Tankování i přes novou dohodu těžařů ropy zlevňuje. Litr benzinu stojí už i 22,50 Kč
Čerpací stanice Tank-Ono. Foto: Tank-Ono
Ceny pohonných hmot i po uzavřené dohodě o omezení těžby ropy dál klesají. Průměrná cena jednoho litru benzinu či nafty
To si primo koleduje, aby nejakou pomazanou hlavu napadla nasledujici rovnice: Nizka cena ropy + koronavirove vypadky prijmu + green deal = vyssi spotrebni dan.
Sluší se dodat, že i přes dohodu cena ropy neroste. Brent stále pod 30 $ za barel. K dispozici třeba zde: https://www.bbc.co.uk/news/topics/cmjpj223708t/oil
dohoda jejedna věc a poptávka druhá. Ropy je všude nyní tolik, že se další nekupuje, a proto cena, i přes snížení objemu těžby, neroste.
Taky se nelétá a nejezdí.
a je vidět, kolik letů bylo zbytných, protože nikde zásadně nechybí…
Nízká cena paliva podporuje ekonomiku. Tu reálnou. Ta fiktivní založená na hře, by ráda vysoké ceny, protože ti, co hru řídí, z vysokých cen profitují. Je to globlální elita. Té záleží pouze na vlastní prosperitě, nikoli na té národní a celospolečenské. Na většine tak parazitují. Mohli bychom si bez nich žít lépe. Národně, sociálně. Proto k nám jezdí pracovat nejen Bulhaři jako ten fýra z jiného článku. Ten si mezilidské prostředí chválí, o jiném raději nemluví, asi tak jako většina z nás.
Nikdy jsem nezjistil, jak se vlastne prideluji spolecnostem cepraci stanice u dalnic, proc nema ONO zadne dalnicni pumpy?
nepřidělují, kupují si od ŘSD „plac“ případně se tam „zprivatizovaly“
V Brně u dálnice ono je
To není dálnice :)))
Litr benzínu 22,50 a u ONA poutač focen nekdy v lednu, za normálních cen PHM. I tak byly krásné ty původní ceny.
Tak to je moc krásná cena. Snad nějakou dobu vydrží ať si chvilku můžeme užít levná paliva.
Situace by se dala využít k tomu, aby došlo k narovnání poplatku za ujetý kilometr prostřednictvím spotřební daně mezi naftou a benzínem. Nevidím ale nikde toho odvážlivce, který nechá spotřební daň u benzínu stejnou a zvýší spotřební daň na naftu. Zejména když za naftu se bije několik lobistických skupin, zatímco u benzínu lze bez problému dojit mlčící většinou, ze které politici mnoho nemají.
Spotřební daň na naftu je nižší propto, že je používána ve „velkých“ motorech – výroba stavebniství přeprava nákladu a přeprava osob ve velkým. Benál je obecně orientován na soukromou přepravu osob v malým. Proto je víc zatížen spotřební daní.
Co bylo dříve, vejce nebo slepice? Šlo pouze o politický kalkul maximalizace výnosů státního rozpočtu a SFDI, kam daň z paliv rozpočtově patří, a to v dobách, kdy se diesely zdály opanovat veškerou dopravu. Jenže benzín je jako palivo efektivnější bez nutnosti nákladnější konstrukce motorů. Proto, navzdory mírně vyšší výrobní ceně benzímu oproti naftě, se vyplatí nižší cena benzínu.
no a proto nyní benzíny jezdí přeplňovaný a spřímým vstřikem….
Nezapomínejte na mýtné u kamiónú.
22,50 Kč, tak to už jsou v podstatě jenom daně, benzín je prakticky zadarmo.
Nikoliv. Přesně si to můžete spočítat zde:
https://www.kurzy.cz/kalkulacka/spotrebni-dan-benzin-nafta/
74,4 % tvoří daně. Když si vezmu, kolik je za tím práce dostat ropu ze země, přetvořit ji na benzín a dostat až na čerpačku, tak to beru stejně jako Petr, že benzín je prakticky zadarmo a cenu tvoří jenom daně.
Nikoliv. Benzín má stále reálnou cenu, ve které je komplet promítnuto vše co je “ v něm“ schováno za náklady. Výši daní nekomentuju, páč bych byl sprostej.
