Talgo pokročilo v testech nových vlaků Avril, překonaly rychlost 360 km/h

Vysokorychlostní vlak Talgo Avril při testování na rychlost 360 km/h. Foto: TalgoVysokorychlostní vlak Talgo Avril při testování na rychlost 360 km/h. Foto: Talgo

Nový rychlovlak umožní změnu rozchodu, jezdit bude ve Španělsku a Francii.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaaa

Jaký je průjezdný profil? Soudě dle fotek, tak tohle asi dál na kontinent nemůže, ne?

A předpokládám správně, že pasivní naklápění je zachováno?

hoholu

může, díky malé vzdálenosti mezi nápravami

Alibaba

Když to má být schválené pro Francii, tak bych naopak řekl, že to bude mít něco použitelného pro normální rozchod kinematický obrys G1 nebo G2.

Dušan

Talgo (sedadla 3+2) odpovídá svojí šířkou 3 200 mm španělskému profilu pro rozchod 1 668 mm, což je maximální šířka profilu v jeho spodní části 3 274 mm a v horní pak 3 300 mm (= mírně se rozšiřuje) – čili se to vejde. Jiné jednotky (sedadla 2+2) mají šířku 2 940 mm. Jenže profily G1 a G2 – stejně tak jako UIC GA,GB,GB+,GC mají jednotnou šířku pouze 3 150 mm a klasické Talgo se svými 3 200 mm by se tedy o 50 mm nevešlo. Těch 50 mm se tedy buď muselo z normální šířky kastle sebrat nebo to… Číst vice »

Dušan

Těch 1 668 mm není jen konvenční síť, ale i VRT úseky Ourense – Santiago a La Coruňa – Vigo kde je dočasně omezena rychlost na V = 200, resp. 220 km/h s ETCS.
Po změně rozchodu na 1 435 mm má být rychlost zvýšena na V = 250 km/h – viz níže:
https://www.railjournal.com/passenger/high-speed/spain-inaugurates-galicia-high-speed-line/

Vojtíšek

Mně osobně velmi vadí, když sedím u sloupku, ale znám spoustu lidí co se během cesty z toho okna nepodívají. A není těžké to vysledovat u spolucestujících. Každý není šotouš, nebo turista, který se rád dívá kolem sebe.

Martin

Tak ja se rad divam z vlaku z okna, a deti to maji take rady…

george

Když jsem v r. 1992 poprvé je ve Švýcarsku vlakem a viděl ta panoramata, tak jen stál s tlamou otevřenou… a nechápal, že lidi čučeli jen knížek a časáků..! Mobily ještě ne e!

Modré zábradlí

On je rozdíl mezi tím, když tam jedete poprvé (a možná naposledy) jako turista, nebo každý den do práce.

Xaver

Tak když jezdím po trati každý den a znám kolem ní každý keř, tak pak si taky radši čtu.

Dopravak

A opět velmi povedené sedačky s výhledem do sloupků…..

Jiří Kocurek

Mno můžete si vybrat, jestli si sedne k oknu nebo ke sloupku. Nejsou u sloupku všechny. Otázkou je, zda se to pozná v rezervačním systému.

Dopravak

Obvykle bohužel nepozná…..

…a pak obvykle následují sáhodlouhé hadanice s personálem, že opravdu nebudete sedět na svém místě a 7 hodin čumět do zdi, když ve zbytku vozu jede sotva 10lidi….

Na těchto projektech je krásně vidět, že ten, co to projektoval, nebyl v životě ani na nádraží. Jinak by toho logicky nebyl schopen…..

Martin

no spis si to vysledujete… jako ja v buse tehdy student agency, kde jsem si vybiral misto pro sledovani filmu…

Jiří Kocurek

Škoda, mohli mu v depu poradit, jak udělat rezervační systém, který by to zobrazil.

Luděk Štěkala

Musím říct, že mě to taky hned trklo do očí. Nemyslím to zle, ten vlak je pěkný, ale zkrátka nechápu, že ta okna nemůžou naměřit tak, aby to sedělo. Možná jde o skrytý odkaz designéra, připomínající povedený interiér jednotek z daleké ČR – Regionova. Ne vážně: u Regionov to chápu, ale u zbrusu nového vlaku téhle kategorie?

