SŽ poslala k posouzení úsek koridoru Uhersko – Choceň, připraví ho na 200 km/h

Lokomotiva Siemens Vectron (193.690) v čele vlaku Českých drah u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Siemens Vectron (193.690) v čele vlaku Českých drah u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Zavedení traťové rychlosti 200 km/h má řadu podmínek. Jednou z nich je odstranění železničních přejezdů.

158 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Granja

Takže namísto zvyšování kapacity tratí přidáním dalších kolejí, se bude znovu hrabat tam, kde se již jezdí dostatečně rychle, aby ta kapacita tratě byla ve výsledku ještě snížena. Tisíceré díky!

Jarek

V diskuzi se řeší přepnutí trakce, ale v praxi celý koridor od SK po Čechy dle plánu bude v podstatě ještě několik desítek let rozkopán.To už na tom ta D1 je celkem lépe, kde se řeší Brno, most Kývalka a okolí Přerova, jinak to jede.

Jirka

Jenže to Brno, je takový mordor, že pokud to situace , nebude vysloveně vyžadovat, budu vždy raději jezdit do Čech vlakem.

jura

Ech, projekt na 200 km/h, ale bez odstraneni prejezdu?
Vzdyt prejezdy jsou zdaleka nejvetsi problem zavadeni vyssich rychlosti.
Dava smysl ty prejezdy nejdrive systematicky odstranovat (coz je na dlouha leta) a teprve az jsou prejezdy pryc, trat upravit na 200 km/h.
Obracene je to leda tak zmarena investice.

vitekcz

Kolik těch přejezdu tam vůbec je? Ať si můžu udělat představu kolik zbude když mají hned 5 zrušit.

Berhof

Myslím že celkem je jich 10-11?

Alibaba

Přečtěte si poslední odstavec článku, bude to s odstraněním přejezdů.

jura

Ty ovsem budou resit az samostatne projekty……
Nikoliv projekt vymeny zeleznicni infrastruktury na 200 km/h.

Alibaba

Jenže bez odstranění přejezdů prostě na 200 km/h provozních nezrychlíte.
Klidně to může být v nějakém samostatném projektu. Kolejově se to připraví na 200, vyzkouší se to třeba s hlídáním na přejezdech, ale opravdu se 200 do systému ETCS bude vkládat jak se postupně budou přejezdy odstraňovat. To budou ty samostatné projekty, asi na každý přejezd zvlášť, aby to bylo na sobě nezávislé. Teoreticky může být rychlostník 200 s lokomotivou za každým přejezdem (tak jako jsou rychlostníky na jiných přejezdech, ale s mnohem nižší hodnotou).

LKB

Odstraneni prejezdu a slusna rychlost jsou fajn. Ale jinak klasicky polovicata prace SZ, investice zahrnuje pripravu na prepnuti na stridavou trakci, nikoli prepnuti. Takze svevolne je timto pridana dalsi zbytecna vyluka na konecne prepnuti na stridavou trakci.

Michal M

Takže bys vyrobil 16 km střídavý ostrov na 1. koridoru, nebo jak bys to vymyslel?

Jaaa

A? Stejně tam cpou ETCS, takže vozidlový park je jedno.

Aspoň by se to pak skutečně pohnulo, zatím už 20 let jenom přešlapujem.

MHD

Nějak se začít musí. Zatím se okolo přepínání chodí, jako okolo horké kaše.

vitekcz

Novostavby bych dělal rovnou na střídavý a přepnul i sousedící úseky q měl bych třeba 50 km. A ušetřil bych náklady na mezistupeň. A hned by se to hnulo kupředu.

Michal M

No to se obávám, že 50 km ani náhodou.
Tady je jeden sousední úsek Pardubice – ty po rekonstrukci přepnout půjdou, ale je to pár kilimetrů. Dál na Přelouč ale jednoduše ne.
Z druhé strany je stanice Choceň, kde se bude sahat do týnišťského zhlaví a asi se zatím přesně neví jak. Za Chocní je čerstvě zrekonstruováno, tam by to jít zase mělo, pak o Ústí zase pochybuju.
Závěr: úplně jednoduše to připravit na střídavinu i s vedlejšími úseky úplně nejde, navíc vyrobení střídavého ostrova uprostřed I. TŽK asi není v souladu s přepínací strategií.

