SŽ spustila další pokus o protlačení tunelů pod Střešovicemi. Posunula trasu pod nemocnicí
Stavba představuje soubor tří propojených tunelů. U obou portálů budou hloubené dvoukolejné tunely propojené dvěma jednokolejnými raženými troubami.
Stavba představuje soubor tří propojených tunelů. U obou portálů budou hloubené dvoukolejné tunely propojené dvěma jednokolejnými raženými troubami.
Teprve až budou schváleny (téméř) všechny požadované součásti povolení, vstoupí na scénu ‚těžká váha‘ DĚTI ZEMĚ. A začne ten pravý souboj o zablokování stavby
Na dalších 10 let.😥😥😥
Dne 12. října uveřejnila Správa železnic Dokumentaci o hodnocení vlivů na životní prostředí dle přílohy č. 4 zákona č.100/200. Jedná se o velice rozsáhlý materiál, který řeší i připomínky občanů. Další připomínky je možné podávat do 12. listopadu. V materiálu se ale řeší pouze tunelový úsek z Dejvic do Veleslavína. Trať ale pokračuje přes Veleslavín do Ruzyně územím s hustou zástavbou, kde bude hodnocení vlivů na životní prostředí také důležité. Občané Veleslavína v obavách o zhoršení životního prostředí založili Spolek pro rozvoj Liboce. Podle mého laického názoru bude možné tunel z Dejvic do Veleslavína začít razit až bude k dispozici… Číst vice »
Kdy konečně přijdou na to, že by už byla lepší přímá podzemní trať z centra k letišti?
Samozřejmě nebyla. Rozsypávat cestující z letiště (včetně zaměstnanců, na ty nezapomínejte) postupně na všechny linky metra je mnohem lepší a síti MHD šetrnější. A také to není tak předražené jako váš nápad.
Jak to dopadne PID rezignuje se že taky a z Dejvic do Veleslavína pojede dál jednokolejka a budou tam jezdit bateriový Panthery
A nebude na tom ani nic divného protože §1 nikdy se to tak nedělalo. Do Veleslavína povede 25 kV st a z Dejvic 3 kV stejnosměrná a za sociku všude, kde hrozil styk soustav, jezdil diesel. Dnes to budou baterky. Že tam je kopec jak prase, není tématem, kterým by se měl trápit někdo jiný, než Shade factory
Všechny panteři budou (nebo už jsou) dvousystémoví. I nové EMU400 pro Prahu a okolí má být dvousystémové, a obecně nevím o dopravci v ČR, který kupuje nová (z výroby) vozidla nekupoval vícesystémový nebo jen na 25kV.
Stoupání tam je, ale není ničím výjmečný (jako třeba Harrachov), aby to byl problém pro jiného výrobce než Škodovka.
Přechod na 25kV je vládou schválený záměr už mnoho let a existoval i nějaký harmonogram. Takže to snad ani neni žádné veřejné tajemství. Je teda logické, že pokud se objednávají vlaky na v současnosti stejnosměrnou část, tak už rovnou dvousystémové, aby mohly jezdit i poté až bude celá republika jedna střídavá trolej. Stoupání je konzervativní pole, takže energii, kterou spotřebujete na vystoupání pak dostanete zpátky při klesání. A neni to snad něco, co by mělo být problém pro elektrickou trakci a pro baterky, jen se s tím musí počítat, musí v baterkách ta energie být a cestou zpátky na ní… Číst vice »
Tuto srandu by měli zaplatit ty miliardáři co tam bydlí
Je zajímavé jak se ozývají lidé z “miliardářské” Ořechovky, kteří se o výstavbě a provozu díky hloubce tunelů ani nedozví, ale třeba lidé z Veleslavína mlčí. Přitom je tam dost domů co se budou 4 roky koukat na stavbu hloubených tunelů u portálů, reálné riziko poruch konstrukcí domů a budou mít pod okny zařízení staveniště atd. Lidé z Liboce budou mít zase novou bariéru, Libocký rybník (nejbližší zeleň pro část Liboce a Vokovic) přijde o své kouzlo a také jsem nezaznamenal stížnosti.
