SŽ: Stav Výtoňského mostu se dál zhoršuje, trhlina je i na hlavní konstrukci

Železniční most na Výtoni pod pražským Vyšehradem. Zdroj: Nadační fond pro záchranu Vyšehradského mostuŽelezniční most na Výtoni pod pražským Vyšehradem. Zdroj: Nadační fond pro záchranu Vyšehradského mostu

Provoz na mostě je nižší i kvůli výlukám na Smíchově.

336 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel

Všem těmhle pindalům, už bych dneska nechával předepsat k náhradě zpoždění vlaků z důvodu snížené propustnosti trati pro technický stav mostu! Oni by s nějakým zdržováním novostavby velmi rychle skončili , když by je to stálo spoustu peněz! Navíc se rozhodlo, že most se nezničí, ale, bude dál sloužit v Modřanech. Tak o co tu pořád jde?

Remcal

Zbouralo se nádraží na Kladně, zbouráme i most. Místo vlaků bude jezdit přívoz.

jirik.e

Máte příhodné krycí jméno…

lezdr

Budou kolem toho tak dlouho pindat, až bude z vlaku ponorka a cestující potápěči bez výbavy.

Jirka

Replika?

MilanSima

Tipuji léto 2025 červený terčík.

Mako

Já letošní zimu.

Odpadlik

Už tu hrůzu konečně ztrhnete. Ten nový most co navrhuje SŽ mě vůbec neuráží

Honza Pavel

Nemělo by zapadnout, že za stav mostu zodpovídá SŽ, která ho měla pravidelně udržovat a opravovat, což se dlouhá léta nedělo!

El Barto

Jakože kýbl barvy zamezí únavovým trhlinám a korozi v nýtovaných spojích?

Mimochodem jedna z výhod svařovaných konstrukcí je, že do spojů nezatéká voda.

libor

Je třeba si opět připomenout, že most je již za svou plánovanou životností, takže provoz by se měl okamžitě zastavit a začít pracovat na likvidaci mostu a udělat tím místo pro most nový s novou životností! (stavěný na současné požadavky)

Daniel Jablonecký

Ne na současné, ale na budoucí požadavky.

Adam Ř

A zároveň je potřeba dodat, že není zodpovědností SŽ udržovat všechny mosty v bezvadném stavu. Povinností SŽ je zajistit sjízdnost tratí, což je často vhodnější pomocí novostavby jednou za cca sto let

Roman

Jako že SŽ existuje víc jak 100 let?

Leinad

Tak treba SŽDC nebo ČD nebo ČSD. Vyměnili logo a co jako?

jirik.e

Jako dost.

nowas

Protože to nemá smysl.

Pavel Filip

O tom pochybuju. Ale i kdyby to byla pravda, tak co z toho plyne? Že je ten most v bezvadném stavu? Nebo že to je ruina vhodná tak maximálně k zbourání?

Jura

Ruina ke zbourani je to uz hezkych par let.

Jura

Nytovany spoj neni jak uzavrit.
Proto je zivotnost takove konstrukce omezena sama od sebe. Ani sebelepsi udrzba toto nezmeni.
Jednoduse: zivotnost konstrukce se davno priblizila konci, tudiz dalsi udrzba je nesmyslna.

Daniel

Kdyby, přiblížila 😀 Plánovanou životnost přejela už o skoro čtvrt století.

Daniel

Most byl stavěn s plánovanou životností 100 let, to už přejel o skoro čtvrt století. Většina zanedbané údržby (ne)proběhla za a před minulým režimem (zrhuba 30 a 60 let po stavbě) a ti odpovědní za to už jsou pár dekád pod drnem. SŽ už dostala most v neopravitelném stavu.

Michal82

Takhle to nefunguje. Britská panovnice měla celý život špičkovou zdravotní péči a taky nakonec zemřela. Proste vše má svojí životnost. Tento most 100 let – takže už dosti přesluhuje.

Tomáš V.

Tohle je to nejcitlivější a nejkultivovanější házení perel, co jsem za hodně dlouhou dobu viděl. Bez sarkasmu, nejlepší přirovnání, co zde na toto téma padlo.

Alibaba

Most měl údržbu adekvátní své životnosti.
Most na nějakou opravu není navržen, po uplynutí životnosti (únava ocelového materiálu) se celá ocelová konstrukce musí vyměnit.

Marky

Vzhledem k tomu že se most dočkal své plánované životnosti, resp. už ji o 20% překročil, tak byla údržba prováděna dostatečně.

Jiří Kalous

Ano, přesně tak, je k naprostému nepochopení, že to vůbec někdo nechal dojít do takového stavu.

jirik.e

Je k naprostému nepochopení, že lidé vašeho typu dokážou ignorovat objektivní skutečnosti typu ocel stárne, nýt není uzavřený spoj, v noci je tma a Země je kulatá.

Chleba Nakup

A teď důležitá otázka! Kdyby ten most nakonec hópnul do vody, budou potom jeho zastánci trvat na vylovení, odbahnění a umístění na původní místo, nebo už konečně bude moci být postaven most nový?

Zlámalík

a) je správně, pád mostu do vody není důvodem sejmutí památkové ochrany. Na břeh se dá pokladna pro turisty a vedle vyroste stánek s párkem v rohlíku.

libor

a půjčovna potápěčského vybavení + škola k tomu. pěkný byznys plán…

24xhonza

A ještě stánek trdelníkem

Petr

Ale jedině tím staročeským. 😀

Alibaba

Pokud by se to opravdu stalo, tak už nebude použitelný vůbec, ani na lávku. Památková ochrana je blbost.

Daniel Jablonecký

Na tuto otázku vám nejlépe odpoví spolek Nebourat!, který má jen požadavky, ale nulovou odpovědnost.

David

Tak Jančura je odstěhovaný, expresy budou jezdit přes Branický most, PID a rychlíky budou výchozí ze Smíchova, takže přes Výtoň skoro nulový provoz.

M1M2

To se snadno řekne tomu, kdo PID denně nepoužívá. Jestli Vám to jaksi nedochází, tak Smíchov – hlavní je vlakem dnes tuším 9 minut, metrem to samé v reálu 35-40 minut. Ve vlaku sedíte, šup ven, přesun na metro, v metru jak dobytek na jedné noze a ještě ne na své…. Tomu říkám fakt kvalitní veřejná doprava, useknout jí někde na kraji Prahy na staveništi a nevábném slumu. Ať se pak nikdo nediví a šotouši a taktouši zvlášť, že na VHD národ dlabe. To je totiž rozumný a racionální postup. Pokud VHD vypadá takto. Za stav mostu odpovídá SŽ, tedy,… Číst vice »

L.

Jak chcete přesvědčit odpůrce, který má argument „Já tam vyrůstala, ten most je moje vzpomínka na dětství a tak tam musí zůstat jak je.“? (Reálný postoj mojí známé.)

El Barto

A jak k tomu přijdou ti, kteří tam vyrostli v době, kdy tam žádný most ještě nebyl? Že už takoví nějakou dobu nežijí je přece vedlejší, když už se stejně argumentuje sentimentem.

libor

ty Tradice jsou hrozná věc. už by to měli zakázat! pořád se odolávat, že je to tradiční, že tak vždy bylo 😀

Pavel Filip

Nijak. Ani prezident nemusí získat 100 % hlasů, aby byl zvolen.

Leinad

Architektonickou soutěží tam umístit něco normálního.

Alibaba

A co si představujete pod pojmem „normální? Ta varianta co vyhrála je normální most. Vzhledem k očekávanému zatížení toho na železnici moc nevymyslíte.

