Talgo ukázalo snímky interiéru nové jednotky Avril, testuje ji v rychlosti 360 km/h
Ekonomická třída (Coche Turista) v jednotce Talgo Avril. Foto: Talgo
Cestující v novém rychlovlaku čeká i nepříliš tradiční rozmístění sedaček 2+3.
Plastový nic, nechtěl bych tím jet 3 hodiny. Pohodlí pro cestující upadá. Obézní cestující mají smůlu.
Na té trojce sedaček u okna nebo uprostřed bych rozhodně sedět nechtěl, ještě bych z toho dostal klaustrofobii. Ale jinak je to fajn vlak. O něčem takovém se nám ani nezdá! U nás nejsou srandisti železničářský jezdit ani těch 160.
Male okna a siedzenia między nimi a białe ściany , to mnie furt sere.
Rychlost 300+ km/h = malá okna. Ale soulasím, že nezarovnanost řad na okna se smutná evropská tradice.
Podle mych zkusenosti z Shinkansenu je usporadani 2+3 v poradku, ale je pravda, ze jsou sirsi. Pokud to tam nacpali a sirka interieru zustala stejna, tak to bude asi 777 3-4-3 ekvivaletni zazitek.
Šinkansen má opravdu etrémní šířku 3 360 mm, (širší verze) Talgo Avril 3 200 mm (užší 2 900 mm), TGV (POS) 2 902 mm.
Zvlastni je Omneo u RER ma take usporadani 3+2, sice regionalni vlak, ale asi to az takovy problem nebude, tedy jak pro koho…
Příměstské jednotky RERu se přece nedají vůbec porovnávat, ty jsou většinou velmi úsporné.
Vzhledem k šířce sedadla, atraktivitě interiéru, krásných sedaček bych 2+3 přežil. Ale kde jsou sklápěcí stolky v leteckém uspořádání?
Sedačky patrně nejsou ve finální podobě, jelikož soupravy se zatím testují. Na fotkách vidět, že tam jsou nějaká panty, nebo úchyty, které jsou snad právě pro sklápěcí stolky. Tvar sedačky taky napovídá, že se stolkem se tam opravdu počítá 🙂
Tak horší jak A320 v economy to nebude – lepší bohužel taky ne. Nicméně na 2-3 hodinovou cestu, při který ten vlak ujede 400-600 kilometrů by to jít mohlo. A tak do stejně velkýho vlaku narvou víc míst a jelikož se jim tam objeví konkurence, tak cena začne být sakra důležitá a ono jim ani moc jinýho nezbylo. Pokud bych se v tomdle dostal z Prahy do Ostravy za hoďku a čtvrt, tak je pro mě 2+3 naprosto v pohodě.
K té konkurenci bych doplnil, že tohle je běžné uspořádaní sedaček v Číně, která má daleko nejširší síť VRT, jako i výrobce vlaků, kteří si brousí zuby na evropský trh. Číňané se derou na evropský trh přes Srbsko (infrastruktura), Maďarsko (lokomotivy) a i Česko (soupravy). I když zatím nejde o VRT, je zřejmé, že je to otázkou času a pokud by se čínští výrobci ucházeli o certifikaci v Evropě (potažmo v EU) se svými vlaky, velmi pravděpodobně to bude s uspořádáním 3+2 v řadě, což by snížilo provozní náklady, které se rozpočítají právě na jednu sedačku. Klasické uspořádání 2+2 by… Číst vice »
Taky ty nejnovější čínské rychlovlaky mají šířku 3360 mm.
Dobrý den, Honziku….Teď jsem přijel domu po třech dnech, totálně vyťapkanej a napadaj mne volovinky….Nic proti Vám, ale ta úvodní fotka…jestli je to 1435, tak esi se někdo z generálních od výhybek chytne, máme inspiraci v tom uspořádání 2+3 vyhlídku na nádherné časy v budoucnu se skvělýma, nestárnoucíma, orchestrionama….Omlouvám se, ale nic jiného mne teď nenapadlo…Hezký den všem.
Tím generálním jsem nemysle toho našeho, ten se s nohou na kouli nenechal fotit.
Jestli jsem dobře pochopil obrázek stanoviště, tak jedna páka na najíždění do výkonu a druhá na brzdění. Pro strojvedoucího mnohem lepší naše jednorajčákové ovládání, jako má např. Panter. Zlaté české ručičky a mozky 🙂 .