Miroslav Zikmund

Bohužel takto „zprasená“ jsou mnohdy vozidla po celé Evropě. Na tratích s pravostranným provozem jsou sedačky na pravé straně ve směru jízdy otočena proti směru jízdy a naopak … Jinde jsou doslova nahňahnané sedačky těsně za sebe, takže tam není kam nacpat nohy … Ve Švýcarských soupravách tohle „neštěstí“ není, vozidla od pana Stadlera vždy umožňují výhled …. DB se sedačkami u sloupku vyrukovali při modernizaci ICE1, zmenšil o kousíček rozestup mezi sedačkami a jedna dvojka jim vyšla akorát mimo okno …. Podobně „zprasená“ je jednička ČD Ampz143 od Siemense – nechápu proč ČD vzaly dvojkovou kastli a do ní… Číst vice »

Luděk Štěkala

Ano, ty vozy na Berlín jsou tímhle přístupem taky “prosáklé.” Ale obecně u rekonstrukcí – budiž. U nový vozů je to podle mě zhýralost.

Facepalm

Jste si jist, že jste skutečně obeznámen s významem slova „zhýralost“?

Luděk Štěkala

A víte že ano? Zhýralý = nemravný = nestoudný = sprostý. A podobně příhodných synonym by se našla spousta (doporučuju proklikat na další slova v odkazu).

https://www.slovnik-synonym.cz/web.php/slovo/zhyraly

Facepalm

Aneb když knedlíci ze země, kde je 30 let starej italskej křáp prezentován jako div ne kosmická technologie zítřka, maj problém s vlakem, kterým se nikdy ani nesvezou. No, hlavně že se zase můžem poplácat, jak to ty cizáci udělali blbě. Doufám, že tyhle moudra píšete sedíc v nějakém moderním voze z NDR řazeném na nějakém rychlíku, co třikrát za trasu atakuje i 85 kilometrů v hodině.

george

A pane moudroto, je zpusobeno, lokomotívou, koridorem, krajodorem, okresodorem, pánem majstrem, špatnou naftou, podpětim v troleji, rozkazem V délky 0,5 metru… atd atd..?

Luděk Štěkala

Pane Facepalme, viděl jste hned v mé první odpovědi, jak jsem si kopnul do našich Regionov? A ve druhém do rekonstruovaných vozů (byť ne z NDR, ale pro ně to platí stejně). Pokud myslíte, že jsem pyšný na to, co jezdí po našich kolejích a že tuhle jednotku považuju za nějaký “cizácký” šmejd, jste úplně vedle. Co bych za to dal, aby u nás jezdily alespoň takovéhle jednotky – okna ne okna.

Luděk Štěkala

Mimochodem… Jste si jist, že jste obeznámen s užíváním přechodníků? Správný tvar pro mužský rod, jenž jste nejspíš s ohledem na jména diskutujících hledal, je „sedě.“

https://cs.wiktionary.org/wiki/sed%C4%9Bt

Hynek

U jídla se nemluví, knedlíku. Vynechává vám mozek.

Martin

tak on je vetsinou interier variabilni a volitelna pro zakaznika, skrin uz ne, ta ma konstrukcni limity a taky si obcas pohraji designeri…

Luděk Štěkala

To máte pravdu. Pokud výrobce nabízí např. deset různých uspořádání, je jasné, že nebude vyrábět deset různých skříní a pro skříň zkrátka zvolí takové parametry, které budou vyhovovat největšímu objemu prodaných kusů. Já jsem ale neslyšel o tom, že by Talgo mělo na tyhle soupravy momentálně další objednávky – čekal bych tedy, že tu skříň přizpůsobí této sérii (nepřeju jim to a ani si to nemyslím, ale co kdyby už žádné další jednotky tohoto typu nikomu nedodali?).

Eda

Hledám důvod – dost možná, že existují různé konfigurace počtu sedaček, roztečí mezi nimi a tomu nelze přizpůsobovat okna (ta jsou nějak projektovaná, sedačky se pak mohou měnit). Případně někdy i otáčecí sedačky (pro směr jízdy). Třeba to je ten důvod, třeba ne.

Jinak samozřejmě sedačka hezky napasovaná u okna je jasné plus.

Milda

Jo při 360km toho uvidíte.

Petr Šimral

A napadlo Vás se podívat i na podlahu? Vás netrkly ty lišty, pod kterými je mechanismus jednoduché změny odstupu sedadel?

Je to Talgo, krátké článkové vozy, má mnoho nezvyklostí…

jan v

Mě spíš zaujalo uspořádání sedaček 3+2. Zajmalo by ne zda-li to ve Franci musí ke speciálnímu peronu, nebo se jim vejde do standartního průjezdního profilu.

Martin

V Parizi jezdi RER a take sedacky 3+2 i dvoupatraky…

Jaaa

810 má taky 3+2, to přeci není argument.

Alibaba

Vozy jsou krátké (společný jednonápravový podvozek) jako 810 takže můžou být širší. Prostě konstrukce/koncepce Talgo.