SŽ získala územní rozhodnutí k elektrizaci 55 kilometrů mezi Veselím a Velenicemi
Trať 226 Veselí nad Lužnicí - České Velenice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář![Trať 226 Veselí nad Lužnicí - České Velenice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/12/Vlkov_2.jpg)
![Trať 226 Veselí nad Lužnicí - České Velenice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/12/Vlkov_2.jpg)
Z trati by měla zmizet desítka přejezdů, což představuje téměř třetinu nynějšího stavu.
Trochu OT, ale souvisí to s touhle tratí. Mě by při různých rekonstrukcích zajímalo, zda někdo také přemýšlí o praktickém budoucím využití těch staveb. Konkrétně mám na mysli zastávku Vlkov na téhle trati, která byla přestavěna nedávno. Jenže: – část nástupiště je vysypaná pískem, takže když je mokro, neodvratně nastupují cestující do vlaku s botami tím pískem obalenými. To v celém tom řetězci od zadavatele přes projektanty, schvalovatele a další nikoho nenapadlo, že písek na nástupišti fakt není dobrý nápad? – budova zastávky je sice pěkná, ale zamčená, tedy veřejnosti nepřístupná. Nová WC i čekárna jsou tak nevyužitelné. – když… Číst vice »
Přitom bych řekl že místo písku drobný štěrk by měl být za stejné peníze a tento problém řešit…
Tohle je problém na více místech. „Barák jak kráva“ je zabedněný a nezůstane tam ani WC. V lepším případě nechají přístřešek a jednu lavičku a celý barák je jinak zavřený 🙂
Nad titulkem jsem začal přemýšlet, kde jsou na Vláře jaké Velenice…
V létě 1990 jsem se stal ve Veselí nad Lužnicí obětí dělení rychlíku Vindobona na dvě části a místo ve vytouženém kapitalistickém Gmündu jsem skončil v Českých Budějovicích. Jo to byly časy…
To asi Vindobona nebyla,spíš Smetana.
Asi máte pravdu Smetana…
Cedule tam určitě byly (i když…). Na tohle si lidi stěžovali i třeba v Přerově. Při tom by stačilo číst 😉
Ta 120 tam je trestuhodná a dokazuje nekompetenci zadavatele.
Na jednokolejku až až a pro náklad i zastávkové vlaky zcela dostačující. Dále po Rakousku to také není rychlejší, nebo ano? Kéž by na všech hlavních tratích bylo aspoň to. Lepší, než pro 200 km/h překládat trať daleko od sídel bez náhrady…
„ne-zastávkové“ vlaky (rychlíky a vyšší) bych tedy osobně očekával že nepojedou po trati kde úspěšně minou opodál ležící krajské město ČB… neboli, asi tam jezdit nebudou. Kvůli občasné vyjímce nebudeme dělat draze 160… pro náklad je 120 ažaž.
Na jednokolejku? Proč se tedy na 120 nerekonstruovala i jednokolejka Olomouc – Uničov? Ta plánovaná 120 na 226 je trestuhodná, souhlas s Jaaa.
Na Rakouské straně je pár úseků na 140 km/h, navíc tam počítají s modernizací trati a částečným zdvoukolejněním (část úseku Absdorf-Sigmundsherberg), u nás bohužel 160 nebude protože v době kdy se dělala studie proveditelnosti R17 do Vídně nejezdila a ani to nevypadalo že by tam v dohledné době něco mělo začít jezdit.
Otázka je, jestli by to bez přeložek šlo víc, kromě toho, vyšší rychlost kapacitu snižuje.
Tedy to chvástání od SŽ ohledně redukce přejezdů by chtělo trochu dopravit. Z předchozího článku jsem porozuměl, že prakticky jen 2 přejezdy se podařilo přeměnit na nadjezdy. V ostatních případech se jedná o zrušení přejezdů bez náhrady.
Jenže oni se rádi chvástají i úplným rušením, zřejmě je vazba na okolí zajímá málokdy. Lidé dnes vůbec málo přemýšlejí místně.
Docela by mne zajímalo, zda se po elektrizaci zvýší počet spojů rychlíku mezi Prahou a Vídní přes České Velenice, a zda na těchto spojích budou použity běžné rychlíky s elektrickou lokomotivou, anebo elektrické jednotky jako RegioPanter.
A jaká taková jednotka aktuálně schválená na rakouské síti Vás napadá?
Myslím, že dálková vrstva pokud bude, tak jedině lokomotiva a vagóny/netrakční jednotka a regionální vrstva bude tak i tak ukončena ve Velenicích.
Ve Slovinsku mají třísystémové (25 kV, 15 kV, 3 kV) jednotky od Stadleru, v Rakousku schválené jsou. V Česku sice ne, ale schálení jednotek stejného typu by u nás nejspíš nebyl žádný zásadní problém.
