SŽDC zprovozní novou čekárnu a záchody pro cestující na dolním nádraží v Brně

Provoz na dolním nádraží během výluky. Foto: Aleš OndrůjProvoz na dolním nádraží během výluky. Foto: Aleš Ondrůj

Správa železniční dopravní cesty zprovozní v sobotu v šest hodin ráno nové zázemí pro cestující v Brně na dolním nádraží.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zesp

To nové nástupiště vypadá fakt super. Myslím, že kdyby se za ním postavili další tři, či čtyři (místa je tam habakuk), je Šalingrad hotov a není co řešit. Tak to bude nutno zase bourat…. Ono to tak stejně možná dopadne. Záměr nového nádraží stejně nemá šanci na prosazení (svůj záměr ho blokovat vyjádřily už Parchanti Země s tím psychopatem Patrikem v čele), proto možná bude lepší (a třeba to tak opravdu v záměru je), když se každý rok postaví další nástupiště a něco se dodělá ze zázemí pro cestující… A za pár let zjistíme, že Šalingrad je hotov!!! Jinak to… Číst vice »

železničář v důchodu

Opravdu „super“ perón – zejména za deště, sněžení, větru, atd., navíc s nedostatkem míst na odložení zavazadel (dálkových cestujících) jinam než na zem: skutečn쨓palec nahoru“ za vaši chválu nedokonalosti …

Zesp

Však je nutno to brát jako jakési nedodělané provizorium. Ten základ – nástupiště, už je, zastřešení třeba bude v nějaké té další etapě, ne? No přeci se to musí dělat hlavně nenápadně, aby si toho aktivisté a odpůrci nevšimli, že se Šalingrad už staví… No ne???

železničář v důchodu

Jako odpůrce toho nesmyslu, jímž je „vyhnání“ (ODSun) nádraží z centra, ani takovou „salámovou metodu“ pochopitelně hájit a podporovat nemohu – to jistě pochopíte. A proto jsem také kritizoval Vaši nemístnou chválu nového perónu: je snad aspoň přístupný i eskalátorem nebo aspoň výtahem?

K.S.

Výtah tam je. Eskalátory ve veřejném prostoru jako nástupiště, nadchody/podchody a pod. považuji za zbytečně drahé výstřelky pochybného užitku.

železničář v důchodu

„Eskalátory ve veřejném prostoru jako nástupiště, nadchody/podchody a pod. považuji za zbytečně drahé výstřelky pochybného užitku.“ Byl bych sice rád na Vaší straně, a samozřejmě také jsem v případech, kdy nějaký idiot zaštiťující se svérázným výkladem norem a předpisů vymyslí dementní řešení, které pak eskalátory nebo výtahy (pro běžné uživatele, ne pouze pro „osoby se sníženou schopností pohybu či orientace“) „v reálu“ potřebuje, ale vzpomeňte si na to, jak hloupě jste teď svoje přesvědčení zjednodušil, až Vám bude třeba i jen „60+“ a budete někde potřebovat přestoupit (mimoúrovňově, protože jinak už to teď nesmí být „nově zřízeno“ ani při rekonstrukci)… Číst vice »

K.S.

Souhlasím se Zespem, když jsem tam vystupoval hned po změně jízdního řádu, tak jsem si říkal přesně to stejné, ano, sice tomu chybí nějaké stříšky a tak, ale jinak je široké, pohodlné prostě pěkné, dokonce bych si uměl představit že se tam nainstaluje střecha jen na část, nebo nějaká mnohem lepší, než je standard SŽDC. Celkem by se mi líbila inspirace projektem zastávky Zahradní Město. Samozřejmě je třeba ještě zajistit budovu/prostory pro cestující, zde si ale nejsem tak zcela jist, jestli by bylo lepší je zřídit v přízemích současných budov, nebo zřídit moderně pojatou halu pod kolejištěm se vstupy nad… Číst vice »

Petr31

Hlavně je to všechno „skvělé“ pro lidi, kteří se chtějí dostat taky někam po Brně a nedej bože rychle (99% dojíždějících do práce). Ti si tento stav, případně budoucí nádraží takto skvěle napojené na MHD nemůžou vynachválit. Bohužel i to MHD, které bylo navrženo ve studii proveditelnosti a s kterým v takovém rozsahu město ani nepočítá nebude jak známo stačit. A to je ve studii napsáno, že je to nebezpečí varianty Řeka a že by se nemělo nádraží v této variantě bez plně dobudované MHD otevřít. Doufám, že si to někdo z městského zastupitelstva přečetl.

L. M.

Tak už chybí jen maršrutky, co by rozvážely substrát po jednotlivých vokzalech, bábušky , děžurné a šašlik a ten východ předeženem!

Martin z Moravy

Jako Šašlik by byl super, máte o to víc info?

