Technická závada trakčního vedení. Černá série na české železnici pokračuje, vlaky nejezdí na dvou místech
Poškození trakčního vedení u Čebína. Foto: SŽ
Vlaky nejezdí u Žďáru nad Sázavou a v Havířově.
Vlaky nejezdí u Žďáru nad Sázavou a v Havířově.
Ty duvody mohou spocivat i v nevhodem projektu elektrizace stanic.
Prikladem budiz minuly trakcni kolaps v Trebove, kdy prasklo jedno nosne lano nad celym kolejistem.
Odvolat generálního ředitele SŽ, který nese politickou odpovědnost za stav trakčního vedení a drážní infrastruktury jako celku. Pomůže to znovuziskani důvěry v železnici.
Pomůže to znovuzískání důvěry v železnici možná tak u vás.
Průměrný cestující občan si asi již povšimnul, že ty vlaky v poslední době nějak nejezdí. Ovšem s vysokou pravděpodobností vůbec neví, kdo je teď zrovna ředitelem SŽ. A je to pro něj tak nepodstatná informace, že případnou personální výměnu ve zprávách ani nezavnímá.
Aktuálně to je přece nějaký pán, který nemá rád malůvky studentů v podchodu. Jméno si nevybavím.
Zento způsob spravování dráhy,
zdá se mi poněkud nešťastným…
Jestli je to série sabotáží, asi to moc práce nedá…
Sarkasmus: Nepsal někdo už tady něco o adventním kalendáři ?
Psal, ale v každém okýnku má být jen jedno překvapení.
Já myslel tu verzi, kdy každý den bude někde stržené TV.
Dnes jsou uz tri cokoladicky, jeste Hostivice
Jojo, Zkáza železnic jede bomby. Stejně jako všechno = na co šáhne, tam je průser. Doufám, že GŘ Svoboda (v mých očích „hrobník“ české železnice) dostane pořádnou odměnu (ironie).
Jsem zvědavý na okénko v pátek 😁 Zrovna mám jet odpoledne přes republiku a ještě s dětmi.
Už tahle vozím dost jídla, pití, powerbanku a nově nouzovou deku.
Doporucuji stan a spacaky
Moc se těším, kolik si vedení Dobré Správy rozdá na odměnách. A ano, pokud Mátl dostane 10 mega, já s tím problém nemám.
Hlavně, že má SŽ jasno ohledně ETCS a návěstidel 😁.
Věřím, že ještě zdaleka nekončíme!
Ano, po minulém problému na Smíchově je nynější ticho z berounské tratě varující. Ale bylo by hezké, kdyby to vydrželo aspoň do Vánoc.
V Ostrově nad Oslavou to bylo prý poškození nosného lana TV. V Havířově se mluví o zkratu. Vzhledem k tomu, že tam je celková rekonstrukce tak bych se nedivil kdyby za to mohl zase nějaký pepík s bagrem. Mimořádnost mezi ostravským hlavním nádražím a Kunčicemi se prý nestala, ani to není nikde uvedeno.
Dotaz na redakci: mohly by prosím být příspěvky z adventního kalendáře už v nadpise označeny datumem, aby v tom byl přehled? Děkujeme 🙂
Tyto požadavky směřujte na správce stránek Dopravniadvent.cz:-)
No jo, ale pan Kupka je romantik. V okýnkách svého advoše inzeruje úplně jiná témata, než je syrová (nebo surová?) realita cestování vlakem v Česku v posledních dnech.
já myslel, že ten odkaz je parodie, ale ono to opravdu existuje 🙂
Spuštěno na den kolapsu koridoru, zadavatel ODS:-)
Pěkné třetí políčko adventního kalendáře. Co bude 24.12.? Hromadný požár všech ETCS balíz?
Výtoň
Jen klid, hlavně že je podchod v cajku
Lituji strojmistry, směny jsou dělané většinou tak ať vyjde 13 hodin, a když to potom několik hodin stojí, kdo to odveze? Tím myslím hlavně hlavní tratě, seženete někoho, a jak ho tam dostanete, z Bohumína do České Třebové?
vždycky se nějakej kaskadér najde – dokud nebudou karty vázaný na licenci strojvedoucího, že si dotyčný čipne a mašina půjde nahodit, tak se tomu přítrž nikdy neudělá
Je dost absurdní, že se dá trakční vedení poškodit chybou strojvedoucího. Tím jsou asi myšleny stahovačky, které by v dnešní době už neměly být používány. Modernější technologii máme, ale nepoužíváme.
jenomže ony musí být používány, pokud musíte dělat údržbu a zároveň chcete jezdit – v opačném případě to znamená zastavení provozu
To foto je jen ilustracni? Cebin je od Ostrova nad Oslavou dost daleko.
Jj, tohle je z bizarni nehody jak nejaky genius trefil trat z nadjezdu. Ani ten nekdy proti gumokolistum nepomuze
Tak to vidim nejmin na tri dalsi vymalovany podchody!
A bude to stačit, myslíš?
Nejlepší Správa mà větší “úspěšnost” jak ruskej diverzant…
Hm tak to vypadá že RF rozjela hybridní válku s využitím SŽ…
Ta RF možná něco rozjela,možná ne,ale obávám se, že železnici si zvládáme zlikvidovat docela sami.
Nejsme ji už ani schopni udržet v provozu. Bílá kniha? K smíchu!
Myslite, ze Dlazdena je hnizdo SVR/GRU?
Jsem si říkal, proč ten Svoboda vystupuje tak antičesky. A teď je to jasné. Diverzant.
Jestliže mraky let nedělám údržbu, tak to musí špatně dopadnout. Na OTV bývaly party „deňáků“ (běžně třeba 20 montérů, 6 – 14:30, při větších akcích i do večera), které se věnovaly údržbě, někde i větším akcím, které dělal běžně EŽ. Pak byla parta „turnusáků“, která přes den pomáhala „deňákům“ (3 kusy, nepřetržitý provoz) a v ostatním čase provozní závady + drobné akce. Denní party hodně dlouho neexistují a turnusáci to nemají šanci zachránit. K tomu bídné platy, skoro nikdo to nechce dělat. V děšti, mrazu, hicu… kdo to dělal, potvrdí, jak neskutečně fučí na plošině. Kdo něco uměl a měl… Číst vice »
Ano. Problém je plat. Příjde šikovný člověk. SŽ mu dá 6 třídu. Na účet ti chodí 21 tisíc. To je prostě špatně.
Dělám na otv a jen tak ze zajímavosti. Kde nejsou „deňáci“? U nás máme 3 denní OTV různě po síti a jedno turnusové ve „středu“ rajónu. Bez deňáků je to celkem smrt, to je bez šance dělat údržbu – hlavně fyzická kontrola trhlin a utažení šroubů apod. Denní – turnus je rozdíl cca 4-6 tisíc i tak to je celkem málo. Řadový pracovník bez funkcí si přijde v turnuse na 30-34 tisíc, což je málo na to, že hlavně v turnuse je člověk Ferda mravenec práce všeho druhu. Ještě dostat se k volným místům na webu správy železnic je peklo.… Číst vice »
Noo, nedávno měla SŽ i inzerát v budově žst. Docela bída – na trať hledali signalistu na elektromechaniku, na boudy jsem chodil na praxi a docela mě to i bavilo na jedné boudě jsem i dělal závěrečné zkoušky- ALE… za pár let budou trať elektrifikovat a předpokládám, že zabezpečovačka půjde asi do šrotu a redukce míst asi taky…. Lítat po třech čtyřech stanicích ve dne v noci? Ne. To si raději zahraju simulátor doma.
Inu, to je panecku serie!
Zatim je to jeste sranda, ale pokud spadnou draty nekde u Trebove treba 22/12…tak byt manekynem, tak nejsem doma. Aby mu kastani neprisli mu osobne gratulovat a nadelit.
Před Vánocemi je často zmatek a ruch, takže zásadně necestuji, nelezu nikam a vegetím doma. Doporučuji.
Blbý když máte půlku rodiny na Moravě, což se týká tak poloviny lidí v Praze. Ale pravda, že mi to letos navštívíme před svátky a pak jsme doma a ať se staví kdo chce, ale my už ze sebe cestovatele dělat přes svátky nebudeme.
Je o krok před vámi, právě že mu nepřijedou! Šach, mat!
3. políčko
Pokiaľ sa nevyhádže neschopné vedenie SŽ a nerozbijú kartely tak železnica u nás skončila. Pri tom koľko stoja bežné opravy a neschopnosti pripravovať nové stavby nemáme šancu z dlhodobého hľadiska ani udržať trate prevádzkyschopné…
Přesně tak, vyhodit toho Svobodu, který nestojí za nic a pak se vrátit k systému oprav a údržby, který dával smysl a garantoval bezpečnost.
Souhlas, cele vedeni SŽ mělo hned v pondělí být odvoláno nebo mít v sobě špetku cti a soudnosti a rezignovat samo.