Tím bych si nebyl tak jistý, protože umožněním průjezdu by mohla někomu přibýt nechtěná práce. Pohodlnější je nechat to na silnicích…
Mě by zajímalo totéž – zejména v kontextu s 15+ let starými sliby o celodenní vozbě přímých vlaků ČB – Wien po elektrizaci t-199, kterážto přímá vozba nikdy nenastala, ba byly zrušeny dřívější 2 páry přímých spojů.
P. S. Jsem zvědav, co na t-226 bude jezdit na Os vlacích, když sotva tam začaly jezdit nové Foxy.
Ty ale jen čekají na ‚uschopnění‘ tratě Tábor – Písek, kam se mají přesunout, nebo ne?
Já se ale ptám v opačném gardu – ne kam se přesunou Foxy, ale jestlipak JČk pořídí další Pantery.
A jestlipak tam navýší počet spojů, protože ten dlouholetý stav s převážně jen 2h taktem taky není nic moc. Přitom zavedení 1h taktu není o infrastruktuře.
Počítá smlouva s JČ s dodatečným nasazením panterů?
Měli by se dodatečně pořídit 3 noví, takže nejspíš ano.
Jako alternativa při po přestavbě ŽUB to bude dobré, problém vidím v kapacitě trati mezi Hostivaři a Benešovem, kde velkou část kapacity využívá příměstská doprava.
Alternativou bude trasa přes Olomouc.
Alternativou bude (nebo spíš už je) kamion.
Kamionem se vozí lidi na Brno-hlavní, ať už bude kdekoliv?
Předělávat se má osobní nádraží.
… a to v poloze, přes kterou nyní jezdí nákladní vlaky.
No na objížďku přes Prahu při cestě třeba od Ostravy či Olomouce do Vídně je nejspíše zvědavý málokdo. Okolní tratě se namísto zlepšování „odepsaly“ s tím, že hlavní budou další dálnice (Břeclav, Mikulov). Úsek z Hostivaře do Benešova měla obejít tudy podél D1 trasovaná VRT, bohužel pak přesunutá do Polabí (kudy už vedou dvě další hlavní tratě). Takže ano, opět „body“ pro už tak nadužívané silnice.
Ještě je potřeba zdolat dva problémy na nové FJB: vyřešení přesmyků v Praze (Libeň a severní zhlaví Malešic) a rekonstrukci úseku ÖBB. Oboje pro použitelnost dnešní tranzitní nákladní dopravy.
Asi na ty přesmyky málo tlačíte. Nešlo by udělat nějakou nátlakovou akci, třeba zastavit ve špičce s nákladním vlakem napříč běchovicko-malešickým zhlavím v Libni, a alespoň hodinu se nehnout z místa? Takový ten styl když třeba zemědělci blokují dálnice. Aby vás konečně začali brát vážně.
Bych tak řekl, že takový nátlakový akce mívají ve výsledku spíš opačný efekt. Reálně se tím nic moc neprosadí a hněv veřejnosti, která je danou akcí dotčená, je směřován na organizátora akce.
Je pravda, že potom by se tento problém stal aktuální i pro normální plebs, protože by se to (a návazný dopravní kolaps v IAD i MHD) dostalo na přední strany. Ale zase na druhou stranu, Výtoňský most má podobnou důležitost a v plebsu to spíš vyvolává opačné tendence – tedy jak tento stav zakonzervovat.
Kolaps IAD a MHD kvůli problému na železnici? 😀
Takovouhle asi nastavené akorát fanoušky a zákazníky železnice a tím snížíte její počet. To dává smysl asi jako že si zemědělci rozjezdi pole aby snížily úrodu a tím množství zboží.
Kterou dálniční stavbu se podařilo urychlit tím, že kamionňáci na několik hodin demonstrativně a organizovaně znemožnili průjezd městem?
Resp. jestli se rakouští zemědělsi se snažili stavbu Temelína takto U R Y C H L I T?
Škoda jen ze větší problém než severní zhlavi Malesic bude zhlavi jižní plus hlavně Hostivař. V kombinaci s nutnosti zajistit těžším vlakům průjezd z Libně do Strancic nic hezkého…
Na rakouské straně se už delší dobu mluví o opětovném částečném zdvojkolejnění (nejčastěji úsek Absdorf-Hippersdorf až Sigmundsherberg), ale pak je na té trati hlavně problém s délkou kolejí. Leckde jsou koleje délky i k 700m, ale třeba ve Vitis jen něco kolem 420m. Na průjezdných o pár metrů víc, ale kdyby byl problém, tak už tam nejde vykřižovat osobka díky nákladu u perónu. Výpravčí tam opravdu umí, a leckde vychází křižování v podstatě na sekundy, ale právě délka kolejí je tam opravdu limitující.
Snad mají v Rakousku dost rozumu, aby ty koleje prodloužili. Aby to nepoužili jako mstu za Temelín: „Tak češi chtějí nákladní vlaky, jo?“
Jsem nevěděl, že Libeň a Malešice jsou taky součástí FJB.
Na rakouské straně to moc alternativa není…