SŽ: Stav Výtoňského mostu se dál zhoršuje, trhlina je i na hlavní konstrukci

Železniční most na Výtoni pod pražským Vyšehradem. Zdroj: Nadační fond pro záchranu Vyšehradského mostuŽelezniční most na Výtoni pod pražským Vyšehradem. Zdroj: Nadační fond pro záchranu Vyšehradského mostu

Provoz na mostě je nižší i kvůli výlukám na Smíchově.

Odebírat
Upozornit na
guest
135 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Možná by bylo vhodné instalovat kameru, aby byl pád mostu zaznamenán.

Vavrroch

Na Výtoni, jak se zdá, je hotovo. Teď už je to jen otázka času, kdy bude okolí mostu zásadně zklidněno. Ponechme úřední instituce jejich usilovné činnosti kolem případu Výtoň a uvažujme o dalším železničním mostě v Praze.
Na holešovickém východním zhlaví je most, původně na rychlost 80 km/h, nyní již jen s rychlostníkem 60 km/h. Při svižnosti procesů, které vidíme, se lze nadít, že to časem bude 40, pak možná i 20. Už je vymyšlena odklonová vozba z Kralup přes Úžice a Neratovice? Nebo se bude doprava odklánět tunelem kolem Líbeznice? Aby se to nepřehnalo a neklesly tam ceny pozemků…

Petr K

Je to pořád dokola. Příhradová konstrukce mostu byla v době vzniku dimenzována na určité statické a dynamické zatížení odpovídající v té době projíždějícím lokomotivám, vozům a frekvenci provozu, kdy se při průjezdu každého vlaku konstrukce rozkmitává (není absolutně tuhá). Samozřejmě, patrně i s nějakou rezervou. Použitá ocel určitě nemá stejné vlastnosti co se týče prosté pevnosti v tahu a odolnosti proti creepu (tečení) jako dnešní konstrukční oceli (je to dáno metalurgickým zpracováním v hutích a dále způsobem montáže). Čili je zřejmé, že tahle konstrukce už bude na konci životnosti. Hlavním problémem asi není prostá statická únosnost, ale proces creepu způsobený… Číst vice »

Jaaa

Pořád stejný kolovrátek. Kdyby se SŽ nechovala jako partička buranů z páté cenové, mohlo být doprojednáno. Ale protože potřebují za každou cenu přihrávat kapříky, jsme kde jsme.

Tomáš V.

Všiml jste si, že na věcný příspěvek reagujete… ničím?

Už jsem se začínal bát, že se tentokrát rozhodnete nevyužít práva na komentář! 🙂

Pavel Filip

Trhlina nevadí. Hlavně že zůstanou ty panoramata. 🙂

Standa

Spolek nebourat jsou nyní hulibrci miliardářů ????

Dachs

V této souvislosti je zajímavé, jak se mi – asi jsem na něco kliknul – na Facebooku vnucuje ta iniciativa nebouračů. Sponzorují si, aby se to díky algoritmům pěkně šířilo a hrálo na city, se vší demagogií. Nyní jde ale také o to, aby se nedopustil jiný zářez, a to pro nemalou část levobřežní Prahy. Vedení mimo Smíchov sebere Západním expresům velký kus atraktivity. Snad je tedy ve hře alespoň zastavení v Radotíně, odkud by se dalo aspoň dojet na ten Smíchov osobákem (10 min.!), příp. autobusem, a opačně. Představa, že jedete ze západního směru (Cheb, Mariánky, Plzeň, Domažlice…) s… Číst vice »

krteček

Že by se nám nebourači konečně probudili, sestoupili že svého růžového obláčku na pevnou zem a dali prostor konečně něčemu smysluplnému? Tedy sundat to a postavit nový most. Nebo snad tyhle staromilci jezdí zásadně fiákrem, telefon nemají, televizí neznají a na druhou stranu Vltavy chodí zásadně přes Karlův most? A pro zdejší plyvače jedu na Správu železnic, bych chtěl jen říci, že podle ČVUT (jméno pána si nevzpomenu) byla údržba mostu zanedbána už MEZI VÁLKAMA. A nebejt toho, že se už 20 let „odborníci z radnice a magistrátu“ nedokáží rozhoupat jestli vyměnit nebo opravit mohlo být hotovo už dávno. A… Číst vice »

Air Traveller

.. neprobudi. ti budou chtit nebourat i v okamžiku, kdy to fyzicky spadne.

