SŽDC buduje novou měnírnu v Týništi, příští rok elektrizuje trať do Solnice

Stanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra PardubiceStanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra Pardubice

Správa železniční dopravní cesty zaplatí 397 milionů korun za novou trakční napájecí stanici (TNS) v Týništi nad Orlicí. Bude na

Správa železniční dopravní cesty zaplatí 397 milionů korun za novou trakční napájecí stanici (TNS) v Týništi nad Orlicí. Bude na stejnosměrný i střídavý proud a je prvním krokem k budoucí elektrizaci tratě do Solnice. Tu čeká modernizace kvůli závodu Škody Auto v Kvasinách.

Zakázku na vybudování TNS získalo sdružení firem Elektrizace železnic a Strabag Rail, jak vyplývá z registru smluv.  Konečná cena je o pět milionů korun vyšší než byl odhad podle projektu.

Nová napájecí stanice má zvládnout obsluhu tratě z Chocně do Hradce Králové, kde bude do doby modernizace stejnosměrný proud a stejně tak umět v budoucnu napájet trať i s rozšířením do Solnice střídavým proudem 25 kV/50 Hz. „Střídavá část TNS Týniště n.O. bude prozatím napájet systémem AC 25 kV, 50 Hz pouze úsek Týniště n.O. – Častolovice – Solnice. Pro zajištění spolehlivosti napájení TV budou instalovány dva kusy jednofázových transformátorů 110/25 kV. Stavba musí být uspořádána tak, aby po přechodu na střídavé napájení v celé lokalitě bylo možno doplnit technologii, která při požadovaných výkonech TNS splní připojovací podmínky distribuční soustavy,“ popsala SŽDC v zadávací dokumentaci.

Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše zatím běží příprava projektu elektrizace 23 kilometrů dlouhého úseku do Solnice. Začít by měla v dubnu příštího roku, hotová má být do konce roku 2020. Odhadované náklady jsou 800 milionů korun.

Tagy elektrizace Týniště nad Orlicí - Solnice Elektrizace železnic Správa železniční dopravní cesty Strabag Rail SŽDC TNS Týniště nad Orlicí
54 komentářů