SŽ spustila další pokus o protlačení tunelů pod Střešovicemi. Posunula trasu pod nemocnicí
Stavba představuje soubor tří propojených tunelů. U obou portálů budou hloubené dvoukolejné tunely propojené dvěma jednokolejnými raženými troubami.
Stavba představuje soubor tří propojených tunelů. U obou portálů budou hloubené dvoukolejné tunely propojené dvěma jednokolejnými raženými troubami.
„Celý úsek od Výstaviště do Veleslavína přitom procesem EIA prošel už před 15 lety“ říká o SŽ a celé české veřejné správě vše podstatné.
Tak tohle konkrétně vypovídá mnohem víc o osídlení Prahy 6 než o SŽ.
Nikde jsem se nedočetl, jak bude tunel dlouhý?
Chápem, že všetci by chceli aby bola doprava vedená pod zemou, ale to by sa štát nedoplatil. Aký špeciálny dôvod je v tomto prípade, keď pohladom do mapy je tam úemná rezerva na druhú koľaj? Vopred ďakujem za odpoveď.
Podívejte se do starších článků na tohle téma, je jich tu hodně. I když je tagování na tomhle serveru hodně chaotické, pomůže vám.
Koukám, že je to tanec mezi vejci, tak doufám že projektanti a SŽ vymyslí použitelné řešení.
A jako obvykle se našli škodiči. Jsem zvědavý, jestli se někdy najdou třeba konstruktivní podporovatelé?
Já bych si vzhledem ke vzdálenosti Dejvice – Veleslavín dovedl představit třeba i zastávku ve Střešovicích v cca polovině úseku (někde mezi zastávkami tramvaje Baterie a Sibeliova).
Žádnou zdržující zastávku určitě ne, nemá smysl z toho dělat tramvaj. Toto má být vlak, dědic „rychlodráhy“, jedna z devíz je rychlost oproti trolejbusu a metru. Podívejte, jak řídká je zástavba – využití by bylo malé. Kromě toho by hluboká zastávka byla velice drahá, na povrchu by se muselo zřejmě dost bourat a přibyl by trvalý hluk. Pro místní to není žádý přínos, naopak silné negativum, které by celou trasu opět znemožnilo. Pro mě tedy naopak nepředstavitelné.
Však by tam taky nezastavovalo všechno.
Nebude třeba vadit zastávka u Výstaviště nebo nová Liboc?
„Tato korekce spočívá v posunu trasy mimo objekty, v nichž probíhá onkologická léčba“
Škodiči?
Přečetl jste si připomínky od: „Proti plánu brojil především Spolek za ochranu Střešovic a Břevnova,…“?
Z mého pohledu jsou to obstrukce.
Tunely jsou jistě 100× složitější než Blanka, alespoň to tak vypadá dle článku a nemohoucnosti ubohé SŽ.
Blokují to občané, ale ubohá je SŽ? Logika je kde?
Ano, Vojenská nemocnice, už zase nějaké spolky a ty přístroje si určitě vymysleli, nic tam nemají. Navíc jsou vojáci moc gumokoloví a tím vývojem vagonu dokazují, že je železnice absolutně nezajímá. ŘSD by je dávno zrušilo!
Když se ta trať začala malovat, ty přístroje tam asi opravdu ještě nebyly.
Jestliže SŽ za 15 let od získání EIA nedokázala projekt dotáhnout do realizace, tak se na mne nezlobte, ale neschopná je SŽ.
Ano, Česko je plné NIMBYstů, více než jinde. Ano, naše zákony jim jdou více vstříc. Ale nechat si propadnou několikrát prodlužovanou EIA..? Čí je to zodpovědnost?
Jeste stesti, ze Blanka vede liduprazdnou oblasti a navic kilometr pod zemi.
Problematiku této tratě znám,
ale pro lepší názornost většiny čtenářů
by byla vhodnější jedna mapka nežli stovky slov.
Mapka je na konci článku, ale nevím, jestli byla přidána dodatečně.
Docela by mě zajímalo jak je na tom úsek Kladno-Ruzyně, měl se začít stavět příští rok, ale v ročním pánu výluk o něm není zmínka
Protože se zatím budou dělat přípravné práce a stavět části tratě na zelené louce.
Spíš sázím na to, že to zase bez důvodu odloží o půl až celou dekádu
Tohle není VRT, takže to odsunuli tak o rok nebo dva
Vlak na letiště také není VRT, a už dlouhé roky si děláme ze SŽ legraci za její „již brzy“ /o\
Úsek nemá stavební povolení.
Copak v dnešní době je možné získat nějaké stavební povolení?
Probíhá výběrové řízení, které SŽ vypsala v loňském roce 20.12., stále není ukončené, momentálně tam svítí termín 29.11. 🤦♂️