Marťas

Hlavně aby to čelní ochranáři zbytků památek nezačali vydávat za unikátní padací most a nedílnou součást Vyšehradu 🤣🤣🤣

Petr

Btw. jak vypadá “rekonstrukce” Libeňáku? Před dvěma lety se IPR chválil, jak se jim podařilo zkrátit předpokládanou dobu výluky do dvou let, přičemž po dobu rekonstrukce mělo být mostní provizorium přes řeku. Nyní byla polovina soumostí na souši akutně uzavřena v lednu a od té doby proběhla pouze její demolice. Co druhá polovina přes řeku? Budou se řešit obě části najednou nebo na etapy? Jak dlouho to bude celé trvat?

tarten

Ta havárie s následnou nutnou demolicí do toho asi kapánek hodila vidle.

Vojtěch

Ano ano, nové zprávy ze země, kde JIŽ BRZY budeme mít spoustu VRT tratí 😁

To jen doplnění kontextu k nedávným článkům… 😉

standa

o co, že to nepřežije převoz do modřan?

Petr

Doufám, že budeme mít štěstí a ten most spadne sám; když tam nepojede vlak a nepopluje loď. Protože to je neskutečné, v čem se umíme v ČR babrat bez jakéhokoliv výsledku – bohužel to babrání je projev lidské blbosti značné části populace

Jaaa

Ano, té co toleruje mafiánské praktiky v této zemi a ignoruje kořen celého problému – velkopapalášství pantátů ze SŽ.

Michal Tvrdý

No ja by som tým „biznismanom“ odporučil, aby si na cestu do práce kúpili škodu 1000 MB a jazdili len na tom. Nie na výlet ako s veteránom, ale za normálnym biznisom.
Možno tým géniom totiž nedoplo, že tu sa bavím o tom, že je to stavba hlavne FUNKČNÁ a nie na okrasu pre turistov (by ma zaujímalo, koľko turistov chodí očumovať Výtonský most). Po Prahe (ale aj po celých Čechách) je množstvo pamiatok v žalostnom stave, tak sa môžu časovo ale aj finančne angažovať tam …
P.S. Aby to nedopadlo ako v Drážďanoch …

Petr

To by koukali, že hlavním problémem v dnešním provozu není výkon motoru, ale slabé brzdy. Používal jsem ho pro běžný provoz do roku 2018. 😀

Rabín

Varianta brod.

Marťas

DYCKY MOST!!!😅😅

Jan

Tu ale mistr vytvořil kvůli tramvajové troleji na Malostranském náměstí 🚋

rodilyslavkovak

Linka S1 Český Brod – Pražský Brod

Marťas

Taková malá BRO(a)DWAY🤣🤣🤣

Jan

Tady nebožka je ještě naživu…

J.Š.Hájek

Měly by tam být kamery a trvale snímat. Pro studenty stavebních škol to pak bude ideální studijní materiál na téma co se stane když se neudržuje železná konstrukce. Druhé kolo pak bude na téma jak si s tím poradí železniční doprava no a třetí kolo bude cvičení pro armádní ženisty. Takže dobré, ne ? No asi ne, protože až to spadne, tak budeme týden poslouchat na všech televizních kanálech co se stalo, co se mohlo stát a co se s tím bude dělat a chudáci naši spoluobčané kteří tráví volný čas sběrem železného šrotu budou marně postávat v těsné blízkosti… Číst vice »

Zrzek

Těm bych to dál za to, že to staré železo uklidí z řeky. A vedle bych si otevřel prodejnu kotoučů do flexy a listů do pilek.

Tomáš V.

Tou neudržovanou konstrukcí myslíte tu, se kterou se snad už od 80. let výhledově vůbec nepočítá a tudíž je zcela nehospodárné na ní dělat nějaké zásadní opravy? Pro uživatele Jaaa a jiné demagogy tímto připomínám, že obě lávky pro pěší jsou ve vlastnictví města.

A myslíte tu konstrukci, o které se všichni odborníci z oboru (nikoliv architekti) vyjádřili tak, že ji kvůli zvolenému provedení reálně udržovat nelze?

