SŽDC buduje novou měnírnu v Týništi, příští rok elektrizuje trať do Solnice
Správa železniční dopravní cesty zaplatí 397 milionů korun za novou trakční napájecí stanici (TNS) v Týništi nad Orlicí. Bude na
Správa železniční dopravní cesty zaplatí 397 milionů korun za novou trakční napájecí stanici (TNS) v Týništi nad Orlicí. Bude na stejnosměrný i střídavý proud a je prvním krokem k budoucí elektrizaci tratě do Solnice. Tu čeká modernizace kvůli závodu Škody Auto v Kvasinách.
Zakázku na vybudování TNS získalo sdružení firem Elektrizace železnic a Strabag Rail, jak vyplývá z registru smluv. Konečná cena je o pět milionů korun vyšší než byl odhad podle projektu.
Nová napájecí stanice má zvládnout obsluhu tratě z Chocně do Hradce Králové, kde bude do doby modernizace stejnosměrný proud a stejně tak umět v budoucnu napájet trať i s rozšířením do Solnice střídavým proudem 25 kV/50 Hz. „Střídavá část TNS Týniště n.O. bude prozatím napájet systémem AC 25 kV, 50 Hz pouze úsek Týniště n.O. – Častolovice – Solnice. Pro zajištění spolehlivosti napájení TV budou instalovány dva kusy jednofázových transformátorů 110/25 kV. Stavba musí být uspořádána tak, aby po přechodu na střídavé napájení v celé lokalitě bylo možno doplnit technologii, která při požadovaných výkonech TNS splní připojovací podmínky distribuční soustavy,“ popsala SŽDC v zadávací dokumentaci.
Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše zatím běží příprava projektu elektrizace 23 kilometrů dlouhého úseku do Solnice. Začít by měla v dubnu příštího roku, hotová má být do konce roku 2020. Odhadované náklady jsou 800 milionů korun.