SŽ vypsala tendr na projekt tratě na letiště přes Dlouhou Míli, stavět se má za tři roky
Zastávka Dlouhá Míle, starší vizualizace. Pramen: Správa železnic
Součástí stavby bude i přestupní terminál Dlouhá Míle nedaleko obchodního centra Šestka.
V roce 2005 až 2006 jsem při modelování a animování OC Šestky měl dokumentaci, kde již byla přestupní stanice Železnice-Metro-trasa-A a záchytné parkoviště pro Kladenáky kompletně zakresleno. Tomu se říká opravdu fofr ve stavitelsví, že po 15 letech udělali konečně vizualizace.
Animaci mám ještě na stránkách https://cody.cz/obchodni-dum-sestka-2005/
a dokumentaci mám někde na zálohách, ale 15 let stará záloha na DVD 🙂
No a jak dlouho to budou stavět?Doufám,že tak dloho,jak opravují naše dálnice.To znamená permanentně na 50let.Jinde by to měli postavený max. za 3roky kompletně.
To rozsáhlé parkoviště je fakt hnus, jen další obří asfaltová plocha, místo toho by tam měli postavit několikapodlažní parkovací dům.
U letiště?
I u letiště stojí několik několikapodlažních parkovacích domů, pokud se nepletu.
Na druhou stranu takovej parkovací dům spolkne spoustu betonu, jsou tam pomalejší vjezdy i výjezdy, atd. Tam, kde je málo prostoru jednoznačně, ale tady by to nejspíš moc úspory prostoru neznamenalo – těžko by tam zbyl takovej kus, pro kterej by se našlo rozumný využití…
Nebylo by špatný VRT Polabí by se mohlo vedle odbočky na hlavni nádraží protáhnout kolem pražského okruhu až na letiště aby tím vzniknul intermodální terminál jako v Lyonu.
Podel okruhu, kterej jeste ani nestoji a je o nej velmi tvrdej boj? Tam by pridat plan na VRT urcite hodne pomohlo…
budeme VRTět pod okruhem 😀
Z toho rozletu je zřejmé, že SŽ(bezDC) bude kolem roku 2025 potřebovat cca 150 giga. A cca 80 % kapacity našeho stavebnictví.
No a když se podívám na web ŘSD, tak to bude kolem roku 2025 potřebovat cca 150 giga. A cca 80 % kapacity našeho stavebnictví.
Ostře mi to kontrastuje s tím, že v té době se bude tahle země nacházet v nezáviděníhodné ekonomické situaci, půlka současných manažerů bude na Mírově a důchodci budou mít maximálně na rohlíky.
Asi tak. Většina dnes prezentovaných SP a projektů skončí v šuplíku. Bez debat.
A nakonec buď na záchodech, v kamnech, nebo v kontejnerech…
V kontejneru. Je to tvrdé a blbě to hoří.
Větší šance mají projekty na železnici. Je totiž ekologická. Například z EU fondů RRF se dá použít pouze na železnice. Na silnice nic. V dalším EU fondu OPD III tolik peněz nebude a EU také chce více peněz dát na železnici. Také záleží jak dopadnou volby. Piráti jsou v evropském parlamentu ve stejné frakci jako zelení, takže u nich je priorita myslím jasná.
termíny jsou velmi orientační a to plně platí….vy si myslíte, že když více jak rok jede stát na dluh, že si bude moci takový dopravní dárečky dovolit? buďte v klidu….a papír snes všechno
Mám pocit, že nechápete psaný text. Zkuste si to přečíst ještě jednou.
Hmm, což chci vidět…těch 150 miliard…😂
Napřed na Mírově, ale později v jedné ze dvou hlavních věznic. Jedna bude u Děčína, druhá u Vsetína.👺😀
Také mám ten dojem VRT, změna napájecí soustavy, ETCS, PRAK. Nějak moc ty kamna rozhicovali. Naštěstí v naší rychlíkové stanici, stále rostou z dopravních kolejí bonsaje borovic. 😀
Ta tramvajová trať na Terminál 3 – není to překlep? To jako cestující privátními jety přijedou vlakem a pak přesednou na tramvaj? Čekal bych spíše tram směrem k T1 či 2 s krátkými intervaly. Nebo napojení zastávky k terminálům zajistí autobusy?
Nebude. Protože podle papírů nejde postavit pod ranvejí otevřené trolejové vedení. A to se týká i těch plánovaných trolejbusů, které budou jezdit po ulici K Letišti. Muselo by se to určitým způsobem zakopat.
