Technická závada trakčního vedení. Černá série na české železnici pokračuje, vlaky nejezdí na dvou místech

Poškození trakčního vedení u Čebína. Foto: SŽPoškození trakčního vedení u Čebína. Foto: SŽ

Vlaky nejezdí u Žďáru nad Sázavou a v Havířově.

Odebírat
Upozornit na
guest
115 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vrjos

Ty duvody mohou spocivat i v nevhodem projektu elektrizace stanic.
Prikladem budiz minuly trakcni kolaps v Trebove, kdy prasklo jedno nosne lano nad celym kolejistem.

LKB

Odvolat generálního ředitele SŽ, který nese politickou odpovědnost za stav trakčního vedení a drážní infrastruktury jako celku. Pomůže to znovuziskani důvěry v železnici.

hroch.obojzivelny

Pomůže to znovuzískání důvěry v železnici možná tak u vás.

Průměrný cestující občan si asi již povšimnul, že ty vlaky v poslední době nějak nejezdí. Ovšem s vysokou pravděpodobností vůbec neví, kdo je teď zrovna ředitelem SŽ. A je to pro něj tak nepodstatná informace, že případnou personální výměnu ve zprávách ani nezavnímá.

JZY

Aktuálně to je přece nějaký pán, který nemá rád malůvky studentů v podchodu. Jméno si nevybavím.

Železniční Slídič

Zento způsob spravování dráhy,
zdá se mi poněkud nešťastným…

Jan

Jestli je to série sabotáží, asi to moc práce nedá…

Jirka_M

Sarkasmus: Nepsal někdo už tady něco o adventním kalendáři ?

rogo01

Psal, ale v každém okýnku má být jen jedno překvapení.

Jirka_M

Já myslel tu verzi, kdy každý den bude někde stržené TV.

Gwann

Dnes jsou uz tri cokoladicky, jeste Hostivice

Jirka Karny

Jojo, Zkáza železnic jede bomby. Stejně jako všechno = na co šáhne, tam je průser. Doufám, že GŘ Svoboda (v mých očích „hrobník“ české železnice) dostane pořádnou odměnu (ironie).

Jirka z CB

Jsem zvědavý na okénko v pátek 😁 Zrovna mám jet odpoledne přes republiku a ještě s dětmi.
Už tahle vozím dost jídla, pití, powerbanku a nově nouzovou deku.

Gwann

Doporucuji stan a spacaky

VRTjecesta

Moc se těším, kolik si vedení Dobré Správy rozdá na odměnách. A ano, pokud Mátl dostane 10 mega, já s tím problém nemám.

Jirka z CB

Hlavně, že má SŽ jasno ohledně ETCS a návěstidel 😁.

VRTjecesta

Věřím, že ještě zdaleka nekončíme!

Vavrroch

Ano, po minulém problému na Smíchově je nynější ticho z berounské tratě varující. Ale bylo by hezké, kdyby to vydrželo aspoň do Vánoc.

Jakub

V Ostrově nad Oslavou to bylo prý poškození nosného lana TV. V Havířově se mluví o zkratu. Vzhledem k tomu, že tam je celková rekonstrukce tak bych se nedivil kdyby za to mohl zase nějaký pepík s bagrem. Mimořádnost mezi ostravským hlavním nádražím a Kunčicemi se prý nestala, ani to není nikde uvedeno.

Sova

Dotaz na redakci: mohly by prosím být příspěvky z adventního kalendáře už v nadpise označeny datumem, aby v tom byl přehled? Děkujeme 🙂

Karl vB.

No jo, ale pan Kupka je romantik. V okýnkách svého advoše inzeruje úplně jiná témata, než je syrová (nebo surová?) realita cestování vlakem v Česku v posledních dnech.

Jarda

já myslel, že ten odkaz je parodie, ale ono to opravdu existuje 🙂

Tukan

Pěkné třetí políčko adventního kalendáře. Co bude 24.12.? Hromadný požár všech ETCS balíz?

