Dopravci Železnice Železniční průmysl

Talgo dodá španělským drahám hnací hlavy pro rychlovlaky na 330 km/h

Lokomotiva Travca od výrobce Talgo. Pramen: Talgo
Lokomotiva Travca od výrobce Talgo. Pramen: Talgo
Nové lokomotivy použije Renfe pro novou řadu vysokorychlostních vlaků.

Španělský výrobce kolejové techniky Talgo získal další velkou zakázku na své vysokorychlostní vlaky. Státním drahám Renfe dodá až 40 takzvaných hnacích hlav, což jsou v podstatě lokomotivy, určené ale jen pro rychlovlaky. Mají zvládnout rychlost až 330 kilometrů v hodině.

Kontrakt oznámily Renfe v tiskové zprávě. Smlouva počítá s dodávkou 26 vozidel a opcí na dalších 14 kusů, hodnota zakázky je 281,5 milionu eur.

Renfe chce hnací vozidla použít pro nové soupravy řady 107 svých rychlovlaků AVE. Součástí je i kontrakt na údržbu 13 takových souprav s opcí na dalších 6. Detaily o dalších parametrech lokomotivy a dodávky Talgo ani Renfe neoznámily.

Španělské dráhy v posledních letech výrazně investují do obnovy svých vlaků. V březnu oznámily nákup nových jednotek od Stadleru a Alstomu v hodnotě 64 miliard korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cestující, teď ale doma

CD by si jich měly hned alespoň 7 objednat.

Jiří Kocurek

K čemu? Aby se mezi to naskládaly béčka a jelo to na předváděčku po zemích Českých a Moravských?

p.ondrash

Vtipnej nick, hloupá poznámka… Příště radši opačně 😉

Václav

Není to neefektivní provozovat sólo lokomotivy pro takové rychlosti? Při takové rychlosti vychází mnohem lépe ucelené jednotky, které mají mnohem lepší aerodynamické vlastnosti. A ta aerodynamika je při téhle rychlosti sakra znát.

Jiří Kocurek

V odkazované tiskové zprávě je fotka. A z té je poznat, že se jedná o čelní hnací vůz.

Zlámalík

jen poznámka, na té odkazované fotce je hlava AVE od Alstomu.

O.K.

A četl jste ten článek? Jedná se o lokomotivy – hnací hlavy. Ty mohou být (a velmi pravděpodobně budou) svým tvarem přizpůsobené té soupravě, kterou budou tahat. Věděl jste, že všechna TGV jsou vlastně dvě lokomotivy, které táhnou/tlačí ucelenou soupravu vozů? Ano, trakčně to není žádná hitparáda, aerodynamicky ale určitě bez problémů.

Miroslav Zikmund

ICE 1 (401) rovněž, podobně FS 414.

czhunter

Je ovšem pravdou, že ICE, ETR i třeba Eurostar (cože je teď vlastně taky ICE) z této koncepce dávno ustoupili.

Ale u Talga to ale v podstatě nejde jinak – motorizovat vložené vozy by znamenalo udělat z nich Šukafony.

Kalanis

A v případě potřeby PX jako slovenské dvojičky 131 a může fungovat i na normálním vlaku.

Anonymní alkoholik

Tak to by ze (snad budoucí) skoro-matky mohlo Leošovi kápnout pár ojetých Talg, aby dostál svých slibů a rozjezdil Blavu či Mukačevo/Užhorod/Przemyśl. 😆 No nic.. 😀

Petr Šimral

Mukačevo není sjízdné elektricky, viz například zde: https://youtu.be/–1rGJFDyT8

Anonymní alkoholik

A taky Užhorod asi není po 1435mm sjízdný vůbec. Ale tak aspoň do Čopu by to šlo, a odtamtud busem. 😀

Petr Šimral

On by ostatně i časově ten autobus měl být lepší…

Jaaaa

Po ukrajinských silnicích? Neblázněte…

Jaaaa

Jj, dá se dojet do Maťovců, dál už jenom štěrk a staré pražce. 🙁

michal

Tak to by mohly jít do výberka na ty lokomotivy na 230km pro ČD.

Martin

pochybuju,že to budou Travcy ty jsou zatim na 260 a nevim nevim jestli při výkonu 2,4MW by daly 330

Juraj

Nikdo neříká, že zrovna Travca. Bude to prostě hnací vůz shodný či odvozený od existujících řad (Talgo 350, Avril).

Martin

Uznávam,že by to tak mohlo být jenom mi neni jasný proč shání hnací jednotky k už existujícím soupravám,které se akorát uvnitř přestavěly.To před tim žádněé hnací jednotky neměly nebo je tahali s Travcou?

M H

Zrekonstruovat soupravu jde snadněji, než mašinu…zdá se, že ty původní nebyly dostatečně výkonné na nové požadavky na rychlost, případně měly nějaké jiné problémy.

Zdeněk Fila

Tak to u nás nehrozí ještě tak aspoň 100 let.

Pražec

A až na to opravdu dojde, tak se nebudeme umět rozhodnout, jestli to vlastně chceme na 300 nebo na 330 😀

Jiří Šrámek

Postaví se to na 300 a za rok rozkope a předělá na 330.

Petr

*pro klopidla

Jiří Kocurek

Občas se divím, že se v čechách vůbec něco postaví. Protože a je to cokoliv, tak češi vědí, že to bude nanic, špatně a že se mělo raději nedělat a nic a to by bylo taky špatně.

Blume

Tak vypada SCI-FI!! Teda aspon pro vychodni Evropu 🙂

Georg

pro spanely je zase scifi mira nezamestnanosti v ceske republice.

_Pavel_

A stejně si mohou dovolit takové investice.

xyz

Jistě, stejně jako si např. mohli dovolit investice jako např. výstavbu tramvajového provozu ve městě Jaén. 😀

Nebo VRTky či zmodernizované konvenční tratě s rozsahem provozu 3 párů vlaků za den. 🙂

Georg

ehm, dovolit si neco na sekeru neni az tak slozite… 🙂

Dopravak

No, kdo opravdu cestoval po Španělsku, a tím se nemyslí cesta z letiště na pláž a zpět, tak ne děkuji, opravdu toto není vzor … VRT a jejich JŘ 2x za den, neschopnost mít pitomý vyhledávač, atd a dalších 1000kravovin, které tu jsou běžné. Nebo naopak řešit povinnou místenku na běžný osobák….to si tady fakt nikdo neumí představit…..

Michal Štěpán

Španělsko je trochu zvláštní, ale na druhou stranu když tam cestuji s Interrailem, tak naproti Francii dostupnost povinné rezervace k Interrailu do AVE téměř v jakémkoliv okamžiku. To u TGV zejména na některých trasách nehrozí. Infastrukturu mají výbornou a konkurence na hlavních trasách je naučí, to je jen otázka času. Ouigo ES (dcera SNCF) již vyjelo a budou další. Velká konkurence bude v budoucnu i do Galicie a Baskicka, ale tam ještě nevede ucelená VRT. A na systémy Cercanías/Rodalies okolo velkých měst si nemohu stěžovat. Na druhou stranu Španělsko vzhledem ke své nerovnoměrné hustotě osídlení nikdy nebude mít veřejnou dopravu… Číst vice »