přístup k nástupišti ohrožuje tisíce lidí. A alibistický přístup české železnice miliony lidí.
„špatně řešený přístup k nástupišti“
A TO JSTE SEBRAL KDE???
Přístup k nástupišti je řešen naprosto bezpečně podchodem, https://www.vlakemjednoduse.cz/wp-content/uploads/2020/10/Zabreh-na-Morave-2020-08-08_10_small.jpg pane Jirsáku!
Přístup na SLUŽEBNÍ přechod je omezen uzavřenou branou a zakázán informačními cedulemi na nástupištích https://www.vlakemjednoduse.cz/wp-content/uploads/2020/10/Zabreh-na-Morave-2020-08-08_08_small.jpg
(za odkazy děkuji Milanovi)
Co nejvíce ohrožuje tisíce a miliony lidí jste Vy a další „vymahači zábradlí“ kteří v lidech vzbuzují falešný pocit bezpečí ve smyslu „kde není zábradlí, tam se mi nic nemůže stát“…
Nejsem ani zaměstnanec dráhy ani dopravce ani šotouš. A umím používat tu věc na krku. Asi proto se mi nic nestalo. Co dělám teda špatně, že se do žádné kolizní situace nedostanu? Proč mrhám časem tím, že si nejdříve prohlédnu místo, kde se nacházím, když můžu rovnou bez rozmyslu vyvolat nebezpečí?
Lidi, co se neřídí logikou, ať zůstanou doma, nebo si opatří doprovod.
Nesmíte podle svojí jistě nadprůměrné inteligence posuzovat většinovou společnost. Většina lidí vážně nejsou žádný lumeni a veřejný prostor by na to svým uspořádáním a značením měl pamatovat.
Nelze všechno přizpůsobovat mentálně nedostatečným lidem. Jsou místa, kam má civilista zakázáno jít, ale technicky se tam dostat může. Např. ti mrtví kluci na střeše vídeňského metra. Nebo svezení se na spřáhle na konci tramvaje. Nebo různé prohřešky řidičů.
Opravdu chceme každého vodit za ručičku? Jak by to tady asi vypadalo? Lidi tím ztrácejí obezřetnost.
Ale tohle není přizpůsobení mentálně nedostatečným lidem. Tohle je požadavek na to, aby tam nebyla zjevná past. Je to jako kdybyste si postavil obchod, do kterého by se podle vašich představ mělo vcházet někudy průchodem a zezadu ze dvora. Ale z ulice byste tam udělal normální prosklené dveře, tak, jak bývají v obchodech – akorát za nimi by byla jáma, která by z venku nebyla vidět. Ano, lidé mají koukat, kam šlapou, ale především by nikdo neměl vyrábět takovéhle pasti. To, o čem se bavíme, je míň vodění za ručičku, než třeba blokování dveří za jízdy. Pro pohyb ve veřejném… Číst vice »
Zase demagogie… Z jedné strany zákazové cedule jak kráva, z druhé strany ZAVŘENÁ brána. To Vám nestačí?
V Praze je metro. V tom metru jsou pristupove koridory. Ty koridory jsou casto jednosmerne (tedy existuje jeden pro smer tam a druhy pro smer zpatky) z dobrych duvodu, coz je uvedene znackou. Porusovani te jednosmernosti vetsinou vede jen k tomu, ze clovek, ktery jde ve spravnem smeru nestihne svuj spoj, pripadne sem tam k nejake bouli.
Zajimave je, ze v nekterych stanicich metra, chodi v protismeru 99% cestujicich (jsou mezi nimi lide nevzdelani i vzdelani, volici Pavla i Babise, zeny i muzi).
Ona tam ta naprosto nepřehlédnutelná cedule je, ale kdo jí vidět nechce…
Vy tu ceduli vidět chcete? Pokud na nádraží chodíte jenom abyste se kochal cedulema o zákazu vstupu, vězte, že jste v menšině.Většina lidí tam chodí kvůli dopravě, případně se podívat na vlaky. Cedulím pak nemusí věnovat žádnou pozornost, protože na nich neočekávají nic, co by je mohlo zajímat.
Pak ovšem můžou očekávat v lepším případě pokutu, v horším případě projížďku na čele soupravy…
(nechce se mi psát „smrt rozmazáním vnitřností po cca 300 m kolejí“)
Podle vás je zavádění ETCS zbytečné? Přece výpravčí i strojvedoucí musí znát předpisy, a to přece podle vás musí k bezpečné jízdě vlaků stačit.
Není. Jen vy si myslíte, že je podle mě zbytečné. Neargumentujte zjevnými blbostmi, na to jste dost chytrý.
Já to za zjevnou blbost nepovažuju. Já netuším, proč je jednou systém, který má bránit lidským chybám, podle vás v pořádku. A podruhé jiná změna, která by bránila lidským chybám, v pořádku není, protože je potřeba, aby lidé byli obezřetní.
