SŽDC chystá velké přečíslování tratí, nechce je už mít na více stranách
Většina cestujících se jimi sice neřídí, pro železniční nadšence i zaměstnance jde ale o téměř povinnou znalost. Správa železniční dopravní
Většina cestujících se jimi sice neřídí, pro železniční nadšence i zaměstnance jde ale o téměř povinnou znalost. Správa železniční dopravní cesty chystá pro znalce čísel tratí v České republice velkou změnu. Desítky jich přečísluje.
Přípravu na přečíslování potvrdila mluvčí SŽDC Nela Friebová. „Impulsem k přečíslování je v první řadě vysoká pracnost tvorby tabulek knižního jízdního řádu, které zasahují na dvě stránky. Jsme přesvědčeni, že nová podoba dálkových tratí přinese cestujícím mnohem větší přehlednost a snazší dosažitelnost požadovaných informací,“ řekla Friebová.
SŽDC zatím nechce zveřejnit seznam přečíslovaných tratí, protože se na něm ještě pracuje. „Všechny tabulky, které byly na dvě stránky, budou rozděleny, přičemž rozdělení bude provedeno tak, aby cestující získal přidanou hodnotu ve formě přehlednějších tabulek,“ dodala Friebová.
Změny budou vycházet hlavně ze zkracování hlavních tratí v jízdním řádu. Například podle návrhu, který má redakce k dispozici, dojde k rozdělení trati 170 Praha – Cheb na trať Praha – Klatovy (170), úsek Plzeň – Cheb bude nově jako trať 178. Kvůli tomu se budou měnit i další čísla tratí, které na hlavní budou navazovat.
Dvojstránkové tabulky mají aktuálně tratě 090, 170, 190, 250 a 270. K tomu budou ještě další změny zejména v okolí Brna a Olomouce. „Předpokládáme, že cestující ocení zejména návrat dálkových tabulek Praha – Brno – Břeclav a Praha – Olomouc – Bohumín, kde budou všechny dálkové vlaky v přehledné zhuštěné formě,“ dodala Friebová. Podle ní je důvodem i požadevek na modernizaci tabulkové formy jízdního řádu.