cargo

SŽDC zvažuje další „čtyřkolejku“. Z Lysé nad Labem do Velkého Oseka

V řadě zemí jsou na hlavních koridorech 4 koleje běžné. Snímek z britské West Coast Line, která spojuje Londýn s Glasgow. Foto: Wikimedia CommonsV řadě zemí jsou na hlavních koridorech 4 koleje běžné. Snímek z britské West Coast Line, která spojuje Londýn s Glasgow. Foto: Wikimedia Commons

Na české železnici může v příštích letech vyrůst nový čtyřkolejný úsek. Správa železniční dopravní cesty připravuje zadání technicko-ekonomické studie, která

Zpět na článek
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Oldřich Sládek

Pisu z mobilu, tak nikoliv o posteli , ale o postrku jsem psal, ach ty automatické opravy😀😀😀

Tomáš Záruba

No na druhou stranu, i tohle se musí nějak narodit, že ano. 🙂

Oldřich Sládek

K „infrastrukturnímu posteli“ : Ano,má to vývoj.

Oldřich Sládek

Pisu z mobilu, tak nikoliv o posteli , ale o postrku jsem psal, ach ty automatické opravy😀😀😀

Martin V

A proč čtyři koleje až do Oseka? Úplně by stačilo do Libice nad Cidlinou a odtud konečně už vybudovat Kanínskou spojku na severní straně dálnice D11. Často se řeší, jak (a zda to má smysl) někde ušetřit pár minut zvýšením traťové rychlosti ze 120 na 160 km/h (nebo 200 km/h) a tady už klidně 20 let mohli šetřit 5 km (slovy pět kilometrů) při každé cestě z Prahy do Hradce Králové. Takže nejen čas (aspoň čtyři minuty, možná i víc) plus energii, opotřebení vozidel i svršku… Chápete někdo, proč spojka Liblice-Kanín už dávno nestojí? Spolu s druhou kolejí do HK… Číst vice »

železničář v důchodu

Chápeme: za „bolševika“ na to nebylo dost financí a po jeho „pádu“ dostalo (logicky) přednost budování koridorů – a po výrazném snížení objemů přepravy v nákladní dopravě po rozdělení Československa (především dopravy uhlí ze severu Čech = m.j. na Slovensko, atd.) byly dlouhodobě opuštěny úvahy o vybudovaní prakticky všech dříve zamýšlených (a užitečných) spojek, nejen té kanínské: třeba hlízovská spojka (jednokolejná z Kolína na Kutnou Horu) by významně pomohla osobní dopravě na 1. koridoru i obslužnosti Kutné Hory, a po ní také už dávno (a zjevně ještě i dlouho do budoucna, když s ní nepočítala ani rekonstrukce žst. Kolín) „ani… Číst vice »

Elb

Zrovna osobce a poplatníkům by pomohlo, když by stejnosměr byl až do Čáslavy..

Oldřich Sládek

Tlačíme na změnu přístupu nejen na úrovni SŽDC, ale samozřejmě i politiků, jinak by to nešlo. Naším cílem je, aby na základě výsledků TESky, na které jsme se s příslušnými odbory SŽDC a MD v uplynulých dnech shodli, byla centrální komisí v příštím roce odsouhlasena aktualizace SP. Dále chceme tyto práce zesynchronizovat s konverzí této tratě na střídavý systém 25 kV/50Hz a to v celé trase Kutná Hora – Kolín-sever – Velký Osek- Děčín. Nutno v této souvislosti dodat, že schválenou SP Velký Osek – HK – Choceň bereme jako rovněž zásadní pro nákladní provoz. Rovněž již ve střídavé trakci.

Milan

V této souvislosti mi přijde velice záhadné, že se v rámci DÚR úsek Chlumec nad Cidlinou (mimo) – Hradec Králové (mimo) navrhuje na 3 kV a ne rovnou na 25 kV. Tradiční připosranost?

a8n

DÚR se pokud vím zadávala dřív, než byla SP reelektrizace.

Petr

Máme ještě pár tříkolejných úseků. Bílina – České Zlatníky, Hranice na Moravě směr Přerov Plzeň hl.n. – Plzeň Jižní předměstí, atd.

noerf

Hlavně by se měla významně zkapacitnit trať Praha – Česká Třebová, a tím by nemuseli jezdit nákladní vlaky přes Hradec Králové.

Petr

kapacitně nebude stačit ani Brno-ČT podle plánů dopravců. Chybí tady spojnice spodem, obráceně jak u dálnice vrchem. Polotici řeší jenom sebe a na republiku se nedívají.

Dusanh

Trasa se zkapacitní právě dalšími 2 kolejemi přes HK 😉
Mágové ze SŽDC samozřejmě přivedou 4 koleje do Chocně, kde dvě koleje jako zázrakem zmizí 😀

Taky by mě zajímalo řešení průjezdu uzlem HK – vsadím se, že nemají koule na mimoúrovňové křížení a provoz se tam bude bít na zhlavích…

a8n

Zmizení v Chocni by bylo ještě dobré, ale SŽDC je chce za dalších asi 10G nechat zmizet v ÚnO.

Martin V

A co ten „státní postrk“? Někde jsem četl, že SŽDC uvažuje o objednání vlastního postrku, kterým by pomáhal dopravcům s nákladními vlaky přes Havl. Brod pro odlehčení sklonově výhodnější trasy přes ČT (nevím jestli z Maloměřic až do Kutné Hory, nebo jenom z Tišnova do Říkonína).

Má to nějaký vývoj?