Tábor plánuje, že s novým železničním mostem na trati do Bechyně zbuduje i lávku
RegioPanter při testování na trati Tábor - Bechyně. Foto: Jan Chaloupka / České dráhy
Vedení města zvažuje, že by část původního mostu uchovalo pro veřejnost.
No a co takhle současný most pod Vyšehradem otočit oblouky dolů, tak jako je v Táboře? Tím by težce narazily všechny argumenty bouračů o únavě ocelové konstrukce. Prostě by se most další 100 let prohýbal a unavoval zase na druhou stranu.
Když sem píšete nějaký sarkasmus nebo nějaký mu podobný příspěvek, je nutné připojit mrkajícího smajlíka. Jinak by si totiž leckdo mohl myslet, že to myslíte vážně. 😉
Mirku, to se mi na tom pravě libí nejvíc… Jak tady skoro všichni moje příspěvky myslí vážně…
Na konci předposledního odstavce vám vypadlo písmenko. Česky se správně píše „před Křižíkovou elektrárnou“.
díky za upozornění.
Bohužel to nejspíš bude obnášet zřízení nového přejezdu, což jde zcela opačně proti současnému trendu počet přejezdů naopak snižovat.
Zrovna u téhle trati je to asi celkem fuk. Dokud tu bude hafo přejezdů na koridorech kde se jezdí i 160, lokálky jako je tato bych fakt z těchto úvah vynechal.
No jenže na lokalkovych přejezdech se fech nehod stává více.
Protože jich je víc.
Ale zdaleka nemají takové následky jako Pendolíno ve Studénce. Na lokálce je to většinou jenom na plechy.
Přejezd nemůže za to, že držitel řidičského oprávnění je idiot. Konkrétně když vezmeme Bechyňku a loňskou nehodu kdy pod Žehličku zahučela dodávka. Ano přejezd pouze s křížem a stopkou, ale na obě strany viditelnost na několik stovek metrů, mašina projíždí 30 km/h, houká už z dálky na všechny strany a blbeček pod ní stejně zahučí …
Asi bude jen pro pěší (a cyklisty), takže to tak krizové nebude.
Most má stejnou konstrukci, jako pražský u Vyšehradu. Máme věřit, že ten pražský by po rekonstrukci vydržel údajně 100 let?
Přitom ta kopie bude k nerozeznání, včetně atrap nýtů.
K té kopii k nerozeznání s atrapami nýtů jste přišel kde? To, co dobrá správa schválila v Praze má k původnímu mostu fakt míle daleko kromě +- podobného tvaru. Kdyby se fakt udělala kopie zachovávající vzhled (v jádru moderní a tříkolejná), nikdy by žádná iniciativa nebourat aj. asi ani nevznikla.
Jenže tříkolejná kopie (s dnešními nároky na průjezdnej profil, atd.) AFAIK nikdy vzhled nezachová. I kdyby použili stejnej typ konstrukce, bude mít jiný proporce, bude muset mít ty oblouky mohutnější, atd. Tím spíš, pokud má být hned za mostem nová zastávka.
Variantu s původním vzhledem měla SŽ na stole ještě někdy v roce 2018 a počítala se dvoukolejným mostem + jednokoleným samostatným. Čili pohled na most by z jedné strany byl velmi podobný a zároveň by tahle varianta umožnila zachovat provoz přes Vltavu na jedné koleji i během přestavby hlavního mostu. Nechápu, že se tahle varianta nedočkala dalšího rozpracování, podle mě je to kompromis přijatelný pro všechny strany.
2 mosty vedle sebe s Vyšehradem v pozadí je ta nejhorší varianta.
Les bizarních technických konstrukcí v historickém centru.
Opěrný systém gotické katedrály se mezi technické konstrukce (ne)počítá?
Z toho myslím vycházel návrh, kterej skončil druhej. Ono to zní na první pohled rozumně, ale problémů s tím není úplně málo. Tedy pokud chceme novou zastávku hned za mostem, funkční lávky pro pěší a lidi na kolech, atd.
Zásah do panoramatu je to taky nemalej.
Zkrátka určitě to je možnost, ale ani zdaleka to nemusí být ta nejlepší.
Oblouky u tříkolejné varianty můžou být subtilní, protože nebudou nosné, ale designové. Nosná u tak širokého mostu musí být mostovka.
…což uděláte jak?
Zvedne niveletu tratě o cca 4 m, aby tam tu tlustou mostovku mohl nacpat…
Kde jste viděl tak tlustou mostovku?
Ona to pak už není jen mostovka:
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=88350728&newest=1&yaw=1.328&fov=1.257&pitch=-0.366&x=14.6574068&y=49.4832482&z=17
nějaké hento předepnutí
V tom případě bych tam oblouky nedával vůbec. Konečně by se pražské panorama oprostilo od zaclánějících konstrukcí.
A na to jste přišel studiem pivní pěny? Protože staticky nosné samozřejmě jsou, kdy je na nich ta mostovka zavěšená.
Ta kopie vznikne v Táboře.
Stejnou kosntrukci? Ano, obojí je příhradovina. Asi jako pudl a doga – odobjí je pes.
Očividně je v Táboře víc inteligence než v Praze. 👍😁
Stavíte kapacitu komunikaci s výhledem na 30 let dopředu nebo živé muzeum.
V Táboře nemají zastánce nebourání?
zatím ne, všichni bojují v Praze, raději bych do toho nešťoural… aby nevyrazili na výlet..
Nezapomeňte na spolek Viadukt z Červené nad Vltavou.
A je památkově chráněnej?
Možná to někoho napadne…
Tenhle není, narozdíl od toho v Prazr
*Praze
Ještě se nevrátili z Prahy 😉