Infrastruktura Železnice

SŽDC chystá dvoumiliardovou modernizaci lokálky z Kostelce do Slavonic

Motorové vozy řady 841 v Telči. Foto: České dráhy
Motorové vozy řady 841 v Telči. Foto: České dráhy

Padesát tři kilometrů dlouhá trať z Kostelce u Jihlavy do Slavonic má v příštích letech projít rozsáhlou proměnou, díky které mají vlaky zvládnout cestu až o patnáct minut rychleji než dosud.

Na zakázku s odhadovanými náklady dvě miliardy korun už SŽDC začala hledat firmu, která připraví projekt do fáze dokumentace pro územní řízení. Má navázat na záměr projektu zpracovaný Sudopem Praha. Na modernizaci tlačí kraj Vysočina, který by rád nechal postavit v Kostelci i spojku zrychlení jízdy vlaků z Jihlavy do Telče a Slavonic.

Podle představ SŽDC má jít o kompletní revitalizaci, při které dojde ke zvýšení maximální traťové rychlosti ze stávajících 50 kilometrů za hodinu na 60 – 80 kilometrů v hodině ve vytipovaných úsecích. „V důsledku dalších opatření, například vybudování nové výhybny Slaviboř, dojde ke zkrácení jízdních dob o zhruba 15 minut, což umožní Kraji Vysočina zavést nový koncept dopravy,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Vlaky na 53 kilometrů dlouhé trati dnes podle jízdního řádu urazí cestu nejméně za hodinu a půl.

V rámci stavby má být modernizováno staniční zabezpečovací zařízení v železničních stanicích na trati, vybudováno traťové zabezpečovací zařízení a dálkové ovládání celé trati. Dojde k modernizaci přejezdů, některé mají být zrušeny. „Dále bude rekonstruován železniční svršek a spodek ve vybraných úsecích, rekonstruovány některé mosty a propustky a v železniční stanici Telč bude rekonstruováno kolejiště. V železničních stanicích a zastávkách budou vybudována nová nástupiště, nově bude zřízena železniční zastávka Slavonice-škola a v prostoru dnešní zastávky Slaviboř bude vybudována výhybna,“ popsal Illiaš. Součástí je i pokrytí tratě signálem GSM-R.

O modernizaci se mluví už deset let, SŽDC žádala o první povolení zlepšení parametrů této trati už v roce 2009. SŽDC aktuálně počítá s  ím, že k modernizaci stavby dojde v letech 2021-2022.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
okk
Host
okk

A bude to konečně rychlejší do Jihlavy než autobus? Protože jinak jsou to jen vyhozené peníze a bylo by lepší ji stejně jako rakušáci zrušit. A to říkám jako někdo, kdo u té trati bydli.

okk
Host
okk

Soutošům se to asi nelíbí. Ano, je to turisticky zajímavá trat protože jezdí přes Telč. Jinak teď vozí spíše vzduch (lidí co tam je vidět se vejdou do jednoho taxíku). Jízdní doba mnohem pomalejší než bus. Jel jsem tím letos 2x z nouze, protože nebylo zbytí (v sobotu moc nejezdí autobusy). Pokud zruší paralelní busy, přesedám do auta.

Slavonice
Host
Slavonice

53km za 1:15?
Jestli neni skoda, ze se to reko neudela tak, aby JD vychazela pod 1h, s tim, ze by se mimo zvyseni rychlosti zrusily malo vyuzite zastavky?

Petr
Host
Petr

To je slušná cestovní rychlost u nás na hlavní trati Os 2 hod 34 min, vzdálenost 112 km a rychlík 1 hod 37 min, vzdálenost 77 km. 🙂

Andrea
Host
Andrea

Modernizace je fajn, ale pak chcete před odjezdem na záchod na nádraží a to je jedna velká katastrofa! Jezdili jsme do Slavonic každý rok v létě vlakem a loni jsem to absolvovala naposledy – už mně tam nikdo neuvidí. Relativně nově opravené toalety, které vypadají jako by se tam přehnalo stádo prasat, hnusné špinavé záchody, na zemi se válí krabice místo koše, po toaletním papíru ani ubrouscích ani památky. Prostě hnus!

Dalibor
Host
Dalibor

BOHUŽEL LIDI JSOU PRASATA. Ale rím bych nevylučoval revitalizaci tratě. Zajistit trvalou službu na záchodech je nemalý náklad. Pokud se lidi nepřestanou chovat jako prasata, bude to směřovat spíše k uzavírání toalet.

