dkv-spojujeme

SŽDC dala k posouzení elektrizaci Slavkova u Brna, celá trať vyjde na 13,4 miliardy

Nádraží Slavkov u Brna. By Palickap - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=63251591Nádraží Slavkov u Brna. By Palickap - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=63251591

Správa železniční dopravní cesty poslala k posouzení další z pěti velkých staveb, které mají proměnit trať 340 mezi Blažovicemi a

Správa železniční dopravní cesty poslala k posouzení další z pěti velkých staveb, které mají proměnit trať 340 mezi Blažovicemi a Veselím nad Moravou. Konkrétně jde o přestavbu stanice Slavkov u Brna. Trať je součástí takzvané Vlárské dráhy, jde o jedinou tuzemskou dvoukolejku bez trolejí.

Hlavním cílem přestavby je právě elektrifikace. Ve Slavkově se má provést rekonstrukce železničního spodku a svršku, elektrifikace systémem AC 25 kV 50 Hz, instalovat nové zabezpečovací zařízení a sdělovací zařízení. Postaví se rovněž nové vnější a ostrovní nástupiště s podchodem. SŽDC stavbu poslala do takzvaného zjišťovacího řízení, kde se rozhodne, zda bude třeba projekt podrobně posoudit z hlediska vlivu na životní prostředí (EIA).

Modernizace a elektrizace celé trati je rozdělena na pět jednotlivých staveb. „Pro všechny aktuálně probíhá zpracování záměrů projektu a dokumentací pro územní rozhodnutí,“ uvedla mluvčí správy železnic Nela Friebová.
Zahájení přestavby a elektrizace tratě je plánováno na rok 2022, dokončení pak v roce 2025. Celkové investiční náklady za všech pět staveb SŽDC odhaduje na 13,4 miliardy korun. „Výkupy pozemků budou zahájeny po vydání územního rozhodnutí. Celý proces běží standardně bez větších komplikací a zádrhelů,“ dodala Friebová.

Trať Blažovice – Veselí nad Moravou je dráha celostátní, nezařazená do základní evropské sítě TEN-T, nezařazená do sítě Evropských nákladních koridorů. Trať je dvoukolejná, neelektrizovaná. Stavba „Rekonstrukce ŽST Slavkov u Brna“ je součástí souboru staveb, navazuje na stavbu „Rekonstrukce traťového úseku Blažovice (mimo) – Nesovice (včetně)“. Dalšími stavbami v úseku trati jsou „Rekonstrukce traťového úseku Nesovice (mimo) – Kyjov (mimo)“, „Rekonstrukce ŽST Kyjov“ a „Rekonstrukce traťového úseku Kyjov (mimo) – Veselí n. M. (mimo)“.

Na části trati má být rychlost až 160 km/h, té vlaky dosáhnou ale jen na desetikilometrovém úseku z Bzence do Veselí nad Moravou.

Tagy Slavkov u Brna SŽDC Top trať 340 Brno - Veselí nad Moravou Vlárská dráha
70 komentářů