Pavel Filip

Soutěž proběhla. Návrh byl vybrán.

https://novymostvyton.cz/soutezni-dialog

Daniel Jablonecký

Vaši známou netřeba přesvědčovat, vaše známá ať si trhne nohou.

Jiří Kalous

Tak jsem jednou hlasoval pro zachování krásné staniční budovy v mém rodném městě. Když vidím, jak je dnes využívaná, rvu si vlasy. Už i z toho důvodu, co vzniklo jako náhrada. Neříkám, že by se nemělo něco pro budoucnost zachovat, ale je třeba k tomu přistupovat s rozmyslem. (Jen ne tak, jak dopadl tzv. Ivančický viadukt.)

Roman

SŽ dostala most do správy na konci své životnosti. Proto se ho rozhodla vyměnit za nový, bohužel občanské sdružení toto neustále blokují. Takže pláčete na špatném hrobě

M1M2

Tak holt SŽ zvolila nevhodnou strategii postupu vůči občanskému sdružení. Odpovědnost za stav mostu je jednoznačně na SŽ, o tom není sebemenší diskuse. Socialismus, kdy nikdo za nic nemohl (což je Vaše úvaha) skončil před 35 léty. S odpovědností jaksi managament musí počítat, tedy i managament SŽ.

Pavel Filip

„Konstrukce mostu je z roku 1901. Původní návrh inženýrů z přelomu 19. a 20. století počítal s tím, že poprvé zhruba po třiceti a podruhé zhruba po šedesáti letech projde most zásadní opravou, spočívající zejména v obnově protikorozního nátěru. Poté se měla konstrukce nechat dožít; od počátku se počítalo s její výměnou přibližně po 90 letech existence. Životnost teoreticky mohla prodloužit celková rekonstrukce, k té ale bohužel v době komunismu nedošlo a most jsme tak v roce 2008 dostali do správy již v neopravitelném stavu.“

https://novymostvyton.cz/faq

Jiří Kalous

No a jsme u toho: co se dělalo těch 16 let?

Pavel Filip

Aha, vy hledáte viníka, já jsem myslel, že hledáte řešení.

Karel

Technicky se nedělalo nic, protože to nejde. Životnost skončila

Manky

S malou částí vašeho příspěvku by se dalo souhlasit, ale v jiných věcech se to nedá.
Metro Hl.nadr. – Smíchov je dle pid 17min, takže polovina času.
VHD nekončí ve slumu, Smíchov se zlepšuje a byl jste někdy na nádraží v Libni?
A o stavu mostu se už napsalo mnoho, a nebýt několika pomatených jedinců, tak už je postavený nový most.

Leinad

Nebýt lidí bez pravomocí, na které se Spržel vymlouvá, tak by Spržel dělala něco jiného než výmluvy?

M1M2

Ono jede metro napřímo Smíchov – hl.n: Můžete ho prosím tady ukázat? Z vlaku musíte přestoupit na metro, což jsou další minuty a z náměstí Republiky pěšky na hlavní, dalších 10 min. Takže jste v rychlém případě +35 minut. To dát ráno a večer = 70 minut denně. Nebo snad myslíte hrkat se nějak s přestupy v MHD či tramvají? Normální smrtelník není ani šotouš, ani taktouš. To je fakt kultura za 100. A Smíchov slum skutečně je. Zlepšení nevidět, na léta navíc staveniště. Jděte to obhajovat těm, co za chvíli takto dopadnou, co Vám na to řeknou. Normální smrtelník… Číst vice »

Hasler

Tak proč vystupujete na Náměstí republiky a jdete 10 minut pěšky, když stačí dojet na Florenc a přestoupit? Ne… Z Smíchova na Hlavák to fakt není na 35 minut…

MOS

Sám jste ukázal, jaký jste znalec, a ještě poučujete druhé. Stačí jet béčkem až na Florenc, přestoupit na C a pak 1 stanici na hlavák.

Pavel Filip

„Konstrukce mostu je z roku 1901. Původní návrh inženýrů z přelomu 19. a 20. století počítal s tím, že poprvé zhruba po třiceti a podruhé zhruba po šedesáti letech projde most zásadní opravou, spočívající zejména v obnově protikorozního nátěru. Poté se měla konstrukce nechat dožít; od počátku se počítalo s její výměnou přibližně po 90 letech existence. Životnost teoreticky mohla prodloužit celková rekonstrukce, k té ale bohužel v době komunismu nedošlo a most jsme tak v roce 2008 dostali do správy již v neopravitelném stavu.“

https://novymostvyton.cz/faq

Lysimachia

Já bych to navlíkl tak, že trhliny kazí panorama Vyšehradu, protože tam před 120 lety nebyly. To je neprůstřelný argument.

rodilyslavkovak

ale tak skrz trhliny zase bude panorama líp vidět ne

Daniel

Až ta trhlina bude o velikost zhruba 0.8 až 1.0 mostu tak bude ještě lépe vidět 😀

Lysimachia

Je někde vypsán kurz na datum zapíchnutí terčíku?

Chleba Nakup

15. 1. 2025

Petr

15.4.2025

Martin Pražák

Od nového grafikonu.

Mako

15. 12. 2024

Mako

Ať ten most sám spadne (bez vlaku) a bude.

pzag

Kéž by.

Martin V.

Vtipné bude jak od toho pak dají všichni zastánci nebourani ruce pryč.

Adam Ř

Nebo třeba s nákladním vlakem (poté, co lokomotiva bude na břehu)

hor411

No… Myslíte že by se to spřáhlo urvalo a lokomotiva zůstala na břehu?

jirik.e

Teoreticky to možné je, u vlaku s vápencem u Mariánských Lázní to před pěti lety zafungovalo podobně – ale uznávám, že tam bylo spřáhlo namáhané i krutem, nejenom tahem a ohybem. 🙂

Mako

Ano 👍

MKzB

Tady bych byl nejradši, kdyby to ten most rozhodl sám. Jo únava materiálu je svinstvo a jak kdysi napsal ing. Jenki z Ostravy: Fyzikální zákony jsou nadřazené politickým názorům, soudním rozhodnutím a dokonce i legislativě včetně té z EU.

Mako

Ty 3 mínuska hádám od pseudozoufalců Nebourat 😂.

Někdo

Již -4

Mirek

Na rétské dráze stejné staré konstrukce odstřelili a nechali je spadnout do hlubokého údolí a jsou to švícaři, tak ať se už předemnou o nich a ochraně památek nezmiňuje

Michal M

Castielertobel byl z roku 1942 a asi nebyl předmětem švýcarské památkové ochrany, jinak by nepadnul…

Lysimachia

Souhlas, ale za „švícary“ vám palec nedám.

Marťas

Tak švýcarské ženy by o Švýcarech s měkkým určitě mohly vyprávět 🤣🤣🤣🤣

Jiří Šinfelt

Švícaři?

Chleba Nakup

Švícar je Švýcar, který není tvrďák.

SYN

Neboli měkoň 🙂

Chleba Nakup

Je o něm i lidová píseň „Už měkoně vyvádějí“.

Klondajk

Jestli ti miliardáři budou opravu platit ze svého…

Patrik

Pak by rekonstrukce mostu byla čistě jen a jen jejich věc. Každý si přece může s vlastními prachy dělat co sám uzná za vhodné.

Michal82

Ono platit reko mostu, který vám nepatři není tak jednoduché.

rodilyslavkovak

no určitě vás za to nikdo nezavře 🙂

Patrik

Jasně, lepší je to platit z daní občanů. No ty si teda kus.

roman

nějak jsem nepochopil v čem je problém?

SYN

Pak ale „radit z cizího“ tu umí(me) každý…

Frantík

To by ale museli koupit i ten most jako takový.