Pořád dokola, doba postfaktická.

digi

Jasně takže.kdyz SŽ nezvadne najít nevo nenávist vodu ve sklepě, tak rozhodně zvládne diagnostikovat most… cha cha…

Rudolf

Za tento stav podekujme SZ – kdyby se nekdo o ten most pravidelne staral mohl tu byt dalsich 100 let….

Kubrt

Únavu materiálu nátěrem nevyřešíte. A ne, únava materiálu neznamená, že je to zrezlé a ošklivé.

Jan T.

Leda kdyby po něm nejezdily žádné vlaky.

Roman

SŽ je tady už víc jak 100 let?

Jakub

Nemohl. Ten most měl plánovanou životnost (při menším zatížení) 100 let. Postaven byl v roce 1901. Jeho konstrukce je navíc tak nešťastně řešená, že jsou na něm místa prakticky nechránitelná vůči korozi. Tedy místa, kde bude vždy stát voda a vzlínat do těsných nýtovaných spojů. Technicky vzato je ten most na odpis, pokud tedy nebude někdo chtít vyrobit přesnou kopii, se všemi vadami a nedostatky toho původního designu. Nevím ale, v čem by pak byl přínos takové věci.

Standa

Už podle jména je jisté že jste staromilec.

Dfg

Ten most je ostudou země! Proč stat ani SZ nekoná?

tarten

Protože nebourači s poměrně ujetou variantou náhledu na památkovou ochranu.

Dfg

Stačí se s aktivisty nebavit a památkaře poslat tam kde slunce nesvití

Air Traveller

To bohužel nestačí

tarten

To milej pane bohužel nestačí. Nebourači jsou taková populistická klika zneuznaných památkářů, kteří jsou v legislativě poněkud zakotveni.

Martin Verner

Houby, bohužel.
Ono „stačilo“ (nestačilo, ale pomohlo by) věc s památkáři eskalovat, vytáhnout na úroveň ministr-vláda (pokud by necukli dřív), a ne místo toho bohorovně pořádat architektonické soutěže na něco, co SŽ neměla a dosud nemá právo postavit, a podobný festival arogance.

Jaaa

Ale no tak, k tomu už došlo. Betonová lobby se snaží seč to jde.

Jaaa

A nebo poslat kam slunce nesvítí vás?

Jaaa

Samozřejmě. Čemu nerozumíte, to je ujetý, že.

Někdo

Já myslel že rychlíky budou od prosince jezdít na hlavní.

Někdo

Jestli se trhlina objevila i na hlavní konstrukci tak si budu bát jezdit vlakama ze smíchova na hlavní !!!

Matfyzák

Nebude to spis odklonem pres Krc?

Frantisek X

Tam jsou v návrhu naplánované expresy (žel bez zastavení na Kačerově náhradou za Smíchov). Ovšem, vše se může ještě změnit dle situace.

Panoramix

Možná by dávalo u expresů větší smysl zastavit v Chuchli, odkud by mohla navazovat rychlá autobusová vrstva směr Smíchovské nádraží či Na Knížecí. Anebo ještě lépe, nechat expresy zastavit v Radotíně, aby cestující mohli bez problémů přestoupit na osobní vlaky směr Smíchovské nádraží. Jinak tím absolutně zabijí atraktivitu expresů pro obsluhu levobřežní části Prahy. Když všichni budou muset dojet až na hlavák a pak buď přes Sherwood na tramvaj nebo krtkem s dalším zbytečným přestupem na Florenci se dostat do oblasti Smíchova, kde dnes expresy zastavují.

Standa

Já vždycky když jedu na Plzeň tak jedu metrem na smycháč než jet z hlaváku přes zrezlinu…

tarten

To pak nepůjde, čeká vás úvrať přes Vršky.

JiVe

již brzy…

Ostravaček

…to spadne do Vltavy

Dfg

Pak se snad začně stavět nový

Chleba Nakup

Pokud se ovšem nevzedme jiná vlna nevole, totiž že původně tady žádný most nebyl, jen řeka.

tarten

To ne, k důležitému dopravnímu aktu už došlo Šemíkovým skokem.

Petr

Varianta F deklarovaná tím kam si to Šemík (ubíral), ale neprošla. 😀

tarten

No, podle toho jak je ten „slavný“ lowcost most postavený jsem v pokušení si myslet, že inženýr právě pocházel z těch Neumětel.

Martin Pražák

Nahoru nepoletí a dole se najde…
Jen doufám že to dopadne jako v Drážďanech kdy na mostě zrovna nikdo nebyl.

