SŽ spustila web o zabezpečovači ETCS. Veřejnost chce informovat přístupnou formou

Displej ETCS v lokomotivě. Foto: Zdopravy.czDisplej ETCS v lokomotivě. Foto: Zdopravy.cz

K zavedení výhradního provozu ETCS dojde postupně během čtyř týdnů v lednu.

116 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dusanh

Teda když dole čtu, že si někdo myslí, že ventil na hlavním potrubí je „zabezpečovač“, tak zaplaťpánbůh za dovezené ETCS.

Petr David

Čtete, ale velmi nepozorně, protože když napíšu že: “ ventil v hlavním potrubí na lokomotivě byl pro legraci.“ tak upozorňuji na prvek, který je SOUČÁSTÍ zažízení, prvek který tam je kvůli zastavení vlaku. Prvek, který nemá s barvičkami nic společného. Prosím nepřekrucujte.

Alibaba

Tudíž je tam pro legraci, protože nezabezpečuje jak by měl.

Petr David

Jak by měl? Nao, co byl konstruovaný, tak ano. Srovnávat nový systém navržený pro zcela jinou součástkovou základnu se systémem vyvinutým před půl stoletím je nesmysl.

Alibaba

Měl by vypustit potrubí, při ptojetí červené.
Jenže protože na lokomotivě není zabezpečovat, ta informaci k vypuštění při projetí nedostane.

Petr David

Jinak ETCS fandím a propracovaností ho absolutně nechci srovnávat s LVZ, které patří do minulého století. ETCS vychází z nových poznatků a je sestavováno z jiné součástkové základny.

Dusanh

LVZ především NENÍ zabezpečovač, ale JENOM opakovač.

Pokud se stále domníváte, že LVZ je zabezpečovač, tak jen jediná otázka: jak LVZ „zabezpečí“, aby vlak NEPROJEL návěstidlo?
Podotýkám, že tohle uměli Němci již ve 30. letech s parními lokomotivami…

Dusanh

Oprava otázky: Jak LVZ sám automaticky zabezpečí, aby vlak neprojel návěstidlo.

Petr David

Nikdo v žádné dokumentaci nepíše nic o zabránění projetí návěstidla. Zabezpečení spočívá v odvrácení střetu, popřípadě ve zmírnění střetu. Cestujícího ani tak nezajímá, kde vlak zastaví, ale to jestli neumře. Navíc málokdy stojí bezprostředně za návěstidlem vlak, tedy následný vlak při zaučínkování LVZ se nemusí s tím předcházejícím střetnout vůbec, nebo s mnohem menšími následky. Zdůraznuji, že neporovnávám s ETCS, které je technicky zcela jinde.

Dusanh

Není náhodou neprojetí návěsti zakazující další jízdu nejlepší cesta k „zabránění střetu“?

Porovnávat s ETCS nelze, neboť nelze přenašeč návěstí porovnávat se zabezpečovačem.

Petr David

Ještě jednou, k čemu má přenašeč návěstí ventil EV?

vbb

> při zaučínkování LVZ
To je jádro problému.
Jedu k červené, mačkám, mačkám, mačkám…a BUM!
Prostě když mačkám, tak LVZ NEZAÚČINKUJE!!!
(u Mirela si před to doplňte ještě „Když přejdu do manuálu a…“)

Petr David

Souhlas, netvrdím, že jde o dokonalý systém, ale šance s LVZ na neBUM je větší, než bez něho. Nic jiného netvrdím.

Petr David

A když strojvedoucí usne, postihne ho srdeční, nebo jiný, podobný kolaps , je vlak s LVZ / bez LVZ z bezpečnostního hlediska ve stejné pozici? Prosím o nevyhýbavou, jednoznačnou odpověď.

Vbb

Tak já taky prosím o nevyhybavou odpověď: má zabezpečovač fungovat jen v případě úplné nemohoucnosti obsluhy, nebo pořád?