Anonym
Host
Anonym

Buďte ráda, že tam vůbec ještě nějaké funkční záchody jsou. Až tam nebude výpravčí, nebude ani hajzl…

lokodepo
Host
lokodepo

Promarněná příležitost udělat z této trati páteřní linku v kraji, jakési metro. Přitom v rámci TES Jihlava – Veselí nad Lužnicí byly navrženy i některé životaschopné varianty s rychlostí Kostelec – Telč až 120 km/h (přeložky). Takhle díky diletantskému přístupu DS SŽDC se jedná o pouhou a velmi nákladnou konzervaci stávající stopy. Lokálka tak bude i nadále sloužit především turistům, nikoliv pro každodenní dojíždení. Trestuhodné navíc je plné zachování všech 53 přejezdů bez jakékoliv snahy o zredukování jejich počtu.

Dominik
Host
Dominik

V článku je jasně uvedeno, že některé přejezdy se mají zrušit.

Dalibor
Host
Dalibor

1) pokud bychom chtěli zrychlení nad 100, vznikl by problém ECTS s celým svým dopadem. Dále by se muselo leckde jít jinou stopo, takže výkupy. EIA, Děti země, a jiné „neřešitelné“ komplikace od podpbných „pseudoekologických “ spolků. I kdyby se našlo v kasičce na tuto variantu, reálné získání všech papírů by bylo v horizontu cca 3÷5let od odsuohlasení této verze, Pak si dejte několik let či desetiletí na vykoupení pozemků (délka tohoto procesu souvisí s ochotou se domluvit a prodat) no a v roce 2050 by se konečně mohla připravovat stavba. Ano bylo by to nádherné propojit tento region nějakým… Číst vice »

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Já bych tu revitalizaci bral jako takovou „první pomoc“, protože co si budeme povídat, nebýt koncem roku zaváděné změny GVD a současně výhledu na relativně brzké „základní zcivilizování“ (dosažení SJD 30 min. Třešť – Slaviboř), tato trať by byla silným kandidátem na odpis. Je to prostě mírný pokrok v mezích zákona, který pro nějakých 5-10 let umožní rušit paralelní busy a celkově lidi zase naučit, že vlak vůbec existuje, třeba za postupného přidávání spojů (kterýžto je by, pevně doufejme, v optimálním případě mohl nastat i na návazné R9). Nějaké větší řešení pak může přijít později, ale o to kvalitnější. Podle… Číst vice »

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Železnice má být páteřem systému IDS, ale tady široko daleko žádné velkoměsto prostě není. Nevím, o čem tu lidi píšou, že z této oblasti se lidi potřebují dostat „do centra“? A tam necháme rozbitou 171 a o Brně už nemluvě, prej nejsou peníze na výstavbu nového nádraží, a tady se sypou miliardy do nesmyslných lokálek. Já třeba podporuji nějaké lokálky, ať po té trati jezdí dál, ale 15 minut z hodiny a půl, to nikoho z auta nepřilákáte. Ať ty vlaky tam jezdí dál, ale myslím si, že tak „velká“ modernizace tam není potřeba.

xyz
Host
xyz

„Železnice má být páteřem systému IDS, ale tady široko daleko žádné velkoměsto prostě není.“ Spádovým městem zde primárně je krajské město Jihlava. Smyšlenku s velkoměstem (coby údajnou podmínkou pro železnici coby páteř systému) jste si do toho vložil sám. „A tam necháme rozbitou 171 a o Brně už nemluvě, prej nejsou peníze na výstavbu nového nádraží“ Falešné dilema, kdy mj. platí, že rekonstrukce t-171 je mj. o složitých schvalovacích procesech. Totéž pak odsun brněnského nádraží, který je mj. o ŘÁDOVĚ vyšší částce než 2 mld. Kč. „Ať ty vlaky tam jezdí dál, ale myslím si, že tak „velká“ modernizace tam… Číst vice »

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Já nevím, nepřipadá mě to v pořádku. Kolik lidí jezdí denně ze Slavonic do Jihlavy? Nebo z měst, které na té trati leží?

Dominik
Host
Dominik

Asi ne přímo ze Slavonic, ale z Telče, Třeště a dalších je hojně využíván.

pavel
Host
pavel

Sudety musí být v pořádku před jejich předáním – jedná se přece o prachy z EU..? Ne?

