SŽDC otevře nejdelší tunel v pátek, ČD musí v některých vozech zamknout toalety
Budování tunelu Ejpovice vrcholí. Autor: FB ministerstva dopravy ČR
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) počítá s tím, že v pátek zahájí provoz v jižním tubusu nového ejpovického tunelu a
Nevím, nevím. Před 15 lety za 1h30, dnes slavnostně (po rozsáhlé modernizaci a glorifikovaném tunelu) za 1h15. Je to fakt pokrok?
Rok bude v tunelu zkušební provoz, s dalším grafikonem dojde k dalšímu několika minutovému zrychlení.
Jaké rozsáhlé modernizaci? Postavil se tunel, který zkrátí cestu na části trati. Zkus přemýšlet trochu v globálu a nebudeš tak překvapený.
Pořád jsem se nedozvěděl nějaký rozumný důvod, proč se likviduje trať mezi Chrástem a Ejpovicemi.
Nejlepší vlakové toalety jsou v Railjetu…Zvenku tam není klika,nikdo zvenku klikou nelomcuje,neruší,když je něco na cestě,takže můžete potřebu vykonávat i 30 minut.Holt,Rakušákům to myslí…..U těch Ejpovic,to se chudák průvodčí naběhá,než WC ve 2 vozech zamkne.Zvláště,bude-li obsazeno-jedině vyvést ven bez gatí.
Vzhledem k obratu soupravy tipuji, že průvodčí zamkne v Rokycanech cestou od Berouna a pak zase odemkne až v Rokycanech cestou z Plzně do Berouna. Člověk se může vymočit na nádraží a těch 10 min to snad vydrží – nemluvě o tom, že wc je v řídícím voze. Je to spíše kuriozita, jinak úplně zbytečnej humbuk kvůli ničemu. Bude se jednat většinou o osobní vlaky o 2 vozy.
Ano,bude to jen u Os,počítám s tím, že i ČD tam brzy nasadí vozy s uzavřeným systémem.
resp. možná Plzeňský kraj dá sbohem ČD od 19…
„Nejlepší vlakové toalety jsou v Railjetu…Zvenku tam není klika“
A to je právě ta děsná hovadina: stačí procházet okolo volného WC třeba při jízdě „do vajchy“, a najednou jste „v hajzlu“, ani nevíte, jak …
„Základní poloha“ těch dveří by rozhodně měla být nějak mechanicky „adjustována“ a otevírání by mělo být umožněno třeba tlakem jen na nějaký jasně vymezený prostor (velké tlačítko) na dveřích.
Je tam signalizace obsazení na stěně mezi velkoprostorem a představkem vozu,když odcházíte z oddílu.Navíc,vozy railjetu jsou zase o něco výše než náš Interpanter,neboť představek s WC s přechodem do sousedníh vozu jsou od prostoru pro cestující odděleny dveřmi,takže dovnitř nevniká žádný hluk od podvozků,ev.určitých tlakových rázů od míjejících se vlaků.
To bude legrace s těmi gravitačními WC,až prokopou tunel Smíchov-Beroun….U těch Ejpovic zase takový problém nevidím,než si cestující stáhne strachem z rychlosti gatě a usedne na mísu,bude vlak z tunelu venku….
Až bude tento tunel, tak už žádné gravitační WC nebudou. Ostatně i zde jsou to jednotky vozů na osobácích a u Prahy jezdí na osobácích Elefanty.
první generace elefantů ještě bumhajzl má
Elefant neumí 25 kV, takže to u Plzně nehrozí
A především nikdy nebude žádný „tento tunel“ (Smíchov – Beroun) …
Osobně dávám přednost modernizaci tratě ve stávající poloze, co nejdříve.Této trati kladu prioritu v modernizaci-zrušení hlásek,nový svršek Vossloh,nástupiště 550 nad TK.Tam,kde by to šlo,narovnání tratě,i když místa tam moc není.Samozřejmě bez hloupostí,jako je předimenzované zábradlí odnikud nikam.Přece jen,jízda vlakem s mrknutím se na Karlštejn má své kouzlo.Ale trať modernizaci potřebuje,zvýšit propustnost a o něco rychlost.
Tam už hlásky dávno nejsou.
Hradla s poloautoblokem jste měl předpokládám namysli
Mám pocit, že do takhle dlouhých tunelů podle TSI ani takové vozy nesmí. Automaticky nesplňují tlakotěsnost skříně, která je pro takhle dlouhé tunely požadována.
