LOT 3a leaderboard

SŽDC pokročila s přípravou nejdražší části Vláry, úsek Kyjov – Veselí bude nejrychlejší

Nádraží Veselí nad Moravou. Autor: By Hynek Moravec [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or CC BY 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0)], from Wikimedia CommonsNádraží Veselí nad Moravou. Autor: By Hynek Moravec [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or CC BY 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0)], from Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty pokročila s přípravou velké modernizace úseku Vlárské dráhy mezi Kyjovem a Veselím nad Moravou na trati

Správa železniční dopravní cesty pokročila s přípravou velké modernizace úseku Vlárské dráhy mezi Kyjovem a Veselím nad Moravou na trati 340. Aktuálně začal proces posuzování vlivu 23 kilometrů dlouhé stavby na životní prostředí (EIA).

SŽDC odhaduje, že modernizace a elektrizace úseku vyjde na 5,8 miliardy korun. To ze stavby dělá nejdražší část modernizace celé trati z Blažovic do Veselí nad Moravou, která bude rozdělena na pět staveb. Přes 130 let stará trať projde především elektrizací.

Mezi Kyjovem a Veselím by se mělo začít v červnu 2023 a skončit v prosinci 2025. Trať bude elektrizována, rekonstrukcí projde železniční svršek a spodek, bude osazeno nové sdělovací a zabezpečovací zařízení. Projekt zahrnuje celkem pět přeložek trati v celkové délce 4,4 kilometru.

Vznikne také zastávka Bzenec střed a nástupiště ve Vlkoši se nově přesunou k železničnímu přejezdu. Celkem tři přejezdy budou nahrazeny mimoúrovňovým křížením. Na části tratě má být rychlost až 160 km/h, té vlaky dosáhnou na desetikilometrovém úseku z Bzence do Veselí nad Moravou. Součástí stavby je i elektrizace spojky Bzenec – Moravský Písek (trať 342) a její částečná přeložka.

Trať Kyjov - Veselí nad Moravou. Pramen: SŽDC, dokumentace EIA

Trať Kyjov – Veselí nad Moravou. Pramen: SŽDC, dokumentace EIA

Trať Blažovice – Veselí nad Moravou je dráha celostátní, nezařazená do základní evropské sítě TEN-T, nezařazená do sítě Evropských nákladních koridorů. Trať je dvoukolejná, neelektrizovaná. Dalšími stavbami na trati jsou „Rekonstrukce ŽST Kyjov“, „Rekonstrukce ŽST Slavkov u Brna“, „Rekonstrukce traťového úseku Blažovice (mimo) – Nesovice (včetně)“ a „Rekonstrukce úseku Nesovice (mimo) – Kyjov (mimo)“.

SŽDC podle studie proveditelnosti počítá se zkrácením cestovní doby mezi Veselím nad Moravou a Brnem hlavním nádražím na 70 minut u spěšných vlaků. Dosud spěšným vlaků trvá cesta 84 minut. SŽDC odhaduje náklady na modernizaci celého úseku z Brna do Veselí nad Moravou na více než devět miliard korun.

Pro všechny úseky aktuálně probíhá zpracování záměrů projektu a dokumentací pro územní rozhodnutí. Zahájení přestavby a elektrizace tratě je plánováno na rok 2022, dokončení pak v roce 2025.

Tagy EIA elektrizace Top trať 340 Brno - Veselí nad Moravou úsek Kyjov - Veselí nad Moravou Vlárská dráha
81 komentářů