„nejde postavit pod ranvejí otevřené trolejové vedení.“
Nechápu, ranvej je přece ten pruh betonu/asfaltu, na kterém přistávají letadla. Když bude trolejové vedení pod ní, tak snad jedině v tunelu…
Možná blbě napsané, leč daleko kratší než „ochranná pásma vzletového a přibližovacího prostoru“. https://aim.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/L/L-14/data/effective/hl11.pdf 11.1.4
Co má tramvajové trakční vedení společného s přibližovacím prostorem dráhy 06/24 nebo 12/30 ?
Tramvaj se tam staví primárně kvůli sídlišti Dědina a je logické ji protáhnout rovnou až za okruh když už bude probíhat taková investice, až k OC 6 a přestupnímu terminálu, no a na T3 už je to kousek což je hlavní vstup pro většinu letištních zaměstnanců. Privátní jety pojedou vždy autem a je jedno jestli tam pojede tramvaj nebo vlak. A když už ta tramvaj bude za okruhem tak budoucímu protažení na T1 a T2 zas tak moc nebrání, ale primárně pro masy tam bude ten vlak který po cestě umožní přestupy na Tramvaje – Dlouhá Míle, Veleslavín, Hradčanská, Vltavská,… Číst vice »
Ta tramvaj tam měla být dobře 20 let. Je to „nejjednodušší“, „nejrychlejší“ a nejlevnější způsob zkapacitnění dopravy na letiště Ruzyně …
> Správa železnic jako investor projektu modernizace a novostavby železniční trati mezi Veleslavínem a Letištěm Václava Havla nemůže až do vydání územního rozhodnutí pozemky vykupovat. Proto na základě podepsaného memoranda začne Praha v předstihu s jednotlivými výkupy a posléze část pozemků úplatně převede na Správu železnic.
Tohle je absurdní pravidlo. Kolik nás už toto omezení stálo? Stovky milionů? Miliardy?
Prozatím nás to celé stálo jen milióny, za různé studie. Miliardy se v tom teprve utopí, pokud se začne stavět.
Můžete ty miliony nějak upřesnit?
Mohlo by se ciste teoreticky stat, ze kvuli problemovemu useku Vystaviste – Veleslavin, by se na letiste po nejakou dobu jezdilo treba dieslovymi vlaky v horsim intervalu a s delsi dojezdovou dobou kvuli tomu, ze vsechny ostatni useky by uz byly pripraveny?
To spis bude vlak koncit na Veleslavine…
Tak když se bude dát dostat elektricky z letiště na Veleslavín, tak to s přestupem na metro už nějak zkousnout půjde. A pro některý méně šťastný holt bude přestup na regínu no…
A proč to všechno? Vlak v dieslu tu trať projede celou, tak jako dnes, jenom holt kus po staré trati, než se to dodělá celé…
Nemyslím si, že by bylo zrovna dvakrát příjemné, kdyby v té podzemní stanici na letišti jezdily Dieslové vlaky.
No protoze covid tu bude nafurt tak se klidne muze stat, ze tu frekvenci na letiste jeden regiosuk za hodinu v pohode pobere.
A dodatek – kdyz poleti zrovna rusaci, tak pojede sukafon zdvojeny no
Covid tu bude, ale (na)učíme se s ním žít a cestovat se zase bude (cestuje se ostatně i teď).
Pěkné. Jenom škoda, že terminál nepočítá s přestupem na VRT. To jsem nezaznamenal ani u koncové stanice na letišti. Tím, že trať z letiště nelogicky končí na Masaryčce, tady chybí návaznost na tratě do zbytku republiky ,a to ani nemluvím o zahraničních spojích. Tedy například do Plzně nebo Pardubic se 2 přestupy!
Přesně tak. Konec trati na Masaryčce neřeší zásadní věc – tj. snadnou dostupnost letiště z celé ČR. Přirozené by bylo, aby na letišti končily rychlíky/expresy z vybraných směrů a aby tak byl zajištěný přímý spoj do větší části ČR a zároveň časté spojení z Hlavního nádraží (pro přestup z jiných koutů ČR, neb úplně všechny rychlíky a expresy tam stejně nemá smysl tahat).
Možná by to částečně vyřešil nějaký nadchod z Hlavního na Masaryčku…aby byl přestup alespoň snadný, ale komfort proti potenciálnímu přímému spojení či přestupu hrana-hrana to nebude. Holt Letiště bude potřebovat ještě napíchnout na trať někde od Smíchova…
ono by stacilo tu linku odklonit do Libne a dal… V Libni muze byt slusny prestup na vlaky z vychodu…
Ano, právě a jedině z Libně lze všemi směry.