Jinak já zase netvrdím že LVZ je úplně na nic, jen říkám, ze k opravdovému zabezpečovači má hodně daleko

Petr David

Zabezpečovač v dnešní době MÁ fungovat POŘÁD, nikdy jsem tuto podmínku nerozporoval. Doba se posunula, vlaky jezdí rychleji a na jejich obsluhu působí stres.
Za 200let se zabezpečovací technika na železnici postupně rozvíjela, tak to prostě je. Co je tedy opravdový zapojovač si, jak je vidět, každý vykládá po svém.

Alibaba

Ona technika se rozvíjela,jen za soudruhů to nějak na delší dobu zamrzlo a byly rádi, že udrželi alespoň krok.

Petr David

To ani náhodou nerozporuje co jsem napsal. Jinak připomenu, že soudruzi před více než třiceti lety.

Alibaba

Když se to nikde nepíše v dokumentaci, tak to není zabezpečovač. A střetu tudíž nemusí vždy (je tam nějaká vysoká pravděpodobnost) zabránit.

U nás hodně často je za návěstidlem blízko výhybka, tudíž jiná vlaková cesta, kterou ten nezabezpečený vlak ohrožuje.

Petr David

„A střetu tudíž nemusí vždy (je tam nějaká vysoká pravděpodobnost) zabránit.“ Jako u každého technického zařízení.

Alibaba

Jenže ta pravděpodobnost funkčnosti zabezpečovače by měla být tipuji na úrovni 0,999999 kdežto teď je pravdepodobnost 0,,99

Practicus

No, ono etcs moc jednotný není, zvlášť, když má různý HW a SW verze, který nejsou vzájemně kompatibilní

Edudant

Obávám se, že běžnému cestujicimu je etcs naprosto ukradené respektive ani neví že existuje. Kdybych nepracoval na dráze tak o něm taky nevím, v rodině a mezi známými to nikdo nezná a to vlakem jezdí poměrně pravidelně.

Filip Jirsák

Kdyby ETCS všichni znali, byl by informační web celkem zbytečný…

Pepa z Depa

A je to důležité pro běžného cestujícího? Když si jdu koupit rohlík, tak mě taky nezajímají poslední trendy výroby pecí nebo požární předpisy v pekárně.

Filip Jirsák

No ale požární předpisy v pekařství vás možná zajímat budou. Zejména pokud se tu a tam v novinách dočtete, že nějaké pekařství vyhořelo a několik jeho zákazníků utrpělo popáleniny nebo uhořelo.

Juraj

To je určitě pravda, nicméně i zdejší diskuse jsou jasným důkazem, že osvěta je důležitá.
Co pak teprve na Novinkách nebo webech Mafry, když se tam o ETCS píše?

Practicus

To je to, co nás neustále zbytečně zastavuje, a proč jezdíme tak pomalu

s J.

Upřímně řečeno, po animované šílenosti „Vrt a Vrtek“ jsem se toho videa dost obával v předtuše nějakého „ETCSa a ETCSíka“.

Tohle video je docela pěkné.

Obsah webu je ale naproti tomu naprostá katastrofa, to musela splácat nějaká umělá inteligence.

vbb

>to musela splácat nějaká umělá inteligence.
Já myslím, že přirozená blbost tu má větší potenciál 🙂

Samo

Z toho webu: „ETCS je jednotný evropský vlakový zabezpečovací systém. Představit si ho můžeme jako autopilota v letadle. Jenom nekontroluje piloty, ale strojvedoucí. V případě, kdy dojde k ohrožení bezpečnosti, převezme řízení a vlak zpomalí nebo úplně zastaví. Už se tak nebude moct stát, že vlak projede na červenou.“ – Jo, čiže je to presný opak autopilota 😂

Practicus

Reálně je to ale tak, že strojvedoucí hlídá etcs a jen nevěřícně kroutí hlavou, co všechno je to schopný si navymýšlet

Practicus

a mínusují jen ti, co na tom v životě nejeli a žerou jenom PR, co jim kdo nakukal

Václav

No, je to takový PR pro veřejnost. Za mne je to ale lepší postup, než při přechodu na digitální stavební řízení. Ale jak to opravdu bude, uvidíme 1. ledna.

