Talgo ukázalo snímky interiéru nové jednotky Avril, testuje ji v rychlosti 360 km/h

Ekonomická třída (Coche Turista) v jednotce Talgo Avril. Foto: TalgoEkonomická třída (Coche Turista) v jednotce Talgo Avril. Foto: Talgo

Cestující v novém rychlovlaku čeká i nepříliš tradiční rozmístění sedaček 2+3.

Španělský výrobce kolejové techniky Talgo představil první snímky interiéru nové vysokorychlostní jednotky Avril. Její testování začalo letos v únoru.

Vlak bude mít dvě různé třídy: ekonomickou (Coche Turista) a byznys (Coche Preferente). Od sebe se budou lišit především uspořádáním: v ekonomické třídě bude sezení v nepříliš obvyklém uspořádání 2+3 cestující v jedné řadě, v byznys třídě pak v uspořádání 2+2. Kapacita vlaku bude až 581 míst.

Talgo se chystá v příštích dnech k testování až na rychlost 360 km/h na vysokorychlostní trati Valladolid-Burgos. Podle Talga jde o zatím nejlehčí vysokorychlostní vlak na trhu, díky tomu má být spotřeba elektřiny až o 30 % nižší.

Jedná se o dvanáctivozovou soupravu, která bude 200 metrů dlouhá. Část jednotek bude přizpůsobena pro rychlou změnu rozchodu, aby mohly jezdit i po tratích mimo Španělsko. Ve Španělsku je standardní rozchod 1668 mm, vysokorychlostní tratě jsou ale postaveny na standardní šířku 1435 mm.

Talgo získalo zakázku pro Renfe v roce 2016. Deset souprav má být nasazováno na spojích do Francie. Více informací o projektu je na stránkách Talga.

Bistro část vysokorychlostní jednotky Talgo Avril. Foto: TalgoTřída Cochce Preferente v nové jednotce Talgo Avril. Foto: TalgoEkonomická třída (Coche Turista) v jednotce Talgo Avril. Foto: TalgoStanoviště strojvedoucího jednotky Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Tango Avril. Foto: TalgoVizualizace jednotky Talgo AvrilVizualizace jednotky Talgo AvrilJednotka Talgo Avril. Foto: TalgoJednotka Talgo Avril. Foto: TalgoJednotka Talgo Avril. Foto: TalgoJednotka Talgo Avril. Foto: Talgo

 

Tagy Avril renfe Talgo Talgo Avril Top
69 komentářů