Marcel

Tak si na chvilku jeďte, ale dávejte bacha. 😅

Kudlis

Wau

bvovka

Na týhle trati se má přepínat už kolem roku 2030?? Pokud vím, tak do tý doby se stihne maximálně tak trať podel Berounky, Hranice-Střelná a Říkovice-Polanka. Potom ještě něco na trati (samozřejmě po modernizaci) SRN-Všetaty-Choceň včetně odboček do Děčína (tam bude hlavák déle na stejnosměru), totéž Střekov-Západ, částečně i do Prahy a Poříčan, potom přes Kolín (zatím jen 4. a5. nástupiště) do KH, kde se to spojí, a trať Pardubice-Jaroměř (do Jaroměře až po zdvoukolejnění). Tak jsme se teda dostali až do stanice Choceň, kde nemám tušení, jak bude styk vypadat, ale samotná stanice bude stejně jako Děčín, Ústí nad… Číst vice »

Honza St.

Kdo si zas vymyslel ten nesmysl že 200 km/h je možná až po převedení na 25kV 50Hz? 1) Celá ta konverze je 3,14 čovina, 2) CMK v Polsku a Moskva – Petrohrad v Rusku nemají problém s jízdou 200 km/h i víc pod napětím 36 kV ss, 3) obzvlášť vzhledem k všemu co se děje poslední roky je to s touhle podmínkou čekání na Godota, takže ve výsledku nebude 200 nikdy. Opět další nesmysl určený k tomu, aby se kamarádíčkové napakovali.

Honza St.

* 3 kv ss, samozřejmě.

Michal M

1) Za 3,14čovinu považuju když se někdo vyjadřuje k věcem, kterým hovno rozumí.
2) Polsko zde: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/polska-bedzie-miala-nowe-napiecie-sieci-trakcyjnej-25-kv-na-nowych-liniach-90835.html a zmínku o russácku beru jako nejapný pokus o humor.
3) Poslední roky se změnilo na střídavinu 43 kilometrů a zrekonstruovalo se několik úseků s přípravou na ni.

Leinad

Jenže na síti Spržel platí zvláštní fyzika.
V Polsku je možné na 3kV se rozjet na 200km/h, na Sprželi ne. Ve Francii může TGV do uzlů zajíždět pod 1.5kV (a z centra města na vysokorychlostku se rozjede) u nás by se nerozjelo.
Pražce použivané DB Netz by byly v ČR strašně nebezpečné (asi je nevyrábí správný dodavatel).

Michal M

To snad nikdo netvrdí. Chlapce v PKP taky nebaví stavět napáječky na každém rohu a dotovat bůhvíodkud ztráty na stejnosměrném systému, ale v Polsku že 25kV nemají vůbec a o to méně jsou mentálně připraveni…
A zmínku o 1,5kV DC moc nechápu – fascinuje tě zaostalost francouzských železnic mimo TGV, nebo co tím chceš říct? Víš, jakými rychlostmi to TGV na 1,5kV DC jezdí?

vjkm

Do Bordeaux než postavili VRT trať se jezdilo na 1,5kV souvisle 200 km/h a kolem Tours 270 km/h.

Dan

Ten úsek v současné podobě ještě není připravený na přepnutí na střídavinu? Pokud ne, odkdy se tato příprava začala na stavbách dělat?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Snížit ještě víc kapacitu už tak zasekaného koridoru? Inu, Dobrá Správa.

Michal M

Až tady bude 200, tak koridor by zasekaný být nemusel.
Ale přiznám se, že nemám stejné jasnovidecké schopnosti jako jiní géniové, kteří se sem přišli blýsknout mezi dvěma bany…

Dan

Že infrastruktura umožní 200 km/h neznamená, že se tam musí nutně touto rychlostí jezdit za každou cenu. Dovedu si představit, že jízdní řády by byly dál na 160 a vyšší rychlost by vlaky využívaly jen v situacích, kdy trať je volná a potřebují dohnat zpoždění. Navíc rozjíždět se na 200 bude mít smysl teprve až bude existovat souvislý úsek z Pardubic až do Chocně, ideálně až do Ústí (jestli to vůbec někdy bude).

Leinad

Co vlastně udělá AVV, když má zelenou ulici a čas který by se dal stihnout rozjezd na 160-držení rychlosti-brzda? 😀
Tipoval bych, že pojede rozjezd na 200-výběh.