Jen aby sedícímu cestujícímu neofoukl zadek (vlastním výtvorem) protijedoucí vlak. 🙂
Beru zpět. Tady jsou v mezitunelových spojkách tlakový dveře.
No ono to vypadá jako sranda, ale fakt je ten, že třeba při rekonstrukci Vinohradských tunelů to byl celkom problém – před příjezdem do Prahy si tam leta všichni na poslední chvíli před vystoupením šli odskočit, aby nemuseli po vystoupení hledat… no a tunely pak připomínaly stoku…
Ono to opatření plyne asi z toho, že se jedná o první a tím pádem zatím jediný tunel s pevnou jízdní dráhou, tedy souvislým betonem místo štěrkového lože. A v tom štěrku se to přeci nějak ztratí a tekutá složka „vsákne“, kdežto u betonu to tam zůstane ležet a jak již bylo napsáno, nemá to co spláchnout. Aspoň co si já myslím, tak ostatní tunely jsou právě pouze se štěrkovým ložem. POkud má teorie není správná a někdo o tom ví více, napiště to sem…
Pevná jízdní dráha je už pár let také ve Střelenském tunelu, o podobném opatření jsem tam neslyšel. Je to teda nesrovnatelně kratší tunel.
No jo, ale tam už jezdí víceméně taky vesměs ty uzavřené WC – expresy jsou většinou reko slovenské soupravy, a na osobácích tam premávajú Jánošíci… Naše 460 končí před tunelem na zast. Střelná. A ten provoz vlaků os dopravy tam není tak velký, jako bude u Plzně. Takže tady je to dle mě v cajku. A ono tam asi hlavně jde o tu délku tunelu a častější kontroly, kdy by to tam za chvíli bylo jako v žumpě…
Je šance se dostat do protokolárního vlaku jako běžný cestující? Něco jak protokolární vlaky na Den železnice?
Když Vás přizve někdo z oficiálních hostí, tak možná ano – ale mám-li napsat pravdu, já bych o takovou „maškarádu“ vůbec ani nestál …
A mohli by jim v tom protokolárním vlaku taky zakázat jít na záchod, aby ti potentáti viděli, jak to bude v reálu vypadat… Sliby o změně řazení je jedna věc, realita bude jiná, vždyť vozy B jsou stále nosným vozovým parkem ČD. Vždyť už zrušili i kategorii Rx, protože už konečně naznali, že ji nejsou schopni udržet, což bude znamenat masivní návrat Béček na tyto zatím jakž tak solidní vlaky….
„vozy B jsou stále nosným vozovým parkem ČD“
Už dávno ne, viz řazení na zelpage.cz.
Jak kde, na R17 ano.
Radek Janata: Vy jste se zjevně právě vrátil odněkud z jiné planety – věřit plánovanému řadění vlaků ČD a k tomu ještě i Vámi zmíněnému (a kdysi i skutečně dost kvalitnímu) internetovému médiu, to nyní vyžaduje opravdu notnou dávku optimismu …
Přesně tak, když ty béčka jezdí stále tvrdošíjně po VIP koridoru i na tu Ostravu, plán, neplán, pochybuju, že tady to naráz bude jak z alabastru. Kór když se zrušila ta Rx. Teď už tam bude zase jezdit, co se jim podaří vytáhnout ze šturcu… Řazení, neřazení… Tomu přece konkrétně v případě ČD nemůže věřit snad nikdo, kdo sem tam někam vlakem jede…
Je jasné, že v tunelu, kde výměšky nemůže spláchnout voda, by se gravitační záchody používat neměly. Jen mi vrtá hlavou, proč až v tomto tunelu? Jasně, je nejdelší u nás, ale u kratších tunelu se přece řeší to samé – tedy že to v nich také zůstane… U nich to snad nevadí? Nebo jsem si teda minimálně nevšiml, že by se ti u nich nějak řešilo
Kvůli tunelu se zamykají WC, ale při pobytu v nádraží se to neřeší. Čekající vlaky na Masaryčce často slouží jako veřejné WC (kdo by chodil na oficiální za nesmyslný poplatek 15Kč).
Milan:
To už na to usíš být velmi špatně když nemáš směšných 15 Kč na toaletu.
