Železnice

SŽDC zavře vestibul břeclavského nádraží na rok, vrátí se do podoby před sto lety

Vizualizace podoby nádraží v Břeclavi po revitalizaci. Foto: SŽDC
Vizualizace podoby nádraží v Břeclavi po revitalizaci. Foto: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zavře od 30. července vestibul výpravní budovy v železniční stanici Břeclav. Důvodem jsou naplánované stavební práce související s opravou celé nádražní budovy.

SŽDC o opravě a omezení pro cestující informovala na svém facebookovém profilu.

Po opravě má jeden z velkých železničních uzlů získat podobu jako před sto lety. Zakázku za necelých 57 milionů korun bez DPH získala podle registru smluv společnost MSO Servis, odhadovaná cena přitom byla výrazně vyšší: 73 milionů korun.

Podle SŽDC bude střední část budovy, kde je právě vestibul, revitalizována a její průčelí dostane historizující vzhled původní budovy z 19. století. „Ve vestibulu je potřeba realizovat takové stavební zásahy, které dlouhodobě nedovolí současné užívání veřejností,“ uvedla SŽDC.

Pro cestující veřejnost budou po dobu uzavření vestibulu sloužit tři trasy k vlakům: vstupem vedle restaurace do spojovací chodby mezi vestibulem a restaurací. Z chodby bude přístup do ČD centra a k pokladnímu kiosku RegioJetu. Na nástupiště bude přístup pouze přes ČD centrum. Přístup bude i po stávající trase z autobusového terminálu na 1. nástupiště. Mezi poštou a restaurací vznikne nový provizorní přístup na 1. nástupiště. Trasy budou vyznačeny provizorním značením. Informace o odjezdech vlaků budou umístěny v chodbě u ČD centra a na 1. nástupišti v buňce provizorní dopravní kanceláře.

Cestující po dokončení oprav čekají nové prostory v části původních pokladen, skleněný koridor propojí terminál autobusového nádraží a výpravní budovy. V rámci projektu dojde i k úpravě průčelí budovy do původního stavu z konce 19. století, které žádalo město Břeclav. Do opravených kanceláří chce SŽDC nalákat úřady.

11 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Ach, Sůro, Sůro (doma-li jsi = v četbě podkladů): 30. červen přece není totéž co 30. červenec …

  • Osobně bych vše vrátil téměř vše do časů před 100 lety…./tedy hlavně bez válek/.Na nádažích byly funkční restaurace,otevřené záchody,nikam se nespěchalo,nebyl ten prokletý internet-bez něhož si nemohu najít ani spojení…… Např.takové Zdice před modernizací,tam tepal život,dnes je to mrtvé nádraží.A hlavně,ta krása parních mašin různých řad,vůně černého uhlí.Krásný musel být i pohled na šlapající čtyřválec ř.375.0…

    • Bez válek, ony stačily ty společenské nálady mezi jednotlivými národnostmi a rasami v jednotlivých státech s tím, jak se každý musel otáčet, aby uživil rodinu, proto abych tohle určitě zažít nechtěl..

    • No, jenže tenkrát (a ještě i mnohem, mnohem později) nebyly přestupní doby debilně jen tří- až maximálně pětiminutové, takže ani při malých zpožděních nebylo třeba se stresovat, že přípoj ujede. A ve většině přestupních stanic nebylo třeba procházet podchody …

      • Hm, to je otázka, zda stresování nad ujetím, nebo hodinový přípoj by jakým směrem ovlivnil počet dnešních cestujících.. Neřekl bych, že je ta naše železnice tak nespolehlivá, vzhledem k tomu, že spousta mých spolužáků jezdila dálkovinu totálními dírami, třeba takové Mariánské Lázně, Sever – Uh. Brod a když by se měli kochat dvě hodiny na nádražích, tak by spousta lidí asi přestala jezdit, chodit do lepších škol, za prací..

        • Fakt je ten,že se dnes všíchni jen nervujeme,všichni kamsi spěcháme-ani nevíme kam a neumíme pořádně užít dne.Bohužel,jiná a uspěchaná doba….Hlavně je to vidět na přecpaných dálnících,kdy v kolonách všichni jedou na Jadran a v kolonách se vrací zpět.Tomu osobně neříkám dovolená,vlakem to má ještě svou romantiku beze spěchu…

        • Hodina, nebo půl hodiny je moc asi, ale 10-15 minut by na pohodlný přestup stačit mělo.

    • No,to je právě to zajímavé….Tenkrát byli lidé chudí,skromní,bez práce a bezdomovci byli také,tak jako možná dnes v H-systému,pokud se uplatní rozsudek Nejvyššího soudu…..

Newsletter

Partneři