Petr Šimral

S ohledem na odpor vzduchu bych tipnul konstantní 160 km/h…

krteček

Škoda, že je to neproveditelné jako čtyřkolejka z Libně do Chocně.

anon

budeme radi za 2 + 2 koleje pres Pardubice a Hradec, mozna…

Jaaa

Čtyřkolejka (na 250 km/h dvojice kolejí) z Poříčan do Chocně samozřejmě proveditelná je, jenom by se to muselo umět (á la paragraf 1) a musely by na to být peníze. Prostorový zábor je až na dvě tři kritická místa proveditelný.

Dušan

A co na to ekologové? Nebude to nějak plašit ptáky a vyhánět křečky ze svých nor?

Alibaba

Křečky a jinou havěť z nor v náspech se vyhnat hodí, protože nory způsobují nestabilitu.

Jaaa

Ne. To není smradlavá dálnice.

Leinad

Jednání určitě budou, ale pokud úřad nebude arogantní tak se třeba domluví.
Přejezd místo rušení nahradit nadjezdem. Kde myslivci vidí migrační trasy, tam dát ploty a ekodukty. Hlukové stěny stavět tam, kde vadí hluk (a ne v Úvalech najust tam, kde nevadí).

Ústečan

Ta úprava předjízdných kolejí na 740m je zbytečnost, jakmile tam zavedou 200 km/h, tak tam při tom provozu náklad přes den stejně neprojede. Snad do té doby stihnou modernizaci Velký Osek – Choceň, jinak to náklady můžou zabalit.

Dušan

No a kolikrát denně by tam Pendolino tou 200-kovou jelo ? Nebo to snad je V = 200 km/h pro všechny ?!?

Projektant

V100=160 km/h; V130=200 km/h

Michal M

Vy máte k dispozici GVD po otevření VRT Střední Čechy?

Jaaa

Ano, jeho koncepce je součástí SP.

X 1

Ještěže Metrans nejezdí na trati Berlin – Hamburg protože se tam kapacitně nevejde. Berlín – Stendal – Wolfsburg – Lehrte (Hannover), stejně tak.

MilanSima

„Stavba by měla zacit koncem dekády“…vzhledem ke zkušenostem bychom se měli ptát, které dekády. Jestli této, nebo příští 😊

Jaaa

Přespříští, když to teda chcete vědět. 😉

Jan Kovář

A kde je Žesnad, aby velkohubě poslal do světa, že to nákladní dopravě nic nepřinese? A kritizoval zase všechno a všechny. Kde máme pana Sládka?

Jan Sůra

A něco k tématu máte?

Jan Kovář

Ano, mám. Minule při stavbě stejného typu měl Žesnad připomínky, že stavba nic nepřinese. Teď je zde podobná stavba, tak se ptám, jestli mají nebo nemají stejný názor.

Vy k tomu máte nějakou připomínku, k tomuto dotazu?

Jan Sůra

Mám. Nesouvisí to s tématem.

Jan Kovář

Tak abychom dodrželi vámi nastavená pravidla, tak jej sem prosím nepište. Děkuji.

Jan Sůra

Chtěl jsem to udělat hned, když jste napsal dvakrát do diskuze o pádu lanovky moudrou větu Spadl pisoár lanovky, ale nyní bude ban proveden s ještě větší radostí.

Hans1934

A o Liberci tam něco nemáš ?
Citoval bych Karola Poláka

A naši, bohužiaľ, dobehli predposledný a posledný. Aká škoda, že aj u nás doma nemáme takýchto Kokotov! 🥱

Michal M

Teď ta doba po amnestii bude takové trochu bouřlivější období. 🙂

Jaaa

Škoda že máme hentu demokraciju, co?

Michal M

Máme, ale asi nejsem si jistý, jestli každý chápe rozdíl mezi demokracií a anarchií…

Jaaa

Nezlobte se, ale každý volič má právo na názor, byť sebepitomější.

Ono se občas stává, že mínění některých lidí (viz Martin Hausenblas) je rozumnější, než vás pantátů, co nerozumí širším vztahům a ovládají jen dopravní technologie a nic víc.