J.K.
Host
J.K.

https://zdopravy.cz/szdc-zrekonstruovala-trat-z-varu-do-marianskych-lazni-18399/

Tady to bylo za 830 milionů, taky 53 km, shodou okolností. Co bude za rozdíl do Slavonic? Zabzař?

xyz
Host
xyz

Z odkazovaného článku vypíchnu mj. větu „Modernizace železničního svršku a spodku byla provedena na přibližně polovině délky trati“ (rozhodující není délka tratě, ale délka modernizovaného/rekonstruovaného úseku).

Dalibor
Host
Dalibor

1) rekonstruovalo se jen polovina tratě 2)rekonstrukce neměla takový rozsah jako se uvažuje zde

Petr
Host
Petr

Koukám dnes je lepší mít v městě lokálku (Uničov, Slavonice), než hlavní trať (Příbram). A to jenom proto, že se SŽDC bojí, aby nejezdilo víc lidí, protože není schopná opravit 171, nebo postavit pořádnou trať mezi Hořovicemi a Prahou. 😀

VRT
Host
VRT

Trendu lokálky pro 50 – 200 lidí/den v lepším stavu než hlavní tratě, nebo snad cokoliv nového, jste si už asi mohl všimnout.
0 koncepce. Dobrá správa.

Jarek
Host
Jarek

Možná byste mohl pochopit, že do Slavonic se jedná o opravu a DOZ, což na o trochu lepší lokálce do Příbrami máte už deset let za sebou. Nic nekonzistentního na tom nevidím.

Petr
Host
Petr

Já tam vidím novou výhybnu, zvýšení traťové rychlosti. A trať 200 je hlavní trať v úseku Březnice-Zdice i s docela slušnou nákladní dopravou. 🙂

Petr
Host
Petr

A o Uničově ani nemluvím, lokálka na 160km/h 😀

Dan
Host
Dan

Petr: Přestaňte laskavě argumentovat Uničovem. Třešť 5766 obyvatel, Telč 5276, Dačice 7325, Slavonice 2671 a šturc. Šternberk 13495, Uničov 11396 a pokračování do Šumperka. Pokud navíc zkrátí jízdní dobu Olomouc – Šternberk – Uničov na polovinu, tak k těm tisícům dnešních cestujících přibudou další.

xyz
Host
xyz

Zejména v případě Telče pak mnoho dalších osob, ovšem ne v Telči bydlících, ale toto město navštěvujících.
(Vůbec, i v dalších diskusních vláknech je i v turisticky atraktivních oblastech některými osobami nesmyslně počítán počet obyvatel v tamních obcích bez zohlednění, že oněmi „obyvateli“ se na přechodnou dobu stávají právě i turisté.)

Dan
Host
Dan

Ano, turisty jsem opomněl. Ale kolik jich přijíždí do Telče čistě vlakem? Z Jihlavy 61 minut, z Brna 3:15 a z Prahy 3:43. A kolik jich po rekonstrukci asi přibude? Olomouc – Uničov je už teď jedna z nejvytíženějších motorových tratí u nás – přes 3000 cestujících denně.

V.N.
Host
V.N.

Máte pravdu. V Telči jsem byl v životě asi čtyřikrát , ale nikdy jsem tam nejel vlakem. Vlak v této oblasti to je tak pro čundráky , jejichž počty vytrvale klesají. Jinak z hlediska turistiky nepředstavuje Telč program na celý den.

Dominik
Host
Dominik

Do Telče jezdí vlakem dost turistů a i místními je hojně využívána ať pro dojetí do některých obcí či měst na trati (např. Třešť), tak velká část obyvatel dráhu využívá k cestám do Kostelce do práce a poslední nemalá část i na cestu do Jihlavy (Jihlava město je od centra kousek). Časový rozdíl nevelký, vlak od 53 minut po hodinu deset minut a bus 44 minut až 56 minut, s tím, že průměr je u vlaku cca 1 hodina a u autobusů cca 50 minut.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

No a teď si představte, až bude VRT byť jen do Světlé nad Sázavou. Během 15 let reálné. Pak to bude z Prahy do Jihlavy za hodinu, a hle, najednou bude Telč vlakem blíže než Krumlov busem (byť pravda, ten bude tou dobou vlakem tak za 2:20, ale i vůči tomu bude ta Telč za cca 1:45 lepší)…

V.N.
Host
V.N.