JiVe

Výtoň

David

Jen klid, hlavně že je podchod v cajku

Kdo já

Lituji strojmistry, směny jsou dělané většinou tak ať vyjde 13 hodin, a když to potom několik hodin stojí, kdo to odveze? Tím myslím hlavně hlavní tratě, seženete někoho, a jak ho tam dostanete, z Bohumína do České Třebové?

Practicus

vždycky se nějakej kaskadér najde – dokud nebudou karty vázaný na licenci strojvedoucího, že si dotyčný čipne a mašina půjde nahodit, tak se tomu přítrž nikdy neudělá

Jan T.

Je dost absurdní, že se dá trakční vedení poškodit chybou strojvedoucího. Tím jsou asi myšleny stahovačky, které by v dnešní době už neměly být používány. Modernější technologii máme, ale nepoužíváme.

Practicus

jenomže ony musí být používány, pokud musíte dělat údržbu a zároveň chcete jezdit – v opačném případě to znamená zastavení provozu

vladki

To foto je jen ilustracni? Cebin je od Ostrova nad Oslavou dost daleko.

Gwann

Jj, tohle je z bizarni nehody jak nejaky genius trefil trat z nadjezdu. Ani ten nekdy proti gumokolistum nepomuze

TnM

Tak to vidim nejmin na tri dalsi vymalovany podchody!

Fíra šukafonu

A bude to stačit, myslíš?

Nose Peak

Nejlepší Správa mà větší “úspěšnost” jak ruskej diverzant…

John

Hm tak to vypadá že RF rozjela hybridní válku s využitím SŽ…

Chronosphere

Ta RF možná něco rozjela,možná ne,ale obávám se, že železnici si zvládáme zlikvidovat docela sami.
Nejsme ji už ani schopni udržet v provozu. Bílá kniha? K smíchu!

Gwann

Myslite, ze Dlazdena je hnizdo SVR/GRU?

Franta Holeček

Jsem si říkal, proč ten Svoboda vystupuje tak antičesky. A teď je to jasné. Diverzant.

Distribuce

Jestliže mraky let nedělám údržbu, tak to musí špatně dopadnout. Na OTV bývaly party „deňáků“ (běžně třeba 20 montérů, 6 – 14:30, při větších akcích i do večera), které se věnovaly údržbě, někde i větším akcím, které dělal běžně EŽ. Pak byla parta „turnusáků“, která přes den pomáhala „deňákům“ (3 kusy, nepřetržitý provoz) a v ostatním čase provozní závady + drobné akce. Denní party hodně dlouho neexistují a turnusáci to nemají šanci zachránit. K tomu bídné platy, skoro nikdo to nechce dělat. V děšti, mrazu, hicu… kdo to dělal, potvrdí, jak neskutečně fučí na plošině. Kdo něco uměl a měl… Číst vice »

Smutný pohled

Ano. Problém je plat. Příjde šikovný člověk. SŽ mu dá 6 třídu. Na účet ti chodí 21 tisíc. To je prostě špatně.

Jakub

Dělám na otv a jen tak ze zajímavosti. Kde nejsou „deňáci“? U nás máme 3 denní OTV různě po síti a jedno turnusové ve „středu“ rajónu. Bez deňáků je to celkem smrt, to je bez šance dělat údržbu – hlavně fyzická kontrola trhlin a utažení šroubů apod. Denní – turnus je rozdíl cca 4-6 tisíc i tak to je celkem málo. Řadový pracovník bez funkcí si přijde v turnuse na 30-34 tisíc, což je málo na to, že hlavně v turnuse je člověk Ferda mravenec práce všeho druhu. Ještě dostat se k volným místům na webu správy železnic je peklo.… Číst vice »

Jirka z CB

Noo, nedávno měla SŽ i inzerát v budově žst. Docela bída – na trať hledali signalistu na elektromechaniku, na boudy jsem chodil na praxi a docela mě to i bavilo na jedné boudě jsem i dělal závěrečné zkoušky- ALE… za pár let budou trať elektrifikovat a předpokládám, že zabezpečovačka půjde asi do šrotu a redukce míst asi taky…. Lítat po třech čtyřech stanicích ve dne v noci? Ne. To si raději zahraju simulátor doma.