Karl vB.

Skoro to vypadá, že by se v Praze mohla v dohledné době natáčet závěrečná scéna pro remake filmu „Přejezd Kassandra“.
https://cs.railmarket.com/news/insights/11540-railway-film-series-the-cassandra-crossing

Zrzek

A nebo nové provedení Most u Remagenu.

Karl vB.

To by bylo alespoň trochu v měřítku, protože ta lávka v Davli, co se to točilo v roce 1968 má k Ludendorffbrücke v Remagenu fakt hooodně daleko.
https://www.google.com/search?q=Ludendorffbr%C3%BCcke+Remagen&client=firefox-b-d&udm=2&uact=5&oq=Ludendorffbr%C3%BCcke+Remagen
Někde (možná, že to bylo na webu Jaroslava Mareše – badatelé.net) jsem četl domněnku, že to natáčení amerického štábu v ČSSR mohlo mít i určitou spojitost s tehdejším hledáním „pokladu“ zakopaného za 2. sv. války u Hradišťka. To je od Davle jen kousek.

Padre

Až to hrcne,tak bude mít Vltavská kaskáda o jednu přehradu víc..a Podolí dopadne jako Svatojánské proudy…

tarten

Kajakáři dostanou novou cvičnou dráhu.

Vesper

Nerozumím tomu proč stát není schopný bouchnout do stolu a říct nebouračům a byznysmenům, ať si studije strčí za klobouk, púrotože most bude zlikvidován a nahrazen novým tříkolejným, odpovídajícím dopravním požadavkům.

tarten

Protože „do stolu“ bouchá diktátor. Právní stát se snaží postupovat podle práva, a bohužel se nedá říct, že jsou ti nebourači zcela v neprávu, jen že jsou pitomí a obhajují nesmysl. To tak úplně nestačí.

Dfg

Vše má ale své meze. Ta neschopnost tady cokoli vybudovat je do nebe volající

tarten

No, právě že to má zákonné meze.

Jaaa

A vy jste ten etalon, co to určuje.

Jan T.

Stačí říct, že ten most je dopravně strategická stavba, která potřebuje okamžitě nahradit a hlavně být v provozu s co nejmenším omezením. Konzervátoři už se vyřádily v soutěži, kde dostali vzhledově velmi podobnou konstrukci, dokonce s imitací rezavého železa.

Petr

To nemusí, stačí pomocí AR promítat na konstrukci nového, ten starý. Viděli jste už v AR pražskou defenestraci? Moc pěkné.

Petr

Jedině použít systém obnovy mostu „Dobříš“. Púlku rozebereme a zbytek opravíme a pak najednou zjistíme, že i ta druhá část je špatná, nebo nám dokonce spadne (obě variaty již v silniční verzi na Dobříši vyzkoušené). 😀

Martin Pražák

Jestli začala praskat hlavní nosná konstrukce tak už se blíží konec konce mostu. Ať už konečně postaví most nový, než ten starý praskne definitivně. Protože pak budou muset nový most postavit tak jako tak. Akorát to úplně zbytečně ohrozí životy, zdraví a majetky. Vzdejme holt tvůrcům a stavitelům starého mostu že s tehdejšími prostředky a možnostmi dokázali vytvořit dílo které vydrželo doposud. A ať dnešní konstruktéři a stavitelé postaví most nový, lepší který bude odkazem této doby tak jako je ten starý odkazem doby ve které vznikl. Neboť nic netrvá věčně (tímto řeším technický stav, ne námitky že některá historická… Číst vice »

Petr K

Únavové trhliny. Vzhledem ke stáří konstrukce a podstatně většímu dynamickému zatížení se nelze ničemu divit. Prostě fyziku nepřehlasuje ani banda ochranářů a aktivistů. Takže ona to příroda vyřeší sama. Ta konstrukce se může následně v podstatě zhroutit kdykoliv, kdy na nějakém kritickém místě dojde k překročené meze pevnosti.

Hobluj

Tak proto budou rychlíky začínat až na Smíchově. Do „švestek“ by nemusel vydržet. A jestli v zimě udeří mrazy…

tarten

Hold jim vzdejme. A vydržel by i déle, kdyby ho postavili pořádně.

Jiří Kocurek

Jak tohle skončí … otázka prastará, ale opět aktuální.