Nuda, kdo nezažil jednu ruku na brzdiči a druhou na kontroléru nepochopí 🙂
S jednou rukou na brzdíči a druhou na volantu jsem prožil skoro půlku své pracovní kariéry. Ale víc mě bavilo mít ruku na rajčáku lok. 150/151 🙂 . Ale teď na stará kolena jsem rád za tu pohodu za jedním rajčákem a AVV 🙂 .
Mě osobně přijde ovládání s levou směrovou a pravou ovládací pákou jako nejsrozumitelnější.
Takže při troše štěstí se svezete na vysokorychlostní lokomotivě ř. 373 s AVZZ (zabzař, u kterého bude ARR a AVV integrální součástí stejně jako zohledňování fyzické polohy návěstidel)
Já nejraději eso 🙂
Kromě již zmíněných motoráčků dnes označovaných 810 bylo tradiční uspořádání 2+3 např. v patrových vozech z Německa, teď vzpomínám, jestli i v postarších vagonech ještě se dřevěnými sedačkami … prostě jedno z tradičních uspořádání, jistě ovšem ne v této autobusové variantě za sebou.
Původně bylo 2+3 i v RegioShuttlech na Waldbahn (= německá strana Šumavy).
A už 10 let (od začátku pořízení těch vozidel + toho kontraktu) je 2 + 3 u RegioShuttlů firmy Agilis v rámci „Dieselnetz Oberfranken“ (kde „díky“ tomu ty RS1 splnily požadovaných 100 sedadel v rámci vozidla, ale za cenu toho, že ta sedadla tam jsou fakt úplně všude).
A my budeme moci od zitra jezdit z okresu do okresu.
Vyloženě k tématu. Už jste si zjistil, jaká opatření měli tam, nebo jste přesvědčen, že jen tady nás zavřeli?
Velmi pěkný interiér vzhledově, avšak to uspořádání 3+2 v dálkových vlacích nepovažuju za úplně šťastné řešení. Čekal bych spíše 2+2 ve třídě Economy a 2+1 ve třídě Business.
Na tom je vidět nadčasovost řady 810 🙂
Prd nadčasovost, jen využití malého rozvoru pro nejširší možnou skříň a tím pádem možnost uspořádání sedadel 3+2.
A jak si myslite, ze jsou dlouhe vozy talga? O moc delsi rozvor mit nebudou…
Někdo tu psal 15 m což bude odpovídat i rozvoru, protože jednonápravový podvozek je společný pro dva vozy.
Ted to nechci hledat, ale verim ze je to 15m, je to mene nez u klasickych vozu…
Oni mají nejspíše nejen jiný rozchod, ale i větší šířku vozové skříně. Jejich 3+2 může mít paradoxně větší šířku sedačky, než třeba naše 2+2 v Pendolinu.
Naše Pendolino však má 2+1.
Naše ano, ale stejné jednotky v zahraničí např. Itálie, Portugalsko mají 2+2. České je v tomhle příjemná výjimka.
Kvůli níž jí odmítly DB nasazovat, protože má malou kapacitu ….
Vyrobili krátké vlakové vozy, které umožňují, aby byl vlak širší.
Presne… 🙂
No těžko říct. Všechny ostatní jejich rychlovlaky (ať už talgo, nebo deriváty TGV nebo ICE) mají šířku skříně obvyklých 2.9-2.95 metru (včetně jejich původně širokorozchodného TGV Euromed). Vešel by se jim širší vlak k nástupištím? Ony i ty širokorozchodné jednotky mají také obdobnou šířku.
Hmm, 810 má skříň 3,08 m, a ruská ICE (tj. Sapsany) jsou jaksi širší…takže ta pátá sedačka odpovídá…
To je tou koncepciou Talgo – každý článok jednotky je len asi 15 metrov dlhý, takže môžu byť asi o ~30 cm širšie než klasické UIC vagóny či jednotky podobnej koncepcie.
To znamená, že přijede-li takový vlak k nástupišti, potřebuje o 15 cm víc místa po stranách, ne? Takže buď je tam u UIC vozu mezera (kompenzovaná schůdkem?) nebo tento drhne. Jak píši výše, všechny jejich vysokorychlostní jednotky jsou ale široké obvyklých 2.9-2.95 metru (včetně talgo i těch širokorozchodných). Je technicky možné, aby byly tyto širší a používali stejnou infrastrukturu?
Ano, omlouvám se, utekla mi tam shoda podmětu s přísudkem.