Gwann

Inu, to je panecku serie!

Zatim je to jeste sranda, ale pokud spadnou draty nekde u Trebove treba 22/12…tak byt manekynem, tak nejsem doma. Aby mu kastani neprisli mu osobne gratulovat a nadelit.

asfalter

Před Vánocemi je často zmatek a ruch, takže zásadně necestuji, nelezu nikam a vegetím doma. Doporučuji.

MP22

Blbý když máte půlku rodiny na Moravě, což se týká tak poloviny lidí v Praze. Ale pravda, že mi to letos navštívíme před svátky a pak jsme doma a ať se staví kdo chce, ale my už ze sebe cestovatele dělat přes svátky nebudeme.

Bobek

Je o krok před vámi, právě že mu nepřijedou! Šach, mat!

Jan Z.

3. políčko

autobusik2

Pokiaľ sa nevyhádže neschopné vedenie SŽ a nerozbijú kartely tak železnica u nás skončila. Pri tom koľko stoja bežné opravy a neschopnosti pripravovať nové stavby nemáme šancu z dlhodobého hľadiska ani udržať trate prevádzkyschopné…

milecp

Přesně tak, vyhodit toho Svobodu, který nestojí za nic a pak se vrátit k systému oprav a údržby, který dával smysl a garantoval bezpečnost.

Dfg

Souhlas, cele vedeni SŽ mělo hned v pondělí být odvoláno nebo mít v sobě špetku cti a soudnosti a rezignovat samo.

Mirek

Je zima, tak vodiče praskají, alespoň vidíme „v přímém přenosu“ co v praxi znamená seškrtání peněz na údržbu, na letošek to byli 3 mil. pokud se nepletu

nowas

Jaká zima?

Joe

No kromě kalendáře a možná horských oblastí tu zimu nějak nevidím. A jestli mrazíček o jednom až dvou stupních udělá takovou paseku tak nechci vidět jak to bude vypadat, až přijde klasická zima s mrazy kolem 10 stupňů.

ondra

nepřijde,máme zde globální oteplování,všichni tady shoříme…

Jirka z CB

Ona je zima, co SŽ bude dělat až nějaká skutečná přijde, auto jsem zatím škrabal jen minulou středu.

hsnm

Před lety na elektrizované vlečce jsme před zimou sundávali závaží na kotevních stožárech a před létem zase nandávali,aby se vyrovnalo pnutí, A dělala se pravidelná údržba.
Na SŽ nic takového nevidím.

David

Tak konečně se začínají ukazovat výsledky práce současného vedení MD a SŽ, kteří se dohodli, že nejvíc prostředků se škrtne na údržbě.

gringoAD

Ve Skleném nad Oslavou je shazovačka … tak tady bych spíš podezíral fíru … I když, i zanedbaná údržba je klidně možná …

Jiří Kocurek

To je další případ, kde se čeká na rekonstrukci.

Kandelábr

Ve Skleném se nestalo nic, ale v Ostrově s tam není stahovačka, ale vypínačka.

Martin

…proste se nechlubit… 😀
Zajimalo by me porovnani s jinymi staty…

David Peca

Nedivte se, prší dost.

Jiný Petr

s deštěm má problém jen Praha 🙂

Motýl Emanuel

Auta stojí, Vlaky taky! 🙂

Vladimír M.

Vlaky stojí, auta jezdí po objížďkách.

