SŽDC chystá přestavbu nádraží v Čáslavi, vzniknou nová nástupiště a podchod

Železniční stanice Čáslav. Pramen: SŽDC/dokumentace EIAŽelezniční stanice Čáslav. Pramen: SŽDC/dokumentace EIA

Správa železniční dopravní cesty chystá modernizaci stanice Čáslav na trati Kolín – Havlíčkův Brod (č. 230). Projekt poslala k posouzení

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

Wow, stanice v Caslavi se presune z 19. stoleti snad rovnou do 21. stoleti :). A vlaky objizdejici v budoucnu castecne uzavrenou trat Brno – Ceska Trebova se mozna trochu zrychli.

PokOkt

Myslite ze elektronicke stavedlo ESA od AZD je na úrovni 21.storoci?

Alibaba

Koukám, že v Čáslavě nezůstane kámen na kameni. Vzhledem k nízkým nástupištím je to potřeba.
Asi se neuvažuje s jiným vedením trati do Skovic? Něco takového: https://mapy.cz/s/hojavevoru
Prý to chystali komunisti a proto je most nad Chrudimskou ulicí trojkolejný. Odstranil by se problematický (rychlost a přejezdy) úsek-souběh se silnicí I/17.

Lukáš Končický

dobrý nápad

dopravák

Lukáš Končický: jistě – sice by tím vypadla zastávka Koudelov, ale mohla by se místo toho zřídit (na lokálce) zastávka u Filipova, která na hlavní trati chybí a byla by určitě mnohem užitečnější než Koudelov = minimálně pro nemotorizované návštěvníky areálu NZM v bývalých kasárnách, kam a odkud pochodovat pěšky z / na nádraží je docela drsná procházka. Ale určitě máme smůlu.

Arimatejsky

NZM se stejně bude stěhovat do Ostravy.

Koleje

O tom nic nevím, ale součástí stavby Čáslav – KH bude mnohem potřebnější přeložka: https://mapy.cz/s/hekupuvove

XXXD

Co přesně autor myslí mimoúrovňovým nástupištěm? Toto spojení jsem nikdy neviděl ani neslyšel.

Hara_Pes

Nástupiště s mimoúrovňovým přístupem.

ceskolipak

A co Kutná Hora hl. n. ?
Chystaná je také stavba Kolín (včetně hlízovské spojky) – Kutná Hora mimo, ale samotnou stavbu Hlavního jsem nikde nezaregistroval.
Čeká se na přepnutí systému a zrušení stykového místa, nebo na nějakou větší investici s bezúvraťovým napojení na trať na KH-Město ?

Flinta

Odstranění úvratě bylo zamýšleno tzv. Kutnohorským obloukem, který měl trať napojit na pravém břehu Vrchlice s návratem na levý břeh ještě před zastávkou Sedlec. Součástí záměru byla i elektrifikace až do tanice Kutná Hora – město a zvýšení traťové rychlosti na 70 km/h. Pro 2. přemostění Vrchlice bylo zamýšleno použití mostu z Hrabovské spojky v Praze sneseného při stavbě Nového spojení. V jakém stádiu je záměr nyní nevím.

koleyy

Záměr je na smetišti dějin, jelikož byla „tuhle“ položena nově celá trať KHH – KHM

Flinta

A přeložena byla v loňském roce a musela už být položena. Doslouživší pražce držely v jednom kuse jen silou vůle a velkou část z nich se nepodařilo dostat ze štěrkového lože jako jeden celek.

ceskolipak

30 milionů? Projekt nebo stavba ? Jestli stavba, to spíš tak 1 miliarda, ne ?

Vojtěch

Ví někdo, jak to vypadá se zapojením tratě 236 ze Třemošnice k nástupišti na trati 230?

Milan

Projekt dále řeší přístup na místní nádraží v Čáslavi včetně zkrácení přestupních dob přivedením vlaků ve směru na Žleby k nástupištím na hlavní trati.
Zdroj: https://www.stavby.szdc.cz/

Koleje

Pokud se to nějak nezměnilo, měly by v Čáslavi vyrůst „rychlíková“ nástupiště se 3 hranami dl. 250 m (vnější u 1 a ostrovní mezi 0 a 2) a „osobní“ dl. 110 m u 4a (průjezdná, napojená i od Třemošnice) a dl. 60 m u 14a (kusá od Třemošnice)

Kuba

Tady se trochu bojím, jak to bude s budoucími požadavky na vybavení vozidel na přípojných tratích systémem ETCS. Aby to nedopadlo tak, že se sice přivedou koleje od Třemošnice do „hlavního nádraží“, ale nebudou po nich smět jezdit žádné osobní vlaky. Právě oddělené kolejiště místního nádraží dávalo této trati do budoucna oproti jiným lokálkám větší šance na přežití.

Frantisek

Pokud by ovšem bylo napojeno na podchod. Ono se to dá vyřešit také případným budoucím odpojením (jakkoli je to zvěrstvo) s tím, že by se třeba i přijelo ke společnému nástupišti, jen by se od něj nedalo vjet na hlavní trať. Jak by potom byly předávány náklady, těžko říct. Myslím ale, že mnohem větším nebezpečím pro dráhy je podstata problému „nechce se“, než výmluva „nejde to“.

Jiří Kocurek

Myslím, že malujete čerta na zeď.

K.S.

Uvidíme jak se to všechno vyvine. Důležité je aby se ohlídali místní úředníci a nebyli při převodu EU nařízení příliš papežští, jako to je se zákazem instalace národního zabezpečovače při revitalizacích.

Na druhou stranu nevidím důvod k tomu lokálky ETCS nevybavit. Jestli je problém zase nějaký administrativní, tak je spíš nutné řešit ten, než vymýšlet harakiri. Zejména je třeba zjistit proč se ETCS tak opožďuje, proč je dělá jen tak málo výrobců a proč ETCS není pořádné ETCS, ale je v systému nekompatibilita větší než otázka dohrání databáze kódů.

Jiří Kocurek

Stejně je nezbytné mít možnost najíždět a vyjíždět z úseků řízených ETCS. Na vlečky je ETCS nesmysl, v depu ještě větší a ve výrobní hale? 😀

Dominik

Mezi 0 a 2? Jestli to má být číslo koleje, tak tam asi nultá kolej nebude, jelikož trať tříkolejná není, nebo je v plánu z ní tříkolejnou udělat?

Koleje

Trať zůstane dvoukolejná, ale Čáslavi bude předjízdná kolej liché skupiny umístěna mezi hlavními kolejemi, tedy bude „0“. Je to z důvodu umístění výhybek jeníkovského zhlaví do mírně narovnaného oblouku – výhybky J60 1:14-760 budou umístěny odbočným směrem do oblouků hlavních kolejí, rozvětvění bude tedy z každé koleje na vnější straně oblouku.

Vojtěch

Je k dispozici již nákres někde?

Dominik

Dobře, v tom případě děkuji za objasnění.

xyz

Konečně zmizí velmi nevhodný stav typu „bariérová (jak sama o sobě – neexistence výtahů/šikmé plošiny; tak i svým principem – vysoko nad kolejemi a tím pádem o to více schodů na obou stranách) lávka pro přestup směr Třemošnice“. 🙂

Tomáš Záruba

Spíš tak 300, ne?

Petr

Tím myslí náklady na projekt zřejmě.

Samuel

Spíš 1mld a 30 milionu😉