Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zavře od 30. července vestibul výpravní budovy v železniční stanici Břeclav. Důvodem jsou naplánované stavební práce související s opravou celé nádražní budovy.
SŽDC o opravě a omezení pro cestující informovala na svém facebookovém profilu.
NA KONCI ČERVENCE SE NA ROK UZAVŘE VESTIBUL ŽST. BŘECLAVVestibul výpravní budovy v žst. Břeclav se uzavře 30….
Gepostet von Správa železniční dopravní cesty, s.o. am Dienstag, 17. Juli 2018
Po opravě má jeden z velkých železničních uzlů získat podobu jako před sto lety. Zakázku za necelých 57 milionů korun bez DPH získala podle registru smluv společnost MSO Servis, odhadovaná cena přitom byla výrazně vyšší: 73 milionů korun.
Podle SŽDC bude střední část budovy, kde je právě vestibul, revitalizována a její průčelí dostane historizující vzhled původní budovy z 19. století. „Ve vestibulu je potřeba realizovat takové stavební zásahy, které dlouhodobě nedovolí současné užívání veřejností,“ uvedla SŽDC.
Pro cestující veřejnost budou po dobu uzavření vestibulu sloužit tři trasy k vlakům: vstupem vedle restaurace do spojovací chodby mezi vestibulem a restaurací. Z chodby bude přístup do ČD centra a k pokladnímu kiosku RegioJetu. Na nástupiště bude přístup pouze přes ČD centrum. Přístup bude i po stávající trase z autobusového terminálu na 1. nástupiště. Mezi poštou a restaurací vznikne nový provizorní přístup na 1. nástupiště. Trasy budou vyznačeny provizorním značením. Informace o odjezdech vlaků budou umístěny v chodbě u ČD centra a na 1. nástupišti v buňce provizorní dopravní kanceláře.
Cestující po dokončení oprav čekají nové prostory v části původních pokladen, skleněný koridor propojí terminál autobusového nádraží a výpravní budovy. V rámci projektu dojde i k úpravě průčelí budovy do původního stavu z konce 19. století, které žádalo město Břeclav. Do opravených kanceláří chce SŽDC nalákat úřady.
Ach, Sůro, Sůro (doma-li jsi = v četbě podkladů): 30. červen přece není totéž co 30. červenec …
Osobně bych vše vrátil téměř vše do časů před 100 lety…./tedy hlavně bez válek/.Na nádažích byly funkční restaurace,otevřené záchody,nikam se nespěchalo,nebyl ten prokletý internet-bez něhož si nemohu najít ani spojení…… Např.takové Zdice před modernizací,tam tepal život,dnes je to mrtvé nádraží.A hlavně,ta krása parních mašin různých řad,vůně černého uhlí.Krásný musel být i pohled na šlapající čtyřválec ř.375.0…
Bez válek, ony stačily ty společenské nálady mezi jednotlivými národnostmi a rasami v jednotlivých státech s tím, jak se každý musel otáčet, aby uživil rodinu, proto abych tohle určitě zažít nechtěl..
Právě jste to nádraží popsal asi tak ze 75 %.
No, jenže tenkrát (a ještě i mnohem, mnohem později) nebyly přestupní doby debilně jen tří- až maximálně pětiminutové, takže ani při malých zpožděních nebylo třeba se stresovat, že přípoj ujede. A ve většině přestupních stanic nebylo třeba procházet podchody …
Hm, to je otázka, zda stresování nad ujetím, nebo hodinový přípoj by jakým směrem ovlivnil počet dnešních cestujících.. Neřekl bych, že je ta naše železnice tak nespolehlivá, vzhledem k tomu, že spousta mých spolužáků jezdila dálkovinu totálními dírami, třeba takové Mariánské Lázně, Sever – Uh. Brod a když by se měli kochat dvě hodiny na nádražích, tak by spousta lidí asi přestala jezdit, chodit do lepších škol, za prací..
Fakt je ten,že se dnes všíchni jen nervujeme,všichni kamsi spěcháme-ani nevíme kam a neumíme pořádně užít dne.Bohužel,jiná a uspěchaná doba….Hlavně je to vidět na přecpaných dálnících,kdy v kolonách všichni jedou na Jadran a v kolonách se vrací zpět.Tomu osobně neříkám dovolená,vlakem to má ještě svou romantiku beze spěchu…
Hodina, nebo půl hodiny je moc asi, ale 10-15 minut by na pohodlný přestup stačit mělo.
Tak a teď už jen dodělat ten severní podchod. 🙂
Do podoby před sto lety = bez bezdomovců?
No,to je právě to zajímavé….Tenkrát byli lidé chudí,skromní,bez práce a bezdomovci byli také,tak jako možná dnes v H-systému,pokud se uplatní rozsudek Nejvyššího soudu…..