Tady hlídá ETCS. Strojvůdce na okruhu ukázal, jak vypadá jízda s dohledem obávaného systému
Ukázková jízda lokomotivy vybavené ETCS. Foto: Zdopravy.cz![Ukázková jízda lokomotivy vybavené ETCS. Foto: Zdopravy.cz](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/20240815_100838.jpg)
![Ukázková jízda lokomotivy vybavené ETCS. Foto: Zdopravy.cz](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/20240815_100838.jpg)
Zavedení evropského zabezpečovače je podle šéfa Drážního úřadu „nejambicióznějším projektem v historii české železnice“.
největší sranda je, že výchozí vlaky to nezabezpečí vůbec – systém neví, ve které stanici se právě přihlášený vlak nachází, natož na které koleji, dokud nepřejede balízu – tomu systému totiž chybí liniová část
Practicusi, tomuto systému nechybí liniová část. Na rozdíl od liniáku se nezorientované ETCS u návěstidla, které nepovoluje další jízdu okamžitě blokne, zatímco liniák jede klidně dále. A Ty toto víš, takže NELŽI.
Všechno je blbě. A Češi jsou nejhorší na světě. Ne proto, že by to tak bylo, ale proto, že to o sobě říkají.
Přiznám se, že moc nechápu, co jste tím příspěvkem chtěl světu sdělit…
To je pravda, podľa mňa by Česi mali byť sebavedomejší za svoju krajinu.
Máme se tu skvěle. Řekl bych, že možná nejlépe na celém světě.
Skvělá demoverze….
Co takhle pár ambicióznějšich úkolů pro #mynic?
jako třeba úkol dodržování vyhlášených termínů, úkol nevymlouvat se, úkol nehrát si na arogantního všemocného superbyrokrata, úkol nesabotovat dopravce, úkol neházet všechnu odpovědnost na dopravce, úkol nedělat čím dál složitější předpisy zbavující SŽ veškeré odpovědnosti a viny, úkol koordinovat výluky, úkol nezavádět nickolejné provozy v řádech měsíců či roků, úkol nedělat zakázky na míru pro určité firmy, úkol zlepšovat rekonstrukcemi parametry tratí a stanic reálně a ne jen kosmeticky a asi tak milion dalších evidentně nereálných úkolů…
Super zabezpečení když se u toho musí neustále vybavovat tlačítko MIRELU, který běží na pozadí. Je pravdou že strojvedoucí toho má málo, takže místo aby sledoval trať před sebou, tak musí čučet do displeje a ještě k ovládání řízení lokomotivy neustále vybavovat tlačítko . Doposud jej vybavoval pouze někdy, ano další krok vpřed. A oranžové vesty se předvádí před fotografy. Hnus jeden velrbnosti
Píšete akorát nesmysly. Dovolím si to tvrdit na základě roční provozní zkušeností. Ne, že by tomu nebylo co vytknout, ale to co jste napsal jsou akorát blbé kecy…
ano, strojvedoucí akorát čumí do displeje, když má čumět na trať – a obzvlášť v místech, kde je to potřeba (třeba zastavení v peronu, protože za ním je hned klacek) – kdo s tím nikdy nejel, nepochopí
Koukni se zpět na svá vlastní videa a přestaň blbnout…
Proč by měl být ETCS obávaný systém?? Co to lsalo za joudu?
Taky mě to zarazilo.. 🤔
protože je to větší ludra, než všechny zabezpečovače doposud – to si žije vlastním životem
To dříve v ČSSR a ČR nebyly zabezpečovače…
Existují nějaká data, jak jsou na tom jednotlivý dopravci zhlediska užívání ETCS. Mohlo by to mít i zajímavé reklama, pro ty co to používají.
Něco se najde…
1 – 13.8.2024 –> 437 vlaků celkem –> 207 vlaků pod prokázaným vedením pod ETCS, 47,7 % provozu celkem…
V den kdy se prezentuje ETCS projede Krapincuv zamestanec stuj na ONJ#gratuluji
Moc rád bych věděl jako co pracujete…
Jo a taky byste mohl sdělit, jak to vaše vyjádření souvisí s článkem…
A tam je něco jako ETCS? Já jen, že nejblíže Praze zatím ETCS začíná v Hostivaři a Běchovicích…
„Strojvedoucí se musí podle norem TSI spojit s dispečerem“
K čemu je tohle hraní si na TSI interoperabilitu, když stejně železnice v Evropě nikdy skutečně interoperatibilní nebude? Ani na jednom společném služebním jazyce se nejde domluvit:
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zeleznice-osvedceni-strojvedouciho-jazykove-zkousky.A240408_161140_eko-doprava_cfr
Nebyl bych takový fatalista, je jen otázka času, kdy si EP protlačí angličtinu jako univerzální jazyk.
Před dvaceti lety by nikdo ani nedoufal, že by mohl jet vlak přes čtyři země s jednou lokomotivou, a dneska je to čím dal víc standard.
Když si vezmeme, jak moc byly evropské národní dráhy zabetonované a zaprděné, tak ten proces prostě nutně bude nějaký čas trvat, ale prostředí se neustále vyvíjí.
EP může tlačit na jednotný jazyk …. ale který ?
už vidim francouze se učit anglicky nebo německy, němce nebo slovince francouzsky a to vše pro každodennní službu na vnitrostátní dopravě
zase tak pěkně bych si to nemaloval s tím jednotným jazykem
Ale ktery… Jako vazne?:)
Dam Vam napovedu, bude to anglictina. Frantici se prizpusobi, co jim ostatne jineho zbude, jsou marginalni.
Aby to fungovalo, musela by sa zjednotiť frazeológia, teda museli by byť jednotné predpisy, postupy a signalizácia.
A potom, aký zmysel má, aby sa strojvodcovia na vnútroštátnych linkách, výpravcovia, signalisti, traťoví pracovníci a pod. rozprávali zlou angličtinou namiesto rodného jazyka ? Aký zmysel by mala angličtina na trati z Horného Dolného do Dolného Horného?
Ešte raz, skutočná prekážka sú drážne predpisy, nie jazyk.
Klid. Buď národní jazyk NEBO angličtina. Už to zní lépe?
Takže na jednej trati by boli 2 jazyky ?
Alebo niektoré trate by boli tak, druhé inak ?
Prvá možnosť, by bola chaos s dopadom na bezpečnosť. Druhá možnosť by vytvorila problém s vnútroštátnou interoperabilitou.
A čo by bol benefit ?
Takže na jedné trati by byly dva jazyky zcela stejně jako v letectví.
Ak sa chcete pobaviť, otvorte si nejaké železničné predpisy a prekladajte do angličtiny. Napríklad:
„zastavenie rušiaceho posunu hlásené mimo prípravy vlakovej cesty“
Před dvaceti lety, tedy v roce 2004 jsme s lokomotivou řady 745 (východoněmecká V100) směli od Německa přes CZ, SK do HU až na rumunské hranice do Curtici, dále i do Rakouska. Zemí bylo 5 🙂 A to nepočítám zájezdy do Polska…
Jeden jazyk je zbytočný, skutočný problém sú rozdielne predpisy.