MOS

To určitě ne. To by totiž brzy nebyli miliardáři. Chtějí do toho jen pindat a tím termíny zdržovat. Jejich další studie stojí oproti ceně skutečné realizace jen drobné.

Daniel Jablonecký

Miliardáři se nechali zblbnout a uvěřili pohádce. Ale protože jsou to lidé chytří, tak jim časem dojde, že naletěli a jaká je realita.

Honza St.

Ten už nebude potřeba rozebírat, ten spadne sám.

Patrik

Pro všechny diskutující: Ze zlikvidovaného mostu a prodeje šrotu nic mít nebudete. Jedině, že byste chodili po nocích odřezávat z mostu vingle.
Ať bude most nový, nebo rekonstruovaný, v obou případech přispějete značnou částkou ze svých daní. Takže se všichni uklidníme.

roman

v čem je problém? na všechny dopravní stavby přispíváme prostřednictvím daní

frank

těmhle objevitelům ameriky , že stát platí a splácí z daní je zhola zbytečné to opakovat…

Michal M

Třeba bude doceněn až posmrtně… 😀

frank

začněte u sebe…

Filda

A přesně proto ze svých daní zaplatím něco fungl nového, byť dražšího, co ale vydrží podstatně déle, než něco, co se zase bude po deseti letech rozpadat.

Takže se zklidni. 😁

Patrik

Jak by se fungl nový most, dokonalá nýtovaná replika se třetí kolejí, měl po letech rozpadat prosím?

El Barto

Jak může být „nýtovaná replika se třetí kolejí“ vůbec replikou, natož dokonalou?

Patrik

Stejně tak jako může být na Karlově mostě elektrické osvětlení a může se tam místo středověkých bot nosit boty z CCC či Deichmana.

El Barto

Nějak v tom nevidím takovou podobu, aby to bylo srovnatelné s přidáním třetí koleje a s tím spojenou úpravou celé konstrukce toho mostu, plus příprava na 25 kV AC. Ale to je asi věc názoru.

frank

tolik nýtů vám dneska vyrobí jen dvě firmy v Evropě, českých nýtařů bude maximálně tolik, že je přiveze jedna dodávka a navíc by mě zajímalo, která norma dnes dovolí nýtovanou konstrukci takových parametrů ? Koukněte se jakou rukodělnou metodou se přenýtovávaly pouhé lávky na Výtoňském mostě a teď si přestavte , jak se tak “ udělá celý most )https://www.youtube.com/watch?v=KY-adTrV4rM

Alibaba

A teď mi řekněte, jak odstraníte konstrukční chybu nemožnosti natřít to železo okolo nýtu?
Jak odstraníte různé kouty, kkde se drží nepořádek a vlhkost narušuje praskající antikorozní úpravu?
Jinak takhle v dílně se to hezky nýtuje, ale na místě v terénu to nebude žádná sláva, navíc vám tam všechno zvlhne (a bude zaděláno na další korozi), protože to pod střechou neuděláte.

Nýtování je přežitá technologie a na železnici nepatří.

Patrik

Snad nýtování letadel není příliš přežité.

Alibaba

A u letadel jsou ocelové nýty a ocelový plášť? S nýty si nejsem jistá, pláště bývají většinou hliníkové (popřípadě nějaká slitina).

A jakou má životnost letadlo?

jirik.e

Letadla mají technickou životnost kolem 15 až 20 let a pak jdou (většinou) nemilosrdně pod autogen. Děkuji, že podobným způsobem chcete řešit i ten most.

Martin Pražák

Dříve se protikorozní ochrana nýtované konstrukce řešila tak, že se díly nýtované konstrukce před snýtováním natřely suříkovou (olověnou) barvou. Suřík se chemicky naváže na železo a suříková barva je jedinou barvou která po zaschnutí vydrží žár od žhavého nýtu.
Tato protikorozní ochrana je důvodem proč staré nýtované konstrukce vydržely přes sto let, kdežto jejich moderní replika kde nebude možné využít tento způsob ochrany bude mít životnost podstatně kratší. Protože jakákoliv běžná protikorozní barva se v místě nýtování žhavým nýtem spálí a místo začne dříve či později reznout.

Alibaba

Akorát, že když u mostu uděláte spoustu nepřístupných zákoutích (což je špatná konstrukční vlastnost nýtované konstrukce), kde se bude držet bordel a v něm vlhkost, tak vám to naruší i tu suříkovou (dnes hodně často pozink) ochranu, a pak už korozi nezabráníte, protože se na dotyčné místo nedostanete.

M.Z.

Tak. Olovo ani v pájkách… Nebo bychom to mohli za tepla dopovat mědí a následně utvořit ochraný amalgám ponořením celé konstrukce do nádrže se rtutí…

Alibaba

Dokonalá nýtovaná (i svařovaná) replika se třemi kolejemi je oxymóron.

Lysimachia

A Patrik je vaše příjmení?

Alibaba

A z nelikvidovaného mostu budeme mít co? Obecné ohrožení?

jezewec

A zatímco se objevily trhliny, poradce pomáhá sepsat „zprávu k památkovému auditu“, která bude zřejmě opět jen podkladem pro nějakou další studii, která MOŽNÁ rozhodne, jakým směrem se ubírat dál. Neuvěřitelné… Debata ohledně vzhledu mostu se dala očekávat a do určité míry dává smysl, asi nikdo nechce mít na Výtoni most ve stylu Holešovická přeložka, změna barvy z bílé na zrzavou je toho pozitivním důsledkem. Ale tohle už je moc. Zapojení UNESCO je myslím jen účelové, kdy zastánci zachování stávajícího mostu doufají, že by to mohlo něco zvrátit. Jinak na příkladu Drážďan vidíme, že i po vyškrtnutí ze seznamu UNESCO… Číst vice »

Michal M

Vidím, že ses naučil slovo „účelové“ a obratem sis ho oblíbil.
Most je nemovitou památkou, takže ho nejde jen tak vyhodit…

frank

to je ovšem problém, podle jistých, byť hodně účelových výkladů je třeba severojižní magistrála v úseku kolem Hlavního nádraží také památkou . Památkovou ochranu Fantovy budovy se totiž povedlo “ nedílností“ naroubovat na novostavbu nádražní haly u které severojižní magistrála tvoří část stropní desky, je tedy též nedílnou součástí. Ostatně ono je to jedno, buď budeme mít památku a fixaci 123 let starého panoramatu, nebo budeme mít most který unese vlaky . Nebo mě napadá “ řešení“, že by se postavila maketa Elefanta na nějaké lehké montáži a jezdil by pravidelně po mostě sem a tam v nějakém intervalu. Počkat… Číst vice »

Michal M

Tyhle hovadiny nejsou ani vtipný a jejich blábolením věc nijak neposuneš ani nevyjasníš.

Martin Pražák

A nebo ať si nebourači koupí rikši a elasťáky a mohou lidí cestující vlakem převážet z jednoho konce mostu na druhý. Jen k tomu budou třeba dvě vlakové soupravy které zastaví před mostem a dostatek rikš které lidí budou převážet z jednoho konce mostu na druhý.
To by ještě most mohl chvíli vydržet (smějící se smajlík).

Karel

Pokud na něm není možné bezpečně jezdit, je bohužel nutné jej nahradit.

Karel

A co s mostem, po kterém se nedá jezdit?

F. Brabenec

Řekněte někdo prosím těm miliardářům a byznysmenům, ať si ušetří peníze za novou studii. To, že je most opravitelný, přece víme už od samého začátku. Akorát, že se to nikdy NEVYPLATÍ !

Patrik

Á, odborník na mosty se ozval.

frank

a odborník na odbornictví se také nechal slyšet…

PaoloAlto

A vy jsste odborník na co? Na žvanění pitoností v diskuzích?