Děkuji za odkaz a za potvrzení, že benzín je prakticky zadarmo, zatímco náš stát je naopak pekelně drahý.
Nemusel by a pomohl by nižší cenou ekonomice, jenže pán milostivě dává dotace a kmán musí poslušně zatleskat za takovou podporu. Hlavně eurodotace jsou mocenský nástroj par excellence.
Poslední 2 týdny tankuji na Tank Onu .. fronty a lidi berou do kanystrů.. Ostatní pumpy v okolí prázdné.. A furt si jedou svoji politiku cca 28,5 kč/l .. Už i já jsem si koupil kanystr a to jsem ho roky neměl..
Právě jsem chtěl poznamenat, že mám asi smůlu, protože benzínky, kolem kterých jezdím, mají furt lehce přes 28 Kč/l, ale jak to čtu, tak to není smůla, ale standardní chování většiny pump – pomalí při zlevňování, rychlí při zdražování. 🙂
Brzy pochopí, že nízkým obratem se zisk při nadměrné marži dosahuje zatraceně těžko… Kdo takuje u ONO jejich neaditivované levné palivo, měl by přilévat VIF.
Proč?
A co dělat když tankuju neaditivované palivo u Eurooilu? nebo u Benziny? nebo u Glóbusu?
Nic 😉
Jo, kanystr. Dneska byl jeden takovej prede mnou ve frontě. A neměl kanystr jeden, ale sedm (7)! Z toho byly dva obří plastové barely. Čekal jsem za ním cca 20 minut bez možnosti obejetí na jiný stojan. Ani nevím jestli se smí převážet benzín v takovém množství.
ono je omezení na převážení paliv soukomně?
Jistě, dle dohody ADR o nadlimitním množství. U nafty je to tuším 1200? U benzínu nevím, ten je horší tak určitě méně.
když jsme delali kontejnerové dieselagregáty tak bylo omezení nádrže na 900l. Ale deznám důvod.
Ono ukazuje kolik je nutno přirazit marže na palivo a přitom mít slušné ekonomické výsledky. Jeslti se nepletu, mají majitelé ONO slušný zisk. Cenovou politiku jiných „pump“ kde je benzín i o 10Kč dražší nekomentuji. Podobnou strategii jako ONO má ještě několik „pump“ v mém okolí. Zerogas, D oil. Asi to jde, držet ceny dole a přitom vydělávat.
A kdo si ted koupu benzin za 27-29, kdyz Tan Ono prodava za 22,50???
Jirka: Dost lidí, například v Českých Budějovicích je průměrná cena benzínu okolo 27 Kč/l. A nejbližší ONO je 50 – 60 km.
mnohdy dáme přednost prázdné ČS s benzínem za 27, než frontě u ona
u shellek / benzin / molů apod tankuji majitele jejich karticek (vesmes do sluzebaku apod) no a pak ti, co maji utkvelou predstavu (nebo veri poveram), ze ono toci nekvalitni benzin z jzd apod …
Mám utkvělou představu, že ONO nepřidává do benzinu aditiva, proto jezdím hlavně k OMV.
Ale tam si nechaji za to aditivum řádně zaplatit!
Když si ho koupíš sám tak ti vyjde 50hal/ litr
Dnes je základní aditovace je součástí benálu vždy. Kdo chce něco „extra“ koupí si flašku aditiva a nalije si ji do nádrže před tankováním. Protrože pokud někdo na pistoli napíše aditivovaný, vůbec netušíte čím a v jakém množství…Maáte přídavné látky )aditiva) na čištění , proti pěnivosti, proti vylučování vody, pro zvýšení cetanového čísla nafty… Aditiv je celá řada Většina společností, které v Česku provozují sítě čerpacích stanic, čisticí přísady do benzinů sama nepřidává. často není schopná doložit jejich účinnost – provedením zkoušek přímo v České republice a s benzinem, který motoristům na českých čerpacích stanicích nabízejí. Protože aditivum by se… Číst vice »
Nedovedu si představit, že při těch frontách, které se na ONO tvoří, budu u stojanu zdržovat opatrným přeléváním aditiva z pixly do odměrky.