Pokud nemají lidé „své osobní ETCS v hlavě“ tak NA SVĚTĚ NENÍ TOLIK ZÁBRADLÍ, aby je od všeho ochránila…
Á, pan tolerantní.
Á, pan rádoby chytrý.
Přesně tak. Hlavně někomu pěkně vynadat z pohodlí pohovecky, to umí každý Lojza nebo treba nejaky p.Michal z dizkuze Novinek.
Z pohodlí pohovečky toho asi moc nevyřešíte. 😀 Na těch Novinkách jste měl zůstat.
Značení zákazu vstupu tam samozřejmě je a dost zřetelné:
https://mapy.cz/s/dajazeluto
Normálnímu a zodpovědnému člověku to samozřejmě stačí. Ti rodiče moc zodovědnosti nepobrali.
Dost zřetelné a taky dost zmatené: „Do kolejiště použijte podchod.“ No a když nechci do kolejiště, tak co? Je to špatně, protože to člověku vůbec nepomůže v tom, kudy má z nástupiště odejít. Toho nezajímá zákaz, zajímá ho, kudy jít. I když z toho nápisu rozluští, že má použít podchod, nedozví se, kde ten podchod teda je. Ta cedule se dá snadno vyhodnotit tak, že nesmíte pokračovat dál rovně do kolejí, ale když zahnete na přechod vlevo nebo vpravo, dostanete se po něm k podchodu. Proto tam má být nějaká fyzická zábrana (plot) a na něm nápis „Použijte podchod“, značkou… Číst vice »
Aáááá další alibista, který přečte jen kousek a pak se diví… Popřípadě remcá…
Podíval jsem se na odkaz a porozuměl jsem:
ZÁKAZ VSTUPU DO KOLEJIŠTĚ
POUŽIJTE PODCHOD
— pro mne to znamená, že do kolejiště (to je to dlouhý železný na těch dřevěnejch šprušlích) nesmím… a mám použít podchod https://www.vlakemjednoduse.cz/wp-content/uploads/2020/10/Zabreh-na-Morave-2020-08-08_10_small.jpg
Pane Jirsáku, pokud máte s pochopením tohoto nápisu problém, musím s politováním konstatovat, že nápisem to není…
Zaprvé to není přechod , ale přejezd- slouží primárně pro dopravní obsluhu nástupišť ( odvoz odpadků z košů, návoz drobných vlakových zásilek a zboží do bufetových vozů, vozidel údržby zabezpečovacího systému , trakčního vedení a peronů atd.) . A v případě poruchy výtahů do podchodu i k převozu imobilních osob . A když se kouknete na odkaz výše tak uvidíte , že tam jsou dostatečně veliké a výrazné všeobecně srozumitelné tabule zákazu vstupu! Dokonce Dvě!! A promiňte mi- Přeškrtnutý panáček je jasný mezinárodní piktogram zákazu vstupu !!! To snad ví i dement s IQ 25 !!
Všeobecně srozumitelné ty cedule nejsou. A hlavně neposkytují tu nejdůležitější informaci, která tam člověka zajímá – tudy kudy má z nástupiště odejít.
Pokud pro Vás cedule:
ZÁKAZ VSTUPU DO KOLEJIŠTĚ
POUŽIJTE PODCHOD
není dostatečně srozumitelná, tak už fakt nevím…
Je na ní napsáno, kam člověk nesmí a co má použít (když chce pryč z nástupiště – a do kolejiště nesmí)
Takové přechody jen pro ‚vyvolené nadražaky“ v první radě už davno nemají ve 21. století existovat.
Tak tam nemusí být přechod žádný, ty vyvolenej.
Na nádraží lidi pracují pro vaši informaci, podobné bláboly jako zrušení služebního přechodu vysvětlujte při kontrole bezpečnosti práce… 🤦
Když muzou cestující do pochodu, proč by tam nemohl i pracujicí zekezničař?
Pak tohle nikdy nemohlo stat.
A vozíky s poštou po schodech do podchodu taky!
(stejně jako další služební vozidla co jsou na peroně někdy potřeba)
Vozíky s poštou …….. 🙂
Tak tam může být zamykatelná brána, kterou bude možné odemknout, když tam jednou za uherský rok bude potřeba nějaké vozidlo. Všude musí být kilometry modrého zábradlí, ale zrovna tam, kde by být mělo, není.
S čím? Vy jste se teď probudil po 20 letech hybernace? 😀
Služební věci se vozí stále a na hodně nádražích je vozí zaměstnanec na kárce.
Tak s tím pojede výtahem, nebo si odemkne branku na služebním přechodu. Pohodlí zaměstnanců dráhy opravdu nemá přednost před zajištěním základní bezpečnosti cestujících.
Zatímco podchody slouží k bezpečnému pohybu cestujících na nástupiště, služební přechody slouží pro zaměstnance, kteří potřebují mít rozhled po stanici a nebo přepravují věci, které podchodem přepravit nelze…
A když budu zrovna budu mezi kolejemi kde není vstup do podchodu co mám dělat? V mém povolání je to běžná situace.