Jestli to nebude tím, že Ořechovku by to povrchově úplně půlilo s vysokými zdmi bez jediného přechodu? A velice negativně se tam už projevilo budování tunelů Blanky – praskání zdí některých domů.
Tak varianta povrchove skrz Orechovku ani nebyla nikdy na stole ne? Naopak ta zeleznice tam je a az zmizi, tak tam bude spousta extremne lukrativnich pozemku. Treba jsem zvedavej jak to dlouhodobe ustoji zahradkarska kolonie Orechovka z prvni republiky – tam az nebude ochranne pasmo drahy, tak ty pozemky bude mit silenou cenu…
V počátcích rychlodráhy se s ničím jiným než povrchovým řešením nepočítalo. Potom byl ale primátorem Prahy zvolen bývalý starosta Prahy 6 Pavel Bém…
Tak mě napadlo, zahradkarska kolonie Orechovka z prvni republiky už bude mít kulturně historickou hodnotu – takže sice nebude v ochranném pásmu dráhy, ale stále bude součástí památkové zóny. Místní si snad pohlídají, aby nebyli rušeni novými stavbami – pozemky pod zahrádkama vlastní Praha.
Ale ano, nejaky zpusob ochrany to ma. Ale znate to – vznikne tam pozemek s potencialem vystavby exkluzivniho bydleni na jedne z nej adres v CR. Budu to se zajmem sledovat.
Lidé z “miliardářské” Ořechovky si určitě zajistí, aby je nerušila nová výstavba v jejich nejbližším okolí.
Je to změna využití území a i kdyby prošla – také se lze odvolávat ve stavebním řízení. A tak ani nevím, jestli to se zájmem budou sledovat naši potomci.
Koupit z Uzbekistanu par bubnu tajgy, pretahovat s nima vlaky ve dvojsprezi, a casem P6 umozni proste zadratovani.
Za mě varianta ideal, sledovat původní variantu, na kterou je EIA hotova, tedy výjezd z podzemních stanic Veleslavín a Dejvice na povrch jako samostatné stavby. Úsek mezi asi potrvá déle, takže prostá elektrizace do doby, než se projedná, tam jednokolejny úsek je neprakticky, ale něco by sezam vyjezdit dalo.
Hm, to je „krása“… po povrchu to nešlo, a pod povrchem taky ne 🙁
Nechtěli metro na letiste, mají h***o 😂😂😂
Naopak „chtěli metro, ne rychlodráhu“
To už fakt přesahuje všechny rozumné meze… Zadrátovat povrchovou jednokolejku a kašlat na to.
Vůbec nepochybuji, že by Praha 6 nezablokovala i to.
Udělat to „partyzánsky“ a pak naopak nekonečnými obstrukcemi oddalovat řízení o odstranění… aspoň 10 let by to fungovalo…
Fajn, tak na tu nezadrátovanou trať pouštět nejhlučnější diesel.
Co nejčastěji, protože tady to bude za chvíli nejužší hrdlo celé trati.
Dieselů se přeci bude většina objednatelů zbavovat – ostatně i proto Dobrá správa plánuje řadu prostých elektrizací.
„Celý úsek od Výstaviště do Veleslavína přitom procesem EIA prošel už před 15 lety“ říká o SŽ a celé české veřejné správě vše podstatné.
Tak tohle konkrétně vypovídá mnohem víc o osídlení Prahy 6 než o SŽ.
Slavníkovci prostě měli vědět, že nejlepší obrana je útok. 🙁
Nikde jsem se nedočetl, jak bude tunel dlouhý?
Když to oklikám domapy, tak cca 3km.
👍
Tak to bude naprostý majlant 🙁 🙁
Odpověď na tuto otázku znáte jen Vy. Nikdo jiný nemůže vědět, jestli jste se o délce tunelu dočetl nebo ne.
Chápem, že všetci by chceli aby bola doprava vedená pod zemou, ale to by sa štát nedoplatil. Aký špeciálny dôvod je v tomto prípade, keď pohladom do mapy je tam úemná rezerva na druhú koľaj? Vopred ďakujem za odpoveď.
Podívejte se do starších článků na tohle téma, je jich tu hodně. I když je tagování na tomhle serveru hodně chaotické, pomůže vám.
Slabost státu prosadit vyšší zájem nad nižším.
Možná tak pohledem do mapy, v části úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem vede trať mezi domy tak že by jste jednu stranu musel kvůli druhé koleji celou zbourat
Není. Zasahovalo by to do soukromých pozemků. Jsou tam také dva úrovňové přejezdy, které by nešly nahradit a několik domů by bylo odříznuto.
A jak by eventuelně vyšlo „mělké zakopání“? To by snad řešilo ty přejezdy a odříznutí, a s nějakou masivní stěnou i to neovlivnění přilehlých nemovitostí?
Mělké zakopání je tam problém, část trati je na náspu, jsou tam mosty. Navíc dvoukolejný tunel se pod jednokolejku nevejde. Takže ve stávající stopě těžko. První návrh tunelu narážel kromě NIMBY i na celkem logické argumenty, že hned za Dejvickým nádražím je vodojem, pod kterým není mělce uložený tunel dobrý nápad. Kus dál je Fyzikální ústav AV, kde jsou některé experimenty citlivé na otřesy. Tam rovněž není mělký tunel přímo pod ním dobrý nápad. Navíc je to celé v úbočí docela prudkého kopce – to, že tunel bude v té nové variantě hlouběji pod povrchem tak neznamená, že bude nutně… Číst vice »
OK, takže ak sa nechce búrať domy, tak jedna kolej musí pod zem. Stále jedna ‚rura‘ je lacnejšia ako dve a hlavne zastavovanie súčasnej koľaje bude o mnoho rýchlejšie ako urobiť tunel hoci len jednu rúru namiesto dvoch pre ova smeri.
Autocorrect je občas na nič. Namiesto zastavovanie malo byť zadratovanie, t.j. elektrifikacia súčasnej koľaje.
Tím bych si nebyl tak jistej, že to bude ve výsledku výrazně levnější – napojení podzemních stanic v Dejvicích a na Veleslavíně jednou kolejí na povrchovou trasu a druhou na tunel by nejspíš bylo docela složitý. Navíc k té koleji v tunelu byste musel IMO doplnit druhou rouru evakuační (pravda mohla by být s menším průměrem, ale to zase znamená dva různé razicí štíty).
Já nechci podzemní. Raději se z okna vlaku dívám na krajinu. Navíc, ta nadzemní je jedna z nejstarších světových železnic a byl by naprostý unikát a další turistická atrakce, kdyby se po ní na letiště jezdilo.
Takhle tuto významnou technickou památku jako barbaři zlikvidujeme.
Hluk vlaků je při moderních technilogiích minimální a na vláčky byl z Vokovického bytu krásný pohled.
Koukám, že je to tanec mezi vejci, tak doufám že projektanti a SŽ vymyslí použitelné řešení.
A jako obvykle se našli škodiči. Jsem zvědavý, jestli se někdy najdou třeba konstruktivní podporovatelé?
Já bych si vzhledem ke vzdálenosti Dejvice – Veleslavín dovedl představit třeba i zastávku ve Střešovicích v cca polovině úseku (někde mezi zastávkami tramvaje Baterie a Sibeliova).