Ta VRT bude představovat strašné peníze. Proti tomu jsou 2 mld CZK drobné. Pokud v návaznosti na stavbu VRT budou probíhat revitalizace tratí do vzdálenosti např. do 50-60 km od VRT s cílem tuto VRT kapacitně naplnit a přitáhnout na ní další cestující , nebudu proti tomu mít vůbec nic.
Jenže , to jestli bude VRT do Světlé není vůbec nic jistého a to , že tato trať bude stát za 15 let….to už je úplné sci-fi.

Alf
Host
Alf

+ navíc v Olmiku přestup na koridor.

Petr
Host
Petr

Nejde o to zda se dělá Uničov, ale to, že aby se dělal, muselo se z hlavní tratě přes Uničov, udělat lokální trať. Podívejte se do kategorizace tratí. 🙂

V.N.
Host
V.N.

Tak to víte. Dnes to bohužel není o tom , že by nějaká skupina rozumných odborníků na nějakém centrálním úřadu rozhodovala o tom , do které trati se nasype kolik peněz. Dnes je to o politických rozhodnutích. Navíc, kvalita politiků žádná sláva. A funguje to spíše na bázi, kdo koho přetlačí, kdo má kde jaké konexe . A výsledek toho je ten, že do bezvýznamných tratí se sypou miliardy a tratě mající alespoň nějaký potenciál hnijí dál.

Pampara
Host
Pampara

Skupinu rozumných odborníků si dovedu velice plasticky představit. Hlavně pak jejich výstupy. Z centra kastovat celé oblasti našeho českého venkova zda tamější mají, nebo nemají právo na trať. Ještě k tomu s „ekonomickou“ doložkou soběstačnosti takového rušicícho uskupení. Zavřeme vám trať a vy nám za to zaplatíte nějakých pouhých 10% toho, co jste platili za její provoz a šábneme se s úředníkem. Budeme dojit, na úkor venkova. Metodiku nějak vymyslíme, třeba hustotu osídlení, to vytáhneme z wiki, nebo jinou volovinu, kterou zbaští i s navijákem, hlavně ať je to úderné. Mediální prezentaci zmáknem, nějaká další potřebná nesmyslná čísla taktéž vycucneme… Číst vice »

V.N.
Host
V.N.

OK. Poté ať je vytvořena jiná metodika. Ať kraj dostane peníze a rozhoduje co s nimi. Ať tento kraj dostane 2 mld CZK a rozhodne , jak s nimi naloží. Zda je vloží do této železnice , nebo za ně opraví silnice , nebo je využije jinak. Mě osobně je ale nějaká lokálka do Slavonic naprosto ukradená a nevím , proč bych ji měl ze svých peněz financovat. Ale jestli je pro kraj tak důležitá (já si myslím , že není) , tak ať si ji financuje ze svého.

mocanita
Host
mocanita

OK. a tak tedy já také nevím, proč bych měl ze svých daní přispívat na důchod pana V.N., když mně je pan V.N. zcela ukradený

Dalibor
Host
Dalibor

Jen hypoteticky: chtěl bych mít možnost „nahlédnout“ jak by vypadal tento stát, kdybychom stát „zrušili“ tj žádné daně. vše zůstane firmám a lidem. Nic se nebude přerozdělovat. Taky žádné dotace, žádná státní nemocenská, žádné státní pojištění (tj žádný důchod) žádné státní silnice, žádné státní železnice, Žádné státní (krajské) záchranné složky, žádný státní (hmotný) rezervy…. Nic. Vše nechť si každý zaplatí v plné výši ze svého (firma i jednotlivec). Jen si to zkuste představit.

V.N.
Host
V.N.

Blbost. Srovnáváte nesrovnatelné. Navíc , kdyby mi tento stát dal na výběr a nechal mi v kapse podstatnou část mých odvodů s tím , že od státu nikdy žádný důchod nedostanu , šel bych do toho.
Jinak u silnic platí pravidla , že stát financuje opravy/rekonstrukce dálnic a silnic I. třídy. Ostatní silnice si rekonstruují kraje/obce. Proč by podobná pravidla neměla platit i na železnici? Opravy/rekonstrukce dráhy , která je vedena jako celostátní by hradil a financoval stát a regionální dráhy by financoval kraj.