Odhaduji, že stejně jak jste se dostal mezi koleje (kde není vstup do podchodu) tak se také dostanete i pryč z tohoto prostoru…. Předpokládám že z nebe jste tam nespadl a ve vašem povolání (je-li běžné, že pracujete mezi kolejemi) jste byl jistě řádně proškolen o bezpečnosti při práci a pohybu v tomto prostoru… Pokud se tak nestalo, buďte klidný, za vaši smrt bude potrestán někdo jiný, vaši pozůstalí příbuzní pokutu nedostanou a případné škody platit také nebudou. Jen pohřeb
Napsal jste „povolani“, tudiz usuzuji, ze jste drazni zamestnanec a dostal jste skoleni, jak se pohybovat v kolejisti. Pro vas tam ty sluzebni prechody prave jsou.
Roman může být ještě
a) pracovník dodavatelské firmy SŽ – ale ten by dostal školení o pohybu v kolejišti povinně také
b) zloděj, co tam krade kabely a chce radu, jak to přežít a měď bezpečně dostat do sběrny (a to my tu nebudeme podporovat, takže žádná rada nebude 😀 )
Nádražak má nějaky super reflexi, vždycky se koukne před přechodem na grafikon a aktuální zpoždění? Tohle nemá na koridoru co dělat. Někde na nádraží, kde jsou 4 vlaky za den asi ok…
Na grafikon se nejspíš nekoukne, ale třeba se před vstupem do kolejiště rozhledne, případně zaposlouchá jestli něco nejede.
Devadesátková rekonstrukce koridoru. Dřív to tak „stačilo“ nebo „to bylo dobrý“. Bohužel dráha neinovuje průběžně, ale jednou za uherskej rok něco zmodernizuje a pak to tam zase v tom stavu na dlouhý desetiletí zamrzne a chátrá. Stanice Zábřeh je v mnoha směrech příšerná.
Nádražák nemá „super reflexi“
Nádražák má sebereflexi a rozhlédne se…
Proč teda na té ceduli není „před vstupem do kolejí se rozhlédni“?
Protože nádražák to ví z bezpečnostního školení (jehož absolvování při nástupu k „nádražákování“ podepsal) a NEnádražák tam NESMÍ
Vyžadujete před „přechodem pro chodce“ na silnici taktéž ceduli „před vstupem do vozovky se rozhlédni“?
To jsou služební přechody, které lidé tam pracující využívají ke své práci. Není potřeba je dehonestovat a titulovat jako „vyvolené“. Zaměstnanci mnoha oborů mohou dělat určitě věci, které využívají ke své práci, které jsou pro ostatní zakázané.
Je to take proto, ze jsou vyskoleni delat tyto nebezpecne veci bezpecne, aby neohrozili sebe nebo ostatni.
Vážně se cítíte dostatečně kompetentní k tomu, abyste mohl říct, co by mělo nebo nemělo existovat? 👎
A nikdy v životě jste neviděl cedulku „Výtah mimo provoz“ ? Kudy myslíte, že se v takovou chvíli dostane třeba invalida na vozíku k vlaku nebo od vlaku za doprovodu zaměstnance? A nebo když dojde třeba k zaplavení podchodu? Budou lidi bez záložní nouzové varianty skákat přes koleje v otevřeném svršku? 😀
Souhlasím…
A proto přechody pro „vyvolené nádražáky“ už dávno zrušili, místo toho jsou SLUŽEBNÍ přechody pro VŠECHNY nádražáky
(ale nesmí na ně cestující a čumilové bez doprovodu nádražáka)
Podle stop na cestě přes koleje nebyli rozhodně jediní, kteří porušili zákaz vstupu. Pro rovnost před zákonem by měli být podobně potrestáni i další, kteří porušili zákaz.
Já bych si tedy rozhodně jejich cestu nevybral.
Vy máte nápad, jak ty hříšníky pomocí fotografie se stopami ve sněhu identifikovat a usvědčit?
Stopy mohou a nejspíš také pochází od drážních zaměstnanců.
Je to dost málo, kolik stálo přerušení provozu? No daleko víc… Když za to přímo možu oni, měli by to taky zaplatit oni
To ale tak nějak nerozlišujete mezi trestem a případnou náhradou škody. Drážnímu úřadu žádná škoda nevznikla. Ten řešil přestupek, dospěl k tomu, že se přestupek stal a uložil za to trest. Pokud někomu vznikla škoda (například ČD), musí tento nárok uplatňovat právě on.