B.W.B.

ETCS fajn.
To kolik to stojí komentovat nebudu.
Ale to, že si strojvedoucí mohou návody stahovat a nebo hledat leda na tabletu (papír k ruce žádný), co řada to original, jedna funkce 5-6 názvů, podle toho, na čem zrovna sedím, chování ETCS často odporuje návodu, jeden předpis SŽ odporuje druhému (a v dost zásaních věcech), to je opravdu zoufalství…
Navíc pokud za 2roky nikdo nedokázal vyřešit ani takovou věc, jako že ten displej za tmy silně oslňuje, nevím. Při tom množství peněz a nejrůznějších specialistů, něco je tu velmi špatně…

Péťa

Na MDI jde jas upravit stejně jako na jiných displejích.
Řekněte mi ,na co potrebuji 350 stránkový návod v papírové podobě.
Stačí mi vědět jak udělat testy, kde zadat jaká data a dělat co mi OBU přes MDI říká že mám dělat.
V případě problémů vezmu návod v tabletu, zadám hledaný výraz a nemusím listovat v návodu jak blbec.

Mě tohle brečení strojvedoucích pro které je největší výkvět techniky 60 let stará lokomotiva ,nepřestává udivovat.

Jiří Kocurek

Klidně ať je na mašině 1 tištěný servisní mauál co dělat, když chyba ta a ta. Elektronická podoba stažená v mobilu/tabletu/noťasu s možností (a velmi rychlého) hledání té které chybové hlášky/kódu je fajn věc. Kdo si je zapamatuje všecky, žejo. Někomu vyhovuje to, někomu ono.

Hlavní je umět to používat v běžných situacích a nehledat manuál pro „any key“ jako Beavis a Butthead.

Practicus

jenomže, když se Vám na etcs něco posere, tak s tím stejně nic neuděláte, max. restart a když ani to nepomůže, tak jedině vypnout a od 1.1.2025 = mašina neschopná

markuc

Věřte, že minimálně některé typy DMI, třeba na 362, jsou opravdu neuvěřitelně přesvícené, i na 0 % jasu… v zatažený den mi stačí i v poledne jas 18 % (pro srovnání lišák 847 má nastavení jasu DMI akorát)
Se zbytkem s Vámi souhlasím, obsluha ETCS není raketová věda…

Péťa

Uznávám, některé displeje můžou být přesvícené.
Ale házet kvůli tomu celé ETCS do koše nemá logiku.

Practicus

ono si to etcs hlavně dělá co chce – z ničeho nic si začne vymýšlet rychlost, která neustále roste i když jedete do kopce výběhem a místo 60km/h Vám ukazuje 150km/h, nebo najednou neumí měřit ujetou vzdálenost, kdy na dráze 1055m se splete „jen“ o 458m, nebo vás to jen tak zastaví s tím, že jste 2x hned po sobě projeli jednu a tu samou balízovou skupinu, nebo Vás to jen odpráskne na zelené vlně uprostřed polí, a Vy přitom jedete o 20km/h míň, než máte dovolenou rychlost……..

O Ž

Už jsi jel někdy s displejem za tmy? Asi ne,co?

B.W.B.

K příslušné řadě by mi stačil výcuc na několik A4. Pokud hledám něco v elektrovické verzi, musím vědět přesný výraz. Když ho nevím, je to listování malým displejem dost nepříjemné a zdlouhavé. Navíc zaměstnavatel očekává, že budu jezdit, ne studovat… (to má potom smůlu) A sorry, pokud vlezu jednou za čas na 742.7, tak si například stále ještě z hlavy nepamatuji, který ze 12ti jističů co se vypínají v rozvaděči na ochozu, má zůstat zapnutý (tuším že to je FA61?). Pokud jsem na něčem denně, O.K., pokud vlezu na něco 1x za rok, asi jsem málo geniální:-) A poučné listy… Číst vice »

Killinger Jaroslav

Že se vyskytuje taky nějaký předpis SŽ a k němu různé PPD , že jsou úseky tratí s / bez dodatečných provozních opatření a bambilion dalších pitchovin, to už je detail. Ale hlavně že nám to tu vyjevíš jak úplnou brnkačku ( a mmch., používá se zkratka DMI, pokud jsi už někdy vůbec nějaký reálný km. pod vedením ETCS vůbec kdy odjel.)

