SŽDC chystá velké opravy koridorů z konce 90. let, ve hře je 8 nejhorších úseků

Pendolino a CityElefant na prvním koridoru ve Velimi. Foto: Jan SůraPendolino a CityElefant na prvním koridoru ve Velimi. Foto: Jan Sůra

Necelých dvacet let poté, co některé úseky na prvním, druhém a třetím železničním koridoru prošly rozsáhlou modernizací, chystá Správa železniční

Zpět na článek
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
sdfg

Nevím, jestli je to pozitivní nebo spíš negativní zpráva, že koridory z konce 90. let potřebují zase opravy.

František

Hlavně to chce zrušit přejezdy a poloperony. Pak bude mít koridor význam.

Martin

Naprostý souhlas! A zvýšit tím max. rychlost ze 160 km/h na 200 km/h, tam kde to bude aspoň 30 km souvisle. Snad teď po nešťastné nehodě Pendolina na přejezdu ve Studénce bude rušení přejezdů v rámci té „druhé koridorizace“ samozřejmostí. Když ještě byly závory na kliku, tak se novostavby u nás dělaly zásadně bez přejezdů a s plnou peronizací (viz Nová Tišnovka ze 30.-50. let 20. století s jediným úrovňovým křížením v celém úseku mezi Brnem a Žďárem), ale pak se prosadily dálkově ovládané přejezdy a od velkorysosti se v tichosti ustoupilo :-(. Ale, cituji: „Ústí nad Orlicí – Brandýs… Číst vice »

Desper

Martin: Ale ty projekty počítají se zachováním původní stopy v Bezpráví, protože tam můžou odsunout všechny náklady a navíc je pak poslat na Týniště, takže jediné úzké hrdlo zůstaně Dlouhá Třebová. A ta trať by se jim neměla rozpadnout ještě než se začne stavět

Martin

Desper: Aha, tak to mi něco uniklo. Měl jsem za to, že ve stopě současné trati měla být cyklostezka. Takže to zase prodlouží výtažnou kolej z Chocně přes most (kterou při koridorizaci zkrátili) a napojí na ni třetí kolej od Brandýsa? Uvažuje se o dalších kolejích Parník – Ústí n.O., nebo to úzkým hrdlem zůstane napořád?

železničář v důchodu

Rušit poloperonizaci jako princip je nesmysl: je třeba jen udělat vysoké perony u předjízdných kolejí u staničních budov a štíhlá zhlaví, aby zastavující vlaky osobní dopravy nejezdily po hlavních kolejích a přesto neztrácely čas jízdou zbytečně nízkou rychlostí ve dlouhých úsecích – pitomost je naopak honit zbytečně cestující podchody tam, kde to není nezbytně nutné kvůli bezpečnosti!

Jan

Kéž by to u té Chocně konečně udělali na 200. A s odstavnýma kolejema pro osobáky. Docela zázrak, že ty komunistické koleje všude možně po republice po 60 letech ještě fungují.

Michal

A kde jsou u Chocně „komunistické koleje“?