že si nevšimli, pěkně kecají. Ten podchod na nástupišti přehlédnout nejde. Prostě si zkracovali cestu na šumperské nástupiště… 🙂
Na tom videu nevypadá, že by tam nějak výrazně byl vidět zákaz. Žádná ohrádka. Asi jen ta cedulka, které i kdyby si všimnul, tak je na ní červeně přeškrtlý chodec v modrém poli, což podle mě teda je konec stezky pro chodce a neznamená to zákaz vstupu. Ale i kdyby tam byla osazená novější značka, která už jasnějc vyjadřuje zákaz (pořád nechápu, proč dráha nemůže používat přeškrtlého černého panáčka v bílém poli v souladu s normama a vymýšlí svoje vlastní cedulky), tak i to v tom davu mohl lehce přehlédnout. Navíc je vidět, že šel dobře vyšlapanou cestičkou. Prostě měla… Číst vice »
Hlavně zákaz vám neřekne, kudy teda máte jít. To je jak kdybyste se prodavače v hypermarketu zeptal, ve kterém oddělení mají prací prášky, a on by vám odpověděl „tady ne“. Pomůže vám to?
Vysvětlujte tohle modrým gumám… Oni mají přece vždycky pravdu, protože na všechno mají většinou už dávno vyčpělé předpisy. A hlavně za všechno vždycky můžou „kaštani“, nikdy ne oni nebo železnice.
… kdyby vám odpověděl že „v oddělení pracích prášků“, tak vám to také moc nepomůže…
Rozumnější by bylo zeptat se KDE 😀
Otázce na „kde“ jsem se chtěl vyhnout, protože odpověď „tady ne“ by mohla být relevantní, pokud daný sortiment vůbec nevedou.
Každopádně podstatou mého sdělení bylo to, že když máte nějaký problém, pomůže vám informace, jak ten problém vyřešit. Informace o tom, jak ho neřešit, je úplně k ničemu.
Informace, jak odchod z nástupiště vyřešit, je na té ceduli jasně uvedena:
POUŽIJTE PODCHOD
(neboť vstup do kolejiště je cedulí zakázán a kolejiště je VŠUDE OKOLO nástupiště)
😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Značení zákazu vstupu tam samozřejmě je a dost zřetelné:
https://mapy.cz/s/dajazeluto
Fakta a ověřené informace. Ta rodina je z Prostějova. Tam je standardně přechod přes koleje dovolen. Ta rodina většinou vlakem necestuje. Mají auto, takže se s železnicí jako my ostatní potkávají spíše výjimečně. Hodnotit IQ rodičů mi nepřísluší. Nechci jim dělat advokáta, ale ta pokuta do 10tis. mi připadá fér. Už jen v tom že se sami přihlásili a nesou sebou určitou hambu a ostudu. Samozřejmě, mohlo to mít katastrofální následky, destrukci a let dětí více než desítky metrů po celé trati. To video by určitě nebylo zveřejněno. Je naprosto v pořádku, že se to stále otvírá a píše se… Číst vice »
Asi tak. Objektivně co spáchali je velké riziko, měli vidět zákazovou ceduli a šipku k podchodu.
Lze vyloučit jejich obhajobu, že neviděli? Spržel ráda dává modrá zábradlí, aby někdo nespadl z krajního nástupiště na trávník vedle nádraží, ale tady naopak navede chodce do kolejiště a postaví přechod.
Nikoho k tomu přechodu nenavádí, ten přechod je na kraji nástupiště, kdežto vlaky zastavují tak, že to cestující vykopne nejdál v úrovni podchodu. A ani ten historický vlak nestál dál, nehledě na fakt, že se při takovýchto kolikrát ještě rozhlasem vyhlašuje pro příchod na nástupiště použijte přechod.
Spíš by to chtělo zabezpečit ten přechod tak aby nevypadal stejně jako přechod „u nich doma“ po kterém veřejnost přecházet může.
V těch končinách je to právě běžné, to je daleko víc ocedulovaný přechod v Šumperku a ve Velkých Losinách, kde se přecházet může, či spíš musí (jiná cesta na nástupiště neni).
My nejsme ve sporu kolego, naopak.
Když jsem viděl to video poprvé, řekl jsem na konci totéž co autor.
Ale když jsem začal zjišťovat další informace, názor jsem přehodnotil.
Ty lidi neznám, dokonce jsem z jiného kraje. Jen nechápu tu nenávist v diskusi (Vás se to netýká).
Zase výmluvy.
Nezajímá mě, jestli měli auto a vlakem jezdili zřídka. Když jsem někde poprvé, dávám si o to větší pozor.
Hodnotit IQ je na místě.
Mne v prvni rade prijde naprosto neuveritelne, ze sami sebe nabonzovali…
K cemu si tim pomohli?
Ke zpovedi se chodi do kostela, ne na policejni stanici.
Tak nejak nepredpokladam, ze by kvuli banalnimu prestupku (nastesti bez nasledku) bylo vyhlaseno celostatni patrani.
Ta pokuta měl být o sto tisíc větší !!! Takhle to budou dělat za chvíli všichni.
Často slyším „já jsem chodec a mám právo !“
Jsem velmi šťasten, že vaše profese není soudce, jen mluvka.