M19

Pro redakci (Jan Sůra) Redakční šotci už se asi chystají na Mikuláše. V nadpisu je drobná chybka. Místo tvaru slova „železnice“ asi mělo být „železnici,“ tedy „Černá série na české železnici“ nikoli „na české železnice.“

Vavrroch

Kdyby se také dala formulace „Po nedělním kolapsu v České Třebové a včerejšímu strženému trakčnímu vedení v Lysé nad Labem“ nahradit obratem „Po nedělním kolapsu v České Třebové a včerejším strženém trakčním vedení v Lysé nad Labem“, bylo by to lidštější. Pěkně prosím! Obdobně redakční text „Důvody strženého vedení mohou být různé: od chyby strojvedoucího, závadě na sběrači nebo zanedbané údržbě…“ by mohl být uhlazenější, např. „…od chyby strojvedoucího přes závadu na sběrači až po zanedbanou údržbu…“ případně také „Důvody strženého vedení mohou být různé: chyba strojvedoucího, závada na sběrači…“ I když je páně Eisnerova tvrz šotky již dobyta a… Číst vice »

JiriP

Jirka umí opravovat tratě a nádraží. Se správou a novostavbami už je to slabší…

Tom

Alespoň je kde čekat na zpožděné vlaky 😀

Tuňák

W ameryce vědějí proč mají motoroví lokomotivi a dráti nemají a nejde je pak rozbít.

tarten

No a kdyby se dodnes jezdilo na koních a oslech, nemohly by se rozbít ani ty dieselové.

Jiří Kocurek

Takže zrušíme už konečně řadu 810 pro zastaralost? 😀

El Barto

Bohužel, třeba do takového Blatna u Jesenice budou 810 jezdit dost možná i za 10 let.

Martin

…ale zas tam nestrhnou vedeni…

El Barto

Tak proto se s tou drátizací do Frýdku a dále do Beskyd tak nespěchá! 🙂

Dfg

Už to odkladaní dává smysl 😀

Ústečan

Nebudou, jsou tam plánovány 847 🙂

El Barto

I na trati do Bečova? Nevím, ptám se.

asfalter

Formani zpět na cesty!

Jiří Kocurek

Řídí dodávky, řídí šestitunky. Ty dodávky začínají být čím dál častěji na elektrický pohon.

trafopajka

kacíř! upalte ho!

JohnCock

A když se rozbije kůň tak z něj uděláš salám.

mil

Jenze v „emeryce“ by zadratovanim v evropskem stylu na hlavnich tratich prisli mozna az o 50% kapacity trate. (kontejnery vozi ve dvou vrstvach)
Kolem velkych mest maji „primestske“ vlaky ve velke mire take zadratovene.

Kamui

Tak všechno jde, když se chce – v Indii už pár let vozí pod dráty dva kontejnery na sobě.

Jiří Kocurek

Všechno jde: Raději neříkat, že jsme z ČR jinak si najdou tu anabázi s mosty v Praze.

A současná situace s trolejovým vedením v ČR je totální antireklama na elektrickou trakci. Raději bych šoupal nohama než poukazoval na ně.

Jiří Kocurek

Aneb šotoopatření znamenalo převod poloviny železničních přeprav na silnici.

Rudolf Tuček

V Indii to zvládli, co tam máte dál.
https://youtu.be/3BbdDzkMYJs?si=WtbCptDBezcRorUi
V USA je spíš problém že na středozápadě široko daleko není přívodní vedení pro drážní napáječky, tak je levnější jezdit s dieselem než budovat síť vyššího napětí.

Jiří Kocurek

Kolik je tunelů na té trati v Indii? To je dost limitující faktor a jak moc je ta oblast odlehlá – to kvůli dostupnosti pro opravy.

A do třetice: Nesněží tam, že ne?
https://www.youtube.com/watch?v=jc7iUzuE2ak

Rudolf Tuček
marek hudec

maximalka toho co je na videu asi bude do 50 km/h….co nadjezdy, tunely, minimalni polomer oblouku, zatizeni naprav…?