Kudlis

Opět se Honzo ukázalo, jaká jsi piča. To nejde napsat jinak. Ale hlavně že tady budeš moralizovat k dodržování pravidel. Ale jakmile se něco nelíbí, najednou se projeví, jaký seš obyčejný zmrd. Už přestaň otravovat otravovat čůráku a soustřed se na to, abys aspoň jeden článek napsal bez chyb.

standa

nevím jak vám ale mě příjde že se to neobejde bez přeložek oblouků trati… člověk když tam už teď jede 160 v klasice tak to je celkem tlak v zatáčkách natož pak 200 ale třeba se mi to zdá. neví někdo víc.. nikde se o tom nepíše

Projektant

Bude to bez přeložek, stávající R=1900 m pro 200 km/h stačí. Pouze se zvýší převýšení koleje (laicky „naklopení“).

Leinad

Tedy „náklad“ zase bude lítat pokud tam něco pojede pomalu nebo zastaví 😀
Cestující politý kávou je větší legrace v menší rychlosti, když to nečeká.

libcha

Když už se tedy za každou cenu musí překutávat jednou koridorizovaný koridor a opět to bůhvíproč musí být hurá mega akce s projektem, nemohli by rovnou udělat tří-čtyř kolejku?

Happy

Ne nemohli. To přijde až s dalším projektem 😀

Jaaa

Nn, mezitím bude projekt povýšení ETCS a pak projekt konverze napájecí soustavy.

Není důvod dělat všechno najednou, stavební firmy potřebují papat každou sezónu.

Krysa350

Toto bude v uvozovkách naše 1. VRT Praha – Ostrava; běchovická VRT+ pár úseků na 200, odbočka u Přerova na VRT Moravská brána.

Jaaa

První a taky poslední.

Démon

Rekonstrukce koridoru mezi Chocní a Uherskem bude financována pomocí nástroje Blending Call.
TO NENÍ PRAVDA. peníze z CEFu nikdo neschválil!!!

Pitrys

Skutečně je pro rychlost 200 km/h 25 kV nezbytně nutných? Výhodnější, úspornější atd. určitě ano, ale limitujícím faktorem, kvůli kterého nelze dvoustovku provozovat snad ne. Poláci i Rusové také provozují 200 km/h i více na 3 kV. Pokud ovšem stávající trakční soustava třeba nevyhovuje výkonově.

Jiří Kocurek

Nevyhovuje výkonově a má se přepínat celá ČR.

NightmareFreddy

Nicméně pak asi nemá smysl kvůli 40 km/h dělat poměrně náročné provizorní řešení na tomto úseku.

El Barto

Ta příprava na přepnutí na 25 kV AC se takto udělá postupně na více úsecích a později se toho přepne více najednou. Snad někdo znalejší potvrdí nebo vyvrátí.

NightmareFreddy

Souhlasím, ale to je právě potřeba „dělat postupně“, ne z poloviny. Až to bude nachystané, ať se to přepne, ale ne dělat nějaká dočasná drahá řešení, když nakonec to bude potřeba udělat jinak.

vlachjan

Vždyť je to v článku: Nutné to není, ale pak bude potřeba další měnírnu.

Alibaba

Poláci by rádi na CMK přepnuly na střídavou trakci, jen tradice dvousystémových strojů se jaksi nedostává.
A s rusama je to podobné, nějak jsem si nevšiml hromady dvousystémových strojů. Maj vůbec nějaké? Tam vládne tradice přepřahů na hranicích systémů.

Rušňovodič Peter

RŽD majú niekolko desiatok silných EP20 s usporiadaním B’0 B’0 B’0, čo sú dvojsystemové rušne vyrobené v kooperácii s Alstomom. Skrz sankcie ale postupne budú asi odstavovať. To sa týka osobky. Pre nakladnú dvojsystémniky nemajú.

Alibaba

Ještě jsem našel jednotku Sapsan.

Škrpál

Italové dokážou pod 3 kV jezdit 250 km/h a Nizozemci pod 1,5 kV výjimečně i 160 km/h. Kdybyste ale do těch zemí vyrazil, tak tam na první pohled uvidíte, že jejich sestavy trakčního vedení používají dva kontaktní dráty a této dvojnásobné zátěži odpovídající nosná lana. Ty sestavy mají oproti těm českým v podstatě dvojnásobnou hmotnost. Pokud bychom něco takového chtěli zavést u nás, bylo by nutno přepočítat i statické výpočty stožárů a jejich základů. Druhá možnost, zkrácení elektrických úseků, je zmíněna v článku. Oboje je velmi drahý způsob a stejně by se takové řešení nedokázalo výkonnosti střídavé trakční soustavy ani… Číst vice »

Hytlák

Jen ať klidně plánujou. Jestli se nepletu tak,do konce roku 2020 měla být hotová elektrifikace tratě Týniště – Solnice. (Je tady někde článek), a zatím se ani nekoplo.

