SŽDC navrhuje v České Třebové pestrobarevné protihlukové stěny, vzhled řeší i hejtman

Návrh na podobu protihlukových stěn v České Třebové. Foto: SŽDCNávrh na podobu protihlukových stěn v České Třebové. Foto: SŽDC

V České Třebové vyrostou podél hlavního železničního koridoru nové protihlukové zdi. Plány Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) ale zatím hlavně

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asdf

Betonové PHS jsou nejhorší rovinou, kterou postihla naší zemi hned po logistických skladech. Nevzhledné, zbytečné, tvoří umělé bariéry pro záchranáře i zvěř a v neposlední řadě slouží jako výborné „umělecké“ plochy pro sprejery. Je mi 35. Doufám, že e dožiji doby, kdy se budou stejně masivně odstraňovat jako se donedávna masivně stavěly.

asdf

Oprava: Rakovinou, ne rovinou

Luděk Šimek

Nejhezčí protihlukové stěny jsou žádné stěny.

vagonář

Lepší by bylo odhlučnit vozy, zlepšit svršek. Cestování vlakem je fajn, ovšem čučet do betonových bariér není pěkné.

Luděk Šimek

V tomto případě do nich budou čučet nejen cestující ale i obyvatelé přilehlých ulic. Je to hnus, ať je šedý nebo strakatý.

KK

To jsem jediný, komu se návrh protihlukových stěn v České Třebové líbí? To je škoda. :/

vagonář

Píšete protihlukové. Proč ale mají trpět oči?

Tomáš

Tohle je podle mě prakticky zcela irelevantní téma. Do měsíce to bude počmáraný, takže bych se tím moc nezabýval, barevný to bude ve výsledku v obou případech. 🙂

Jan Kempný

To je přesně problém chápání společného veřejného prostoru a architektury. Spousta lidí tady píše, že protihlukové stěny jsou šedé a nudné, ve skutečnosti se však na českých dálnicích a železnicích nachází min. 100 různých barevných kombinací stěn. Tahle nevkusná barevná přebujelost je ještě utvrzena barevnými omalovánkami na fasádách paneláků.
Máme chápat společné prvky architektury (fasády, protihlukové stěny) jako něco, co nás spojuje, na co můžeme být hrdí, že je stejné a ne se snažit za každou cenu odlišit.

Já

Protihlukové zdi jsou z architektonického, urbanistického i krajinářského pohledu naprosté zvěrstvo, ať jsou barevné, jak chtějí. Chtít si dobrovolně nastavět do měst a do krajiny kilometry berlínských zdí může jen primitiv nebo betonová lobby. Předně by to chtělo nějaká řešení, která pokud možno vůbec nevypadají jako zdi.

Filip Chocholatý

Také vítám konečnem jakoukoli barevnou kreaci místo tibě obludných betonovylch šedých zdí připomínající socialismus. Ať to přece trochu žije.

DV

Kdyby tam radši dali takový ty nízký betonový protihlukový zátarasy jako jsou v hlubočepích
https://www.casopisstavebnictvi.cz/UserFiles/Image/02014/0914/steny/protihlukove%20steny%202.jpeg

Pavel

Z těch Hlubočep , vyjma ještě jednoho zkušebního úseku na Moravě, se to zatím nerozšířilo nikam jinam. Problémem je, že je to použitelné na jednokolejné tratě.

T

Vypadá to hezky – jako lavička))) Určitě se to bude brát jako atyp – takže dráž než klasická rovná stěna)))

Martin

Nejsou vhodne na vicekolejne trate, museli by se davat i mezi koleje, ale nevidim jediny duvod, proc protihlukova stena je tak vysoka, navic je problem s tim, ze jeste zvysuje (odrazi) hluk do prostoru a do vozu, staci jen polovicni steny, takze by koncili pod okny a pokud se pouzije vhodny pohltivy material… Dnesni vlaky a modernizovana trat uz tak vyrazne snizi hluk oproti puvodnimu stavu (nehlede na nova okna v domech), ze staveni takovych sten opravdu povazuju za zverstvo…

Martin

Myslej jsem klasicke vysoke steny v mem prispevku – samozrejme nizke steny, ktere uvadite jsou dobre reseni…

Charlie

vypadá to na hnus všech hnusů…

JOHNNY

Vypadá to velice pěkně – je dobře že konečně někdo začal myslet a nenavrhuje jenom tupě šedý nebo hnědý desky/prefabrikáty.

petr.r

osobně bych to nechal zazelenit nějakou popínavkou.

ApolloXI.

To taky nefunguje. Podívejte se na Hlavním, ta betonová opěrná zeď se taky měla ozelenit, vysázelo se, nikdy to neobrostlo a už je tam dobré čtvrtstoletí.
Jsou i jiné metody, jak něco odhlučnit – nejúčinnější je samozřejmě odhlučnit zdroje, jenže tady to jde pomalu (staré vozy se špalíkovými brzdami, pomalá výměna litinových špalků za kompozitní, vyřazování zastaralých typů vozů v osobní i nákladní přepravě ad.).
Průhledné zdi jsou fajn do doby, dokud jsou průhledné.
Především by se protihluková opatření měly řešit až po modernizaci, nikoli před ní, počítačové simulace jsou k ničemu.

Milan

Průhledné zdi jsou nebezpečné pro ptáky! Mimochodem, okolí Nového spojení v Praze už začínalo zarůstat křovinami, takže posprejované PHS nebylo tak vidět i hluk to lépe tlumilo, ale asi před měsícem SŽDC začala zeleň systematicky likvidovat, přitom to průjezdního profilu vůbec nezasahovala. Ale aby uklidili skládku odpadků u vinohradských tunelů, na to kašlou! ‚(

T

Někde se břečťany pěkně rozrostly. Jenže po vysazení by je někdo musel chvíli zalévat… většinou se vysadí na svazích keříčky, ale už je nikdo nezalije, takže uschnou

Martin

ApolloIX – jenze nemuzete resit hlucne vozy tim, ze vystavite protihlukove steny, pred modernizaci trati vetsinou zadne steny v miste nejsou a v budoucnu budou ty vozy modernizovane a tissi… Kdyz si to tak vemete, tak nova/modernizovana trat vyrazne snizi hluk, nove/medernizovane vozy vyrazne snizi hluk, nova okna v domech vyrazne snizi hluk a presto u zeleznice vznikaji vysoke steny, ktere zvysi hluk ve vozech, zamezi pristupu k vlaku v pripade nehody nebo rekonstrukce, rozdeli krajinu a navic hluk ani nepohlti, jen odrazeji… Mj. u silnic a dalnic jsou mirnejsi normy nebot je nejde z hlediska trvaleho hluku dodrzet…