Dalibor
Host
Dalibor

blbost neblbost. neřeším nejaké % z daní. Bavím se o verzi VŠE. Zajímalo by mne to, jakým směrem by se situace ubírala Jak by se rozvÍjelo odvětví, co nyní zveme „kultura“, „Školství“, „dopravní infrastruktura“, „zemědělství“ (píšu tyto proto, že je v nich velký % podíl přerozdělovaných prostředků). Prostě dát firmám i jednotlivcům 100% prostředků k dispozici (nic nepřerozdělovávat) a sledovat vývoj všech odvětví. Ptáte se Proč by podobná pravidla nemohla platit i na železnici? Protože stát (politici) formou SŽDC si stále nárokuje na železnici „monopol“. „Soukromých“ tratí je jen pár. Také by bylo zajímavé, kdyby se dopravní infrastruktura budovala a… Číst vice »

V.N.
Host
V.N.

Kdyby se nic nepřerozdělovalo , z čeho by fungoval stát ? Problém nestojí tak , jestli přerozdělovat vše anebo nic. Ale kolik přerozdělovat. Jsou země , kde se přerozděluje naprosto nutné minimum a pak jsou země , kde si politici snaží přerozdělovat co nejvíce. Je jasné , že pokud se přerozděluje hodně , poté více dochází k neúčelným výdajům , podvodům a korupci.

Dalibor
Host
Dalibor

důležité bylo slovo hypoteticky. vždy by muselo se odvést nějaké % ve prospěch „hradu“

Dalibor
Host
Dalibor

z evropských zemí, které přerozdělují opravdu hodně si dovolím uvést třeba šdvédsko, jistou dobu jsem tam byl a moho tedy srovnávat svým pohledem.

Jarek
Host
Jarek

Dojde v rámci akce k zapojení tratě přímo na Jihlavu bez pro nesmyslné stanice Kostelec u Jihlavy?

Kamui
Host
Kamui

Říkal jsem si, že když taková akce, jestli by nestálo za to trať v úseku z Kostelce do Telče i elektrizovat. Vytížení tam je solidní, i nějaká ta nákladní doprava tam funguje, a mohlo by se to snad obejít bez budování napájecí stanice.

V.N.
Host
V.N.

Já bych tam rovnou postavil VRT 🙂 ..

libor
Host
libor

přesně, VRT Praha-Vídeň přes Slavonice

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Pokud na těch 50 km nepotřebujete posilovat stávající napájecí stanici, tak tam zas tak velký odběr (=provoz) nebude.

Kamui
Host
Kamui

Píše Kostelec – Telč, to je 23 km. Zbytek trati je na 810.

Jan
Host
Jan

Máme jednu z nejhustejsich železničních sítí. Někde nemá smysl tratě držet, ale někde je to zásadní pro udržení života v těch místech. Aby lidé bydleli ve vesnicích musí mít dobrou dopravu do měst za práci, k doktorovi, za službami. To zajistí dobře fungující ids, který ve všední dny v nějakém pravidelném taktu zajisti obslužnost celého území a o víkendech aspoň dva spoje do každé dediny. A základ ids je železnice a na tu napojit autobusy. Vidíme to ve městech kde autobus není řešení protože stojí v zácpě stejně jako auta. Takže vlak je jediná možnost. Rychlá doprava do centra. A… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

„Rychlá (železniční) doprava do centra.“ Brno, Dolní nádraží.

Dalibor
Host
Dalibor

Jak souvisí Brno s touto tratí? marně hledám spojitost.

libor
Host
libor

No já nevím, ale úsek Dačice-Slavonice, to je v řídce osídlené krajině, stanice mimo sídla vč .Slavonice. Tam železnice moc smysl nemá, hlavně pro dojíždění do Dačic žádná hitparáda a do Jihlavy daleko… Přes léto možná nějaký ten turista… Rakušák měl rozum už dávno…

malej-jarda
Host
malej-jarda

Mě by se třeba líbilo železníční propojení Znojma a Jindřichova Hradce. Vlastně až do Jemnice trať vede (přes Mor. Budějovice), takže propojit Jemnice- Dačice – J. Hradec. Ale tohle je nereálná utopie.
Jet vlakem z jižní Moravy na jih Čech přes Okříšky a Jihlavu je opravdu výlet na celý den pro otrlého cestujícího.

Alibaba
Host
Alibaba

A nechtěl by jste to v úzkým rozchodu, 🙂

Jarek
Host
Jarek

Dobrej nápad, to by se postavilo levnějš.

