Tak trochu jiné parkoviště. Rotterdam zprovoznil podzemní stání pro 900 kol

Nové parkoviště pro jízdní kola De Koopgoot v Rotterdamu. Foto: Gemeente RotterdamNové parkoviště pro jízdní kola De Koopgoot v Rotterdamu. Foto: Gemeente Rotterdam

Město vybudování parkoviště vysvětluje velkým nárůstem počtu cyklistů.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pražec

V Praze je moc kopců za 3, 2, 1…

Ondra

To už se teď moc neříká, teď se začalo šířit, že máme dobrou mhd a není po cyklodopravě velká poptávka

Dachs

A rozdílné klima k tomu nepřidáme? (Pravda, zimy už nejsou, co bývaly.) Aby to nebylo jen o těch kopcích, nebo jiných situačních podmínkách.
Každopádně ta naše Praha, kde pěkný tobogan jsou třeba i tunely metra… A ta skvělá MHD k tomu, která ubírá chuti na kole jezdit (jak se někdo nedávno dopustil zajímavého výroku a my se můžeme dohadovat, zdali je to záměrně vypuštěný balónek do veřejného mínění, nebo na té bizarní myšlence něco doopravdy je?).

Ondra

V Praze se taky zvýšil počet cyklistů. Město na to moc ale nereaguje..

Dachs

To je fakt, potkal jsem je včera i v průpletovém úseku před Barrandovským mostem. Celkem slušnej zmatek tam vyrobili (jeli dva) a periferně jsem v průběhu (raději) preventivního zpomalování sledoval, jak řidič autobusu (linka od Smíchova) měl co dělat, aby je nesestřelil – evidentně tohle tam nečekal. Takže ani ne „trochu jiná“ parkoviště, ale více svatých pro ně (nebo lepší infrastrukturu…myšleno vážně a přejícně).

ICE_Laco

Taká technická otázka. Tie bicykle sa zamykajú, alebo sú tam odparkované voľno….

Martin Š.

Zamykají se samy o sebe, dražší kola si lidi zamykají přímo k tomu stojanu.

Jakub P

O hodně víc než my používaj malý zámky pevně přidělaný k rámu a zamykající zadní kolo. I např. pro kola čekající před obchody. V NL je to prakticky neodmyslitelná součást kola. V takovýchto garážích jim to nejspíš na běžný kola stačí (bývaj tam kamery a personál).
Pokud chce někdo víc (dražší kolo), k těm zámkům se dělaj i přídavný řetězový/lankový smyčky, který se daj dát kolem toho držáku a konec zamknout k tomu zámku. A nic samozřejmě nebrání protáhnout kolem toho držáku klasickej zámek.

MajsterN

Tam bude navíc CCTV a možná se tam občas i někdo projde.

Petr Šimral

To je pěkné, ale proč nemají nepřetržitý provoz?

Martin Š.

Tipoval bych že cíl není dlouhodobá úschova, ale parking když jde člověk nakupovat nebo do města, popř. někam jede MHD. Přes noc to tak nikam nemusí dávat.

MajsterN

A chtěj skladovat kola a ne bezďáky 😆 víc peněz, málo užitku, jednoduché

Kafro

Jedno místo asi milion nestálo 😉

Martas

Smazáno pro hloupost.

Ondřej

Já teda dohledal, že město dedikovalo €45M během 20 let na 34 000 míst pro kola. To vychází na 33 tisíc Kč na jedno místo.

Takže asi budete trochu vedle.

Dejf

No tak ne každý místo asi bude v podzemním parkovišti. Když budu odhadovat cenu 1m² v podzemní stavbě cca na 100-150tis.kč, tak nebudu nějak zvlášť mimo a i s nějakou infrastrukturou to zhruba na čtvereční metr na kolo vyjde.

Martas

Smazáno pro hloupost uživatele přesahující únosnou mez.

kvalt

dejte si pohov pane učiteli, děláte nepumpičkářům ostudu