SŽDC podala rozklad proti zrušení kontrol strojvedoucích. Hájíme bezpečnost, tvrdí
Tahanice o kontrolu dodržování pracovní doby a času odpočinku strojvedoucích nekončí. Správa železniční dopravní cesty podala rozklad proti rozhodnutí Úřadu
Tahanice o kontrolu dodržování pracovní doby a času odpočinku strojvedoucích nekončí. Správa železniční dopravní cesty podala rozklad proti rozhodnutí Úřadu pro přístup k dopravní infrstruktuře (ÚPDI), který pro příští rok kontrolu zrušil.
Úřad konkrétně zrušil odstavec v Prohlášení o dráze pro rok 2019, podle kterého měl dopravce před jízdou vlaku zadávat do systému SŽDC číslo licence strojvedoucího. Tato forma kontroly se zavedla teprve na konci loňského roku.
ÚPDI tak rozhodl na žádost dopravce MBM Rail. SŽDC nyní v rozkladu mimo jiné argumentuje tím, že povinnost zadávat číslo licence zavedla na žádost Drážního úřadu, který nebyl o rozhodnutí ÚPDI informován.
„Snahou zavedení celého systému bylo umožnění jasné kontroly dodržování zákonného odpočinku a tedy i zvýšení bezpečnosti provozu na železnici,“ doplnil mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Nyní má věc v rukou předseda ÚPDI Pavel Kodym a jeho rozkladová komise. „Není vyloučeno, že jejich rozhodnutí bude zcela opačné,“ uvedl už před časem mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.
Drážnímu úřadu a SŽDC jde především o to, aby strojvedoucí nešli takříkajíc ze šichty do šichty a netrávili na lokomotivách desítky hodin bez řádného odpočinku. Délku pracovní směny strojvedoucího určuje vládní nařízení; směna nesmí překročit 13 hodin. Jenže spory se vedou i o samotný výklad nařízení. Podrobnosti o kontrole strojvedoucích uvedl deník Zdopravy.cz v rámci článku o prvoinstančním rozhodnutí ÚPDI.