Ondřej

Mě se vybavila scénka z „Rozpuštěný a vypuštěný – Trachta a Hlaváček přemýšlejí“ (viz video na youtubu).
„Dobře si to chlapec vybral. Je tady v teple, v tichoučku a nestrá se.“
Takový mi příjde příštup ke stavbám na železnici.

1766

A bude uz hotovy objezd pro nakladni dopravu via Tyniste a Hradec, nebo zase nakladni dopravu na nekolik let zabijeme uplne stejne, jako na Lipnik – Drahotuse/Suchdol – Polom?

Micky
noerf

Vcelku by mne zajímalo, zda má SŽ dlouhodobé plány, jak by měla vypadat železniční sit v ČR, jako má ŘSD u dálnic a silnic 1.třídy.
Protože SŽ rekonstrukce 15 či 16 km úseky pak se plánuje přepínání trakce a pak instalace ETCS. Z mého laického pohledu by se všechno mohlo udělat rovnou, zejména, když se budou upravovat měnírny.

tarten

Což o to, na ETCS by se mělo přepnout o dost dřív. Ale ty přejezdy?

qěcy

SŽ něco neuceleného má. Dělá to ale MD. Neucelené je to i proto, protože narozdíl od ŘSD se SŽ stará o téměř všechny tratě v Česku.

ŘSD má akorát plán sítě silnic první třídy a dálnic. A než ten dokončí, mělo by mít nějaký další. A ten stále nemá. A taky takový plán dělá MD.

Jaaa

Plánů by bylo, mapek máme stohy. Jednotná dopravní koncepce hodná 21. století ale na MD samozřejmě neexistuje, protože MD není schopné vytvořit jakoukoli ucelenou dopravní koncepci celého státu – ty cancy co vydává jsou mimo reálné potřeby a nedají se číst.

MD obecně umí jen dálnice (a ani ne pro kamiony, jen pro IAD) a označení “Ministerstvo individuálního automobilismu” by tak bylo mnohem přiléhavější.

Vrták

Pohádkářů a slibovačů je u nás víc než dost, to nemůžu říct 🙂

Jiří Kocurek

Stejně tak se nadávalo při přípravě Sudoměřice-Votice a vsázeli se, že se to nikdy nepostaví.

tarten

Neměl někdo sežrat svůj klobouk?

Jan

Zdá se mi to, anebo se v článku nedočteme komu to posílají k posouzení?

PeDazOl

Věcně a místně příslušnému orgánu státní správy. 🙂

Jan

To tam také nepíšou, kterýpak úd státní správy to je?

PeDazOl

zakonyprolidi.cz a hledejte který zákon je procesní a které jsou složkové nutné pro posuzování a které dotčené orgány budou vydávat závazná stanoviska. 🙂

Jan

Díky, už jsem plně v obraze…

Permonik

Ježíškovi. 🙂

X 1

Odbor Zbožných přání 🙂

Vladimír Bílý

Je to přesně 5 let, co centrální komise schválila schválila stavbu tunelu Oucmanice aspol., který by výrazně zlepšil rychlost i propustnost v této části koridoru. Kam se od té doby posunulo? Nikam. Místo toho tu teď přišel takový plán neplán na vylepšení nevylepšení sousedního vcelku bezproblémového úseku:-)

Lukáš Kníže

No on ten úsek Pardubice – Choceň potřebuje modernizaci a navýšení rychlosti (a tím i kapacity) jako sůl… jen bez tunelů za Chocní směr Brandýs bude přínos poloviční.

tarten

Navýšení rychlosti kapacitu nezvyšuje ale snižuje.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Pokud máš dost míst na předjíždění, tak ta kapacita může být vyšší.
Konkrétní místa:
– „zřízení nové odbočky Sruby“
– „dosažení dostatečných užitečných délek předjízdných kolejí pro nákladní vlaky délky 740 m v ŽST Zámrsk
– „zvýšení vjezdové rychlosti do předjízdných kolejí (Uhersko)“

Honza1 a 1

Není kapacita jako kapacita. Pro běžný provoz odbočka (tj. spojky mezi TK1 a TK2) nic neřeší. Ano, pomůžou v případě výluk a mimořádností.