MOS

Ano.

Dfg

Máte znalosti z pružnosti a pevnosti a statiky?

Michal82

Tady je videt, že demokracie má v tomto velké rezervy. Osvícený absolutista by už nechal stavět most nový. Pro upřesnění, nepíšu tu o diktátorovi.

Josef Pešek

Je potřeba svolat další kolokvium.

Lysimachia

Jako že tam budou ko- (společně) lokat?

jirik.e

Spíše konkláve…

Joe

A na závěr dne posíláme spolkům za záchranu mostu pěknou písničku.
https://www.youtube.com/watch?v=vyk_o01w9DU

218

Zelený drátek na zelený knoflík, červený drátek na červený knoflík..

Petr

Možná by bylo vhodné instalovat kameru, aby byl pád mostu zaznamenán.

Vavrroch

Na Výtoni, jak se zdá, je hotovo. Teď už je to jen otázka času, kdy bude okolí mostu zásadně zklidněno. Ponechme úřední instituce jejich usilovné činnosti kolem případu Výtoň a uvažujme o dalším železničním mostě v Praze.
Na holešovickém východním zhlaví je most, původně na rychlost 80 km/h, nyní již jen s rychlostníkem 60 km/h. Při svižnosti procesů, které vidíme, se lze nadít, že to časem bude 40, pak možná i 20. Už je vymyšlena odklonová vozba z Kralup přes Úžice a Neratovice? Nebo se bude doprava odklánět tunelem kolem Líbeznice? Aby se to nepřehnalo a neklesly tam ceny pozemků…

Pan průvodčí

Je opravenej Negrellák, tak přes Sluncovou a úvratí na Libeň. 😄

Matfyzák

Uvrati?

Petr K

Je to pořád dokola. Příhradová konstrukce mostu byla v době vzniku dimenzována na určité statické a dynamické zatížení odpovídající v té době projíždějícím lokomotivám, vozům a frekvenci provozu, kdy se při průjezdu každého vlaku konstrukce rozkmitává (není absolutně tuhá). Samozřejmě, patrně i s nějakou rezervou. Použitá ocel určitě nemá stejné vlastnosti co se týče prosté pevnosti v tahu a odolnosti proti creepu (tečení) jako dnešní konstrukční oceli (je to dáno metalurgickým zpracováním v hutích a dále způsobem montáže). Čili je zřejmé, že tahle konstrukce už bude na konci životnosti. Hlavním problémem asi není prostá statická únosnost, ale proces creepu způsobený… Číst vice »

Jaaa

Pořád stejný kolovrátek. Kdyby se SŽ nechovala jako partička buranů z páté cenové, mohlo být doprojednáno. Ale protože potřebují za každou cenu přihrávat kapříky, jsme kde jsme.

Tomáš V.

Všiml jste si, že na věcný příspěvek reagujete… ničím?

Už jsem se začínal bát, že se tentokrát rozhodnete nevyužít práva na komentář! 🙂

JFK

Prosím, nereagujte na trolla. Posilujete jen jeho ego.

Alibaba

A co mělo být doprojednáno? Nějaký konstrukční paskvil?

Vzhledem k tomu, že lidi se SŽ ručí za sjizdnost mostu, tak asi vám reakce na nesmysly od památkářů mohly připadat buranské. Ale opětně vám připomenu, že jako provní se začali buransky chovat památkáři, kteří tento most vyhlásili za památku proti vůli správce a bez znalosti věci.

Antti Pesonen

Pane kolego, doplňte vzdělání. Creep je vysokoteplotní tečení, Wöhlerovka je únavová křivka, která platí pro “normální” teploty. Dimenzování s ohledem na creep se řeší nad 400 *C. Do té má most daleko a je namáhán pouze únavově.

Lysimachia

Je to ještě jinak. Creepem se většinou v češtině myslí dotvarování, které je vlastní viskoelastickým materiálům (zejm. se jedná o beton nebo asfalt). Tedy o tečení pod dlouhodobým statickým zatížením.

Ocel je elastoplastická (není vůbec viskózní), tj. má mez kluzu, která ale není odvislá od délky trvání zatížení. Tj. po přesažení meze kluzu „teče“ a i po odtížení v materiálu zůstane plastická deformace.

Antti Pesonen

Ne, ve strojírenství je creep vysokoteplotní únava. Vyhledejte si zkoušky creepové odolnosti a zauvažujte, proč je součástí stroje kromě závaží, které vyvolá požadovanou tahovou sílu, pec.

frank

přesně, stačí se podívat jak dopadly Barrandovský a o něco mladší Lanový most po té, co začaly obsluhovat zátěž o které projektanti mysleli, že nikdy nepřijde …

Pavel Filip

Trhlina nevadí. Hlavně že zůstanou ty panoramata. 🙂

Standa

Spolek nebourat jsou nyní hulibrci miliardářů ????

jirik.e

Podobný komentář mi byl z diskuse kdysi (asi před třemi měsíci) smazán… 😉

Dachs

V této souvislosti je zajímavé, jak se mi – asi jsem na něco kliknul – na Facebooku vnucuje ta iniciativa nebouračů. Sponzorují si, aby se to díky algoritmům pěkně šířilo a hrálo na city, se vší demagogií. Nyní jde ale také o to, aby se nedopustil jiný zářez, a to pro nemalou část levobřežní Prahy. Vedení mimo Smíchov sebere Západním expresům velký kus atraktivity. Snad je tedy ve hře alespoň zastavení v Radotíně, odkud by se dalo aspoň dojet na ten Smíchov osobákem (10 min.!), příp. autobusem, a opačně. Představa, že jedete ze západního směru (Cheb, Mariánky, Plzeň, Domažlice…) s… Číst vice »

Stráťa

Vnucuje se vám protože máte v souborech prohlížeče uložené že jste koukal na články o mostu takže algoritmus facebooku ví že vás téma zajímá a když vám ho nabídne tak budete na facebooku trochu déle a uvidíte víc reklam. Není třeba za tím hledat konspiraci, je to jenom obyčejný business.

Jeffer

K tomu je nutné dodať, že v každom (slušnom) prehliadači každá stránka beží v svojom oddelenom priestore a nemá prístup k údajom z iných stránok. Takže aby sa FB dozvedel o vašej návšteve stránky Fň, tak na stránke Fň musí byť vložený nejaký element od FB – používa sa nejaké tlačítko „napíšte nám na FB“, alebo dokonca len sledovací priehľadný pixel (ten asi skôr od Google). Pointa ale je, že to tam musel autor stránok vložiť vedomo.
S Google je to zložitejšie, pretože môže nejaké ďalšie údaje vytiahnúť aj z prehliadača Chrome, ak ho používate.

Daniel

Nebourat den co den už asi dva týdny dává víc a víc na reklamu, je to vidět na jejich transparentním účtu. Teď už to je přes 5.5k za den, což je slušný mordor

krteček

Že by se nám nebourači konečně probudili, sestoupili že svého růžového obláčku na pevnou zem a dali prostor konečně něčemu smysluplnému? Tedy sundat to a postavit nový most. Nebo snad tyhle staromilci jezdí zásadně fiákrem, telefon nemají, televizí neznají a na druhou stranu Vltavy chodí zásadně přes Karlův most? A pro zdejší plyvače jedu na Správu železnic, bych chtěl jen říci, že podle ČVUT (jméno pána si nevzpomenu) byla údržba mostu zanedbána už MEZI VÁLKAMA. A nebejt toho, že se už 20 let „odborníci z radnice a magistrátu“ nedokáží rozhoupat jestli vyměnit nebo opravit mohlo být hotovo už dávno. A… Číst vice »

Air Traveller

.. neprobudi. ti budou chtit nebourat i v okamžiku, kdy to fyzicky spadne.