Je zima, tak vodiče praskají, alespoň vidíme „v přímém přenosu“ co v praxi znamená seškrtání peněz na údržbu, na letošek to byli 3 mil. pokud se nepletu
Jaká zima?
No kromě kalendáře a možná horských oblastí tu zimu nějak nevidím. A jestli mrazíček o jednom až dvou stupních udělá takovou paseku tak nechci vidět jak to bude vypadat, až přijde klasická zima s mrazy kolem 10 stupňů.
nepřijde,máme zde globální oteplování,všichni tady shoříme…
Ona je zima, co SŽ bude dělat až nějaká skutečná přijde, auto jsem zatím škrabal jen minulou středu.
Před lety na elektrizované vlečce jsme před zimou sundávali závaží na kotevních stožárech a před létem zase nandávali,aby se vyrovnalo pnutí, A dělala se pravidelná údržba.
Na SŽ nic takového nevidím.
Tak konečně se začínají ukazovat výsledky práce současného vedení MD a SŽ, kteří se dohodli, že nejvíc prostředků se škrtne na údržbě.
Ve Skleném nad Oslavou je shazovačka … tak tady bych spíš podezíral fíru … I když, i zanedbaná údržba je klidně možná …
To je další případ, kde se čeká na rekonstrukci.
Ve Skleném se nestalo nic, ale v Ostrově s tam není stahovačka, ale vypínačka.
…proste se nechlubit… 😀
Zajimalo by me porovnani s jinymi staty…
Nedivte se, prší dost.
s deštěm má problém jen Praha 🙂
Auta stojí, Vlaky taky! 🙂
Vlaky stojí, auta jezdí po objížďkách.
Pro redakci (Jan Sůra) Redakční šotci už se asi chystají na Mikuláše. V nadpisu je drobná chybka. Místo tvaru slova „železnice“ asi mělo být „železnici,“ tedy „Černá série na české železnici“ nikoli „na české železnice.“
Kdyby se také dala formulace „Po nedělním kolapsu v České Třebové a včerejšímu strženému trakčnímu vedení v Lysé nad Labem“ nahradit obratem „Po nedělním kolapsu v České Třebové a včerejším strženém trakčním vedení v Lysé nad Labem“, bylo by to lidštější. Pěkně prosím! Obdobně redakční text „Důvody strženého vedení mohou být různé: od chyby strojvedoucího, závadě na sběrači nebo zanedbané údržbě…“ by mohl být uhlazenější, např. „…od chyby strojvedoucího přes závadu na sběrači až po zanedbanou údržbu…“ případně také „Důvody strženého vedení mohou být různé: chyba strojvedoucího, závada na sběrači…“ I když je páně Eisnerova tvrz šotky již dobyta a… Číst vice »
Jirka umí opravovat tratě a nádraží. Se správou a novostavbami už je to slabší…
Alespoň je kde čekat na zpožděné vlaky 😀
W ameryce vědějí proč mají motoroví lokomotivi a dráti nemají a nejde je pak rozbít.
No a kdyby se dodnes jezdilo na koních a oslech, nemohly by se rozbít ani ty dieselové.
Takže zrušíme už konečně řadu 810 pro zastaralost? 😀
Bohužel, třeba do takového Blatna u Jesenice budou 810 jezdit dost možná i za 10 let.
…ale zas tam nestrhnou vedeni…
Tak proto se s tou drátizací do Frýdku a dále do Beskyd tak nespěchá! 🙂
Už to odkladaní dává smysl 😀
Nebudou, jsou tam plánovány 847 🙂
I na trati do Bečova? Nevím, ptám se.
Formani zpět na cesty!
Řídí dodávky, řídí šestitunky. Ty dodávky začínají být čím dál častěji na elektrický pohon.
kacíř! upalte ho!
A když se rozbije kůň tak z něj uděláš salám.
Jenze v „emeryce“ by zadratovanim v evropskem stylu na hlavnich tratich prisli mozna az o 50% kapacity trate. (kontejnery vozi ve dvou vrstvach)
Kolem velkych mest maji „primestske“ vlaky ve velke mire take zadratovene.
Tak všechno jde, když se chce – v Indii už pár let vozí pod dráty dva kontejnery na sobě.
Všechno jde: Raději neříkat, že jsme z ČR jinak si najdou tu anabázi s mosty v Praze.
A současná situace s trolejovým vedením v ČR je totální antireklama na elektrickou trakci. Raději bych šoupal nohama než poukazoval na ně.
Aneb šotoopatření znamenalo převod poloviny železničních přeprav na silnici.