Můžete koupit i „jednorázový“ balení. Nicméně těch pár odběrek je v nádrži do půl minuty….Jezdím na naftu, liju do nádrže VIF vždy při tankování a nepozoruju, že bych nějak brutálně zdržoval. Proces zaplacení, kafíčko, záchod, výběr pišingru v regálech a spol. jsou větší „žrouti“ času
tak to můžeš udělat zatímco stojíš v tý frontě, ne 🙂
To nejspíš ne: Přípravek se dávkuje v poměru 1:1000 do nádrže automobilu před tankováním.
Jak kterej,, zýáleží na značce a složení!!!
Opatrným přeléváním? Když toho dáte trochu víc … se stane.
Vůbec nic. anio kdyby ho tam dal 5x tolik, nemůže motoru ublížit. Akorát to bude krapet „dražší“
U benzínu nevím ale nafty prodávají aditivovaný diesel+, který je údajně shodný s vervou diesel od Benziny (stejný výrobce i aditiva), cena pochopitelně výrazně nižší. U OMV jsem zkoušel prémiovou naftu a po natankování jsem měl problémy s volnoběhem, po vyjetí a natankování jinde problémy ustaly.
a ty veris, ze tak omv neco dava? :)))
OMV tam nedává nic, OMV kupuje hotovou „směsku“ na terminálech produktovodů.
Vůbec to tak není…
Za prvé máme i rafinerie ne jenom Čepra a za druhé všichni berou stejné palivo, jen aditiva si tam každá společnost skladuje své a když tam je cisterna pro určitého zákazníka tak podle kódu produktu se tam začne přimíchávat aditivum. Prvních 500 a posledních 500 litrů v komoře cisterny ne. (aby pro dalšího zákazníka nezůstal v potrubí aditivovaný produkt předešleho zákazníka)
Jinak i když tam dají do cisterny panáka aditiva tak můžou tvrdit že je aditivováno 🙂
Takže aditivum jen svoje….
Vždyť to píšu, že hotovou směsku kupují na terminálu. Akorát aditiv je moc a žádná pumpa nepíše co tam má za aditivum a v jakým množství.
No třeba v Čeprech ÖMV nic nenakupuje, naveze si tam vagonama svoje zboží a platí jen uskladnění.
To je příjemná cena, vychází to aktuálně kolem 1Kč/km a to je většinou výhodnější nežli aktuálně běžné jízdné ve vlacích a autobusech.
No nevím, na 1 Kč/km se těžko dostanu, pokud budu brát reálnou spotřebu a ne tabulkovou. Navíc u auta musím platit mnoho dalších poplatků, jenom parkovné často vyjde i na několik set korun za den a oproti loňsku zpoplatněných parkovišť opět přibylo.
Není problém se dostat na reálnou spotřebu benzínu 4,6l/100km ve třech osobách a v jednom kolem 4,4.
S amortizací je to ale tak 5Kč/km. A to už na vlak moc nemá, pokud nejede auto plné.
JAK JE NA TOM AMORTIZACE MÉHO AUTA KTERÉ MÁ NAJETO 680.000KM?
Lepší než u vašeho Caps Locku.
Amortizace probíhá v čase neustále. I bez najetých km auto klesá na ceně, nejvíce v prvních pěti letech. Je to taková fixní „daň za pohodlí“, kterou lidi prostě platí ať jezdí málo nebo hodně. Provozní náklady jsou pak rozhodujícím kritériem a ty jsou teď velmi ve prospěch individuální dopravy, bohužel. Použít veřejnou dopravu je výhodné snad jen pro toho, kdo má nárok na státní slevy na jízdném.
najedu kolem (už jenom) 40.000 ročně… Veřejná doprava je občas použitelná, většinou však ne:
1) cesta do práce. Aouto max 30min, když je špička, MHD minimálně 50min, když navazují přípoje a nic se nezpozdí
2) cesta za prací – notebook, nářadí, měřáky… jedině autem, leda bych jel vlakem s nůší a kufrem k tomu.
Takže vlakem jezdím jen na vejlety a na HOPLAPO na cenmtrálu…
Až na Kralupy nad Vltavou! Město, kde se benzín „vaří“ a Mělník, či Roudnice n.L. mají o 3 koruny na litr méně. Nějak mi to nejde do hlavy……..
Tu ono v Roudnici mám za barákem, super cena, doufám že to vydrží.
V Kralupech je pet pump, dve „velke“ (Benzina + Shell) a tri male (z nich dve s posramocenou povesti). Tam neni, kdo by drzel ceny dole.