VýpravčíXY

Ano, přesně tak. Při běžném provozu tyto odbočky nelze pro předjíždění ( souběžnou jízdu ) využít. Pořád něco v protisměru jede. Při výlukách naopak hodně pomůžou.

Vladimír Bílý

Ano, potřebuje. A skutečným řešením by tedy bylo přidání dvou kolejí alá Westbahn. Přidání té odbočky a vylepšení předjízdných kolejí je takové lepší, než nic.

qěcy

Nesouhlasím. Odbočka obrovsky zlepší kapacitu při výluce traťové koleje. Za normálního provozu je to skoro k ničemu. Ale dokud nebude nákladní trať z VO do Chocně, tak tuhle trať nijak nevylepšíte. Dopravci potřebují projet úsekem s co nejmenším zpožděním. A to právě ta odbočka vyřeší z velké části. Pokud za normálního provozu vadí předjíždění, lze to řešit dočasným tvrdým rovnoběžným GVD.

VýpravčíXY

Souhlas. Při zvyšování rychlosti osobní dopravy rapidně klesá propustnost u nákladních vlaků. Už dnes je problém hladce provést v denní směně nákladní vlaky v úseku Kolín – Česká Třebová. Jedině stylem poskakováním od stanice ke stanici. Když vám jede dle GVD 7 – 8 rychlíku za hodinu v jednom směru po cca 5 – 8 minutách a do toho jednou za hodinu se proplétá Os, tak třeba i hodinu není šance s nákladním vlakem popojet.

Petr

Jak by rekl sir Humphrey Appleby: nic se nesmi uspechat – Rim taky nepostavili za den.

Dan

Ale posunulo se to. Jenom opačným směrem. Po opravení trati v původní stopě a na původní rychlost, odsunula SŽ realizaci tunelů na 2030, což je v překladu znamená na nikdy.

Dušan

Ty tři zdroje u toho Blending call ale platily jen u dvou staveb, a to Poříčany – Velim a Dětmarovice-Petrovice u Karviné. U zbylých tří už nebyl CEF, ale jen EIB s tím, že CEF byl nakonec nahrazen RRF (= Recovery and Resilience facility).

dan Žatecký

Kdy SŽ konečně pochopí’že je třeba řešit jiné tratě a jejich rekonstrukci, viz Brno – Přerov, Či Nezamyslice – Prostějov – Olomouc!

Místo toho se pořád hrabou v úsecích, které před nedávnem celkovou modernizací prošly!!!

Jiří Kocurek

Zrovna pro Brno-Přerov by SŽ měla mít stavební povolení a letos vybrat zhotovitele na úsek Kojetín-Nezamyslice.

Ano, už i tenhle jedný úsek pomůže, pravidelně se stojí v Němčicích a čeká na protijedoucí R. Klidně 5 minut, kdy se vlak nepohne.

Jiří Kocurek
Gregyros

Huráááá!!!!!!

qěcy

Zeptejte se na MD.

Jiří Kocurek

Daleko důležitější mi přijde navazující úsek Choceň – Ústí nad Orlicí. Jo vím, že nejde objet, je to Achilova pata.

Lapil Z.

Ten bude výrazně (několikrát?) dražší. Z Uherska do Chocně je tu úprava trati jak když streli, z Chocně na východ nová trat v 15??) km tunelu přerušeném několika mosty.

qěcy

No a proč myslíte, že se ÚCho stále nestaví a příprava je pomalá? Aha?

MajT

No tohle se mi snad jen zdá! Tohle jako vážně vypustila státní instituce? Prohlášení no my jako by jsme těch 200 chtěli ale uvidíme jestli zvládneme vyhovět požadavkům? Tak buď něco chceme a těm požadavkům vyhovíme a nebo jdeme od toho, ne nějaký uvidíme. To že si ve dvou svých dokumentech dovolí uvést rozdílný odhad dokončení je už spíš jen třešinka na tomhle diletantským dortu.

