SŽDC chystá rušení dalšího nebezpečného přejezdu na koridoru, kde jezdí vlaky 160 km/h
Z hlavního koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou by měl zmizet další úrovňový přejezd, kde vlaky mohou jezdit maximální stošedesátikilometrovou
Z hlavního koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou by měl zmizet další úrovňový přejezd, kde vlaky mohou jezdit maximální stošedesátikilometrovou rychlostí. Likvidaci dalších a náhradu mimoúrovňovým křížením Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá.
Jde o přejezd v Uhersku. SŽDC už vypsala soutěž na zpracování záměru projektu a a přípravnou dokumentaci stavby.
„Předpokládané celkové investiční náklady jsou zhruba 350 milionů. Je to hrubý odhad, konkrétnější částka vzejde ze zpracovaného projektu,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Příští rok se počítá se zpracováním záměru projektu a dokumentace pro územní řízení, stavět se má v roce 2020.
Přejezd v Uhersku je sice na nepříliš frekventované silnici III.třídy, přesto se zde stalo už několik nehod. Přejezd je specifický i tím, že leží hned u stanice Uhersko a auta tak zde musí přejet pět kolejí. Navíc je značně nepřehledný kvůli stavbám okolo a zeleni.
Na přejezdu už SŽDC testuje přes rok inteligentní kamerový systém, který má železničáře varovat, když se na přejezdu objeví auto v době, kdy tam nemá co dělat. Systém například takhle ukázal před rokem řidiče nákladního auta, kterého jen těsně minulo pendolino.
Kromě zeleně brání řidičům ve výhledu i stavební objekty.
SŽDC chystá na koridorových tratí rušení dalších přejezdů. Už se pracuje například na záměru projektu na zrušení přejezdu v Holické ulici v Olomouci, chystá se také výměna přejezdu ve Studénce, Polance nad Odrou a v Rohatci.