Já bych na toaletu ve vlaku nikdy nesednul… Navíc ty nově opravené suterenní prostory s komplet novými rozvody a toaletami které jsou nově na Masaryčce jsou v super čistotě a je to včetně výtahu…
Jen popisuji situaci jaká je, jinak s tím nemám nic společného:)
Tak jste-li chlap většinou sedět netřeba … a jinak do vlaku si sednete? Třeba takové první ještě nepřečalouněné elefanty taky nejsou zrovna nic moc….
Proč byste nesednul??? Dnes jsou toalety ve vlacích čisté…Nebo snad budete kálet v podřepu za sebe dozadu???
„Čekající vlaky na Masaryčce“ jsou většinou CityElefanty, co mají vakuový záchod.
Tak nevím jestli nahrazování novými vozy menší kapacity u poddimenzovaného rychlíku při stejném počtu vozů budou to pravé.
Tak nějak nevím, jestli je lepší pos.aný tunel nebo cestující ve vlaku. Než si v tom dopravce udělá jasno, doporučuji nezapomenout kličku 🙂
Tak posr…jch cestujících jsem moc neviděl. Za to nasr…jch určitě o dost víc. 😁
Zvláštní, že Kleiny a Lannu, potažmo akcionáře BWB takováhle cypovina nenapadla.
Jak bude postupováno v případě, že WC bude ještě před vjezdem do tunelu obsazeno potřebu konající osobou? 🙂
A to brání v zamčení? 🙂 Rozkaz zněl jasně. Zamknout před tunelem 🙂
Zamkne se i tak. 😛
Však jde o h….
Pokud bude uzamknutý, tak splnil požadavek 😀
S těma pár h*vnama nadělají… už vidím, jak průvodčí zamykají všechny wc v tunelu. Resp. cedulka „v tunelu nelze“ je taky dobrá. A co za tmy?))) Když někdo najde káko v tunelu, jak se zjistí, z kterého vlaku je? Spíš nechápu posedlost SŽDC s NAD… mezi Rokycany a Plzní takový provoz není a osobní vlaky navíc budou využívat starou trať.
Myslíte tu, co stejná SŽDC vytrhá?
Jedna kolej na dosavadní trati dokonce už vytrhaná je téměř kompletně a sneseno trolejové vedení. Překvapilo mě, že začali s likvidací ještě dříve, než je nová trať zprovozněná.
A co mají dělat s kolejí, která není ani na jednom konci nikam připojená?
To mě taky vždycky překvapí, jak SŽDC rychle trhá koleje na stávající trati – to je pravidlo. Na přeložce mají v provozu jednu kolej, ještě nějakou dobu se mohla využívat min jedna stará a oni okamžitě trhají… zajímalo by mě, co by dělali, kdyby pak zjistili že přeložka je ještě nějakou dobu nepoužitelná… ale NAD to jistí
Tak za prvé jí netrhá SŽDC ale zhotovitel, který je vázán smlouvou a harmonogramem stavby která bude končit. Krom toho jaksi chybí výhybky do staré tratě. A těžko by jí začali trhat pokud by věděli že se na přeložce nedá jezdit.
No dle tvojí logiky by jezdily od jednoho konce stávající tratě k druhému. Protože ta kolej která se trhá, nikam jinam nevede. Ale jsou jedinci, kteří tomu stále nechtějí porozumět…
Druhá kolej se na Doubravce odpojí po zahájení provozu přes tunel po jedné koleji, aby bylo možné dodělat propojení kolejí do tunelu.
Dosavadní trať měla být jednoznačně kompletně zachovaná, jednak pro přímé spojení z Plzně do Chrástu a Radnic i jako objízdná trasa pro případ, když se v tunelu něco „šustne“.
Ty dva tunely jsou nezávislé, takže když například spadnou dráty v jednom, dá se jezdit druhým.
V Ejpovicích bude z hlavní trati normálně vyhýbka směr Chrást. A co u Doubravky taky udělat provizorní výhybku na starou trať, než se udělá komplet svršek v tunelu a přilehlém okolí? Pak by se dodělal jen kousek s výhybkou, což je něco do 100m délky? Položení kolejí místo jedné výhybky určitě trvá kratší dobu než v celém úseku Doubravka – Ejpovice… hm?