A tak nějak všeobecně na světě, máte alespoň jeden příklad toho, kde represe a hledání viníka vede k nějakému zlepšení? Když si úředníci udělali čárku, zabrání to nějak opakování této věci stejnými lidmi či kýmkoli dalším?
Represe je normální opatření, které často působí i preventivně. Jaké řešení funguje ve vašem světě?
Kdyby nebyli policisté ozbrojení tak bych si z nich dělal akorát srandu!!!
Čistě technicky jde o bránění samočištění genofondu, pak nemá lidstvo zdegenerovat…
Tak tohle je jenom lehká softwarová chybka, to se dá řešit nahráním opravy sw za 10kkč, kdyby byla chyba závažná, tak holt nezbude než umýt zbytky jedince z pendolina wapkou…
Je to jako sešrotovat auto, který má sjetý brzdový desky, prostě škoda, když po běžné údržbě může ještě dobře sloužit.
Nechci se jich zastávat, ale nádražáci to přecházejí naprosto běžně (i když nikam nepospíchají), tak se pak není čemu divit.
Ano, ale nádražáci mají vstup do kolejiště povolen, a hlavně si dávají pozor, aby k něčemu takovému nedošlo…
Zaměstnanec ČD,ČDC,SŽDC má od zaměstnávatele průkaz, který ho opravňuje ke vstupu do celé sítě provozované SŽ. Takže se může pohybovat kdekoliv bez příslušné sankce.
Jen v rámci vykonávání profese. Aspoň to na těch kartičkách bylo napsané.
Kdekoliv fakt ne. Když jsem měl vstup do provozované ŽDC, tak jedině v místě výkonu pracovní činnosti.
A každý rok školení VŠ-01. I když vidět instruktážní video s Hámou a rádobyvtipnými hlody (nic proti Hámovi) poněkolikáté mě už trochu otravovalo.
No jo, ale nádražáci se rozhlídnou, jestli něco nejede.
Jste dost vedle, ti pracovníci jsou na rozdíl od laické veřejnosti oprávněni do kolejiště vstupovat.
„Nádražáci“ mají pro vstup do kolejiště oprávnění, jsou k tomu zdravotně způsobilí a proškolení.
A do kolejiště vstupují ve službě, v civilu používají podchody stejně jako ostatní. Tedy alespoň já ano.
Co pojem „služební přechod“? Ten jste někdy slyšel? 🙂
Nádražák není hloupá ovce. Rozhlédne se a nemá děti u sebe. Tahle rodina si tam šla, jak na výletě.
Byla na výletě.
😀
1. Vstoupili do zakazu vstupu, aby si prohledli ci nafotili parni masinku a to zepredu…
2. Vstoupili do kolejiste pred rozjizdejici se motorak… a k tomu pres nej a pres lidi nevideli na vedlejsi kolej a k tomu na prechode, kde nemeli co delat a k tomu nikam ten prechod nevede – je tam na konci zabradli,…
3. rychle prebehli na kolej kde v tu chvili v plne rychlosti projizdel pinda… kdyby nestihl zareagovat vcas a nebrzdil, tak je zrakvil…
Ano byly na vylete… a zrejme si zkracovali cestu aby se nemuseli prodirat lidmi na nastupisti a podchodem…
A co má být? Pro ně zákony neplatí? Nebo je protentokrát omluvíme, protože běžně jezdí autem?
Nic takového jsem nenapsal.
Jen jsem reagoval na předchozí komentář. Nic víc za tím nehledejte.
Když očekávám, že kolem mě pojede vlak tak nepospíchám
Taky mě docela překvapuje, že všichni nádražaci mají reflexy jako kočka a tak můžou chodit přes koleje a ne pochodem jako ostatní. V jejich práci je každá ušetřena vteřina naprosto zásadní.
Bych byl za to, aby při rekonstrukcích žádné přechody přes koleje nebyly, ani při nádražaky a už vůbec ne na trati, kde vlak může přijíždět takhle rychle.
Ale chápu, že je důležitý mít předpis a viníka, ne dělat nějaký technický opatření, aby se ty věci neděly vůbec.
Technický opatření je oplotit nástupiště jako u automatického metra. Ale já myslel, že toho modrého zábradlí máme víc než dost. Maximální můžou na zem dát nápis „tudy ne, přátelé!“, ale to taky nezastaví každýho. Jo a nádržáci asi nechodí pod dva vlaky, které jsou v pohybu.
Bohuzel, tohle resi uz i v Japonsku, kde jsou lide trochu jako roboti a presto na frekventovanych tratich resi automaticke steny, i formou tyci nebo lan, ktere se zvedaji… jako prave v metru…
Ale to jsou zas naklady, ktere proste zas nekdo musi resit a zaplatit, i kdyz to vyslovene resi zakaz a zakony…
Nádražáci nepůjdou tak blízko ani před stojícím před vlakem (neměli by, mají na to školení).