Jo, cizinci priletajici do Prahy budou z toho, ze je vlak z letiste misto v centru vyklopi v Libni, urcite nadseni.
Rychlíky a expresy odkud? Z Moravy je a bude vídeňské letiště výhodnější než Praha. Stačí nějak travelátorem propojit Masaryčku a hlavák.
Děkuji za potvrzení toho, že Praha ohledně letectví na Moravu zkrátka kašle.
Pochopitelně.
Brno i Ostrava mají (zatím) svoje letiště…
To neni kaslani na Moravu. To je realisticke hodnoceni vyznamu ruzynskeho letiste ve srovnani s Vidni.
co jsou ty mínusy? vždyť má pravdu.. z Moravy se jezdí spíš na Vídeň nebo popř. do Polska..
Nebo 2 stanice metrem
Ano, tunelem ke Zličínu a pak zadrátovaným „Semmeringem“ na Smíchov …. a přes Vyšehrad na HLN… Rychleji než via TGM > zu Fuss > HLN ….
Naprosto souhlasím – u letiště by měl být přestup přímo na VRT – na vlaky, které nebudou zajíždět do centra. Praha není takový středobod světa, aby nutně vlaky končily na hl.n. Vlaky by se Prahy jen tangenciálně dotkly, nemusely by všechny sjíždět z Pražské plošiny dolů do údolí o cca 140 výškových metrů. Krásný přestup třeba na takový vlak Berlin – Vídeň (se zastávkami Jihlava, Brno, Ústí n/L). Myslím, že se to i prověřovalo a zrušilo. Pro mě je to ideál – parking u dálnice za městem – nezatěžuje se centrum. Pak samozřejmě i to metro na letiště by bylo… Číst vice »
To by znamenalo, že pražské letiště bude významnější cíl cestujících dálkových vlaků, než samotná Praha? To si nemyslím.
Nikoli, bude mít stejnou hodnotu …
Proč by z Berlína nebo Vídně (ale i Ústí, JIhlavy nebo Brna) měli lidé tím vlakem jezdit zrovna primárně na pražské letiště? To nedává smysl.
V textu píši … nemusely by „všechny“ vlaky sjíždět dolů …
To by musel na české VRT být provoz jak na Tokaido-šinkansen, což nikdy nebude.
To jako někdo přiletí do Prahy a přesedne na expres do Vídně nebo do Berlína? To je vtip století!
Ne, pojede třeba jen UL, DC, DD, a třeba i do té Wien, pokud není letecké spojení přímo do Wien ….
Pokud by se nepodařilo ujednat, že Hungaria buď zanikne, nebo pojede přes Rakousko…tak by byla odkloněna přes Libeň a Holešovice…a bez zastávky z Břeclavi do Děčína…
Pěší přesun z Masaryčky na Prahlavák berete jako 2 přestupy?
Já teda očekávám, že projde zaokruhování letiště a že z Havliště budou jezdit přímé vlaky na Prahlavák po Semmeringu. Takže jeden přestup bez pěšího přesunu.
Přes Semmering by jel vlak z hlaváku minimálně 40 minut a to ještě prakticky bez zastávek. Z Masaryčky pojede 25 minut. Navíc pokud se budou čerpat fondy EU na rychlodráhu, tak nepůjde udělat trať přes Semmering. Do budoucna, po vypršení dotací, přes Semmering z hlaváku proč ne, tato trasa by sloužila hlavně pro dopravu na letiště pro lidi na Praze 5. Interval 30 minut, stačilo by nakoupit 3 soupravy v kombinaci baterie/troleje.
Kdyby se zrychlil úsek hlavák-Smíchov ze současných 13 minut na 6, tak by to se zastávkami Smíchov, Zličín (časem přestup na prodlouženou trasu A) a Hostivice na letiště trvalo cca 30 minut, což není proti trase na Masaryčku o tolik více, ale ušetřily by se spíše desítky miliard než jen miliardy za složitý úsek kolem Stromovky a hlavně za zbytečný tunel pod Střešovicemi, který možná stejně nebude, protože propadnutí vojenské nemocnice v narušených pískovcích si nakonec nikdo na triko nevezme, a ušetřené prachy by se mohly dát například na výstavbu nové trati do Liberce.
A do toho úseku Hlavák-Smíchov se to vejde? Nemluvě o tom, jak snadný by asi bylo položit druhou kolej na Semmeringu. A vlaky do a z Kladna by dál jezdily po tý starý jednokolejce nebo končily na Veleslavíně?
Jak jste přišel na 13 minut, těch 6 se jede dnes. Drátovaným Semmeringem se TO dá udělat za 30 minut ….