V Indii to zvládli, co tam máte dál.
https://youtu.be/3BbdDzkMYJs?si=WtbCptDBezcRorUi
V USA je spíš problém že na středozápadě široko daleko není přívodní vedení pro drážní napáječky, tak je levnější jezdit s dieselem než budovat síť vyššího napětí.
Kolik je tunelů na té trati v Indii? To je dost limitující faktor a jak moc je ta oblast odlehlá – to kvůli dostupnosti pro opravy.
A do třetice: Nesněží tam, že ne?
https://www.youtube.com/watch?v=jc7iUzuE2ak
Ve Švýcarsku nebo Norsku nesněží.
https://youtu.be/f9x9KyOLV6Q?si=e24TxWOhgH5ozOAQ
https://youtu.be/iOJGNKOovY8?si=J9grdBV-z4l_3oLV
maximalka toho co je na videu asi bude do 50 km/h….co nadjezdy, tunely, minimalni polomer oblouku, zatizeni naprav…?
Neřekl bych že jezdí 50 km/h
https://youtu.be/pirb3hdjlzc?si=5cIge8SZuSMSY2ZS
Rychlost 99km/h(62mph), zatizeni na nápravu jak v USA 32.5 tuny.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dedicated_freight_corridors_in_India
No jako první dva dny to bylo vtipný, ale už si začínám říkat, jestli se mi to jenom nezdá…
Mně to trochu připomíná situaci v dávných dobách socialismu, kdy stát podporoval mladé při zakládání rodin tzv. „novomanželskou půjčkou“, za kterou se nakoupily základní nezbytnosti, jako pračka, lednice, televize atd. Ty věci měly „poločas rozpadu“ zpravidla asi tak 5 let a pak se najednou začaly sypat, pěkně jedno po druhém. U trolejí, které jsou logicky různého data vzniku, mi jako rozhodný okamžik pro vznik problému přijde, že někdo rozhodl s cílem „aby se ušetřilo“ o změně systému údržby (tzv. optimalizace). No a teď nás to jen doběhlo. Pokud by se sečetly náklady z promarněného času postižených cestujících, o nákladní dopravě… Číst vice »
Jezdím vlakem ve větší míře posledních 10 let (bohužel). A potvrzuju, první dva dny byly ty mimořádnosti vtipný, těch zbývajících 10 let už moc ne.
Je to každou chvíli něco a komunikace ze strany SŽ a dopravců mizerná. Zpoždění je nedílnou součástí cestování, na „mimořádnostech“ už naopak nevidím nic mimořádného.
Adventní kalendář se Správě Železnic pro letošní rok vydařil, to se musí nechat. 🙂 Už se těším na zítřejší okénko. 🙂
Snad nebude na Mikuláše něco většího… Ale jako pak před svátky vyrazit někam migrovat vlakem bude asi hodně za trest.
To bude Haupttrefa za 5 okýnek, uvidíte. 🙂
Nemalujte čerta na zeď 😁, v pátek jedu odpoledne vlakem přes republiku.
„Mám v plánu jet“ by se asi odpovídalo realitě víc 🙂
Jsem nebyl tak daleko, když jsem na třetí políčko tipoval Kutnou Horu 😅
A já se obávám, co v tom adventním kalendáři bude na 24. prosince 🙂
To už bude dávno vyjedeno ….
To není, SŽ má v zásobě dost míst na průšvihy.
Ještě je jen dopoledne, počkal bych do konce dne, může to být ještě zajímavé.
No pěkně to pokračuje. Vůbec bych se nedivil, když by na Mikuláše zahořel nějaký diesel. Když budou ti čerti…
Nabízí se tyrkysová pochodeň…
Na Výtoňskem mostě by to vypadalo hezky.
Asi se mi přestává chtít jet na Mikuláše z Prahy do Brna… No, ale tak první jízdu dálkovým vlakem COVIDu si když tak musím užít:-).
Takže dnes v Adventním kalendáři SŽ hned dvě čokoládky 😇
Mňam mňam, taky jsem si dal 🙂
„Cestujícím lze doporučit sledovat stránky ČD Mimořádnosti“
Informoval včera vůbec nějak žlutý dopravce na R23?
ano, informoval.
V kolik hodin se probrali? Když jsem v 11:40 hledal na jejich webu info, vůbec o problému nevěděl.
Bylo by možné pro neznalé dát i odkaz na tu stránku? Jasně, že Gloglo asi vyřeší, ale třeba z mobilu apod. je to určitě pro některé víc přes ruku.