Alibaba

Nový tříkolejný most se za tři dny nevymění, protože se bude zvyšovat o něco niveleta a tak se budou muset upravit (a trochu rozšířit) pilíře. A ktomu se musí rozšířit i předmostí (+ zastávka Výtoň).

Marťas

Hlavně aby to čelní ochranáři zbytků památek nezačali vydávat za unikátní padací most a nedílnou součást Vyšehradu 🤣🤣🤣

Stráťa

Nezapomínejte že je to kolejemi funkčně spojeno s Fantovou budovou a tedy stejně jako v případě nové odbavovací haly jde o chráněnou památku i s celou železniční síti české republiky.

Petr

Btw. jak vypadá “rekonstrukce” Libeňáku? Před dvěma lety se IPR chválil, jak se jim podařilo zkrátit předpokládanou dobu výluky do dvou let, přičemž po dobu rekonstrukce mělo být mostní provizorium přes řeku. Nyní byla polovina soumostí na souši akutně uzavřena v lednu a od té doby proběhla pouze její demolice. Co druhá polovina přes řeku? Budou se řešit obě části najednou nebo na etapy? Jak dlouho to bude celé trvat?

tarten

Ta havárie s následnou nutnou demolicí do toho asi kapánek hodila vidle.

Lysimachia

Libeňák je odstrašující případ. Taky si aktivisti prosadili rekonstrukci, aby se nakonec ukázalo (jak všichni statici říkali), že jediné řešení je problematické části zbourat.

Vojtěch

Ano ano, nové zprávy ze země, kde JIŽ BRZY budeme mít spoustu VRT tratí 😁

To jen doplnění kontextu k nedávným článkům… 😉

Dfg

Ano rok 25455 se již kvapem blíží 😀

standa

o co, že to nepřežije převoz do modřan?

Alibaba

To už jsem tu psal v minulých příspěvcích k tomuto mostu, že by si měli pospíšit, jinak bude vyčerpaná životnost i pro lávku pro cyklisty.

Lysimachia

Doufám

Dřív jsem si myslel, že by mohl sloužit jinde, ale teď už bych jej poslal směr Kovošrot.

Petr

V pytlích ano. To pak bude puzzle.

Petr

Doufám, že budeme mít štěstí a ten most spadne sám; když tam nepojede vlak a nepopluje loď. Protože to je neskutečné, v čem se umíme v ČR babrat bez jakéhokoliv výsledku – bohužel to babrání je projev lidské blbosti značné části populace

Jaaa

Ano, té co toleruje mafiánské praktiky v této zemi a ignoruje kořen celého problému – velkopapalášství pantátů ze SŽ.

Alibaba

Napřed byly mafiáni u památkářů, kdy most vyhlásili památkou proti vůli srávce.

Stráťa

Napřed byl stát který těm památkářům tuto pravomoc dal bez toho aby jim dal i zodpovědnost za její použití. Památkáři jsou vlastně motivováni vyhlásit za památku úplně vše protože jim to zvyšuje důležitost a nic je to nestojí.

Alibaba

Souhlas, že památkáři mají moc velké pravomoci. S takovou kravinou totiž mostaři vůbec nepočítali.

Leinad

To ale nezakazuje Sprželi jednat. Repliku označit opravu (ostatně nápad opravit to výměnou vyžilých dílů je vlastně totéž).
Architektonická soutěž, kde nevyhraje blivajz, betonové říční koryto alá Holka.

Alibaba

Replika, i kdyby byl všechen materiál nový, nevyhovuje současným požadavkům.

Vždyť nevyhrálo betonové koryto (blivajz), nechápu tuhle vaši poznámku? On by při tomhle rozpětí se dělal blbě betonový most.

Michal Tvrdý

No ja by som tým „biznismanom“ odporučil, aby si na cestu do práce kúpili škodu 1000 MB a jazdili len na tom. Nie na výlet ako s veteránom, ale za normálnym biznisom.
Možno tým géniom totiž nedoplo, že tu sa bavím o tom, že je to stavba hlavne FUNKČNÁ a nie na okrasu pre turistov (by ma zaujímalo, koľko turistov chodí očumovať Výtonský most). Po Prahe (ale aj po celých Čechách) je množstvo pamiatok v žalostnom stave, tak sa môžu časovo ale aj finančne angažovať tam …
P.S. Aby to nedopadlo ako v Drážďanoch …

Petr

To by koukali, že hlavním problémem v dnešním provozu není výkon motoru, ale slabé brzdy. Používal jsem ho pro běžný provoz do roku 2018. 😀

Michal M

To jste fakt borec – to nemělo posilovač řízení ani brzd, plus servisní mezidobí taky žádný zázrak…

Petr

Ani jedno nebyl problém. Bohužel víc servisu je na novém autě, kde je to dáno množstvím „doplňkové výbavy“. Šlo prostě dál a dnes už je z něj jen veterán.

Michal M

Super, že jezdí dál. 👍

jirik.e

U škodovek s motorem vzadu není posilovač řízení potřeba, i při parkování postačí na volantu síla slabé ženské ručky.

Rabín

Varianta brod.

Marťas

DYCKY MOST!!!😅😅

Jan

Tu ale mistr vytvořil kvůli tramvajové troleji na Malostranském náměstí 🚋

rodilyslavkovak

Linka S1 Český Brod – Pražský Brod

Marťas

Taková malá BRO(a)DWAY🤣🤣🤣

Jan

Tady nebožka je ještě naživu…

J.Š.Hájek

Měly by tam být kamery a trvale snímat. Pro studenty stavebních škol to pak bude ideální studijní materiál na téma co se stane když se neudržuje železná konstrukce. Druhé kolo pak bude na téma jak si s tím poradí železniční doprava no a třetí kolo bude cvičení pro armádní ženisty. Takže dobré, ne ? No asi ne, protože až to spadne, tak budeme týden poslouchat na všech televizních kanálech co se stalo, co se mohlo stát a co se s tím bude dělat a chudáci naši spoluobčané kteří tráví volný čas sběrem železného šrotu budou marně postávat v těsné blízkosti… Číst vice »

Zrzek

Těm bych to dál za to, že to staré železo uklidí z řeky. A vedle bych si otevřel prodejnu kotoučů do flexy a listů do pilek.

Jura

Tak ocel odlita pred atmosferickymi testy jadernych zbrani se v laboratorich pouziva jako radiacni stineni. A je poptavana tudiz pekne draha.

jfp

kseft by nebyl valny, tihle likvidatori nakupuji pracovni material take v noci.

Tomáš V.

Tou neudržovanou konstrukcí myslíte tu, se kterou se snad už od 80. let výhledově vůbec nepočítá a tudíž je zcela nehospodárné na ní dělat nějaké zásadní opravy? Pro uživatele Jaaa a jiné demagogy tímto připomínám, že obě lávky pro pěší jsou ve vlastnictví města.

A myslíte tu konstrukci, o které se všichni odborníci z oboru (nikoliv architekti) vyjádřili tak, že ji kvůli zvolenému provedení reálně udržovat nelze?

Pořád dokola, doba postfaktická.

Frantík

Udržovaná (událost) A rozumně udržovatelná (vlastnost) se nemusí vylučovat.

Alibaba

První téma by mělo znít, co se stane, když se přetahuje životnost ocelové konstrukce a rozhodují o náhradě nekompetentní amatéři z památkového ústavu.