Péťa

Pravda, DMI prohodili se mi písmenka.

Rozdíl mezi tratí s a bez dodatečných opatření je v PPD 1L2022 změna č.14 popsán na jedné straně s tím rozdílem že na trati bez opatření se řídím DMI a na trati s dodatečnými opatřeními se řídím navestlidli a rozdíly mezi DMI a návěstidly se musí hlásit.

Opravdu problematika která se rovná vyslání člověka do kosmu.
Jakou další hromadu pitchovin tam máte dál.

Practicus

třeba výprava výchozího vlaku, protože etcs není liniovka a nedokáže zabezpečit odjezd výchozího vlaku – on ví, že má nějaký výchozí vlak v oblasti, ale neví v které stanici, natož na které koleji – a podle Z8 pokud strojvedoucí nevidí na návěstidlo, musí sepisovat rozkaz etcs vždy, ovšem podle PPD stačí výprava jiným způsobem a rozkaz etcs se sepisuje jen pokud se příslušné návěstidlo neobsluhuje – tak co z toho platí?

Jirka63

Lhaní v přímém přenosu,prý projede více vlaků.Stačí si přečíst hlášení strojvedoucíhc,kolik za den je tripů.

Michal M

Možná neprojede víc vlaků 1.1.2025, ale ETCS je skutečně schopné tu trubku nasekat na více úseků a tím kapacitu zvýšit.
A inflace slova „lež“ není úplně dobrý nápad, pokud se nechystáš vyjít ve stopách Bureše.

B.W.B.

Více vlaků…
EC ve 160km/h ujede 1000m za 22,5sec.
Nex ve 100km/h totéž za 27,77sec.
Zkrácení těchto časů na 4/10 (400m jak se uvažuje) už tak velkou roli nehraje, ani ten „plovoucí oddíl“. Tak ty dvě EC pojedou za sebou o 20sec dřív.
Vtip je v tom, že třeba ten náklad se musí někde schovat bokem. No a tam začíná třeba pro 650m dlouhé Nex na současných koridorech poněkud potíž.
Dá se říci, že to bude bezpečnější, ale nebude to rychlejší…

Practicus

To jsou opravdu jen teorie, klasický autoblok s kódováním má reálnou propustnost větší

Leinad

Místy čtyřznakový. Pokud umí kódovat opakovací výstrahu (aspoň blikat červenou).

vbb

4AB u nás už žádný není, poslední byl mezi Bubenčí a Balabenkou.

Jouda

To si jako SŽ předem u veřejnosti zajišťuje omluvu zato, až se všichni dozví kolik to vyluxovalo peněz z rozpočtu s v podstatě nulovou přidanou hodnotou ? To budou všichni ti zdravotníci, školní zaměstnanci, samozivitelky moooc rádi. Hlavně ať jim tam řeknou co to skutečně stalo, stát hlavně ještě bude a co to v konečném efektu za ty prachy přinese / nepřinese!!!! Tak a teď mě tady forem zmínusujte . Přesně to potvrzuje jak účelová a dobře zmanipulovana masáž v médiích funguje. A tohle přesně stát potažmo SŽ potřebují. Širokou vylhanou podporu, protože jinak je to neomluvitelný finanční zločin

Jiří Melich

Nomen omen, co Joudo? 🤦‍♂️

Jouda

Nomen omen si tady pis jak chceš. Zkoušky na fíru mám „jenom“ třicet let letos. Jezdim přesně od 20 ti. A cítím se na železnici relativně bezpečně. Což o proti silnici nelze říct. Za mě počet nehod vs počet pohybů je únosná velmi mírná míra rizika. A nemelte tady něco o vlacích 200 km…..Minimálně se na celý systém dalo přihlížet alespoň na dvě úrovně . Vlaky x a vlaky xx. A ne že tady zase bude muset mít vlak jezdící po koridiru jednou za uherak a ještě rychlosti 60 stejně plnotucne zařízení, jako zde vlak jedoucí 200. Který tady mimochodem… Číst vice »