Chleba Nakup

No jak, na Výtoni bude nový jez s mnoha přechody pro ryby.

Marvin28

To je dlouhá pohádka o mostě. Kdy to skončí příběh?

Matfyzák

Kdy — jiz brzy
Kde — ve vltave

tarten

Nestrašte, již brzy? Tolik času rozhodně nemáme!

Vadym

„rychlíky začínat na Smíchově“

V navrhu JŘ jsou od hl.n.

Chleba Nakup

Trochu tmelu, šmirgl, přestříknout a za týden je v bazaru nový most, po prvním majiteli, nebouraný.

Standa

Dobrý joke …

off

Možná už by se dal i trochu stočit…

Marťas

Nezbývá, než doufat, že mostní konstrukce při svém nevyhnutelném zřícení (pokud to tedy bude takhle pokračovat) netrefí pod vyšehradskou skálou žijícího vodníka pana Pivodu ((Fr. Langer – Pražské legendy) a nezpůsobí tím dalš nenapravitelnou škodu 🤣🤣

Xaver

Jasně, podobně vylhané argumenty jako u Kladenského nádraží.

El Barto

Ano? A důkaz máte?

Jiří Kocurek

Kdysi jsem četl Sci-Fi … generační loď, která selhala a nikdo nevěřil, že za jejím pláštěm jsou hvězdy.

tarten

A nebo jiné scifi, kdy všichni bydleli v podzemním městě a nikdo se neodvažoval na povrch do jaderného postapokalyptického pekla. Až se někdo odvážil, a zjistil, že peklo je už dávno pryč a desítky nebo stovky let se už mohlo osidlovat.

frank

o tom byl i krásný polský film s krásnými herečkami…

Honza1

Na co důkaz. Odborník z diskuze říká, že je most ok, není tedy třeba dál sledovat. Vždyť je to jenom most a nemůže se nic stát. 🙂

Pavel

Samozřejmě, já jsem z náplavky taky žádnou trhlinu neviděl.

Mickey

Ale neslyšel jste vlastního slova, když náhodou jel nějaký vlak, kterých tam pár ještě může 🙂

mgr.pavel

Fšici lžou, jen já se svým názorem mám pravdu?

Michal.S

Spolek nebourat a jen protestovat se ozval

Martas

Je fascinující, jak památkáře, bohaté lidi vedle Vyšehradské nádraží nevzrušovalo, ale z kusu nýtovaného nic se zelenou hnusnou lávkou pro pěší si všichni (dosaďte si sami 🙂 ).

Air Traveller

Z mostu se stalo tema 🙂 A pro PR dobry – to, ze tim komplikukou zivot spouste lidi je jim uplne sumafuk. Daj si to do profilu na linked in a jedou dal 🙂

Kubrt

Ten most je přeci jen viditelnější, ale hlavní rozdíl (ve vztahu k motivaci „zachránců“) vidím v tom, že to vyšehradské nádraží je už dlouhá léta soukromým majetkem, ovšem most je státní.

Mickey

Jakoby zachránci nemohli mluvit do soukromého nádraží.

Frantisek X

Hlavní rozdíl je v tom, že už se u něj nehovoří o demolici. Svého času bylo viditelné podobně, jen až tak netrápilo cestující; kromě těch, již by je možná i rádi využili.

Frantisek X

Ale vzrušovalo, ve své době podobně. Jen už se na to během let pozapomnělo. Poslední plány hovoří o celkem citlivé rekonstrukci – pravda, zase se dlouho nic neděje.

Jaaa

Protože vyšehradské nádraží je opravdu jen místní věc, tohle má dopad na celou Prahu.

Vojta

I jako staromilec. Prosím, postavte nový most, tohle je fakt jako špatný vtip…

tarten

Připojuji se k oběma částem vašeho příspěvku.

frank

Panorama tím ovšem není narušeno což ? Trhlinu by ještě měl prozkoumat švýcarský odborník což ? UNESCO trhliny nezajímají, což ? .To byly otázky doby 🙁 a ironie… Teď vážně , napjatě čekám „odborné vyjádření“ od někoho , kdo se podepíše pod další provoz mostu a vezme si na triko, že “ nám po panoramaticky nezbytném mostě jezdí vlaky plné lidí“ ….

