Tábor plánuje, že bude častěji uzavírat část Žižkova náměstí pro dopravu
Žižkovo náměstí v Táboře. Autor: VitVit – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=98896214
Žižkovo náměstí funguje ve standardním režimu jako kruhový objezd.
Na namesti žádný kruhovy objezd není, lze tam jezdit oběma směry s předností zprava. Kruhový objezd byl zrušeny cca před 20 lety
V létě jsem byl opět na návštěvě Tábora a poprvé jsem viděl diskutovanou úpravu. Za mě velmi pěkné, náměstí vypadá mnohem lépe
V létě to tam fungovalo velice pěkně. Moc příjemná atmosféra na náměstí, a když bylo potřeba, přijet se tam dalo.
Souhlas, pro návštěvníky určitě přínosné, ale obyvatelé starého města příliš nejásají, ubyly jim další místa k parkování. Aby to centrum bylo funkční, musí být použitelné i pro usedlíky, ne jen pro turistí…
Bydlet v nádherně zachovalém historickém centru středověkého města, a parkovat auto hned u kvartýru (pokud možno jedno na každého dospělého v rodině) jsou halt věci poněkud nekompatibilní, pokud ten parkplac nevlastníte.
Ani jedna z nich ale není povinná.
Ale to se pletete, ti lidi nebydlí ve skanzenu. A nejlepší je, když jim do toho kecaj turisti nejlépe z druhé strany republiky.
Já nejsem proti tomu omezení, to ani ti ze starého města, ale někdo by mohl trochu myslet i na alternativy pro parkování. A řešení to tam má, jen by to chtělo chtít…
A nejlepší je, když o tom místním kážou lidé bůhvíodkud, kterým do toho nic není…
V zahraničí to jde, vyloučit z center auta, u nás to nejde.
Tak ten rozdíl asi v něčem spočívá. A to v tom, že u nás lidé hledí jen na své soukromé zájmy, a nejsou ochotni se ztotožnit s veřejnými zájmy.
Myslím, že ve vyspělejších zemích také lidé chápou, že právě starosta je od toho, že hájí veřejné zájmy, ale u nás jsme k takovému myšlení ještě nedospěli, tak se to tam bude několik let testovat, a zkoušet hlavně kolik lidí je proti.
Blabolíte parádně, ale že by Pavlík v Táboře hleděl na veřejné zájmy, to jste mě rozesmál… Že vy vůbec nevíte, která v Táboře bije?
Jenže já píšu pravý opak, tedy že jsme k tomu nedospěli. Skutečně nechápu.
Překroutit smysl komentáře a a pak se vysmát. K čemu je to dobré. V Táboře jsem byl a dost dlouho právě na tom náměstí.
Takže jste už vlastně rezident, pravda…
Starosta je schopen a ochoten hájit zájmy obyvatel tak možná v obcích do 500 lidí (plus mínus).
Ve městě má hra jiná pravidla.
Konkrétně?
V zahraničíj sem viděl mnoho mnohem starších center, včetně těch zapsaných v unesco, kam obyvatelé autem vjíždět mohli. A ta centra byla plná místních, žádné turistické rezervace a jen obchůdky se suvenýry…
Takže tenhle stereotyp/blábol v klidu opusťte…
Já píšu na základě empirických poznatků, zejména ze Španělska, kde je to přesně naopak než píšete. Není to o nějakých stereotypech.
Je to ale dané také tím, že uličky mnoha španělských měst – tedy v historickém centru jsem velmi úzké. A viděl jsem toho hodně.
Myslím, že je rozumné se podělit o zkušenosti s různých zemí, je to daleko lepší, než psát o blábolu. To je totiž od vás hodně primitivní.
Tak si zajeďte na Azurové pobřeží třeba do Saint Paul de Vence, abyste viděl, jak skvěle to jde dohromady.
Když začnete místní omezovat pro dobro turismu, vykašlou se vám na to a půjdou jinam. To je cesta?
A ano, že blábolíte, za tím si stojím, protože o problematice dopravy v Táboře na Žižkaplatzu nevíte vůbec nic, jen jste někde v éteru nasál pocit, že vyhánět auta z měst za každou cenu je dobro. Pro mě je to dobrose*ství…
Tzv. veřejný zájem je jen eskamotérským myšlenkovým konstruktem a zástěrkou pro prosazování soukromého zájmu někoho jiného. To platilo, platí a bude platit tak dlouho, dokud nebude prokázán opak. Například tím, že radnice škrtne parkovací místa sobě a svým podřízeným institucím, aby mohla zachovat ta veřejná. To se ale nikdy nestane, ani v Táboře, ani v jiném městě.
Ale to nebyla místa pro obyvatele ale pro návštěvníky
nikomu to tam asi úplně nevadí, ale že by to tam v létě praskalo ve švech lidmi, to se vskutku říct nedá
Nepraská a to je právě to kouzlo Tábora… 👌
Tragikomické pojetí v Táboře.
Vy jste všudezdejší, že radíte jak to dělat na Moravě s vlaky, s letady v Ruzyni a nyní i v Táboře.. Začínáte tu bejt dost otravnej, najdetě si jiný server, kde budete své vzácné myšlenky prezentovat, tady už Vás je až moc
Víte my jsme dva, vlaky na Moravě jsem nikdy neřešil, to ten druhý, v Táboře jsem byl nedávno, v Praze zrovna dnes, včera zase na Šumavě. O letišti v Ruzyni jsem nepsal nikdy, protože skoro vůbec nelétám. Je mi to úplně cizí.
Tak o vás bychom věděli vše a nyní prosím k tématu. Děkuji.
Viz úplně dole, starosta ví, že je to (auta pryč) pro město prospěšné, ví, že je to na Západě běžné, ale balancuje na hraně, aby si tím nezhoršil situaci.
Další blábol, viz. výše…
Na západě to není běžné.
A na západě není všechno správné. Je tam mnoho a mnoho chyb a problému co velmi negativně ovlivňuje kvalitu života místních.
Hodně toho v Česku je lepší než na západě. Náhodou jako někdo kdo žil 95% svého života na tom západě a teď žiju v Česku mužů říct že Česko se hodně posunulo do předu a doufám že nebude opakovat chyby na tom západě.
Tabor znám dobře. Jediní lidi co mají rozhodovat co se tam stane jsou místní. Tečka. Je to jejich město, jejich ulice, jejich náměstí.
V čem konkrétně? Rozveďte prosím.
Mně by se zamlouvalo, kdyby starosta se za to omezení rozhodně postavil, ale nebalancoval by tak i tak. V tom vidím ten problém.
Starosta si v tomto případě zkouší nahnat vlastní politické body, ovšem velmi při tom dbá na to, aby nenarušil pohodlí a nadřazenost úředníka, který má na náměstí stále svůj počet vyhrazených parkovacích míst.
Proto mu tu jeho bohulibou iniciativu pramálokdo žere…