SŽDC má první tým na vysokorychlostní vlaky, část lidí přetáhla od soukromníků
ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) sestavila první sedmičlenný tým, který má mít na starost přípravu vysokorychlostních tratí v Česku. Vedoucím oddělení
Uniká mi smysl plánované VRT Praha – Lovosovice – Drážďany pro rychlost 350 km/h na našem území, když na Německém úseku do Drážďan a dále do Berlína se trať modernizuje pouze na 200 km/h a s dalším zvyšováním rychlosti se nepočítá. Z Berlína do Hamburku pokračuje trať pro rychlost 230 km/h. Nestačila by i u nás mnohem levnější klasická trať pro rychlost 200-250 km/h? 😉
Nemyslim si, ze v Nemecku ta rychlost zustane dlouhodobe, my teprve stavime a tak je urcite lepsi mit rezervu na 350, i vzhledem k planovane odbocce do Krusnohori…
Směr Erfurt (Frankfurt) je 300 km/h již nyní. Například. Navíc ty vlaky nemusí pokračovat jen „dál do Německa“, nýbrž také „dál do ČR“ (např. Brno, kde se o takovýchto rychlostech uvažuje také).
Hurá! Konečně se něco děje!
Děje.?? Spíše předvolební „aktivita“ politiků ve volebním roce.!!
Tak než to bude tak se toho stejně nedožiji 🙁
Ani, 2030 jeste ano, 2050 uz ale ne,…
Kdyby se někdo radši staral o pečlivé projektování zlepšování a pořádné modernizace. Ne jen v původní stopě.
To už se zkoušelo. Bohužel jsou výsledkem zastávky přesunuté do polí, rychlostní „cimbuří“ 80 až 160 km/h a pečlivě odřezané vlečky i tam, kde se do té doby nakládalo. Takže se přikláním spíše k modernizacím na 80 až 120 pro obsluhu území a dálkovou nadstavbu na 160 a více k propojení významnějších uzlů, bez zastávek v polích.