Jiří Kocurek

Evropský, tedy se nebude řídit infrastrukturou v ČR (snad dokonce namíru?) a úrovně jsou 3, v ČR máme ještě navíc čtvrtou, L1 STOP. Nicméně: 200 km/h je už dnes zcela reálných i v ČR na IV koridoru. Nákladní vlak jedoucí 60 km/h tamtéž a zeptám se: Které je to hnací vozidlo? Mám za to, že traťová lokomotiva jedoucí 60 km/h pojede jindy a jinde 100 km/h s jiným nákladním vlakem. Umí to 163/363 ve všech modifikacích, ty jezdí již nejméně 30 let. Tudíž 60 km/h může být dáno vagonem ve vlaku (budiž), ale omezovat takto traťovou lokomotivu je nehoráznost. Sorry,… Číst vice »

Practicus

aha, takže když souprava nemá dostatek brzdících procent, tak abychom byli ti správní proevropští šašci, tak ji pustíme maximálkou, jako pendolino, jen tomu natáhneme brzdící křivky – a v očekávaném místě zastavení budou stát kováři a z roztavených kol/špalků/kotoučů vykovali třeba nové podkovy pro koně, neb auta budou zakázaná – chápu, ekologická recyklace

Leinad

A to někdo dělá, brzdící křivku která neodpovídá ale zpusobí roztavení brzd?
Jak by se něčím takovým asi sjíždělo z Alp, nejsou brzdící procenta, tak snížíme rychlost a jedeme pomaleji.

Michal M

Již tradičně… nezklamal!

Alibaba

Takže budeme jezdit 200 km/h bez zabezpečení, nebo jak si tu nulovou hodnotu představujete?

Practicus

200 km/h se bude jezdit jen sporadicky, ne-li vůbec neb mašiny, co tuto rychlost umí buď etcs nemají, a nebo neumí pořádně handover, takže každou chvíli musí brzdit tak na 50 km/h, aby se mašina stihla přeladit na další RBC

Alibaba

A s výhradním provozem budou tyto mašiny jezdit jak?

Practicus

úplně stejně – prostě uprostřed polí končí oprávnění k jízdě, vlak se k němu blíží, na DMI naskočí ta červená roztržená vidlička (ztráta spojení), fíra mezi tím brzdí, páč ETCS jej dál nepustí, pak ta červená roztržená vidlička zmizí, po pár vteřinách naskočí bílá vidlička (spojení navázáno) a po pár vteřinách další oprávnění k jízdě a tradá, vesele pokračuje dál – jen musel zpomalit, aby neprojel konec oprávnění – takhle se to chová, když Vám nefunguje jedna z antén (či příjmače) – osobně vyzkoušeno před kolínem, za Kolínem

Zlámalík

Ještě že uznáte, že jste jouda.

Jiří Kocurek

Nulová přidaná hodnota: Pojedem na 200 km/h s barvičkovačem, mrtvé si zopakujem, fíra nepřeladil TRSku.

Pak stačí zahltit diskuze tvrzeními jako „Byl to rychlokvaška, nedoučenej řezník, navíc ještě autobusák; mlaďoch s mobilem, kterému se nechtělo dělat!“
To aby se udělal dojem, že systémový problém neexistuje, že fíra u Perninku byl soukromník… šla vlna. Byl od ČD.

noerf

Jak pokračuje schvalování ETCS u Traxxů MS3, pendolin či Siriusů, respektive jestli tam je reálné schválení do konce roku?

Jozef

Link na ETCS funguje normálne.

Pája

Ten odkaz na etcs nejde otevřít jenom mně?

Tim

Taky nejde

Error

Mne funguje v poradku, vyzkouseno na vice zarizenich.

Jiří Kocurek

Firefox i Chrome, operační systém Linux Fedora, stránka jede.

