Tábor plánuje, že s novým železničním mostem na trati do Bechyně zbuduje i lávku

RegioPanter při testování na trati Tábor - Bechyně. Foto: Jan Chaloupka / České dráhyRegioPanter při testování na trati Tábor - Bechyně. Foto: Jan Chaloupka / České dráhy

Vedení města zvažuje, že by část původního mostu uchovalo pro veřejnost.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

No a co takhle současný most pod Vyšehradem otočit oblouky dolů, tak jako je v Táboře? Tím by težce narazily všechny argumenty bouračů o únavě ocelové konstrukce. Prostě by se most další 100 let prohýbal a unavoval zase na druhou stranu.

Mirek

Když sem píšete nějaký sarkasmus nebo nějaký mu podobný příspěvek, je nutné připojit mrkajícího smajlíka. Jinak by si totiž leckdo mohl myslet, že to myslíte vážně. 😉

Martin

Mirku, to se mi na tom pravě libí nejvíc… Jak tady skoro všichni moje příspěvky myslí vážně…

kombi

Na konci předposledního odstavce vám vypadlo písmenko. Česky se správně píše „před Křižíkovou elektrárnou“.

Jan Sůra

díky za upozornění.

Petr Jetelina

Bohužel to nejspíš bude obnášet zřízení nového přejezdu, což jde zcela opačně proti současnému trendu počet přejezdů naopak snižovat.

Anonym

Zrovna u téhle trati je to asi celkem fuk. Dokud tu bude hafo přejezdů na koridorech kde se jezdí i 160, lokálky jako je tato bych fakt z těchto úvah vynechal.

Leštění

No jenže na lokalkovych přejezdech se fech nehod stává více.

Vojtěch Suchan

Protože jich je víc.

Jiří Kocurek

Ale zdaleka nemají takové následky jako Pendolíno ve Studénce. Na lokálce je to většinou jenom na plechy.

Joe

Přejezd nemůže za to, že držitel řidičského oprávnění je idiot. Konkrétně když vezmeme Bechyňku a loňskou nehodu kdy pod Žehličku zahučela dodávka. Ano přejezd pouze s křížem a stopkou, ale na obě strany viditelnost na několik stovek metrů, mašina projíždí 30 km/h, houká už z dálky na všechny strany a blbeček pod ní stejně zahučí …

Alibaba

Asi bude jen pro pěší (a cyklisty), takže to tak krizové nebude.

JF Kalimero

Most má stejnou konstrukci, jako pražský u Vyšehradu. Máme věřit, že ten pražský by po rekonstrukci vydržel údajně 100 let?
Přitom ta kopie bude k nerozeznání, včetně atrap nýtů.

Anonym

K té kopii k nerozeznání s atrapami nýtů jste přišel kde? To, co dobrá správa schválila v Praze má k původnímu mostu fakt míle daleko kromě +- podobného tvaru. Kdyby se fakt udělala kopie zachovávající vzhled (v jádru moderní a tříkolejná), nikdy by žádná iniciativa nebourat aj. asi ani nevznikla.

Jakub P

Jenže tříkolejná kopie (s dnešními nároky na průjezdnej profil, atd.) AFAIK nikdy vzhled nezachová. I kdyby použili stejnej typ konstrukce, bude mít jiný proporce, bude muset mít ty oblouky mohutnější, atd. Tím spíš, pokud má být hned za mostem nová zastávka.

Dan

Variantu s původním vzhledem měla SŽ na stole ještě někdy v roce 2018 a počítala se dvoukolejným mostem + jednokoleným samostatným. Čili pohled na most by z jedné strany byl velmi podobný a zároveň by tahle varianta umožnila zachovat provoz přes Vltavu na jedné koleji i během přestavby hlavního mostu. Nechápu, že se tahle varianta nedočkala dalšího rozpracování, podle mě je to kompromis přijatelný pro všechny strany.

JF Kalimero

2 mosty vedle sebe s Vyšehradem v pozadí je ta nejhorší varianta.

Michal M

Les bizarních technických konstrukcí v historickém centru.

Jiří Kocurek

Opěrný systém gotické katedrály se mezi technické konstrukce (ne)počítá?

Jakub P

Z toho myslím vycházel návrh, kterej skončil druhej. Ono to zní na první pohled rozumně, ale problémů s tím není úplně málo. Tedy pokud chceme novou zastávku hned za mostem, funkční lávky pro pěší a lidi na kolech, atd.
Zásah do panoramatu je to taky nemalej.

Zkrátka určitě to je možnost, ale ani zdaleka to nemusí být ta nejlepší.

JF Kalimero

Oblouky u tříkolejné varianty můžou být subtilní, protože nebudou nosné, ale designové. Nosná u tak širokého mostu musí být mostovka.

Michal M

…což uděláte jak?

Alibaba

Zvedne niveletu tratě o cca 4 m, aby tam tu tlustou mostovku mohl nacpat…

fous55

Kde jste viděl tak tlustou mostovku?

P_V

nějaké hento předepnutí

P_V

V tom případě bych tam oblouky nedával vůbec. Konečně by se pražské panorama oprostilo od zaclánějících konstrukcí.

Jiří Kocurek

A na to jste přišel studiem pivní pěny? Protože staticky nosné samozřejmě jsou, kdy je na nich ta mostovka zavěšená.

JF Kalimero

Ta kopie vznikne v Táboře.

Jiří Kocurek

Stejnou kosntrukci? Ano, obojí je příhradovina. Asi jako pudl a doga – odobjí je pes.

Honza D.

Očividně je v Táboře víc inteligence než v Praze. 👍😁

noerf

Stavíte kapacitu komunikaci s výhledem na 30 let dopředu nebo živé muzeum.

Pako

V Táboře nemají zastánce nebourání?

libor

zatím ne, všichni bojují v Praze, raději bych do toho nešťoural… aby nevyrazili na výlet..

Klabavátor

Nezapomeňte na spolek Viadukt z Červené nad Vltavou.

Jaaa

A je památkově chráněnej?

bkv

Možná to někoho napadne…

Jelen

Tenhle není, narozdíl od toho v Prazr

Jelen

*Praze

Kámo

Ještě se nevrátili z Prahy 😉