Jinak se ve škole učí o takovýchto mostech pro současnost nevhodné, protože mají několik konstrukčních vad, jedna hlavní je nemožnost ho celý natřít pro nýtování, další je třeba nemožnost řádné údržby pro nepřístupná místa.

Lysimachia

Jednou to bude slavné jak záběry Tacoma Bridge.

(Tehdy to nepřežil pouze pes. Tak si jen přejme, aby kvůli zbytnělému egu několika maniaků a švýcarského pseudoinženýra nedojde k nějakému železničnímu neštěstí. Já při cestách z Plzně radši vystupuji už na Smíchově.)

digi

Jasně takže.kdyz SŽ nezvadne najít nevo nenávist vodu ve sklepě, tak rozhodně zvládne diagnostikovat most… cha cha…

Alibaba

Most teď diagnostikuje ČVUT.

digi

jako budova ČVUT diagnostikuje most?? Nebuďte slušnej a řekněte jméno.. Ja jediny co vidím je najatá agentura .. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/bitva-o-vytonsky-most-sprava-zeleznic-zaplati-miliony-firme-ktera-se-za-ni-na_2402120500_sto

Alibaba

Nemyšllena budova, ale škola a její odborní zaměstnanci.

jirik.e

„SŽ nezvadne najít nevo nenávist vodu ve sklepě“ – to je začátek nějakého rozpočítadla?

Rudolf

Za tento stav podekujme SZ – kdyby se nekdo o ten most pravidelne staral mohl tu byt dalsich 100 let….

Kubrt

Únavu materiálu nátěrem nevyřešíte. A ne, únava materiálu neznamená, že je to zrezlé a ošklivé.

Jan T.

Leda kdyby po něm nejezdily žádné vlaky.

Roman

SŽ je tady už víc jak 100 let?

Jakub

Nemohl. Ten most měl plánovanou životnost (při menším zatížení) 100 let. Postaven byl v roce 1901. Jeho konstrukce je navíc tak nešťastně řešená, že jsou na něm místa prakticky nechránitelná vůči korozi. Tedy místa, kde bude vždy stát voda a vzlínat do těsných nýtovaných spojů. Technicky vzato je ten most na odpis, pokud tedy nebude někdo chtít vyrobit přesnou kopii, se všemi vadami a nedostatky toho původního designu. Nevím ale, v čem by pak byl přínos takové věci.

Standa

Už podle jména je jisté že jste staromilec.

Alibaba

„Poděkujte“ památkářům, že škodí železniční dopravě.

Michal M

Není to málo, Rudolfe Mamlasoviči? Proč ne 1000 let?

Lysimachia

#nátěremprotitrhlinám, jak kolovrátek

Dfg

Ten most je ostudou země! Proč stat ani SZ nekoná?

tarten

Protože nebourači s poměrně ujetou variantou náhledu na památkovou ochranu.

Dfg

Stačí se s aktivisty nebavit a památkaře poslat tam kde slunce nesvití

Air Traveller

To bohužel nestačí

tarten

To milej pane bohužel nestačí. Nebourači jsou taková populistická klika zneuznaných památkářů, kteří jsou v legislativě poněkud zakotveni.

Martin Verner

Houby, bohužel.
Ono „stačilo“ (nestačilo, ale pomohlo by) věc s památkáři eskalovat, vytáhnout na úroveň ministr-vláda (pokud by necukli dřív), a ne místo toho bohorovně pořádat architektonické soutěže na něco, co SŽ neměla a dosud nemá právo postavit, a podobný festival arogance.

Jaaa

Ale no tak, k tomu už došlo. Betonová lobby se snaží seč to jde.

Karel

Prosím, jaký smysl by ta snaha betové loby měla u ocelového mostu na původních pilířích?

Jaaa

A nebo poslat kam slunce nesvítí vás?

Jaaa

Samozřejmě. Čemu nerozumíte, to je ujetý, že.

Michal M

Ale to není o neboruačích, ti jenom melou prázdnou slámu.
Problém je památková ochrana mostu, která se musí po HIA zvážit proti dalším společenským prioritám.
Ono to dopadne dobře, jen dlouhá cesta k tomu.
Uživatel Jáááá je sice velmi svérázný jedinec, ale má pravdu v jednom: Správa Železnic zcela ignorovala památkovou ochranu mostu a její důsledky, takže to řeší pět minut po dvanácté…

Alibaba

Protože to sabotují památkáři.

Někdo

Já myslel že rychlíky budou od prosince jezdít na hlavní.

Někdo

Jestli se trhlina objevila i na hlavní konstrukci tak si budu bát jezdit vlakama ze smíchova na hlavní !!!

Matfyzák

Nebude to spis odklonem pres Krc?

Frantisek X

Tam jsou v návrhu naplánované expresy (žel bez zastavení na Kačerově náhradou za Smíchov). Ovšem, vše se může ještě změnit dle situace.

Panoramix

Možná by dávalo u expresů větší smysl zastavit v Chuchli, odkud by mohla navazovat rychlá autobusová vrstva směr Smíchovské nádraží či Na Knížecí. Anebo ještě lépe, nechat expresy zastavit v Radotíně, aby cestující mohli bez problémů přestoupit na osobní vlaky směr Smíchovské nádraží. Jinak tím absolutně zabijí atraktivitu expresů pro obsluhu levobřežní části Prahy. Když všichni budou muset dojet až na hlavák a pak buď přes Sherwood na tramvaj nebo krtkem s dalším zbytečným přestupem na Florenci se dostat do oblasti Smíchova, kde dnes expresy zastavují.

Standa

Já vždycky když jedu na Plzeň tak jedu metrem na smycháč než jet z hlaváku přes zrezlinu…

tarten

To pak nepůjde, čeká vás úvrať přes Vršky.

Jeffer

Tak to je dosť tvrdá štvrť, ten Smýchov…

JiVe

již brzy…

Ostravaček

…to spadne do Vltavy

Dfg

Pak se snad začně stavět nový

Chleba Nakup

Pokud se ovšem nevzedme jiná vlna nevole, totiž že původně tady žádný most nebyl, jen řeka.

tarten

To ne, k důležitému dopravnímu aktu už došlo Šemíkovým skokem.

Petr

Varianta F deklarovaná tím kam si to Šemík (ubíral), ale neprošla. 😀

tarten

No, podle toho jak je ten „slavný“ lowcost most postavený jsem v pokušení si myslet, že inženýr právě pocházel z těch Neumětel.

Petr

A jmenoval se Horymír?

Pavel

Řeka? Památkově tu před ní bylo moře. Chraňme trilobity.

Petr

No kvůli nim je broblém v Jincích,
kde nepostavíte obchvat, z jedné strany Trilobiti a z druhé armáda a CHKO.O narovnání tratě škoda slov.

Martin Pražák

Nahoru nepoletí a dole se najde…
Jen doufám že to dopadne jako v Drážďanech kdy na mostě zrovna nikdo nebyl.

Karl vB.

Skoro to vypadá, že by se v Praze mohla v dohledné době natáčet závěrečná scéna pro remake filmu „Přejezd Kassandra“.
https://cs.railmarket.com/news/insights/11540-railway-film-series-the-cassandra-crossing

Zrzek

A nebo nové provedení Most u Remagenu.

Karl vB.

To by bylo alespoň trochu v měřítku, protože ta lávka v Davli, co se to točilo v roce 1968 má k Ludendorffbrücke v Remagenu fakt hooodně daleko.
https://www.google.com/search?q=Ludendorffbr%C3%BCcke+Remagen&client=firefox-b-d&udm=2&uact=5&oq=Ludendorffbr%C3%BCcke+Remagen
Někde (možná, že to bylo na webu Jaroslava Mareše – badatelé.net) jsem četl domněnku, že to natáčení amerického štábu v ČSSR mohlo mít i určitou spojitost s tehdejším hledáním „pokladu“ zakopaného za 2. sv. války u Hradišťka. To je od Davle jen kousek.

