SŽDC má první tým na vysokorychlostní vlaky, část lidí přetáhla od soukromníků

ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche BahnICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) sestavila první sedmičlenný tým, který má mít na starost přípravu vysokorychlostních tratí v Česku. Vedoucím oddělení

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Uniká mi smysl plánované VRT Praha – Lovosovice – Drážďany pro rychlost 350 km/h na našem území, když na Německém úseku do Drážďan a dále do Berlína se trať modernizuje pouze na 200 km/h a s dalším zvyšováním rychlosti se nepočítá. Z Berlína do Hamburku pokračuje trať pro rychlost 230 km/h. Nestačila by i u nás mnohem levnější klasická trať pro rychlost 200-250 km/h? 😉

Martin

Nemyslim si, ze v Nemecku ta rychlost zustane dlouhodobe, my teprve stavime a tak je urcite lepsi mit rezervu na 350, i vzhledem k planovane odbocce do Krusnohori…

Tomáš Záruba

Směr Erfurt (Frankfurt) je 300 km/h již nyní. Například. Navíc ty vlaky nemusí pokračovat jen „dál do Německa“, nýbrž také „dál do ČR“ (např. Brno, kde se o takovýchto rychlostech uvažuje také).

Vladimír Bílý

Hurá! Konečně se něco děje!

Jan Jaroš

Děje.?? Spíše předvolební „aktivita“ politiků ve volebním roce.!!

coudy

Tak než to bude tak se toho stejně nedožiji 🙁

Martin

Ani, 2030 jeste ano, 2050 uz ale ne,…

Jan

Kdyby se někdo radši staral o pečlivé projektování zlepšování a pořádné modernizace. Ne jen v původní stopě.

František

To už se zkoušelo. Bohužel jsou výsledkem zastávky přesunuté do polí, rychlostní „cimbuří“ 80 až 160 km/h a pečlivě odřezané vlečky i tam, kde se do té doby nakládalo. Takže se přikláním spíše k modernizacím na 80 až 120 pro obsluhu území a dálkovou nadstavbu na 160 a více k propojení významnějších uzlů, bez zastávek v polích.