Na konci nástupiště by zrovna to modré (nebo klidně rezavé) zábrablí být mělo a taky ve spoustě stanic je. Pro nádražáky jsou tam dvířka a i když už tam nejsou, tak to jasně říká, že tady končí výběh pro kaštany.
Jenže branka je zamčená a drtivá většina nádražáků od ní stejně nemá klíče. Ale zas je z toho pak opravdu přechod jen pro služební potřebu.
„aby při rekonstrukcích žádné přechody přes koleje nebyly“
Heh, tak to byste nepostavil absolutně nic. V divokém snu byste možná mohl zaměstnance na staveniště dopravovat lanovkou přes koleje.
chodilo se vždy přes koleje pokuta nepokuta.Pár tisíc to nezmění.
Jj chodilo. A také někteří skončili pěkně přejetí. Tož stává se.
Když se někdo nedovede rozhlédnout…
To je takový ten argument typu „až se ucho utrhne“.
Mě se u každé diskuze líbí ty mínusy.Vím u nás o jednom přechodu, je u něj terasa u hospody, v létě si může člověk sednou k zábradli a pozorovat.Všichni ví že tam několikrát týdně měšťáci vybírají za přechod na červenou, a stejně dopíšou jednu pokutu a do minuty vypisují další.A nějaká ostuda?Dneska si z toho umí jedinci udělat i reklamu viz.jeden co ho chytli jak krade na poli brambory :-)Doba je asi jinde….
V elektrotechnice existuje pojem „ochrana zábranou“.
Zábrana je taková, že sebevrahovi nezabrání se uškvařit, ale člověka bez tohoto úmyslu chrání před zbrklostí. Jednoduché zábradlí, pruhované břevno, cokoli.
Tento služební přechod je chráněn toliko paragrafem §4 – Na to je předpis! Kdyby tam byl aspoň řetízek… ale ne, máme kilometry zbytečného modrého zábradlí, které naopak jinde chybí.
A také mají lidé mít mozek. Na dálnici také nechodím se procházet.
Na dálnici obvykle nemáte zastávku autobusu a uprostřed přerušená svodidla, aby zaměstnanci ČSAD s papírem na „vstup do vozovky“ mohli přebíhat.
Bez mozku na nádraží nelez.
Že vy ste nikdy nešiel z Prahy na Príbram po dialnici?
Dokud tam ten přechod byl, byla tam rychlost omezená na 50, aby řidiči mohli dát chodcům přednost.
A všetci ju samozrejme dodržiavali tak, ako kaštani nechodia cez koľaje.
Zrovna tenhle přechod se dodržoval, bylo to fakt blbý místo.
No ja som sa tam niečo najazdil a úplne mi to tak neprišlo.
Myslím si, že kolega spíš upozorňoval na další bus zastávky, které na D4 jsou a ne přímo na ten přechod, která je ve Zbraslavském kopci
Presne tak.
To ne, ale v nedaleké Mohelnici, Července se k EC také chodí od budovy přes koleje, očima cestujícího. Běžný cestující nerozliší jestli po té koleji něco pojede nebo ne. Dokud nebude mít SŽ všechna nástupiště bezúrovňová, tak si má dát na služební přechody zábrany, to je jejich šlendrián.
Neznalost zákona neomlouvá! Nakonec budou cestující chtít, aby je drážní zaměstnanci vodili po nádraží za ručičku.
Spíš pošlou povýšené drážní zaměstnance někam až budou chtít modernizovat nebo stavět trať nebo třeba jenom objednat provoz. Oni ti cestující které odmítáte respektovat a neustále shazujete za neznalost drážních pravidel jsou voliči a třeba i zastupitelé obcí a krajů.
To jako aby se ten obezřetně přecházející nádražák musel mezi hlavními kolejemi zabývat nějakou brankou a tím svůj pobyt v nebezpečné zóně (kousek do nepřehledného oblouku) ztrojnásobit? Chytré…
To nemůže být branka na konci nástupiště jako v pražském metru? To by úplně stačilo.
(Kde jste přišel na branku mezi kolejemi?)
To co popisujete je tzv. Poloperonizace.
Najdete ji taky na 330.
Je to v podstatě bezpečné řešení, když je využíván podchod.
Jenže když si SŽ dovolí někam dát zábradlí (ano, někdy nesmyslně) tak zas mnozí řvou o zábradlománii. Si nevyberete 🙂
V elektrotechnice a sexu existuje pojem „ochrana zábranou“ a k tomu odpovídající prostředky — a proč? Protože elektřina (její přítomnost v elektricky vodivých předmětech) a spermie NEJSOU pro člověka běžnými smysly VIDITELNÉ…
Což se o jedoucím vlaku říci nedá 😀
Je zajímavé, jak je společnost rozpolcená.
Stačí plusy a mínusy.