Padre

Až to hrcne,tak bude mít Vltavská kaskáda o jednu přehradu víc..a Podolí dopadne jako Svatojánské proudy…

tarten

Kajakáři dostanou novou cvičnou dráhu.

Vesper

Nerozumím tomu proč stát není schopný bouchnout do stolu a říct nebouračům a byznysmenům, ať si studije strčí za klobouk, púrotože most bude zlikvidován a nahrazen novým tříkolejným, odpovídajícím dopravním požadavkům.

tarten

Protože „do stolu“ bouchá diktátor. Právní stát se snaží postupovat podle práva, a bohužel se nedá říct, že jsou ti nebourači zcela v neprávu, jen že jsou pitomí a obhajují nesmysl. To tak úplně nestačí.

Dfg

Vše má ale své meze. Ta neschopnost tady cokoli vybudovat je do nebe volající

tarten

No, právě že to má zákonné meze.

Jaaa

A vy jste ten etalon, co to určuje.

Jan T.

Stačí říct, že ten most je dopravně strategická stavba, která potřebuje okamžitě nahradit a hlavně být v provozu s co nejmenším omezením. Konzervátoři už se vyřádily v soutěži, kde dostali vzhledově velmi podobnou konstrukci, dokonce s imitací rezavého železa.

Petr

To nemusí, stačí pomocí AR promítat na konstrukci nového, ten starý. Viděli jste už v AR pražskou defenestraci? Moc pěkné.

Karel

V tomto případě se musí jednat podle přírodních zákonů. Mohlo by se snadno stát, že do řeky (místo do stolu) bouchne most jako takový.

Martin Pražák

Do stolu může taky praštit statik. Prohlásí li most za nebezpečný s možností zřícení bude muset most být časem odstraněn. Stejně tak jako stavba obchodního domu který byl postaven z hlinitanového betonu který ztratil pevnost. Statik jeho stavbu označil za nebezpečnou a byť památkáři „prskali“ po několika měsících památkovou ochranu sejmuli. Nebezpečný obchoďák byl poté zbourán. Přesto, že se proti jeho bourání spousta lidí ohrazovala. Měli však smůlu, neboť bezpečnost měla (a má) přednost.

Petr

Jedině použít systém obnovy mostu „Dobříš“. Púlku rozebereme a zbytek opravíme a pak najednou zjistíme, že i ta druhá část je špatná, nebo nám dokonce spadne (obě variaty již v silniční verzi na Dobříši vyzkoušené). 😀

Martin Pražák

Jestli začala praskat hlavní nosná konstrukce tak už se blíží konec konce mostu. Ať už konečně postaví most nový, než ten starý praskne definitivně. Protože pak budou muset nový most postavit tak jako tak. Akorát to úplně zbytečně ohrozí životy, zdraví a majetky. Vzdejme holt tvůrcům a stavitelům starého mostu že s tehdejšími prostředky a možnostmi dokázali vytvořit dílo které vydrželo doposud. A ať dnešní konstruktéři a stavitelé postaví most nový, lepší který bude odkazem této doby tak jako je ten starý odkazem doby ve které vznikl. Neboť nic netrvá věčně (tímto řeším technický stav, ne námitky že některá historická… Číst vice »

Petr K

Únavové trhliny. Vzhledem ke stáří konstrukce a podstatně většímu dynamickému zatížení se nelze ničemu divit. Prostě fyziku nepřehlasuje ani banda ochranářů a aktivistů. Takže ona to příroda vyřeší sama. Ta konstrukce se může následně v podstatě zhroutit kdykoliv, kdy na nějakém kritickém místě dojde k překročené meze pevnosti.

Hobluj

Tak proto budou rychlíky začínat až na Smíchově. Do „švestek“ by nemusel vydržet. A jestli v zimě udeří mrazy…

tarten

Hold jim vzdejme. A vydržel by i déle, kdyby ho postavili pořádně.

Karel

před 130 léty to jinak neuměli.

tarten

Uměli.

Martin Pražák

Oni most tenkrát postavili pořádně. Proto taky o čtvrtinu překročil plánovanou dobu životnosti a to za podstatně větší zátěže než s jakou se tenkrát počítalo. Pohled do nedávné minulosti: před nějakou dobou byla sejmuta památková ochrana z budovy obchodního domu který byl postaven z hlinitanového cementu, což je cement který sice rychle tuhne, ale hlavně po letech ztrácí pevnost. Byly z něj postavený různé stavby, z nichž některé se zhroutily. Jako třeba budova Mesitu v roce 1984. O této vadě se v 30-50 letech 20 století nevědělo a přišlo se na ni až časem. Tudíž musely být některé budovy z… Číst vice »

Martin Pražák

Začne se konat, protože už nebude jiná možnost.

Jiří Kocurek

Jak tohle skončí … otázka prastará, ale opět aktuální.

Chleba Nakup

No jak, na Výtoni bude nový jez s mnoha přechody pro ryby.

Marvin28

To je dlouhá pohádka o mostě. Kdy to skončí příběh?

Matfyzák

Kdy — jiz brzy
Kde — ve vltave

tarten

Nestrašte, již brzy? Tolik času rozhodně nemáme!

Vadym

„rychlíky začínat na Smíchově“

V navrhu JŘ jsou od hl.n.

Chleba Nakup

Trochu tmelu, šmirgl, přestříknout a za týden je v bazaru nový most, po prvním majiteli, nebouraný.

Standa

Dobrý joke …

off

Možná už by se dal i trochu stočit…

Michal M

30 let, první majitel. 😀

Marťas

Nezbývá, než doufat, že mostní konstrukce při svém nevyhnutelném zřícení (pokud to tedy bude takhle pokračovat) netrefí pod vyšehradskou skálou žijícího vodníka pana Pivodu ((Fr. Langer – Pražské legendy) a nezpůsobí tím dalš nenapravitelnou škodu 🤣🤣

Xaver

Jasně, podobně vylhané argumenty jako u Kladenského nádraží.

El Barto

Ano? A důkaz máte?

Jiří Kocurek

Kdysi jsem četl Sci-Fi … generační loď, která selhala a nikdo nevěřil, že za jejím pláštěm jsou hvězdy.

tarten

A nebo jiné scifi, kdy všichni bydleli v podzemním městě a nikdo se neodvažoval na povrch do jaderného postapokalyptického pekla. Až se někdo odvážil, a zjistil, že peklo je už dávno pryč a desítky nebo stovky let se už mohlo osidlovat.

frank

o tom byl i krásný polský film s krásnými herečkami…

Marťas

Měly místy i moc krásný kostýmy🤪. Hlavně plavky 🤣🤣🤣

Honza1

Na co důkaz. Odborník z diskuze říká, že je most ok, není tedy třeba dál sledovat. Vždyť je to jenom most a nemůže se nic stát. 🙂

Pavel

Samozřejmě, já jsem z náplavky taky žádnou trhlinu neviděl.

Mickey

Ale neslyšel jste vlastního slova, když náhodou jel nějaký vlak, kterých tam pár ještě může 🙂

Xaver

Tu trhlinu neviděl nikdo, ani SŽ, jen hledá další a další pseudodůvody, proč most zbourat.

El Barto

Stále čekám na důkaz vašeho tvrzení, pořád tady někoho viníte, ale nějak nevím, proč bych vám to měl věřit.

mgr.pavel

Fšici lžou, jen já se svým názorem mám pravdu?