Michal Bartoníček

Čekal snad někdo, že se stav mostu bude zlepšovat? Nebo že se dokonce sám uzdraví? 🤣

libcha

Třeba ta trhlina srezne dohromady 🙂

Stráťa

Spíš „odrezne“, v materiálu který už tam není ani nemůže být trhlina, to je snad jasný…

Jiří Kocurek

Pravidelný nátěr tomu zabrání!

tarten

To nejde. Sice tam je pořád ten železity železniční prach, ale už tam nelétá dost toho uhlí a vápence, případně i železné rudy z nákladních vlaků.

Chleba Nakup

Naštěstí už mají vlaky uzavřený systém WC, jinak by most touto dobou plašil na dně ryby.

Zbynek

Uz se tesim, jak to nejaky z nebouracu vezme vazne.

tarten

Nikdy jsme se nedozvěděli do dostatečných podrobností, jak to ten zahraniční odborník nebouračů vlastně s tou záchranou myslel. Ale s touhle technikou asi nepočítal, protože problesklo, že podrobnostmi se vlastně nezabýval.

mgr.pavel

Doporučuji mostu spadnout a po vodě odcestovat do Lurd.

Tam by mohl čekat na zázrak uzdravení.

My bychom si zde zatím postavili nový most..

DavidS

Určitě kdyby ho natřeli! To je naprosto jasné řešení únavových trhlin, koroze, a všech dalších vad podle nebouračů.

horst

Pozor! Nebourači jsou vlivní, převážně akademicky vzdělaní aktivní obcané. Tzv.majitelé pravdy.

Gawain

Toto je šílená kauza. Už aby to poslali do Modřan a začal se stavět nový.

Jiří Šrámek

Nebylo by lepší poslat to rovnou „do Děčína“?

Frantisek X

Předtím bylo také jasně řečeno, že nejdále jej lze posunout v rozmezí Palackého a dvoreckého mostu… Děčína by však zřejmě nedosáhl ani po částech.

tarten

Aktualizovaně „do Drážďan“.

haxor

Přimluvil bych se za drážďanský scénář.

Zbynek

A jak dosahnout nacasovani mezi vlaky?

Jan T.

Nejlépe v noci.

Michal M

Jsem žil v domění, že HIA už několik měsíců dělá nějaký zahraniční zpracovatel. (U nás to nikdo zatím neumí.)

tarten

Tak to jste se seknul. Nějací Němci dělají teprve předběžnou zprávu, aby se prý HIA mohl vůbec zadat a rozjet. Úřední šiml řehtá. 😀
https://zdopravy.cz/sz-si-v-nemecku-najala-poradce-pomuze-s-pripravou-na-pamatkovy-audit-k-vytonskemu-mostu-210833/

Michal M

OK, mluvil jsem v červnu s člověkem z NPÚ a ten to takhle vysvětloval. Ale zásadní je, že se na tom něco (nezbytného) dělá.

tarten

… Česky: Ke každému nově vymyšlenému razítku je potřeba vymyslet jiné nově vymyšlené razítko, které teprve umožní posuzovat žádost pro ono původní nové razítko.

Greyfin

Děsím se momentu, že když si budu chtít uprdnout, tak budu muset zažádat o povolení u Úřadu pro správu vzduchu

Karl vB.

Vy to vidíte náramně jednoduše.
Ještě si k tomu přidejte koupi emisní povolenky v příslušné kategorii odpovídající hodnotám výsledku měření emisí, tedy kolik metanu vám jde z výfuku.

tarten

Ten měřič emisí si ale musíte pořídit sám a musí být řádně ocertifikovaný, certifikát řádně obnovovaný a nesmí zaniknout autorita, která certifikát elektronicky podepsala.

Karl vB.

Omyl, měřicí přístroj bude erární, vy si na měření budete muset donést jen vlastní redukci.

tarten

Ta redukce musí ale být řádně ocertifikovaná, certifikát řádně obnovovaný a nesmí zaniknout autorita, která certifikát elektronicky podepsala. Navíc totéž platí o certifikaci samotného spojení měřidla a té redukce.

Padre

Počkejte člověče,vy než si prdnete tak opravdu neposíláte žadanku s ověřovacím čtyřmístným kódem na Národní úřad pro správu vzduchu? A kopii do Národního centra pro změnu klimatu?

Doctor

Tak si připravte peníze, v EU již zavedeno :
https://necyklopedie.org/wiki/Prdn%C3%A9