Dalibor
Host
Dalibor

ne nechtěli bychom to v úzkým rozchodu (by jste je kokotina, bychom, byste, by)

Kubrt
Host
Kubrt

Však takový byl před 120 lety plán, a tuším i dál z Jindřichova Hradce přes Třeboň do Budějovic. Realizovala se jen ta Jemnice, která sama o sobě nemá smysl, trať odnikud nikam.

František
Host
František

V Rakousku obce zatím marně usilují o obnovu tratě a napojení k nám (což se zazdilo za Zemana, který radši dálnici), protože jim tam jezdí dost kamionů s těžkým dřívím, co se dalo už dávno vozit po kolejích, a z plánované dálnice a houstnoucího autoprovozu mají radost asi tak stejně velkou…

Jan
Host
Jan

Jsou tam celkem 4 zastávky, dvě blbý, dvě v pohodě. Slavonice jsou z náměstí 5 minut. Na autobusáka 6. To mi přijde v pohodě.

aldik
Host
aldik

Miliarda fuč a zrychlení 15 minut 😀 Snad ta cena je aspon adekvátní za ty práce 😉

xyz
Host
xyz

Nutno dodat, že ty „miliardy fuč“ budou mj. kompenzovány slušnou úsporou mzdových nákladů za dálkové řízení trati namísto dosavadní přítomnosti výpravčích v přinejmenším čtyřech stanicích.

Dominik
Host
Dominik

Teď je otázkou zda se šetří na správném místě, dálkovina je fajn věc, ale jen do průseru, stačí modrá smrt a jak pak by byly rádi, kdyby tam byly výpravčí aby se dalo jezdit alespoň na hubu. Navíc reálně se neušetří stejně nic, protože jim musí nabídnout místo jinde, takže pokud nejsou v důchodovém věku nebo těsně před, tak akorát přejdou na jiné pracoviště, nebo budou na té dálkovině.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Protože Windows je jediný operační systém, žádně jiné předtím ani potom neexistovaly. Co taková modrá smrt na GSM vysílači, hmm? Jak časté jsou tyhle výpadky?

Dominik
Host
Dominik

No operačních systémů existuje rozhodně více, než jen Windows.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Protože těžká údžba ze zachováním stávajcích rycchlostí by vystačila s deseti miliony. I peron by byl levnější.

PetrB
Host
PetrB

Jen pro srovnani: pul miliardy a zrychleni 5 minut = rekonstrukce tramvajove trate Most – Litvinov.

Dalibor
Host
Dalibor

no podívejte se na první koridor, tam je miliard fuč móóóóc a pořád se klikatíme ve stejný stopě (tj pořád stejnou rychlostí, fyziku nelze ojebávat donekonečna). Tady toi něco opravdu přinese. Kdyby tam nebyly ty oblouky tak četné a s tak malým poloměrem, dalo by se zrychlovat i víc. Nicméně to se dostaneme do jiného „levelu“ rekonstrukce, což není cílem.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Podle mapy se mi zdá, že za Slavonicemi indiáni vytrhali koleje, ale jistě dobře (zatím?) udržet aspoň zmíněnou část trati.

liposh
Host
liposh

za Slavonicema až do Waidhofenu je cyklostezka a ta teda píše. Na kole i kolečkových bruslích uplná paráda 😉

V.N.
Host
V.N.

Rakušáci mají rozum. I díky tomu je rakouská doprava mnohem dále než česká. Rakušáci trať bez perspektivy zlikvidují , postaví tam cyklostezku, případně nechají ležet ladem. Ušetřené peníze investují tam , kde to má větší smysl.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Jsem jen zvědav, až tu trať Rakušáci obnoví, zda budete opět psát, že mají rozum, že trati s perspektivou obnovují, nebo že o rozum přišli … .

svojsin
Host
svojsin

Vít Jůza: Rakušáci někde vyjádřili podporu obnovení?

VRT
Host
VRT
V.N.
Host
V.N.

Proč by jí obnovovali ?