Žádnou zdržující zastávku určitě ne, nemá smysl z toho dělat tramvaj. Toto má být vlak, dědic „rychlodráhy“, jedna z devíz je rychlost oproti trolejbusu a metru. Podívejte, jak řídká je zástavba – využití by bylo malé. Kromě toho by hluboká zastávka byla velice drahá, na povrchu by se muselo zřejmě dost bourat a přibyl by trvalý hluk. Pro místní to není žádý přínos, naopak silné negativum, které by celou trasu opět znemožnilo. Pro mě tedy naopak nepředstavitelné.
Však by tam taky nezastavovalo všechno.
Nebude třeba vadit zastávka u Výstaviště nebo nová Liboc?
Když tam nebude zatavovat všechno, bude dost těžké postavit grafikon pro 10 párů za minutu. I to Výstaviště je inzerovaná jen jako občasná.
10 párů za minutu? Rozumím tomu správně jakože „10 vlaku jedním směrem a deset opačným směrem za 60 sekund“??
Tuším, že bylo míněno za hodinu.
No dobře, tak za hodinu, když jinak nedáte.
Myslím si, že pro grafikon bez výluk se dá udělat i hustší interval.
Osobně bych za přijatelný pokrok považoval umožnění přibližně minutového intervalu.
„Tato korekce spočívá v posunu trasy mimo objekty, v nichž probíhá onkologická léčba“
Škodiči?
Přečetl jste si připomínky od: „Proti plánu brojil především Spolek za ochranu Střešovic a Břevnova,…“?
Z mého pohledu jsou to obstrukce.
Tunely jsou jistě 100× složitější než Blanka, alespoň to tak vypadá dle článku a nemohoucnosti ubohé SŽ.
Blokují to občané, ale ubohá je SŽ? Logika je kde?
Ano, Vojenská nemocnice, už zase nějaké spolky a ty přístroje si určitě vymysleli, nic tam nemají. Navíc jsou vojáci moc gumokoloví a tím vývojem vagonu dokazují, že je železnice absolutně nezajímá. ŘSD by je dávno zrušilo!
Když se ta trať začala malovat, ty přístroje tam asi opravdu ještě nebyly.
Jestliže SŽ za 15 let od získání EIA nedokázala projekt dotáhnout do realizace, tak se na mne nezlobte, ale neschopná je SŽ.
Ano, Česko je plné NIMBYstů, více než jinde. Ano, naše zákony jim jdou více vstříc. Ale nechat si propadnou několikrát prodlužovanou EIA..? Čí je to zodpovědnost?
Jeste stesti, ze Blanka vede liduprazdnou oblasti a navic kilometr pod zemi.
A určitě proti ní nikdo neprotestoval!
Problematiku této tratě znám,
ale pro lepší názornost většiny čtenářů
by byla vhodnější jedna mapka nežli stovky slov.
Mapka je na konci článku, ale nevím, jestli byla přidána dodatečně.
Odkaz na mapku je v článku od samého počátku.
Docela by mě zajímalo jak je na tom úsek Kladno-Ruzyně, měl se začít stavět příští rok, ale v ročním pánu výluk o něm není zmínka
Protože se zatím budou dělat přípravné práce a stavět části tratě na zelené louce.
Spíš sázím na to, že to zase bez důvodu odloží o půl až celou dekádu
Tohle není VRT, takže to odsunuli tak o rok nebo dva
Vlak na letiště také není VRT, a už dlouhé roky si děláme ze SŽ legraci za její „již brzy“ /o\
Úsek nemá stavební povolení.
Copak v dnešní době je možné získat nějaké stavební povolení?
Nevim, u dalnic to nevypada, ze by to nebylo mozne…
Probíhá výběrové řízení, které SŽ vypsala v loňském roce 20.12., stále není ukončené, momentálně tam svítí termín 29.11. 🤦♂️
Tak v případě tohoto úseku budou stačit jen kratší letní výluky. Na starém tělese se bude ještě jezdit. Jak se zmínil pan Kolář, podstatná část tratě bude přeložka a druhá kolej v současném tělese se může stavět během provozu. Když půjde všechno podle plánů, tak se původní stopa opustí v létě 2028.