Ta fotka myslím celkem dobře ukazuje že hlavu problém je tam v designu té stanice. Rampy mají vést do podchodu a ne do míst kde je nějakou dodatkovou tabulkou zakázaný vstup.
Ty rampy tam mají svůj důvod. Tak samo, jak lidé mají hlavu s mozkem.
Souhlasím se Smutný pohled. Tyto rampy mají své opodstatnění. Vezměte si třeba příklad, bude realizovaná přeprava cestujícího na invalidním vozíku a výtah, který je na nástupišti bude momentálně mimo provoz. Odborně způsobilý a tomu pověřený zaměstnanec převeze tohoto cestujícího přes tento přechod. Samozřejmě, až poté co dostane pokyn, že tudy nebude projíždět žádný vlak. Nebo třeba také mohou tento služební přechod využít záchrané složky. Neznám tuto konkrétní stanici, ale zažil jsem v Praze na hl.n., kde jsou také tyto rampy a služební přechod, že sanitní vůz přijel přes tento služební přechod přímo až na nástupiště, když se cestujícímu ve vlaku… Číst vice »
Tyto rampy mají své opodstatnění. Vezměte si třeba příklad, bude realizovaná přeprava cestujícího na invalidním vozíku a výtah, který je na nástupišti bude momentálně mimo provoz. Odborně způsobilý a tomu pověřený zaměstnanec převeze tohoto cestujícího přes tento přechod. Samozřejmě, až k tomu dostane pokyn, že přes toto místo nebude projíždět žádný vlak. Nebo třeba také mohou tento služební přechod využít záchrané složky. Neznám tuto konkrétní stanici, ale zažil jsem v Praze na hl.n., kde jsou také tyto rampy a služební přechod, že sanitní vůz přijel přes tento služební přechod přímo až na nástupiště k vlaku, když se cestujícímu ve vlaku… Číst vice »
A co chyba ze strany Ceskych Drah? Dovest do stanice zvlastni vlak plny lidi a nezabezpecit dozor ve forme pruvodcich?
Bože, taková chyba…
„Dovest do stanice zvlastni vlak plny lidi“
ČD by se měly zastydět
😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Ovšem „dozor ve formě průvodčích“ je nápad hodný génia – doporučuji včlenit do předpisů
Že přecházeli tam, kde se nesmí, je samozřejmě chyba, za kterou si pokutu zaslouží.
Že ale přecházeli před rozjíždějícím se vlakem na jedné koleji, a vůbec neměli přehled, co se děje na té další… to je prostě neskutečná lidská blbost.
Je úplně jedno jestli se jedná o vlaky, tramvaje nebo auta (třeba dva souběžné pruhy)…. spousta lidí tam prostě napochoduje aniž by se vůbec podívali do čeho lezou klidně i na červenou, a v lepším případě se jen diví že je něco jen těsně minulo nebo odrazilo zpátky, v horším případě je někdo posbírá.
Mohly je teoreticky rozjet tři vlaky najednou. To už chce kumšt.
Proto jich šlo přes koleje víc. Jeden člověk to pod tři vlaky najednou nezvládne…
Po mnoha letech na kolejích a bezpočtu podobných zážitků doufám, že šok z toho, co se mohlo stát, bude mnohem účinnější než pokuta, na kterou časem zapomenou….
a to je jako všechno? Bylo prověřeno v jakém stavu je upozornění, zábrany, nebo přirozené naváděcí prvky pro pohyb laických osob správným směrem?
Kdyby takto byly řízeny fabriky, tak je denně stovka smrťáků.
Ve fabrice by se po takovém průšvihu musela zapsat tzv. skoronehoda. Pak by se řešila úprava procesů, aby se to nemohlo opakovat.
A ne, říct lidem „prostě tam nechoďte“ by jako nápravné opatření neprošlo. Jen na železnici se pokrčí rameny s odkazem na §4.
Jenže skoronehoda s důsledkem procesních změn není případ, kdy se někdo pohybuje tam, kde nemá. Pokud je někam zakázaný vstup, tak je to smůla dotyčného. Ve fabrikách máte obvykle na zemi pruhy a návštěvník je upozorněn, že může jen v zelených pruzích. POkud sám vleze mimo a bouchne ho břemeno na jeřábu, tak je to jeho problém.
Prověřené bylo vše. A vše je ok. Jen mozek někteří nepoužívají k přemýšlení.
Takze bylo provereno ze ta parni lokomotiva se kterou se tam byly spolecne s dalsimi ucastniky akce vyfotit byla odstavena na tom nejbezpecnejsim a nejlepsim miste na celem nadrazi? Bylo take provereno ze kdyz se tam kona takova akce kde je mozne predpokladat mnozstvi deti a navstevniku – tzn. nikoliv cestujicich, tak neni absolutne neni potreba se na to jakkoliv pripravit a uzpusobit tomu podminky ve stanici?