Petr766

Tak proti minulé výluce je to značně lepší. Autobus 4 minuty z hlavního. Akorát škoda že se tam nedá vjet před budovu někoho vyzvednout.

LKB

Brno – Dolní nádraží se začíná pomalu, ale jistě blížit novému hlavnímu nádraží Brno – Šalingrad :-). Až bude dokončena tramvaj na Pilotní, bude mít tato lokalita obrovský potenciál.

LKB

A bylo by velmi užitečné pro zvýšení uzitečnosti a využitelnosti nádraží, kdyby se podařilo dobudovat podchod z Dolního nádraží až na ulici Železniční – neplést s Nádražní, ta je ve u stávajícího hl.n.

Jiří Kocurek

Aby to nedopadlo tak, že osobní nádraží bude na dnešním Dolním a nákladní vlaky budou jezdit přes po dvou kolejích vedených přes dnešní Hlavní nádraží. A to z kapacitních důvodů, protoře postavit 10 čekacích kolejí někde u Heršpic vyjde příliš draho a ikdyby se na každou kolej vešly dva vlaky, tak nemusí stačit. Obzvlášť, když je třeba provézt i 4 nákladní vlaky za hodinu, a to i v ranní špičce. Jistě, nákladní vlaky můžou jezdit v noci. Lidé bydlící u trati vám poděkují za dobré spaní – nákladní lvak je slyšet kiloemtr daleko ikdyž nebrzdí. Nebo to spěchá a než… Číst vice »

Oldřich Sládek

Musíme jezdit 24 hodin denně. Kamiony také nejezdí jen v noci. Vzhledem k tomu, že je nám (ŽESNAD.CZ) úplně jedno, kde nové nádraží bude a chceme jen nekonfliktní průjezd Brnem, tak jsem v legraci tuto variantu navrhoval také. MD i SŽDC se upřímně vyděsilo. Ale to nehrozí – byla bohužel zvolena nejhorší možná varianta – Ab ( v tuto chvíli naprosto nepřijatelná pro nákladní dopravu), snad se ji ještě podaří upravit do trochu použitelné podoby.

K.S.

A řešila by to možnost vedení 6 kolejí z Dolního a přesmykem jedné koleje od Slatiny v prostoru nehotového trojúhelníku u Ostravské, čímž tam povede šestikolejka a pak změn v Maloměřicích kdy by se nějak přeskládalo kolejiště aby na obou stranách kolejí ve směru Praha byly odstavené koleje, nebo je jediné možné řešení z pohledu ŽESNAD to aby se mezi Židenicemi a Maloměřicemi udělal přesmyk, hádá asi v úrovni terénu, a podjezdy ulic Markéty Kuncové a Svatoplukovy v -1? Eventuálně, pokud by se realizovaly odstavné koleje po obou stranách v Maloměřicích, vadilo by pokud by se v Maloměřicích zrušily asi… Číst vice »

A.R.

Zprovozní? Teprve teď? Proč nebylo zprovozněno před tím, než se začalo nádraží zase používat?

Radim Cenek

SŽDC je ráda, že do zahájení výluky stihla zhotovitelská firma zprovoznit aspoň kolejiště a podchod. Ještě pár dní předtím se betonovalo 😉

Patrik

Co se týče podchodu, máte samozřejmě pravdu, ael je otázka jestli vymalovat starou čekárnu nemohli poněkud rychleji, resp. už při minulých výlukách, kde se toto nádraží začalo po letech používat pro osobní dopravu. Zvlášť v tom počasí, které venku panuje.

K.S.

Otázka je jestli tam ta čekárna stavebně byla, byla volná, nebo jestli v ní byla třeba nocležna atp. pak mohlo dojít k tomu že se problémy zřetězily a dříve to prostě nemuselo být možné. Pokud to třeba byly stavební úpravy dělané stejnou firmou co peron, tak je jasné že pro zpoždění které bylo se řešilo primárně vše železniční a změny prostor pro cestující se dělaly až později.

mgr.pavel

Tedy SŽDC je neschopná ještě více, jestliže před tak dlouho plánovanou obří výlukou stíhá kritické úpravy na poslední chvíli, a základní služby pro cestující řeší až za provozu..

Jan

Oni to riešili v rámci možností včas, ale bohužiaľ došlo na prieťahy vo výerových konaniach.

Mira

Ahoj.
Firma má můj upřímný obdiv za to co dokázala. Vzhledem k odvolání jisté slov. firmy mohla začít s pracemi o 2měsíce později a i tak to stihla. Když jsem to viděl necelé dva týdny před spuštěním provozu, nevěřil jsem tomu. Mobilní čekárna a pokladny však byly připraveny.

A.R.

Nenarážel jsem na nikoho, jen mě zajímalo, proč se to dokončilo až teď :-). V každém případě děkuju za upřesnění informace. 🙂 Taky se to mohlo objevit v článku, který pan Šindelář vydal jako polotovar.