Právě že nepotřebuje. A právě nepotřebuje ani ty schůdky. Tím jak je krátký, tak v obloucích tvoří sečnu s menším vzepětím, na rozdíl od dlouhých vozů.
No jo, ale ostatní provozované vlaky jsou také úzké (včetně velmi krátkých vozů TGV nebo ještě kratších talgo). Tak buď mají u všech schůdek a tady nebude potřeba a nebo ten vůz také nebude širší.
Talgo má jinou šířku ve výši oken a jinou v úrovni nástupiště. Zároveň skříně mají pasivní naklápění. Pro pochopení principu doporučuji mrknout na nějaké video např. na YouTube.
Jenže oni v tom prostředním sedadle mají integrovaný luxusní sklápěcí stolek a prostřední sedadlo budou prodávat, až doprodají ty sousední sedadla a všechny ostatní v tom voze. Takže v základu to vlastně uspořádání 2+3, ale jakoby 2+2 Bussiness se sklápěcím stolkem.
To cestování vlakem už nějak postrádá své kouzlo. Už se z něj stává pouhé rychlopřemísťování se. Pět sedaček umístěných vedle sebe, fuj!
Kdyby se nespěchalo, tak by železnice nikdy nevznikla. Každému by přece měla stačit rychlost 8-10 km/h, jakou dosahuje volský povoz.
To by byli pěkní turbo-voli, normální volský povoz jel tak 1,5-2 km/h 🙂
Bude zas na ukázka i v Čechách, jak se dá jezdit jinde než v ČR?
Takže nebude jako v roce 1991 🙁
Tu ukázku máte u nás k vidění na mezistátních spojích, kterými se z logiky věci jezdí i „jinde než v ČR“.
Talgo jezdí na mezistátních spojích do ČR? To teda nevím, naposledy na českých kolejích jsem v něm seděl na 8 koleji v Berouně. Kde se ptali i z rozhlasu jak se na tyto jednotky těšíme, že za pár let budou u nás jezdit. Mamka jim odpověděla, že se toho nedočká. Nedočkala, umřela před osmi lety.
Ukázku „toho, jak se dá jezdit jinde než v ČR“ – tou ukázkou jsou Railjety, Cityjety, Cityshuttle, atd. atd.
Jak moc finančně náročný je takový CityJet…
Ani jedno není nad 300km/h
Ale máte pravdu, že do osmi let se dočkáme a v září dojede ICE.
https://www.koridory.cz/tgv-a-talgo-v-ceskoslovensku-v-roce-1991/
V článku nerozumím tomu, proč je část jednotek připraveno na rychlý přechod rozchodu, když na VRT ve Španělsku se používá standartní evropský rozchod a VRT tam mají oddělené od běžných železnic s iberským rozchodem.
aby mohli dojet i mimo VRT??
Těch míst, kde se mění rozchod, jsou po Španělsku desítky. Někde je dočasná varianta, jinde to takhle bude asi ještě dlouho, třeba na trase Madrid – Salamanca.
Tomu říkám dobytčák. Skvělý zážitek, při těch jejich cenách.
Z toho co tam vidím mi to jako dobytčák nepřijde. A ceny? Vzhledem k tomu, že se tam cpe konkurence, ceny asi půjdou dolů.
Nevim jak dnes, ale letenka z Malagy do Madridu me vysla prakticky vzdycky levnejc nez cesta vlakem
Je třeba si uvědomit, že vysokorychlostní neznamená pohodlnější. To bylo jasné všem, co zažili přechod TEE->TGV.
Zas tam sedíte ale třeba polovinu nebo někdy i třetinu času.
Trojsedadla v „leteckém“ uspořádání rozhodně nijak pohodlná nebudou – ta jsou snad ještě akceptovatelná v uspořádání proti sobě a bez pevného stolu (jen s nějakým menším rozkládacím) a při dost velkém prostoru pro nohy, ale to, co je na obrázcích, se mi nelíbí vůbec.
A když se tohle všecko splní, tak se do vagonu vejde mnohem míň lidí. Takže dražší jízdné, aby byl dopravce aspoň na nule.
No, nikdo vám nebrání jezdit první třídou, žejo 😉
Ti, co chtějí jet levně, jedou levně, co chtějí pohodlí, mohou si za něj zaplatit…
Taky většina vysokorychlostních aut je mnohem míň pohodlných než nízkorychlostní auta obdobné ceny a nikdo nebrblá – takže je to vlastně „industry standard“