SŽ zadala první velkou stavební zakázku pro bavorský koridor. Získala ji Elektrizace železnic
Trať Plzeň - Chotěšov po modernizaci a elektrizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Smluvní cena činí 1,171 miliardy korun, přičemž maximálně přípustnou cenu stanovila SŽ při vypisování tendru na 1,183 miliardy korun.
Dobře, že se to hýbe.
EŽ vyhrála a cena je jen nepatrně nižší oproti maximu… Překvapuje to někoho?
Monopol?
Musíme to krmit až kdoví kam, když Němci dojde vítr na co by jezdil, my to pak zaplatíme přes burzu v Lipsku nebo Drážďanech
Úplně se nemůžu dočkat, až tahle hrůza vznikne. Děkujeme Metrans a Žesnad za prolobovani téhle Potěmkinovy vesnice, za kterou nám naši vnukové přidělují. Po nás potopa.
Vidím to úplně stejně. A očekávám bonus v podobě dokončení 1. stavby a odkládání 2. stavby, bo naco, když tam kolej s drátem už je…
(naopak – 2. stavba je ta jednokolejka, 1. stavba NBS)
Jaká hrůza, TNS je potřebná tak jako tak.
Co je špatně na rekonstrukci a zadrátování stávající jednokolejné tratě, aby sloužila části příměstské dopravy, případně jako možná odklonová trasa pro dálkovku? Co na tom neměli nákladní dopravci prolobovat?
A na Heřmanovu Huť chcete jezdit diesel nebo co?
Heřmanka má necelých 2000 obyvatel, takže by tam popravdě ani nemusel jezdit vlak. Ano, je to krátké, bude to fotogenické, jenom se netvařme že Heřmanova Huť je Beroun u Prahy – není.
Takže jednokolejka v nové stopě v úseku Plzeň – Chotěšov a následná optimalizace trati ve stávající stopě by byla lepší? Protože přesně to by tam bylo nebýt Žesnadu
Vy nám ale musíte ležet v žaludku (ŽESNAD.CZ + METRANS). Viníka hledejte jinde. Ten sedí na MD ČR a zadal společně s bavorským protějškem Studii proveditelnosti „Z Prahy do Mnichova za 4:15 a ani o minutu dříve“. A protože i pro jiné projekty musí být vyřešen prostor od Prahy do Berouna a s tratí z Plzně do Brodu nad Lesy taky bylo třeba něco udělat, tak si mohli Němci oddechnout a například škrtnout spojku mimo Schwandorf a vyšla jim z toho jen prostá elektrizace. U nás pak z toho pak vylezlo 200 km/h Plzeň – Stod (dnes až Holýšov), stará… Číst vice »
Jj, jenom je třeba tlačit na SŽ, až se stavby spustí, ať cílovou dvoukolejku aspoň naplánuje a zanese do územních plánů.
Výluky jednokolejných úseků budou časté, viz nová Uničovka, viz Chebský koridor s půlročními výlukami dva roky po sobě…