Tarif IDOL začne platit i ve vlacích do Saska, jízdné tak zlevní

První jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die Länderbahn

Dosud bylo možné tarif IDOL do Žitavy využít jen při cestě autobusem.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libren

Místo 60 Kč nově 59 Kč? Super sleva, teda…

Daniel Jablonecký

Využít slevu není povinnost.

Ghv

Do Saska zlevni, v rámci kraje a čr zdraží.
Bravo. To je jako s elektřinou radujte se zlevni silová ale stejně nakonec zaplatíme víc.
Jo vše zdražuje ale třeba Zátopka si můžem koupit zlevnil.

Aaabbb

Dobrý počin, snad se to povede někdy „skrz“ až do toho Varnsdorfu 🙂

Kábrt

Ono třeba oneticket do Varnsdorfu z Hrádku nad Nisou stojí pro studenty se slevou cca 35 Kč, tudíž asi není třeba, jenom do tý Žitavy to bylo posledně za stovku

optimista

Ano, a doufejme, že je to první krok i k likvidaci toho nepřívětivého systému, kdy se přes Německo dá projet jako „peáží“ podle českého tarifu, ale vystoupit se v Německu oficiálně nesmí a nastoupit tam a zaplatit za cestu do ČR podle českého tarifu nelze a „regulérně“ ani nelze použít při tom nějakou českou předplacenou jízdenku (např. celodenní síťovou, apod.).

Zlámalík

§3: Lidi by to zneužili.

MaT

Jasně, cestovat hromadnou dopravou je zneužívání systému. 🙂 No jo, takhle těch cest auty asi ubývat fakt nebude…

optimista

Žitava je pro Čechy „nákupní centrum“, takže na větší nákupy tam stejně téměř všichni budou dál jezdit auty, ale jak tato peáž, tak i peáž přes Sebnitz jsou dráhy v přívětivých turistických oblastech, a tak snad časem i Sasíci pochopí, že by se i jim mohlo vyplatit, když si tam natáhnou víc návštěvníků také z ČR – a pro turistiku a výlety do přírody je právě VHD praktičtější. Jednodenní jízdenka Labe-Elbe má přitom širší platnost, než jen ve vlacích, a s tím by pro ty peážní vlaky nebyla platnost jízdenky za český tarif dopravců ani „jen“ českých IDS i pro… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Koho zajímají v Žitavě jen nákupy je konzumní zoufalec. To město nabízí mnohem víc.

Martin

Asi záleží dle jakého českého tarifu. Vantiket s tím nepočítá, asi se MD a Cendis se Sasama nedomluvili, ale tarif Trilexu nic takového nemá a cena se prostě zvyšuje dle vzdálenosti, jen krátké cesty přes čáru jsou dražší.
LBC-Hrádek 54Kč
LBC-Zittau 60Kč
LBC-Varnsdorf 88Kč

optimista

Je svým způsobem smůla, že v těch příhraničních oblastech není v ČR obdobná trať se zastávkami v ČR, kterou by Sasíci projížděli svými vlaky přes území ČR, protože pak by bylo možno ty úlevy aspoň formálně vzájemně kompenzovat – formálně proto, že německý tarif má sazby zhruba odpovídající mezistátnímu, ale český je zatím stále o dost levnější, takže dokonalá finanční vyrovnávka by ani to stejně nebyla, ale daly by se aspoň přibližně vyrovnávat aspoň výkony.

Daniel

Na západě je jedna u Chebu :).

optimista

Ale to už není ze Saska do Saska a navíc je to daleko od těch severočeských peáží přes Německo, takže to už by se asi jako příliš dobrá kompenzace projednávalo těžko.