Igor

Je to jen trochu zasekané. Občas to nějakou tu minutu načítá, ale časem mi to vždy načetlo. No jo co čekat od státní firmy.

Pája

Teď jsem to zkusil a bez problémů. Ale ráno pokaždé hláška „stránku nelze načíst“ .

amp

Pozoruju již delší dobu problém s weby Správy železnic, při přístupu ze sítě Cesnetu. Někdy neresolvují domény Správy železnic (spravazeleznic.cz, vrtky.cz a teď i etcsinfo.cz). Řekl bych tak v 50% času to funguje a v dalších 50% ne.
V síti O2 je to v pořádku.
Zatím to řeším záznamy v souboru hosts:
82.117.128.170 spravazeleznic.cz http://www.spravazeleznic.cz mapy.spravazeleznic.cz etcsinfo.cz http://www.etcsinfo.cz
82.117.128.133 vrtky.cz http://www.vrtky.cz

Jan

Elementární Technická Cimrmanova Studia…

Practicus

prostě bazmek

Dejv

Za mě je ETCS super. Kdo nechce pochopit bude remcat, kdo pochopí zjistí, že je to brnkačka. Jen mě mrzí, že zaškolování je jedna velká katastrofa.

Fogy

No nevim.

ondra

když odmyslím to hypmotizování rafičky rychloměru při dojíždění k ˇčervené s vlakem dlouhým přes 650 m smažíc mít rychlost pod brzdnou křivkou,tak,když vzpomenu na kurs ETCS,kde jsem zíral s otevřenou h…bou,o čem je vlastně vůbec řeč-tak jo,celkem brnkačka,čekal jsem to mnohem uživatelsky nepřátelštější

Practicus

A kolik jste měl zbytečnýho zastavení za tu dobu, co pod tím jezdíte?

Vesper

To je panečku splachování peněz do záchodu. ETCS se veřejnosti nijak netýká, nemusí a ani nepotřebuje vědět že vůbec existuje

Alibaba

A jaký zabezpečení vlaku by jste si představoval?
Veřejnost by asi nepotřebovala vědět, že nějaké ETCS existuje, kdyby vůbec nějaký zabezpečovač na tratích v ČR existoval.

Petr David

Nedokonalý, ohromně zastaralý, ale existuje.

Alibaba

A to je?
A je to vůbec zabezpečovač?

Petr David

Ano, je, ale neodpovídá dnešní době.

Dusanh

Nikdy v žádné době to nebyl „zabezpečovač“.

Petr David

Takže ventil v hlavním potrubí na lokomotivě byl pro legraci.

Filip Jirsák

Ventil sám o sobě nezpůsobí, aby vlak zastavil před návěstidlem na „stůj“.

Petr David

To vím taky, že je ovládaný zabezpečovačem, jen jsem připomenul, že asi na něco je, že nejde o pouhý přenos barev.

Filip Jirsák

Kdyby byl ovládaný zabezpečovačem, tak vlak před stůj zastaví.Což se ale neděje, jak ukazují nedávné nehody, kdy vlak projel stůj.

Petr David

Projetí stůj ještě nutně není hromada.

Filip Jirsák

Jenže zabezpečovač má chránit před projetím stůj, ne před nehodou se škodami na majetku nebo dokonce zdraví či životech.

Navíc od projetí stůj k nehodě je jenom malý kousek. A pokud ne, tak je otázka, proč tam to stůj bylo.

Petr David

„Jenže zabezpečovač má chránit před projetím stůj, ne před nehodou se škodami na majetku nebo dokonce zdraví či životech.“

Petr David

To psali kde?

Alibaba

Ano, když strojvedoucí klikal na tlačítko bdělosti, tak tam byl pro legraci.

Petr David

Já jsem nikde nenapsal, že šlo o dokonalou věc. Ale je podle vás stejné, když strojvedoucí kolabuje nekliká a jede proti stůj s LVZ a když na mašině nic není? Je to fakt naprosto stejné?