Vy si jako myslíte, že se teprve teď bude pokládat kolej v celém úseku Ejpovice- Doubravka? To určitě ne…
A navíc pokud by se tam vkládala dočasná výhybka, tak zas musíte řešit její zapojení do zabezpečeni apod. To kvůli třem týdnům nikdo nezaplatí…
(nehodnotim to, jestli měla nebo neměla zůstat stará trať zachována).
Já doteď nepochopil v čem je TÚ Plzeň-Doubravka-Ejpovice (nějakých 7,7km), horší nebo méně propustnější než byl TÚ Plzeň-Doubravka-Chrást (nějakých 8,2km) ??
U Pov.Bystrice sa tiez ZSR velmi ponahlali s odstranenim kolajnic i TV,ale keby nejaka lokomotiva strhla TV tak ako sa to stalo vo Vrsoviciach tak by sa fakticky zastavili vsetky vlaky Žilina- Bratislava + expresy do Prahy …
No pokud by někdo strhl TV mezi Chrástem a Plzní tak by se taky nejezdilo, nerozumím těmto úvahám…
Nebo je pro jistotu zamknou už v Plzni / Praze
a radši půl hodiny před odjezdem
Na kolo chlapče na kolo sedni .Pokud po staré trati z Plznê do Chrástu chceš jeti.
Pane Sůra, ověřte si tu informaci o toaletách, než budete něco psát. Asi se k Vám nedostalo jistých aktualizovaných informací
Jde o odpověď ČD, poslaná včera. Co konkrétně je špatně?
Tak tu jistou aktualizovanou informaci napište, když už článek rozporujete.
Kompletní odpověď ČD až do konce jízdního řádu je zde výlukový jízdní řád, jezdí se jednokolejně, osobní vlaky jsou vesměs nahrazeny autobusy. Zkrácení jízdní doby tak bude využito pro eliminaci zdržení vyvolané jednokolejným provozem, pokud by vlak dojel dřív do nácestné stanice, např. rychlík do Rokycan nebo Plzně, pak vyčká plánovaného odjezdu ve stanici. Pokud jde o záchody, v Ejpovickém tunelu je povinnost uzavření tzv. gravitačních WC, tedy WC bez uzavřeného systému. To ovšem není problém, protože od nového JŘ 2019 dochází k plošné úpravě jízdních řádů a oběhu souprav, kdy jsou plánované na expresy a rychlíky pouze vozy s… Číst vice »
Jsem zvědavej kam ty vozy s „gravitačním WC“ předisponujou… Osobní odhad mám, ale nechám se překvapit…
Pokud se nemýlím, tak nevěřící býval snad Tomáš, ne Petr … Příkaz k uzamykání toalet nedisponujících uzavřeným systémem v úseku Plzeň – Rokycany (v obou směrech jízdy), který bude pochopitelně platit trvale, byl pro personál dopravců vydán depeší, se kterou se můžete seznámit například na této internetové adrese: http://dps.cd.cz/formulare/depese.aspx?GUID=854a4d94-af1a-4a5f-b917-3f9c56c23b99 . Osobně vidím mnohem větší problém než v 10 minutách uzavřených toalet (což lze vdržet, zejména když s tím člověk počítá a připraví se na to včas) v (údajném, byť pochopitelném) zákazu jízd „zatopených“ parních lokomotiv ejpovickým tunelem – pro „státní“ i „privátní“ nostalgické akce to může přinést dost velké komplikace,… Číst vice »
Pokud tu depeši chápu dobře, tak Petr má pravdu. Ten bod 4, ve kterém byl vydán zákaz, se ruší. Redaktor Jan Sůra ale může mít taky pravdu s odpovědí ČD, jelikož depeše byla ze SŽDC odeslána včera před pátou odpolední. Mohli mu poslat odpověď ještě před přijetím depeše.
To by odpovídalo, odpovědi přišly dopoledne, kdy na ČD nemohly nic ještě tušit. Tak já jdu pátrat po oficiální verzi.
Já jsem to pochopil tak, že se ruší zákaz daný tou první větou (= že v tunelech v úseku Ejpovice – Plzeň hl.n. je od 15.11.2018 zakázáno provozování drážních vozidel bez uzavřeného okruhu WC) a je nahrazen povinností ty „nevyhovující“ WC pro jízdu tunelem uzamykat – ale máte pravdu, že to lze vykládat i tak, že neplatí ani ta povinnost WC uzamykat: bylo by potřeba zjistit, co přesně bylo napsáno v té původní depeši.