SŽ ustoupila. Ze Šumavy a Rakouska se bude moci vjíždět do Budějovic bez ETCS
Push-pull rkouských drah a motorák GW Trainu v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Chystaný zákaz vjezdu do stanice České Budějovice pro vlaky bez ETCS vyvolal na jihu Čech před několika měsíci rozruch.
To znamená ze některé 845 budou mít ETCS a budou použity na nějaké jiné rychlíky?
Co se nabízí za další rychliky
A jak to bude s vjezdem do Čerčan z Posázaví?
A jak je to prosím od Velenic, tam také nelze?
Tam má všechno ETCS už teď, a výhradní provoz do ČV od 12/2027
Nemožnost od severu “odstřelí” nejen Arrivu, ale i např. rychlíky Plzeň – ČB. To je takový problém udělat výhradní provoz mimo ČB a Nemanice? Teď to jde až do Prahy, co zásadního se stane v prosinci příštího roku, že to nepůjde?
Arriva tam den před zahájením výhradního provozu přestane jezdit, což je v článku i zmíněno a na většině spojů R11 jsou už teď stroje s ETCS
Arriva tam rok bude jezdit s ETCS, a pak ta vozidla použije jinde ….
Nic, stará trať bude stejná a Nemaše je stále v plánech…Ale asi se odfajkuje Budějovice hotovo.
Na staré trati je od severu ETCS až po Hluboukou-Zámostí včetně.
Na Plzeň – ČB jezdí převážně Esa a ty ETCS mají a do dvou let budou má všech spojích.
A proč by to měl být problém pro rychlíky Plzeň-ČB? Plecháč je turnusovaný jen jeden a ostatní jsou pouze jako záloha
Paráda, ale rozseknout ostravský uzel (specifické podmínky příhraniční dopravy, intenzivní nákladní doprava a obsluhy v rámci uzlu, nebo provizorní úvaz ETCS do původního ZZ v Ostravě hl.n.), to nevadilo a dopravci se dozvěděli maximálně že s tím nejde nic dělat, protože v tabulce je trať Bohumín – Přerov, tak to prostě tak musí být… A tak se kvůli 1400 m a 300 m musí kombinovat – někdo to musí objíždět o 60 km více naokolo, jiní po svých vlečkách, další zase na krátké výkony musí nasazovat provozně neúměrně drahé lokomotivy, přibylo různých přepřahů a manipulací, rychlíky od Krnova končí na… Číst vice »
Tomu se říká podpora železniční nákladní dopravy na český způsob. Bohužel.
A jízda odklonem taky zvýší bezpečnost.
Ano, zejména když jsou na té odklonové trase noční nickolejné provozy – pak vše stojí a je tedy v bezpečném stavu.
První paragraf, na to je předpis.
Co jsem slyšel tato výjimka neplatí pro Přerov (od Brna). Takže ne všechny uzlove stanice.
Ano, do Přerova nelze. Ale například ani do Běchovic od Malešic (sice to není uzlová stanice, ale stanice vhodnější na přeprahy než Malešice nebo Libeň).
A do Nymburka to je jak?
V Nymburce ETCS není na žádné okolní trati
V Malešicích se přepřahalo ve velkém dokud většina kolejí nebyla věnována RJ. Např. dnes ráno volné celé 3 koleje, prakticky jen na průjezdy, vše ostatní zaplněné masivně, i dva vlaky za sebou.
A v čem to těm Regiopanterům ČD a Traxxům RG vadí? Ono tam jezdí nějaké cargo, které nepokračuje dál a může ho do Přerova tahat nějaký starý střep (starší než 363)? Písek z Tovačova, který nepřepřáhne do elektriky už v Kojetíně?
A není možné vzít ten náklad jako posun mezi dopravnami?