Filip Jirsák

To, že je na mašině nějaké udělátko, které v případě nějakého velmi výjimečného problému vlak zastaví, neznamená, že je tam zabezpečovač.

Ostatně stačí si porovnat, kolik bylo v posledních letech zaznamanáno případů, kdy strojvedoucí zkolaboval a vlak zastavilo to, že přestal mačkat živáka. A kolikrát se stalo, že strojvedoucí projel stůj za neustálého mačkání.

Petr David

„To, že je na mašině nějaké udělátko, které v případě nějakého velmi výjimečného problému vlak zastaví, neznamená, že je tam zabezpečovač.“

Petr David

Dejte přesnou definici zabezpečovače.

Practicus

pátral jsem po tom, kolik bylo projetých návěstidel, když byl přenášen kód VZ a vychází to průměrně 1 projetí za dva roky

Filip Jirsák

Je to jen traťová část zabezpečovače. Chybí vlaková část.

Alibaba

To že něco chybí, většinou znamená, že to jako celek nefunguje.

Filip Jirsák

Vzhledem k tomu, že to veřejnost platí, měla by vědět, k čemu je to dobré. Zároveň by měla veřejnost vědět, že se po sto padesáti letech zásadně zvyšuje bezpečnost na české železnici.

Practicus

je to proto, aby cestující věděli, proč z ničeho nic vlak zastaví na rychlobrzdu a půl hodiny tam trčí, jak péro z divanu – a ještě k tomu mrznou, nebo naopak se pečou, protože nejde elektrika

Filip Jirsák

Když se to děje jenom jednomu člověku a ostatním ne, člověka napadá, zda je to fakt chyba systému.

Practicus

vy si vážně myslíte, že se to děje jen jednomu člověku? nebo že jeden z mnoha se o tom nebojí veřejně promluvit, protože ostatní jsou přizdi*****?

Filip Jirsák

Vážně si myslím, že se to děje jen jednomu člověku. Protože ostatní nemají žádný důvod to tady nenapsat také, kdyby se jim to dělo. Naopak se tu od pár dalších už v minulosti objevily na vaše příspěvky reakce, že oni takové problémy nemají.

Ono na to stačí i empirické pozorování. Kdyby se to dělo ostatním tak často, jako to popisujete vy, tak česká železnice už dávno zkolabovala, protože by vlaky pod ECTS víc stály než jezdily. Což se zjevně neděje.

Twix

Je to ta samá veřejnost, která nejspíš slyšela o tragické nehodě v Pardubicích, nebo o tom fírovi co v Bohumíně rozstřelil pendolino?

markuc

Právě proto, že je to po posledních nehodách rezonující téma, a také to stojí daňového poplatníka fůru pěnez… tak pár drobných za informační web, proč ne…

Air Traveller

ale jo, je to celkem potřeba.

je spousta lidí, kteří ve veřejném prostoru šíří „nepravdy“ a smysluplnost ETCS zpochybnuji, kudy chodí, je potřeba mít i opačný zdroj informací.

Jiří Kocurek

Vpořádku, sice to nezabrání šíření pohádek o tom „Jak zlé ETCS nezastavilo ujeté nákladní vozy, je proto k ničemu“, ale osvěta se hodí.

Jouda

Zapomněl jste jako obvykle zmínit Pernink a Domažlice. Ještě 201 let to pripominejte….

El Barto

V čem je problém? Abychom se z těch nehod poučili, je třeba si je připomínat, abychom si je nemuseli opakovat.

Practicus

a že se dávají za příklad tratě, kde není vůbec nic, tam by stačil i ten barvičkovač, kterej fíru vytrhne ze stereotypu – nikdo záměrně návěst stůj neprojíždí, ale všichni to tak prezentují

Practicus

jenomže to zlé ETCS, když ty vozy ujedou, tak zabrání vlaku návratu zpět, i když by to třeba jinak stihl, protože časová nouze, ale na to ETCS opravdu stavěný není

Dusanh

Bez jakéhokoli pátrání se vsadím o bečku, že takových situací bylo ještě méně, než „kolik bylo projetých návěstidel, když byl přenášen kód VZ…“