František
Host
František

Jo. Začínají přejímat eurosystém, který znamená jedině ještě více dopravy celkově a ještě menší podíl kolejí. Místní se bouří, ale moc platné jim to není. Kamiony jim tam brázdí vesničkami už teď, aut bude takto také přibývat. Cyklisté budou vytlačeni ze silniček na bývalé tratě a vše bude úžasně efektivní. 😉

Palecek.M
Host
Palecek.M

Trať Dačice – Slavonice nemá žádný význam provozovat. Náklad nic, lidí pár. Koleje se klikatí až běda a krásně na přímo vede silnice.

libor
Host
libor

přesně, a lidi dojíždějící do škol a fabrik (do Dačic) stejně jezdí autem nebo busem nebo stopem 🙂

Palecek.M
Host
Palecek.M

Hodne minusu ale nazor zadny. Porad cekam na nazor, ze to co jsem napsal je nesmysl…

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

To nemá cenu.

František
Host
František

Jistě. Náklad je na silnici. protože do Rakouska už koleje nevedou. Trať se nezlepšuje, lidé jsou naopak lákání investicemi do silnic. Ještě něco nesedí? Vlastně ty vlaky ani nepotřebujeme. Proč jezdit denně daleko vlakem, když bude práce dosažitelná blíže autem? A do ciziny se zaletí. Tak asi tak. 🙂

Svojsin
Host
Svojsin

František: Děláte tady koukám druhej Dopravní web.

V.N.
Host
V.N.

I kdyby ty koleje vedly přes hranici. To , kterými přechody budou jezdit nákladní vlaky řeší mezinárodní dohody. Přes velkou část přechodů žádné nákladní vlaky nejezdí…

jirka
Host
jirka

takže po modernizaci se z 19.století dostanem na začátek 20tého, bomba

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jistě, v Japonsku jezdí 350 i osobáky, které na 50 kiloemtrech zastavují 10x!

D.S.
Host
D.S.

Vysočinu sice moc železničně neznám. Možná to bude i tím, že se tam z Východních Čech nedá i přes nevelkou vzdálenost na jeden den rozumně dostat (ani autobusem). Proto i přes relativně vysokou částku tuto investici podporuji. Snad se časem dočkáme rozumného spojení. Určitě by něco chtělo udělat i s tratí 238. Tady by se spíše mělo jednat o smysluplný jízdní řád, kde by základem byl 2h takt spěšných vlaků („rychlíků“), které by spojily uzly Hradec Králové a Havlíčkův Brod a pokračovaly do Jihlavy, odkud by mohly (některé) pokračovat směr Znojmo nebo právě Telč. Samozřejmě by se i nadále nejednalo… Číst vice »

V.N.
Host
V.N.

Trať 238 je úplně o něčem jiném , než uvažovaná lokálka.

D.S.
Host
D.S.

Jak to myslíte? Já tyto 2 tratě nijak neporovnával, jen jsem napsal, že současný koncept dopravy na trati 238 nepovažuji za optimální.

V.N.
Host
V.N.

Myslím to tak , že 238 je mnohem a mnohem důležitější tratí než lokálka do Slavonic.

Dominik
Host
Dominik

Přímé rychlík do Jihlavy svého času jezdívaly z Pardubic, bohužel byly zrušeny.
Spojovat Hradec Králové s Brodem, leda jako přímý vůz (vozy), který by se v Rosicích připojil na R/Sp od Pardubic hl.n., protože samostatný vlak takto nemá cenu, jelikož velká část lidí jedoucí spojem od Brodu přestupuje na spoje do Prahy a na Moravu.
Jinak co se týče tratí 238, zde je potřeba se obrátit směrem na Vysočinu, jelikož do Hlinska prošla trať zásadní modernizací.

Alibaba
Host
Alibaba

Nahlédnutím do JŘ z roku 1990/91 jezdily rychlíky z Hradce K. do Havl. Brodu, když to jelo z Hradce, tak se nestavělo v Rosicích, tam se pak stavělo při úvrati z Pardubic. Jezdily i z Jihlavy do Pardubic. Prostě koncové stanice se na obou koncích měnily podle potřeby, mám pocit, že tam bylo nějakou sezónu i Znojmo.

Dominik
Host
Dominik

To jste mi řekl novinku, vynechat v zastavování Pce, docela odvážné. A dnes nepředstavitelné.

Alibaba
Host
Alibaba

To jste mě nepochopil. Jezdilo to HK-(bez zastavení v Rosicích)-Pardubice(tehdá vycouvání 30km/h)-Rosice(úvrať)-Chrudim-…
A bez Pardubic hl.n. je to opravdu blbost, proto se navrhuje Ostřešanská spojka.

Dominik
Host
Dominik

Jo děkuji za upřesnění, ano vím co to je úvrať.