Rudolf Tuček

Neřekl bych že jezdí 50 km/h
https://youtu.be/pirb3hdjlzc?si=5cIge8SZuSMSY2ZS
Rychlost 99km/h(62mph), zatizeni na nápravu jak v USA 32.5 tuny.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dedicated_freight_corridors_in_India

Dejf

No jako první dva dny to bylo vtipný, ale už si začínám říkat, jestli se mi to jenom nezdá…

Karl vB.

Mně to trochu připomíná situaci v dávných dobách socialismu, kdy stát podporoval mladé při zakládání rodin tzv. „novomanželskou půjčkou“, za kterou se nakoupily základní nezbytnosti, jako pračka, lednice, televize atd. Ty věci měly „poločas rozpadu“ zpravidla asi tak 5 let a pak se najednou začaly sypat, pěkně jedno po druhém. U trolejí, které jsou logicky různého data vzniku, mi jako rozhodný okamžik pro vznik problému přijde, že někdo rozhodl s cílem „aby se ušetřilo“ o změně systému údržby (tzv. optimalizace). No a teď nás to jen doběhlo. Pokud by se sečetly náklady z promarněného času postižených cestujících, o nákladní dopravě… Číst vice »

Dan

Jezdím vlakem ve větší míře posledních 10 let (bohužel). A potvrzuju, první dva dny byly ty mimořádnosti vtipný, těch zbývajících 10 let už moc ne.
Je to každou chvíli něco a komunikace ze strany SŽ a dopravců mizerná. Zpoždění je nedílnou součástí cestování, na „mimořádnostech“ už naopak nevidím nic mimořádného.

Motýl Emanuel

Adventní kalendář se Správě Železnic pro letošní rok vydařil, to se musí nechat. 🙂 Už se těším na zítřejší okénko. 🙂

David

Snad nebude na Mikuláše něco většího… Ale jako pak před svátky vyrazit někam migrovat vlakem bude asi hodně za trest.

Motýl Emanuel

To bude Haupttrefa za 5 okýnek, uvidíte. 🙂

Jirka z CB

Nemalujte čerta na zeď 😁, v pátek jedu odpoledne vlakem přes republiku.

Gajda

„Mám v plánu jet“ by se asi odpovídalo realitě víc 🙂

Nemám

Jsem nebyl tak daleko, když jsem na třetí políčko tipoval Kutnou Horu 😅

Jiný Petr

A já se obávám, co v tom adventním kalendáři bude na 24. prosince 🙂

Motýl Emanuel

To už bude dávno vyjedeno ….

Zrzek

To není, SŽ má v zásobě dost míst na průšvihy.

Bjorn

Ještě je jen dopoledne, počkal bych do konce dne, může to být ještě zajímavé.

MilanSima

No pěkně to pokračuje. Vůbec bych se nedivil, když by na Mikuláše zahořel nějaký diesel. Když budou ti čerti…

Bez přezdívky

Nabízí se tyrkysová pochodeň…

Zrzek

Na Výtoňskem mostě by to vypadalo hezky.

Mvek

Asi se mi přestává chtít jet na Mikuláše z Prahy do Brna… No, ale tak první jízdu dálkovým vlakem COVIDu si když tak musím užít:-).

Martin Kosek

Takže dnes v Adventním kalendáři SŽ hned dvě čokoládky 😇

Motýl Emanuel

Mňam mňam, taky jsem si dal 🙂

55p

„Cestujícím lze doporučit sledovat stránky ČD Mimořádnosti“

Informoval včera vůbec nějak žlutý dopravce na R23?

55p

V kolik hodin se probrali? Když jsem v 11:40 hledal na jejich webu info, vůbec o problému nevěděl.

Mvek

Bylo by možné pro neznalé dát i odkaz na tu stránku? Jasně, že Gloglo asi vyřeší, ale třeba z mobilu apod. je to určitě pro některé víc přes ruku.