Jiří Kocurek

Posudek obvykle znamená zhodnocení, jestli to těch 200 snese nebo ne. Posudek je tím rozhodnutím, po kterém voláte.

Není možné trať provozovat stylem „Buď 200 km/h nebo ji zavřeme“ a může za to kostel v Kostelci, neuhnul! Jednání silou už se Správě vymstilo mockrát.

MajT

Jak jako jestli to snese? Bavíme se o rekonstrukci, když chci nějakou rychlost tak zadám projektantovy aby to vyprojektoval tak aby to bylo možné. Bude to něco stát? Jasně.

Tohle je naprosto šílený rozhodování, buď tu rychlost potřebuju a něco pro to udělám nebo ne. Rozhodování typu tady je rovina, dejte tam 200 a o 10 km dál jsou oblouky tak 80 je cesta do pekel.

Peeetr

Prostě to znamená, že na těch 200 schválí oblouky.
NIC JINÉHO.

Vojta Svobodný

Kdy bude prosím povolena ta rychlost 230 na Budejovice, když to kvůli tomu za miliardy opravovali a stále to tam jezdí Vmax 160? :))

Twix

To už je aspoň třetí diskuze kde píšete o 230 na Budějovice, a přestože Vám vždy někdo vysvětlí, že nic takového nikdy plánováno nebylo (původně jen všude 160 a až během stavby to stouplo místy na 180 pro klasiku a 200 pro klopidlo), trváte si na svém a dožadujete se toho. A zpravidla jde o články co s trati na Budějovice vůbec nesouvisejí.

Vojta Svobodný

A Jakto ze se tam těch 200 stále nejezdi? Pendolino na ostavu stejně nesmí víc jak 160

Dejf

Protože pendolino na komerční riziko provozují ČD na trati do ovy a Košic.
Protože nikdo nebouchnul prkenicí a neřek, že to pendolino do budějc zaplatí
Protože nikdo nemohl takhle prkenicí bouchnout
Protože nad 160 km/h je možný jezdit až ve výhradním provozu pod etcs.
Protože ta trať ještě není na 200 zpapírovaná.
5 důvodů, z toho jeden dost podstatnej, ten vlak pracuje jinde a tam vydělává víc.

DavidS

Protože ta trať byla projektovaná na 160 a až během stavby se udělaly menší úpravy, aby se tam mohlo 185 normálně a 200 pro klopení, ale stále jen v rámci té tratě na 160. Tzn už se neměnilo trasování apod. Berte to tak, že je to spíše psychologické prolomení hranice, než nějaký reálný dopad. Má to spoustu požadavků, aby se tak stalo, ale já jsem za to i tak rád, že se konečně udělalo něco pro ještě větší zvýšení rychlosti a celý koridor Benešov – Ševětín může sloužit jako velmi dobrý případ koridorové trati na české poměry a ta změna… Číst vice »

Peeetr

Já bych odhadnul, že tam to Pendolino tak za 5-10 roků přejde a bude tam sloužit 10-20 let.

Ústečan

Nebude, na komerční riziko se to nevyplatí, a ve výběrku na závazkovou dopravu by Pendolino prohrálo, protože by bylo v porovnání s konkurencí příliš drahé.

DavidS

jestli se do deseti let nerozpadnou…

tarten

Nevidím k tomu dostatečný důvod. A nevidím ani dostatečný důvod k tomu, aby bylo přesunuté na ČB. Teda kromě nějaké spanilé jízdy typu Františkovy Lázně jednou denně, což by se mohlo stát klidně už příští prosinec.

DavidS

K rozpadnutí? To je myšleno tak, že prostě čas od času se stane nějaká závada a jelikož jich mají málo a další nebudou přikupovat, tak dříve nebo později je budou muset odepsat a stáhnout úplně, protože se ekonomicky nevyplatí ani provoz ani opravy.

Daniel Jablonecký

Tam si na sebe nevydělá a napřímo to dát ČD ministertvo už nemůže. Byla by soutěž a tam to s cenou za pendolino ČD neustojí a vyhraje někdo s lehkými jednotkami na 200 bez klopení.

DavidS

Kde opravovali trať na Budějovice, aby se tam dalo jezdit 230? A ještě k tomu za miliardy? Uveďte nějaký úsek, kde se tohle plánovalo.

Spoiler alert: Zjistíte akorát, že píšete kraviny, které vám tu už asi pětkrát někdo vyvrátil.

