Autobusy Elektromobilita

Tanvald a Smědava budou mít přímé spojení, přes Souš pojede elektrobus

Elektrobus u přehrady Souš. Foto: ČSAD Liberec
Elektrobus u přehrady Souš. Foto: ČSAD Liberec

Tanvaldsko a Frýdlantsko poprvé spojí autobusová linka. ČSAD Liberec od soboty zahajuje provoz turistické linky mezi Tanvaldem a Smědavou kolem vodní nádrže Souš. Umožní tak snadnější přístup návštěvníků Jizerských hor i ve směru od Tanvaldu. V Libereckém kraji jde o první linku, na které bude jezdit elektrobus.

Autobusy dosud z Tanvaldu na Smědavu nejezdily kvůli tomu, že silnice vede v prvním ochranném pásmu vodního zdroje. Silnice bývá přes zimu uzavřená, přes léto na ní nesmí vozy nad 3,5 tuny, ale pouze osobní.

Dopravci ČSAD Liberec se podařilo vyjednat povolení provozu sezónní autobusové linky s důrazem na minimalizaci vlivu ovlivňujícího, byť jen teoreticky, životní prostředí, a proto bude obsluha linky zajišťována elektrobusem, který je v místě provozu bezemisní, a jeho konstrukce je z hlediska potřeby provozních kapalin výrazně nižší než u klasických autobusů na naftu nebo CNG,“ řekl Jan Sviták, náměstek hejtmana pověřený řízením rezortu dopravy, investic a veřejných zakázek. ČSAD Liberec získalo výjimku právě díky nasazení elektrobusu.

Linka 790 bude jezdit během srpna vždy o sobotách a nedělích; naposledy se na cestu vydá 1. září. Spoje budou navazovat na vlaky v Tanvaldu a na Smědavě na linku 650 do Frýdlantu. Z terminálu u nádraží v Tanvaldu vyjede elektro bus v 9.15, 10.30, 13.30 a 16.30 a na Smědavu dorazí v 9.43, 10.58, 13.58 a 16.58. Zpět vyrazí ze Smědavy v 9.55, 11.00, 14.00 a 17.00, přičemž v Tanvaldu bude v 10.20, 11.25, 14.25 a 17.25. „Do budoucna má kraj záměr linku vést z Frýdlantu až do Harrachova, je ale potřeba najít vhodná stanoviště pro dobíjení vozidla,“ zmínil Sviták.

Provoz na trase zajišťuje malokapacitní bezbariérový elektrobus, jenž pojme až 29 cestujících. Zároveň se jedná o zkušební provoz, jehož hlavním cílem je otestování vlastností vozidla na elektrický pohon na trase s náročným výškovým profilem.

„I přes to, že již byla provedena na nové lince 790 zkušební jízda se zátěží, teprve pravidelný provoz ukáže možnosti elektrobusu a s nimi související další plánování rozsahu nabídky, případně změny trasy,“ zkonstatoval Sviták. S ohledem na zkušební provoz je cestujícím doporučeno nejprve ověřit, zda spoj jede. Rezervace ani nahlášení skupin s ohledem na omezenou kapacitu elektrobusu nejsou možné.

Jízdní řád nové linky z Tanvaldu na Smědavu.
Jízdní řád nové linky z Tanvaldu na Smědavu.
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Fotograf
Host
Fotograf

Doplnění mého příspěvku pře 2 dny. Dnešní fota na TechNet.cz – Dálnice i sídliště. Klíčové stavby komunismu budovaly americké stroje : https://www.idnes.cz/technet/technika/stroje-caterpillar-zeppelin-cz.A190726_011030_tec_technika_erp/foto

Dushan
Host
Dushan

Celkem zvláštní, že vjezd osobních aut je povolen bez omezení, ale běžné autobusy veřejné dopravy, velmi vadily. To mi přijde logičtější provoz v Krkonoších k Vrbatově boudě, kde je naopak zákaz vjezdu aut, s povolením pro autobusy.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Je tam přece jasně napsáno, že silnice vede ochranným pásmem vodního zdroje, takže velikost nádrží pohonných hmot autobusů je z tohoto pohledu asi už nepřijatelná.

Jackub
Host
Jackub

Není takovým zdrojem i Želivka, přes kterou vede D1?

Fotograf
Host
Fotograf

Ano, ale tam máte zákaz vjezdu pro určitá vozidla , převážející nebezbečné náklady = směrem od Prahy musí sjet na exitu 66 a jedou přes Čechtice, Košetice, Křelovice / tam nesmí odbočit na Želiv /, dále pokračují na Červenou Řečici do Pelhřimova a pak v Humpolci najedou na 90. km zpět na D1. Od Brna sjedou v Humpolci a jedou po stejné objízdné trase na Prahu…. Navíc je všude kolem D1 v blízkosti Želivky / hlavně u mostu přes Hněvkoviclý potok- přítok do Želivky, dvoupatrového mostu u Vojslavic, / vybudován důkladný zachytný systém na případné „havárie“ tekutin, tak aby i… Číst vice »

Dushan
Host
Dushan

Tam vadí průjezd čtyř malých autobusů denně, po silnici s minimálním provozem, navíc mohla být rychlost i omezena, ale že nad hlavním zdrojem pitné vody pro Prahu denně prosviší v nádržích kamiónů a autobusů statisíce litrů nafty, po dálnici s hustým provozem, který riziko havárie ještě zvyšuje, zjevně nijak nevadí.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll