SŽDC plánuje pro letiště kolejovou smyčku s přímým napojením na Kladno
Letiště Praha by se mělo na kolejích stát nikoli koncovou, nýbrž průjezdnou stanicí. Usiluje o to město Kladno, které chce
Letiště Praha by se mělo na kolejích stát nikoli koncovou, nýbrž průjezdnou stanicí. Usiluje o to město Kladno, které chce přímé spojení na letiště přes Jeneček. Podporu má plán i u Správy železniční dopravní cesty.
SŽDC už zadala ke zpracování „Studii zaokruhování železničního spojení letiště Václava Havla do trati Praha – Letiště VH – Kladno“. Ze studie má do června vzejít návrh technického řešení tratě. „V otázce přímého napojení Kladna na Letiště Václava Havla je SŽDC v souladu s městem Kladno,“ uvedla mluvčí správy železnic Radka Pistoriusová.
SŽDC přitom dlouhodobě pracuje především na napojení letiště na Prahu. Počítá s tratí, která povede k letištním terminálům ze stanice Praha-Ruzyně přes oblast zvanou Dlouhá Míle. Na letišti by byla koncová stanice. V kombinaci s napojením na Jeneček, což je odbočka v Hostivici, by naopak vznikla velká smyčka. „Tato smyčka by umožnila přímé napojení města Kladno,“ doplnila Pistoriusová.
A Kladno o ní velmi stojí. „Toto napojení bylo přislíbeno k prověření a na konci tohoto roku na něj bude, jak věříme, vydáno souhlasné vyjádření ministerstva dopravy,” uvedla minulý týden na veřejném jednání v Kladně Anna Gamanová, předsedkyně Výboru pro územní plánování, rozvoj a dopravu kladenského zastupitelstva.
Akce už byla zařazena do investičního plánu SŽDC. Trať na letiště z Jenečku bude muset vést částečně v tunelu, bude podjíždět dálnici D6 a ranvej.
Nejde přitom o nový nápad. Už v roce 2013 odevzdala stavební společnost OHL ŽS dokumentaci k vlivu tratě na životní prostředí (EIA). Učinila tak zřejmě jako zástupce neznámého investora. V roce 2017 pak obdržela souhlasné stanovisko ministerstva životního prostředí. SŽDC by tak teoreticky mohla toto stanovisko využít, otázka je, za jakých podmínek.