Michal M

Pozor, to nejsou kraviny, to je jeho NÁZOR 😀

Micky

Zase špatně prezentováno. V titulku rychlost 200km/h. Využití nástrojů financování Blending Call na odstranění ůzkých hrdel na železnici. A já myslel, že úzké hrdlo je ůsek Choceň – ÚnO.

Modernizace traťového úseku je podle mého názoru v prodloužení předjízdních kolejí na délku 740m. Rekonstrulce spodku i svršku a přípravatrakčního vedení na střídavý proud. A až teď zmínka o tom, že se myslí dopředu a výhledově bude možné zavést Vmax=200km/h.

Dejf

Počkat počkat, ještě tam je ta zmínka, že odstranění přejezdů je součástí jiného projektu, takže ani pokud vše co si tady vybásnili splní, tak to stejně nemusí nic znamenat.

Veřejná doprava KUPŘEDU

Úzké hrdlo není úsek Choceň – ÚnO, ale Choceň – Česká Třebová.
Po stavbě tunelů UCHO se úzké hrdlo změní na úsek ÚnO – Česká Třebová.

DR 01 518

Bože,je rok 2024 a rekonstrukce 16km již rekonstruovaneho úseku má být hotová za krásných 7 let. Tomu se říká kadence.

kubisek

V roce 2099 bude krásně hotovo, úplně stříkám natěšením 😁

Miroslav

A v roce 2156 se konečně začne jezdit 200km/h.

Jiří Kocurek

Tak místo stříkání zkuste projektování. Pomůžete to urychlit.

Jiří Kocurek

Děláte, jak kdyby každá jednotlivá stavba v síti byla jediná a žádná další v té době neběžela.

Jiří Kocurek

PS: Stabební dělníci vám tam bez projektu pracovat nezačnou. Že se čeká na rozhodnutí úřadu, to fakt není zdechláctví na stavbě.

kubisek

Úřad = stát, SŽ je stát, legislativa je stát. Jak si to stát nastavil…

Lukáš

To jsem zvědav, jestli to budou dělat současně s modernizací úseku Choceň – Týniště – HK, aby se případný problém nedal nikudy objet 🙂

Frantisek

Ten by měli udělat ideálně předtím, aby pro objezd byly dvě koleje (o HK – Libice nemluvě)…

Šalina na Špilas

Toho se nebojte. Stačí se podívat třeba do Lipníka…

Michal M

A Lipník se dá objíždět kudy?

Jzms

Čadca, Žilina, Bratislava🤔

Beny

Ono to bez zabití krajské osoby objet nejde už nyní. Trať HK – Týniště je jedna z nejvytíženějšich jednokolejek.

Beny

Krajské osobky, ne osoby 🤦🏽

Honza1 a 1

Přesmýšlel jsem, koho z úřadu myslíte. 🙂

X 1

Ale zní to zajímavě.
Obětujeme někoho z krajského úřadu, podřízneme černou slepici a vyřkneme zaklínadlo.
Potom se konečně dají věci ve vesmíru do pohybu. 🙂

Luboš Beneš

Vy jste kouknul do křišťálové koule!

suri

To je tolik podmínek, které jsou potřeba splnit, že se obávám, že ani do roku 2031 je nebude schopna SŽ splnit

JiP

Nejvetsi paradox tohoto useku je, ze zprvu nebyl ani navrzen na 160 ale pouze na 140. Takto se u nas modernizovalo. Kvuli 160 se musel za Uherskem dodatecne zbourat nove postaveny plechovy most za most s prubeznym sterkovym lozem.

Jiří Kocurek

Tak to dopadne, když má někdo projekt, jen protože musí, považuje ho ale za zbytečnost. Neví, co chce vlastně stavět, k čemu vlasntě projekt je, protože ho v životě neviděl. K tomu má navíc decidofóbii.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Decidofobie

Jiří Kocurek

Mínusáři by mi měli vysvětli, jak se jim bude vařit oběd, když ji neustále bude někdo odnášet hrnce ze sporáku a dávat tam jiné.

Hytlák

Plánovat to voni uměj,ale budou rádi,že 2030 začnou a kdoví…

kubisek

Máme zde etalon v podobě dráhy do Kladna. 😁

zdeněk

na letiště vlakem již brzy 😁