Já bych pro sebe delší jízdní dobu přes Semmering bral jako dań za velmi pohodlný přestup jen na Prahlaváku.
To mě prosím vysvětlete, jak by případné dotace na trať Masaryčka – Havliště – Kladno mohlo zabránit elektrizaci tratě přes Semmering?
EU bude spolufinancovat železnici na letiště, ale má podmínku, že to musí být navázané na hlavní nádraží. Pokud pak přímo na hlavním nádraží uděláte vlak jinudy, tak o původní dotaci můžete přijít.
A to ta elektrizace Semmeringu se nedá vecpat do současného projektu jako jedna z etap?
No a jak je ta trať z Veleslavína navázaná na hlavní nádraží, aby mohla čerpat dotaci?
A to spolufinancování je už schváleno a podepsáno ?
Z Masaryčky pojede 25 minut, k čemuž musíte připočítat dobu na přesun z HLN na TGM, což vám s kufrem dá v reálu tak 15 minut, tudíž jste na tom stejně ….
Na Zličín se elektrickou trakcí dostanete pod 25 minut – zastavující 810 za 28 minut + do 5 minut Zličín – Letiště …
Drátizovat Semmering lze bez ohledu na nějaké dotace EU, stejně tak jako dlabat tunel ze Zličina na letiště …
Zbytečné. Kdo bude chtít někam letět, pojede přece nočním vlakem na Schiphol, kde je nabídka destinací mnohem větší:-)
To zajistí Jančura
Na svoje útraty a riziko…
Počítá se s něčím jako Nové spojení II, do budoucna.
https://www.koridory.cz/wp-content/uploads/2017/03/130_01-253-02-nove-spojeni-2.jpg
Příspěvek smazán pro záporné IQ
A v New Yorku patří Kennedymu. 🙂
V Paříži nějakému de Gaulle, v Berlíně Brandtovi, v Ostravě Janáčkovi, v Bratislavě Štefánikovi, ve Varšavě Schopinovi,.. 🙂
to jsou teda bohatí lidi, že můžou mít vlastní letiště
No jo, pan Masaryk asi holt až tak bohatý není, tomu patří jen nádraží. A pan Jirásek měl jen na most a nábřeží.
Zato takový Hrubý, tomu patří půlka Jeseníků.
Jirko, bez diskutovat na novinky.cz tady je te skoda
To jsem rád, že zase po měsíci čtu jak povede železnice na letiště. Už mi to chybělo. Teď ještě čekám (už dva měsíce!!), že se dozvím o budování tunelu Praha – Beroun. Ale zase jsem byl potěšen, že jsem za jeden měsíc mohl třikrát číst o VRT Drážďany – Praha – Brno. To potěší. Taky potěší, až zase v létě pojedu do Budějovic a uvidím, který kus tratě dobudovali. Budují tu trať asi 15 let, co si pamatuji.
Asi tak. Zdroje sú. Ale staví se hlemýždím tempem. V dopravě cokoliv.
Někteří lidé jsou prostě věčně nespokojení 🙂 Ano, přípravy u nás trvají bolestivě dlouho. Když ale o těch projektech často čteme, tak to alespoň znamená, že se něco děje, ne? Pomalý, ale aspoň nějaký kontinuální postup.
Setrvalý stav. No, zase než všechno bezhlavě zastavět a pak zjistit, že jsme se funkčně stejně nikam neposunuli, je lepší si udržet hezké sny. 🙂 Ne, že by některé z těch staveb občas nebyly vhodné, ale co… Vizualizace aspoň nezklame.
Svět není OpenTTD, kde si můžete stavět koleje pro mašinky tak, jak vás zrovna napadne. Holt se budete muset smířit s tím, že vaše omezené vidění světa prostě nepochopí, k čemu jsou všechny ty zbytečné studie – stejně jako já zase nechápu spoustu jiných věcí. 😉
Kontinuální postup jistě – studie, studie, studie a skutek kontinuálně utek… 😇😁
Jojo, třeba do Plzně, tam se jenom opravily ejpovické tunely.
Máte pravdu! Realizaci této stavby jistě budou brzy následovat jak zmíněné spojení na letiště v Ruzyni, tak všechny plánované VRT, tunel Praha – Beroun, Všejanská a Bezděčínská spojka, nová trať Brno – Přerov (po té vlastně již 2 roky jezdíme)… 🤔😇
trefa! co by za takovou nespokojenost dali třeba liberečáci, o jejichž relevantním železničním spojení s Prahou a tím i letištěm se už ani nepíše