Talgo zahájilo testování své nové vysokorychlostní jednotky Avril, umožní změnu rozchodu

Vysokorychlostní jednotka Tango Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Tango Avril. Foto: Talgo

Nová jednotka bude jezdit rychlostí až 360 km/h, bude mít nižší spotřebu.

Španělský výrobce kolejových vozidel Talgo začal tento týden s testováním nové vysokorychlostní jednotky Talgo Avril. Třicet těchto jednotek s rychlostí až 360 km/h odeberou španělské státní dráhy Renfe.

Testování je posledním krokem celého výrobního procesu. Začalo na trati z Madridu do Galicie. Kapacita vlaku bude až 581 míst.

Zkoušky jsou určeny k ověření dynamického chování všech prvků vlaku, zejména jízdních systémů,“ uvedlo Talgo v tiskové zprávě. Po španělské síti budou jezdit nové rychlovlaky rychlostí 330 km/h, schvalovat se ale budou na 360 km/h kvůli možnému provozu ve Francii.

Podle Talga jde o zatím nejlehčí vysokorychlostní vlak na trhu, díky tomu má být spotřeba elektřiny až o 30 % nižší. Jde o dvanáctivozovou soupravu, která bude 200 metrů dlouhá. Část jednotek bude přizpůsobena pro rychlou změnu rozchodu, aby mohly jezdit i po tratích mimo Španělsko. Ve Španělsku je standardní rozchod 1668 mm, vysokorychlostní tratě jsou ale postaveny na standardní šířku 1435 mm.

Talgo získalo zakázku pro Renfe v roce 2016. Deset souprav má být nasazováno na spojích do Francie. Více informací o projektu je na stránkách Talga.

Jednotka Talgo Avril. Foto: TalgoJednotka Talgo Avril. Foto: TalgoJednotka Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Tango Avril. Foto: TalgoVizualizace jednotky Talgo AvrilVizualizace jednotky Talgo Avril

Tagy Talgo Talgo Avril Top vysokorychlostní železnice ve Španělsku
77 komentářů