Xaver

Kauza Kladenské nádraží byla velice obšírně medializovaná, takže si tenhle blábol vetkněte někam 😉

Michal.S

Spolek nebourat a jen protestovat se ozval

Xaver

Ale prd. Spolek nebourat navrhuje alternativní řešení, ale spolek Zbourat za každou cenu o ní nechce vůbec slyšet, protože by byla pracnější a dražší.

El Barto

Pracnější, dražší PLUS bez užitné hodnoty navíc a za 30 let bychom byli tam kde jsme. Nehrajte to na emoce, náhrada není řešením jediným, ale jako jediné z řešení má smysl, resp. není naprosté plýtvání.

Martas

Je fascinující, jak památkáře, bohaté lidi vedle Vyšehradské nádraží nevzrušovalo, ale z kusu nýtovaného nic se zelenou hnusnou lávkou pro pěší si všichni (dosaďte si sami 🙂 ).

Air Traveller

Z mostu se stalo tema 🙂 A pro PR dobry – to, ze tim komplikukou zivot spouste lidi je jim uplne sumafuk. Daj si to do profilu na linked in a jedou dal 🙂

Kubrt

Ten most je přeci jen viditelnější, ale hlavní rozdíl (ve vztahu k motivaci „zachránců“) vidím v tom, že to vyšehradské nádraží je už dlouhá léta soukromým majetkem, ovšem most je státní.

Mickey

Jakoby zachránci nemohli mluvit do soukromého nádraží.

Frantisek X

Hlavní rozdíl je v tom, že už se u něj nehovoří o demolici. Svého času bylo viditelné podobně, jen až tak netrápilo cestující; kromě těch, již by je možná i rádi využili.

Frantisek X

Ale vzrušovalo, ve své době podobně. Jen už se na to během let pozapomnělo. Poslední plány hovoří o celkem citlivé rekonstrukci – pravda, zase se dlouho nic neděje.

Frantík

Tak tohle by taky byla rekonstrukce v širším slova smyslu.

Jaaa

Protože vyšehradské nádraží je opravdu jen místní věc, tohle má dopad na celou Prahu.

Pat

Ano, dopad na celou Prahu má to, že kvůli pár magorům nefuguje zásadní železniční spojení.

Vojta

I jako staromilec. Prosím, postavte nový most, tohle je fakt jako špatný vtip…

tarten

Připojuji se k oběma částem vašeho příspěvku.

frank

Panorama tím ovšem není narušeno což ? Trhlinu by ještě měl prozkoumat švýcarský odborník což ? UNESCO trhliny nezajímají, což ? .To byly otázky doby 🙁 a ironie… Teď vážně , napjatě čekám „odborné vyjádření“ od někoho , kdo se podepíše pod další provoz mostu a vezme si na triko, že “ nám po panoramaticky nezbytném mostě jezdí vlaky plné lidí“ ….

Michal Bartoníček

Čekal snad někdo, že se stav mostu bude zlepšovat? Nebo že se dokonce sám uzdraví? 🤣

libcha

Třeba ta trhlina srezne dohromady 🙂

Stráťa

Spíš „odrezne“, v materiálu který už tam není ani nemůže být trhlina, to je snad jasný…

Jiří Kocurek

Pravidelný nátěr tomu zabrání!

tarten

To nejde. Sice tam je pořád ten železity železniční prach, ale už tam nelétá dost toho uhlí a vápence, případně i železné rudy z nákladních vlaků.

Chleba Nakup

Naštěstí už mají vlaky uzavřený systém WC, jinak by most touto dobou plašil na dně ryby.

Zbynek

Uz se tesim, jak to nejaky z nebouracu vezme vazne.

tarten

Nikdy jsme se nedozvěděli do dostatečných podrobností, jak to ten zahraniční odborník nebouračů vlastně s tou záchranou myslel. Ale s touhle technikou asi nepočítal, protože problesklo, že podrobnostmi se vlastně nezabýval.

mgr.pavel

Doporučuji mostu spadnout a po vodě odcestovat do Lurd.

Tam by mohl čekat na zázrak uzdravení.

My bychom si zde zatím postavili nový most..

DavidS

Určitě kdyby ho natřeli! To je naprosto jasné řešení únavových trhlin, koroze, a všech dalších vad podle nebouračů.

horst

Pozor! Nebourači jsou vlivní, převážně akademicky vzdělaní aktivní obcané. Tzv.majitelé pravdy.

Dusmor

Pozor, když most natřete, tak ho přitížíte o hmotnost barvy a tím snížíte únosnost.
To znamená, že natírání mostu zkracuje jeho životnost.

Gawain

Toto je šílená kauza. Už aby to poslali do Modřan a začal se stavět nový.

Jiří Šrámek

Nebylo by lepší poslat to rovnou „do Děčína“?

Frantisek X

Předtím bylo také jasně řečeno, že nejdále jej lze posunout v rozmezí Palackého a dvoreckého mostu… Děčína by však zřejmě nedosáhl ani po částech.

tarten

Aktualizovaně „do Drážďan“.

haxor

Přimluvil bych se za drážďanský scénář.

Zbynek

A jak dosahnout nacasovani mezi vlaky?

Jan T.

Nejlépe v noci.

Lysimachia

Mosty kolabují nejčastěji kvůli teplotě. Ochlazení nezvládneme, ale zatopit pořádně pod mostem na lodi uprostřed rozpětí, aby se ohřály spodní tažené pásnice, to by pomoci mohlo.

jirik.e

To by musela být loď na dálkové ovládání, bez živé posádky. 🙂

Michal M

Jsem žil v domění, že HIA už několik měsíců dělá nějaký zahraniční zpracovatel. (U nás to nikdo zatím neumí.)

tarten

Tak to jste se seknul. Nějací Němci dělají teprve předběžnou zprávu, aby se prý HIA mohl vůbec zadat a rozjet. Úřední šiml řehtá. 😀
https://zdopravy.cz/sz-si-v-nemecku-najala-poradce-pomuze-s-pripravou-na-pamatkovy-audit-k-vytonskemu-mostu-210833/

Michal M

OK, mluvil jsem v červnu s člověkem z NPÚ a ten to takhle vysvětloval. Ale zásadní je, že se na tom něco (nezbytného) dělá.

tarten

… Česky: Ke každému nově vymyšlenému razítku je potřeba vymyslet jiné nově vymyšlené razítko, které teprve umožní posuzovat žádost pro ono původní nové razítko.

Greyfin

Děsím se momentu, že když si budu chtít uprdnout, tak budu muset zažádat o povolení u Úřadu pro správu vzduchu

Karl vB.

Vy to vidíte náramně jednoduše.
Ještě si k tomu přidejte koupi emisní povolenky v příslušné kategorii odpovídající hodnotám výsledku měření emisí, tedy kolik metanu vám jde z výfuku.

tarten

Ten měřič emisí si ale musíte pořídit sám a musí být řádně ocertifikovaný, certifikát řádně obnovovaný a nesmí zaniknout autorita, která certifikát elektronicky podepsala.

Karl vB.

Omyl, měřicí přístroj bude erární, vy si na měření budete muset donést jen vlastní redukci.

tarten

Ta redukce musí ale být řádně ocertifikovaná, certifikát řádně obnovovaný a nesmí zaniknout autorita, která certifikát elektronicky podepsala. Navíc totéž platí o certifikaci samotného spojení měřidla a té redukce.

Padre

Počkejte člověče,vy než si prdnete tak opravdu neposíláte žadanku s ověřovacím čtyřmístným kódem na Národní úřad pro správu vzduchu? A kopii do Národního centra pro změnu klimatu?

Doctor

Tak si připravte peníze, v EU již zavedeno :
https://necyklopedie.org/wiki/Prdn%C3%A9