SŽDC chce odstranit zatékání do haly hlavního nádraží, parkoviště nad ní možná zmizí
Odbavovací hala hlavního nádraží v Praze vykazuje přes nedávnou kompletní rekonstrukci zásadní vadu. Na několika místech do haly zatéká, což
Odbavovací hala hlavního nádraží v Praze vykazuje přes nedávnou kompletní rekonstrukci zásadní vadu. Na několika místech do haly zatéká, což Správa železniční dopravní cesty řeší provizorním ohrazením a kbelíky. Nyní se rozhodla ostudu odstranit.
Nepůjde ale o snadný ani rychlý zásah. Průzkumy ukázaly, že do haly zatéká z vozovky a parkoviště nad ní. „Takže prostá oprava problém zatékání neodstraní, je nutné provést celkovou rekonstrukci, která by měla být realizována ve spolupráci s Technickou správou komunikací,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.
TSK se bude muset do rekonstrukce zapojit, neboť figuruje jako vlastník parkovacích ploch a povrchu komunikací. Na dotazy do uzávěrky vydání neodpověděla. Železničáři nicméně už zařadili stavbu na seznam připravovaných staveb a s TSK chtějí jednat o jiném využití plochy nad halou. Parkoviště by tak mohlo zmizet. Uvažuje se například o jeho přeměně ve vyhlídkovou plochu s občerstvením či kavárnami.
SŽDC nechce zatím odhadovat náklady ani termíny rekonstrukce, hotovo by mělo být nejpozději do pěti let. „Práce budou zahrnovat komplexní rekonstrukci železobetonové konstrukce stropní desky v oblastech průsaků, včetně rekonstrukce mostního svršku,“ doplnila Pistoriusová.
Odbavovací hala vznikla v 70. letech, čemuž odpovídá i špatný stav konstrukcí. Ten podle SŽDC nijak nesouvisí s rekonstrukcí, kterou v minulých letech prováděla italská firma Grandi Stazioni. Ta prováděla práce na základě smlouvy s Českými drahami, které do roku 2016 nádraží vlastnily. Po převzetí převodu nádraží do majetku SŽDC museli Italové nádraží opustit, neboť nedokončili v termínu opravu historické Fantovy budovy.