SŽDC chystá rušení dalšího nebezpečného přejezdu na koridoru, kde jezdí vlaky 160 km/h

Snímek z kamery u přejezdu v Uhersku. Foto: Policie ČRSnímek z kamery u přejezdu v Uhersku. Foto: Policie ČR

Z hlavního koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou by měl zmizet další úrovňový přejezd, kde vlaky mohou jezdit maximální stošedesátikilometrovou

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

A když už to tam dělají za 350 mil, tak doufám, že ten oblouk snese 200km/h

železničář v důchodu

Jak to souvisí? To chcete po nadjezdu jezdit autem dvoustovkou? Pokud jde o dráhu, tak právě ten (železniční) oblouk samotný by případnému zvýšení rychlosti v celém úseku od Pardubic až ke Dvořisku vadil asi už teď nejméně ze všech.
Ten přejezd jednoznačně nebezpečný je, a to bez ohledu na nebezpečné a arogantní chování mnoha řidičů, protože vede přes 5 kolejí, tudíž je velmi dlouhý, a vyžaduje proto i extrémně dlouhou předzváněcí dobu, takže při hustotě dopravy na „štégu“ je logicky i skoro pořád ve výstraze.

Jan

350 mil je teda slušná raketa:-) Kolik by stál laser:-)

Roman Srp

350 milionů je dle mého trochu přes čáru teda.. 😮

petr

v uhersku bydlim,neco malo doplnim. pri prvni modernizaci koridoru se zrusil podobny prejezd v moravanech ,udelal nadjezd v cerne za bory. u nas to nedopadlo,hned vedle koleji tece reka a stoji tam domy. takze podjezd nesel z duvodu spodni vody,reka loucna se casto rozvodnila a zaplavila siroke okoli,louky a pole. nadjezd se nekonal protoze by byl moc drahy. nyni se stavba asi podari,o 100metru vedle povede rychlostni silnice r35 z hradce kralove smer litomysl,uz se kaci a buldozeruje.

gary

zrušit vše

petr

@gogo. jasne ze za nadjezd nebo podjezd. kazdopadne mi to prijde jako nehorazne plytvani.

Zodiac

František má pravdu, jsou to řidiči, kteří porušují dopravní předpisy. Dokud nebudou dostávat tučné a exemplární tresty za hrubé porušení a ohrožení nejen života svého nic se nezmění. Jenže to by museli ti zodpovědní něco konat, ti dokaží po průseru hlavně hodně žvanit, ale změní se toho pramálo.

František

Díky za podporu.Když bych to měl vzít z jiného úhlu pohledu,tak by se měly zrušit všechny křižovatky.Tam přece dochází také k nehodám.To samé platí i o silnicích.Každou chvíli přece čteme o nebezpečných silnicích.A co teprve zatáčky!!!

Martin V

No jasně, že v 90 % případů (a více) je problémem ŘIDIČ. To ale nic nemění na faktu, že od určité rychlosti a hustoty provozu (přesněji dopravního momentu, což je intenzita silničního provozu krát intenzita železničního provozu) už jsou prostě železniční přejezdy nepřijatelné. Ten limit se historicky vyvíjel – například v první polovině dvacátého století (rychlá a už i intenzivní doprava, ale stále ještě závory na kliku) se přejezdy ze zásady nestavěly (novostavby, zdvojkolejnění). S nástupem automatických přejezdů, které dramaticky zkrátily čekání před staženými závorami, se naše tolerance k přejezdům zvýšila (viz koridory z 90. let a začátku 21. století).… Číst vice »

František

Nebezpečný přejezd???Není to náhodou tím,že řidiči nedodržují vyhlášku?Jsem strojvedoucí a co si mám teda myslet o hazardérech,když stojím třeba v Křižanovicích u Slavkova na zastávce,na kterou bezprostředně navazuje přejezd zabezpečený světelnou i zvukovou signalizací a řidič mi přejede pár metrů před mašinou a na moje houkání reaguje vztyčeným prostředníkem.Asi že jsem jednička co?Jednoznačně a nekompromisně tvrdím,že nebezpeční jsou řidiči.A zkuste mne tedy přesvědčit o opaku.

gogo258

Těch 350 mega je za nadjezd, i když v Českomoravské džamahíriji to bude nakonec dvojnásobek.

petr

tristapadesat mega za prejezd. Mozna to nekomu pripada jako normalni, ale mne to prijde jako strasne plytvani verejnymi penezi.