Ano, parní lokomotiva i ostatní vlaky byly na tom nejlepším místě na celém nádraží — totiž na kolejích… Kdyby vjely na nástupiště, byl by to neskutečný masakr 😀 A jak je vidět, cestující (i pouzí „okukující“) by naopak měli zůstat na nástupištích (a k příchodu a odchodu používat podchod, kterým Správa železnic ku příležitosti jízdy mimořádného vlaku nechala nástupiště vybavit – z důvodu bezpečnosti cestujících i „okukujících“ ). Podchod tam zůstane po skončení akce i nadále… A možná tam byl i předtím, to přesně nevím 😀
I dítě pochopí,že příchod a odchod z nástupiště je pouze podchody či nadchody, zvláště na koridoru, kde vlaky jezdí 160 km/h.Toto jsou jen trapné výmluvy,umocněné v mnoha případech spěchem!
Kaštan obvykle nezná traťovou rychlost té které stanice.
A služební přechod vypadá úplně stejně jako legální přístup na nástupiště na spoustě jiných nádraží. Rozdíl je jen v tabuli se zákazem vstupu, která byla v tomto případě obstoupená chumlem dalších lidí.
Rychlost nezná, ale že tam vlaky jezdí rychle ví.
Odkud by to věděl?
Na hlavní trati mezi Prahou a Ostravou se dá předpokládat, že se tam vlaky neplouží 40km/h.
Takový náhodný cestující určitě ví kudy vedou hlavní tratě a jak rychle se na nich jezdí…zkuste někdy vyjít mezi normální lidi a zjistit jakou pověst mají vlaky v ČR.
I kdyby neviděli tabulku s obecně srozumitelným symbolem přeškrtnutého chodce, tak ten motorák na druhé koleji se už také rozjížděl, takže i když neviděli přijíždějící pendolino, tak měli stejně zůstat stát a nechat ho projet!! Taky seru na zákaz přechodu přes koleje, ale stejně jako při přechodu silnice se rozhlídnu a koukám být co nejrychleji mimo průjezdní profil!! Tyhle dementi tam šli jako na procházce v parku!!
„traťová rychlost té které stanice“
není to hloupost?
…letová rychlost toho kterého letiště… to jsem teď aplikoval… a zní to taky jako hloupost
Nepohybne bylo. Va fabrice mate kolem vseho ploty nebo staci tabulka…sem se neleze?
Samozrejme to druhe…ale blbe prndat budete, ze?
Kdyby tam byly ploty, tak se zase bude řešit, proč jsou tam kilometry zábradlí…
Po továrně ale zpravidla nechodí jen tak nepoučení lidé. Naopak, při nástupu jste seznámen s pracovištěm a dále pravidelně školen, co se týče bezpečnosti. A zbrklost je bohužel znakem současné hr hr společnosti – jinak by možná lidé při rozjezdu prvního vlaku ustoupili nejprve zpět, a pak se přinejmenším zvládli lépe rozhlédnout. Nelze počítat s tím, že budou všichni všude všechno předpokládat – zvláště, když dnes spousta lidí běžně jezdí všude pouze auty…
Nevím v jakém bordelu pracujete vy, ale v mojí fabrice jsou všude ploty, zábrany a kde to nejde, optické závory, vizuální prvky a jiné způsoby ochrany (antikolizní čidla, projektory apod.). V případě skoro nehody vždy bereme lidský faktor v potaz. Tahle diskuze ukazuje totálně zabedněný přístup. Jasně, rodina dostala pokutu, jednala nerozumně. Odpovědný manažer / člověk si ale položí otázku, bylo to opravdu tak ultimátní porušení všeho, nebo můžeme něco udělat, aby se to neopakovalo? Tady se předpokladá, že lidé znají zákony dráhy, jak vypadají služební a neslužební přechody a dokonce jakou rychlostí se na dané stanici projíždí, wtf? Co… Číst vice »
díky Tomáši, tohle uvažování se bohužel moc často nevidí.
Přesně jak říkáte, odpovědný manažer si položí otázku, jak to zabezpečit, aby se to neopakovalo.
Jenže v ČR se to dost často řeší, až když se něco vážného stane. Málokdo řeší analýzy skoronehod, které pak mohou, resp. ve velké míře přispívají k prevenci nehod.
V soukromém sektoru je ta motivace jasná, odpovědnost manažerů.
Ve veřejném bohužel taková motivace není, protože tam nikdy nikdo za nic nemůže.
v moderních fabrikách jsou dost často různé oddělovače. Ať klasické pletivo oddělující stroje od zvědavých lidí, nebo ocelová poplastovaná vysokopevnostní zábradlí v místech pohybu různých manipulátorů, dopravních vozíků atp. Leckdy bývají přechody vybaveny signalizací blížícího se stroje.
Jsou tam upravovány rozhledové podmínky, zádveřní zóny atp. Řeší se i možnosti pádu předmětů. A to nejen povinným nošením ochranné přilby, ale hlavně omezením výšky skladování, instalací pádových zábran a další a další.