PetrB
Host
PetrB

Tak doufam, ze jsi jsou toho vedomi i na JIKORDu, kdyz v Planu dopravni obsluznosti Jihoceskeho kraje bylo zmineno uvazovani nad ukoncenim osobni dopravy v useku Telc – Slavonice a nahrazenim autobusove dopravy. Ja jen, aby tam SZDC nenalila penize a pak prisel JIKORD s tim, ze tam vlaky uz neobjedna.

V.N.
Host
V.N.

I to se může stát. Příklady jsou.

Vojta
Host
Vojta

Připojení této části jihozápadní Moravy (Dačicko, Slavonicko) k jihočeskému kraji bylo to nejhorší, co mohlo tuto oblast potkat – pro Jihočeský kraj je to jenom slepé střevo někde za liduprázdným lesem – když už musela vzniknout Vysočina, tak tato oblast měla jednoznačně spadnout tam – když to šlo v roce 2005 na Tišnovsku, tak proč ne tady?

liposh
Host
liposh

Byl jsem u toho, když jeden zaměstnanec ČD ve Slavonicích říkal, že chystaná rekonstrukce zapezpečovacího zařízení je nějaká předzvěst rušení poslední části trati z Dačic do Slavonic. Možná ale mluvil jen o tom, že se na sever od Slavonic postaví ta zastávka a ten poslední kilometr už ten vlak jezdit nebude a nádraží ve Slavonicích se zruší. Víc toho fakt nevím.

Pampara
Host
Pampara

Dobrá věc. Nemáme pouze příměsto kolem Prahy, i jinde uvítají komfort a dobrý start příměstské dopravy, jejímž základem je vlak nezávislý na kolonách, štau, zlém parkování a tuposti řidičů prodírajících se do/z Jihlavy. Nejen kolem Prahy problém provozu aut velice rychle narůstá. Mimochodem, zdalipak si ještě někdo vzpomene, že železničně dopravní kádrováci z Č. Budějovic požadovali zrušení provozu na „svém“ úseku? Dobře, že dnes již uvažujeme jinak, nežli v typicky zjednodušených schematech rušičů. Přesah myšlení s ohledem do budoucnosti v tomto případě (snad) zvítězil.

MildaIV
Host
MildaIV

Jenže zrovna ta příměstská doprava kolem Prahy si na sebe dokáže v klidu vydělat. Přepravní proudy jsou tam tak vysoké, že železnice dává perfektní smysl.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Silnice si na sebe též musí vydělat. Jinak je všechny zavřete.

V.N.
Host
V.N.

Jsme asi super bohatá země , pokud máme na toto. Kladu si otázku, zda by 2 mld CZK nešlo v rámci české železniční sítě utratit smysluplněji.

ČD4ever
Host
ČD4ever

SŽDC standard ETCS bude? V článku není zmíněno, takže ne? Díky

Dominik
Host
Dominik

Proč by měla být? ETCS je povinná až nad rychlost 100 km/h, navíc zde by to rekonstrukci neúměrně prodražilo.

AAA
Host
AAA

aby byly dodrženy nejvyšší standardy bezpečnosti 🙂

Dominik
Host
Dominik

Vzhledem k provozu, by ETCS byla opravdu drahá záležitost, která by modernizaci prodražila natolik, že by z toho asi sešlo.

Dalibor
Host
Dalibor

ECTS na této trati? Koukněte alespoň na mapu, kde to vede…Pokud by se zavádělo ECTS na takovéto lokálky tak je to jejich konec.Je to úplný nesmysl na něco takového implementovat ECTS. Bued tam pár úseků 80km/h, jinak je to hrky hrky z oblouku do oblouku. Aby se šlo na 100km/h nestačila by rekonstrukce, nýbrž vedení ve zcela jiný stopě a to opravdu tady nemá význam. Zcela bombastická trať v pěkném prostředí pro parní vláček s Kafemlejnkem v čele… Pokud se rozumně revitalizuje, bude to přínos, lidi tam stále vlakem jezdí. Tj nevnímám to jako vyhozenou investici.

Vojta
Host
Vojta

Of takovéto akce bych čekal snahu o zavedení systémové jízdní doby 1 h Havlíčkův Brod – Telč a uzel v lichou hodinu v Telči (Sp vlaky projíždějící některé zastávky), do toho proložené osobáky navazující v Kostelci na R11 v S:00

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce