SŽ sejmula poškozený most u Čimelic, nainstaluje provizorní
Snímání poškozeného mostu na trati 200 u Čimelic. Pramen: SŽ
Obnovení provozu předpokládá Správa železnic ve středu odpoledne.
Obnovení provozu předpokládá Správa železnic ve středu odpoledne.
Když se člověk dívá na tu skoro novou opěru: Jestli by nebylo lepší používat mostovky takové, aby se podjezdná výška zvětšila i za cenu trochu dražší stavby.
Kdo z nás si doma dobrovolně nainstaluje futra o 5 cm nižší než je sám vysoký s výhledem, že se o ně nikdy nepraští do hlavy.
Argument, že stačí sledovat značky … stačí přece sledovat návěstidla stáhni sběrač, žeáno.
Před každý most hákovnici? 😀
Při kompletních rekonstrukcích mostů se to řeší, ale obecně je s podjezdnou výškou problém. V době výstavby to na žebřiňáky vyhovovalo, dnes je ale potřeba výška mnohem vyšší. Pro silnice III. třídy je nromová podjezdná výška 4,5 m. Když k tomu přičteme tloušťku kolejového lože, znamenalo by to zde 1,75 m zdvih koleje nebo zahloubení silnice. A to se jen tak snadno neudělá.
Dovolím si odkaz na jiný most, který také trpěl na kamiony a nyní je po přestavbě, kdy bylo podjezdné výšky dosaženo. https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/most-holetin-kamiony-ii-355-nehody-zeleznice-stavba.A231102_150146_pardubice-zpravy_lati
Všimněte si nosné konstrukce – pod kolejovým ložem je pouze 10cm tlustý plech.
Konečně tam projede kamion 🤣
Mohou udělat zátěžovou zkoušku provizoria, když se bude v týdnu dělat zkouška nového Červenského mostu. Neví někdo co tam bude použité?
Dotaz: ještě by tu měl jezdit Mn Protivín Mirovice. Jezdí až do Mirovic, nebo končívá už někde dříve? Děkuji.
Jo, asi ta oprava půjde z povinného ručení, ale za kolik desetiletí by se bavte trati vybraly ty peníze na poplatcích za dopravní cestu?
A za kolik let se zaplatil mostek pres Svitavu ve Svitavce (kousek od bazaru u labute)?
Ja vim, debilni dotaz – ale obdobne chytry jako ten vas…
Proč se na snesení takového drobka nevyužil jeřáb drážních hasičů ?
Jelikož nebyl akutně ohrožené lidské životy, či majetek.
Hasiči jsou primarně určení k likvidaci činnosti, které ohrožuji obyvatele nebo majetek. Zde při nehodě byl poskožený most, ale po zásahu hasičů, byl již ve stavu neohrožujicí bezpečnost. Pak už to věci majitel jak to vyřeší.
Ikdyž drážní jeřáb by bylo možne použit, někdo ho musí obsluhovat a hasiči musí být přípravení k výjezdu.
Se znalostí zákona schválnosti (Murphyho z.) budou hasiči potřeba jinde přesně v tu chvíli, kdy budou mít most na jeřábu.
No mě před cca 10 lety v Kralupech drážní hasiči vykládali dřevěné švele.