SŽ sejmula poškozený most u Čimelic, nainstaluje provizorní
Snímání poškozeného mostu na trati 200 u Čimelic. Pramen: SŽ
Obnovení provozu předpokládá Správa železnic ve středu odpoledne.
Obnovení provozu předpokládá Správa železnic ve středu odpoledne.
To by mě zajímalo, kde se takhle ze dne na den sežene provizorní náhradní most, který na dané místo pasuje. V prodejně náhradních mostů?
PIŽMO?
Už se připravuje provizorium. https://youtu.be/3E3e1EBDJ_I
Byl výjezd jeřábu a výměna za mostní provizorium hrazena firmou, které patřila ta betonpumpa, nebo to hradíme zase my všichni z daní?
Horší by bylo, kdyby jeřáb byl od firmy s pumpou a hradila by to pojišťovna. 😀
Když se člověk dívá na tu skoro novou opěru: Jestli by nebylo lepší používat mostovky takové, aby se podjezdná výška zvětšila i za cenu trochu dražší stavby.
Kdo z nás si doma dobrovolně nainstaluje futra o 5 cm nižší než je sám vysoký s výhledem, že se o ně nikdy nepraští do hlavy.
Argument, že stačí sledovat značky … stačí přece sledovat návěstidla stáhni sběrač, žeáno.
Před každý most hákovnici? 😀
Na silnici hákovnici jedině zdola.
Při kompletních rekonstrukcích mostů se to řeší, ale obecně je s podjezdnou výškou problém. V době výstavby to na žebřiňáky vyhovovalo, dnes je ale potřeba výška mnohem vyšší. Pro silnice III. třídy je nromová podjezdná výška 4,5 m. Když k tomu přičteme tloušťku kolejového lože, znamenalo by to zde 1,75 m zdvih koleje nebo zahloubení silnice. A to se jen tak snadno neudělá.
Dovolím si odkaz na jiný most, který také trpěl na kamiony a nyní je po přestavbě, kdy bylo podjezdné výšky dosaženo. https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/most-holetin-kamiony-ii-355-nehody-zeleznice-stavba.A231102_150146_pardubice-zpravy_lati
Všimněte si nosné konstrukce – pod kolejovým ložem je pouze 10cm tlustý plech.
To je relativní novinka (max tak 20 let v ČR), tenhle tlustoplech. A zase je to dáno tím, že lze vyválcovat takhle tlustý plech, plus nějaké to „tlusto“ svařování (na dráze se nedělalo, asi je to s technologie svařování jaderných reaktorů).
Tlusté plechy se odjakživa svařují ve zbrojním průmyslu nebo v loďařství. Ale primárně je to jak píšete – nejdřív museli vymyslet ten plech.
Ano, je to novinka, řekl bych že v ČR mnohem kratší dobu. Vzorové listy na podobné typy konstrukcí byly vydány v roce 2019.
Konečně tam projede kamion 🤣
Mohou udělat zátěžovou zkoušku provizoria, když se bude v týdnu dělat zkouška nového Červenského mostu. Neví někdo co tam bude použité?
Nikdo neví, jen mínusovat tu umí každý.
Zátěžovou zkoušku provizoria? To se dělá?
Provizorium bývá předimenzovaný univerzální nesmysl.
No to je pěkné, vy na to pustíte osobák bez vyzkoušení? Většinou přes to přejede alespoň muvka.
Člověk si musí poradit sám, takře Sergej a Šlechtična https://www.facebook.com/share/p/19ZFnCV5nX/
Dotaz: ještě by tu měl jezdit Mn Protivín Mirovice. Jezdí až do Mirovic, nebo končívá už někde dříve? Děkuji.
Jo, asi ta oprava půjde z povinného ručení, ale za kolik desetiletí by se bavte trati vybraly ty peníze na poplatcích za dopravní cestu?
A za kolik let se zaplatil mostek pres Svitavu ve Svitavce (kousek od bazaru u labute)?
Ja vim, debilni dotaz – ale obdobne chytry jako ten vas…
Proč se na snesení takového drobka nevyužil jeřáb drážních hasičů ?
Jelikož nebyl akutně ohrožené lidské životy, či majetek.
Hasiči jsou primarně určení k likvidaci činnosti, které ohrožuji obyvatele nebo majetek. Zde při nehodě byl poskožený most, ale po zásahu hasičů, byl již ve stavu neohrožujicí bezpečnost. Pak už to věci majitel jak to vyřeší.
Ikdyž drážní jeřáb by bylo možne použit, někdo ho musí obsluhovat a hasiči musí být přípravení k výjezdu.
Se znalostí zákona schválnosti (Murphyho z.) budou hasiči potřeba jinde přesně v tu chvíli, kdy budou mít most na jeřábu.
No mě před cca 10 lety v Kralupech drážní hasiči vykládali dřevěné švele.
ale jeřáb mohl přijet po kolejích, aby se ukázalo, jak je železnice důležitá! často tady čteme, že silnice netřeba a všichni řidiči silničních vozidel koko*i
Drážní hasiči mají jeřáb co jezdí po kolejích?
Nemusí to být hasiči. Stačí makáči od SŽ…
..nevyužil jeřáb drážních hasičů.
O pár komentu dále: Nemusí to být hasiči.
O čem se tak asi bavime Plho? Jeřáb hasičů nemusí být od hasičů, wtf?
A uneseto jeřáb drážních hasičů? Protože tenhle má nosnost 100 ton a od hasiču jen 35….
Konstrukce v Čimelicích má odhadem i s výstrojí (mostnice, kolejnice) max 18 tun.
Aha.
35 tun je při nevyložením rameni. Na fotce má vyloženo minimalně na délku dvou ramen. Asi to nehralo roli.