SŽ poklepem odstartovala modernizaci úseku Mstětice – Čelákovice, naplno se práce rozběhnou příští rok
Současná úrovňová nástupiště ve Mstěticích nahradí jedno ostrovní. Pramen: Správa železnic
Součástí stavby budou především dvě nové přeložky, které po dokončení umožní zvýšit rychlost vlaků až na 140 km/h.
Poslední z Prahy do Lysé? Tak pak ještě ta Lysá. Jasně, ta je přece nová – ehm, už asi 25 let. Něco jako Holešovice – Libeň, to taky „přece ještě reko nepotřebuje“ (šup a pár let po tomto rozhodnutí jsou tam dvě šedesátky). Jo a Balabenka – Vysočany (mimo), čekající na VRT (v tomto případě bych řekl správně). A samozřejmě východní část Wilsona, ta co je „už vyřešena“ tuším od roku 1994.
Ale jinak už to bude všechno, fakt. No vlastně teda ještě ta Hrabovka, že ano. 😉
Lysá 25 let po obnově…. Takže obnovovat stále stejné dokola v úsporném provedení a na ostatní úseky/stanice se nedostane nikdy…
Tehdy to v Lysé byla vcelku revoluční změna, přibylo ostrovní nástupiště s podchodem a byla odstraněna velká závada na pražském zhlaví, kdy dvě dvoukolejné trati byly zapojeny do tří kolejí, což byla kolize směrů jak prase. A také se od té doby dá projet Lysá směrem na Prahu osmdesátkou. Jenže řešení stanice je poplatné tehdejší době, tj. je jen poloperonizované, což je dost podstatná závada. Dále musí dojít přestavbě nymburského zhlaví kvůli novému mimoúrovňovému zaústění tratě do Milovic coby zárodek všejanské spojky. Je toho tu opravdu dost na rekonstrukci. Krom toho před čtvrtstoletím se tu obnovilo jen něco, zdaleka ne… Číst vice »
Tím úsporným provedením jsem měl na mysli právě tu poloperonizaci. Úpravy zhlaví + přidání kolejí lze v plně peronizované stanici doplňovat i postupně.
Příklad: S konfigurací stanice Rožňava, jak lze vidět na leteckém snímku Mapy.cz, kromě zapojení druhé koleje od Plešivce se nebude muset dělat vůbec nic. Jen se doplní podchod a nástupiště + upraví ZZ.
Jestli do doby dokončení nebude i Milovická spojka tak to moc velký užitek nepřinese.
Závratný termín rekonstrukce krátkého úseku ve srovnání se stavbou celé Rakouské severozápadní dráh(ŌNWB)
Hloupý ten, kdo takto uvažuje. Tehdy se postavila jednokolejná trať z dnešního pohledu zcela bez zabezpečení a běž elektrizace, stavěla se bez provozu. Dnes je zachován provoz a z původní trati tu zůstane jen část zemního tělesa.
A jaká tehdy byla mechanizace? Krumpáč, lopata, kolečko a dynamit.
Tehdy měli stroje na stavbu železničního svršku KL30C. !!!
Znám výkonější typ: LKK40C. 🙂
Ano ,ty ale přišly o něco později .
Kdyby na takové stavbě pracovalo dneska 1000 lidi s krumpáčem a lopatou tak potřebujete každý měsíc minimálně 40 milionů na výplaty.
Akorát tehdy byla lidská práce levnější.
A nebyl ani problém ty lidi sehnat.
V případě modernizace této tratě bych s termínem „zachován provoz“ moc neoperoval.
Provoz zachován byl, tak co je za problém? Tedy krom nepravidelností a určitých omezení z důvodu rekonstrukce.
Proč se vůbec uvádí to číslo pro vlaky s naklápěním. Vlaků s naklápěním je už jen šest, jsou v druhé polovině životnosti a nikde jsem neslyšel, že by se uvažovalo o dalších…
AŽ 160!!!
#pr #dobrásprava #manekýn #chlebíčky #bc #mba #dláždená #spěchejpomalu
Taky to nemám rád. Předtím tam ale bylo „až sto“ přičemž nad 90 tam bylo jen na dvou třech úsecích.
no a teď tam bude 100 až do slavnostního zavedení ETCS v roce 2345, možná o rok dřív….
Tohle bude u Domažlic. Až 115.
Stovka od Skal až po Čelákovice (krom propadu ve Mstěticích. Pak od Káráného po Lysou,s tím že kde stovka nebyla bude po reko max 110-115..
Kromě propadu ve Mstěticích – proč nejdou Mstětice udělat taky alespoň na stovku – ach jo.
Bude tam 140 – ten propad je myšlen ve stávajícím stavu.
Klasika. Takže teď budeme x let vrtat, aby se tam po rekonstrukci jezdilo pořád stejných 100 km/h, a pak se budeme za pár let vrtat znovu, abychom tam ve zvláštní stavbě dosazovali ETCS…
A ani potom se tam 140 km/h jezdit nebude, protože do té doby trať zchátrá a rychlost se kvůli nevyhovujícímu technickému stavu sníží.
Než ta trať schátrá… což tvá většinou 25 let, tedy do roku 2045-50. Myslíte, že se tam do roku 2045 to ETCS neudělá?
Nebo má Správa čekat s reko do roku 2045?
Nebo tam rovnou dávat ETCS.
Asi bych v takovém horizontu nepoužíval označení „Správa“. Bůh ví, jak se to tou dobou bude jmenovat.
Na podstatne casti trati praha – lysa byly podstatne nizsi rychlosti nez 100 km/h, spousta zarizeni byla v havarijnim stavu a mimoradnou udalosti je, kdyz se nejaky den obejde bez mimoradne udalosti. Osobni vlaky rychlost 140 km/h nepotrebuji a u rychliku ty usetrene 4 minuty dokud nebude vylepsena trat z libice do hradce kralove nehraji roli. Cestujici tu po letech vylukove tortury oceni zejmena spolehlivost.
Btw vždyť stavba začala někdy v dubnu. Nespletli jste si to náhodou s Kladnem, které dle mapy začalo včera.
https://www.spravazeleznic.cz/-/zacala-modernizace-posledniho-tratoveho-useku-mezi-prahou-a-lysou-nad-labem
V posledním roce provozu před zahájením prací bylo možné zajet úsek Lysá nad Labem -> Praha-Vysočany bez zastávek za 21 minut. Podaří se to i po modernizaci? 🙂
To záleží hlavně na tom, jestli tam vůbec nějaké vlaky bez zastávek budou jezdit 🙂 Před modernizací se dost často stávalo, že hradecký rychlík zastavil za Jiřinou, protože v opačném směru stál v Čelákovicích osobák, a čekalo se až lidi opustí kolejiště…
No tak to se určitě zlepší, protože ve všech stanicích budou ostrovní nástupiště s podchody, spíše je škoda, že tam nebude rychlost 160 pro všechny vlaky, naklápěcí se tam asi moc často neobjeví…
160 km/h tam nebude jen pro Vk, ale i pro V150.
Ano, ale V150 tam je – pro příměsto, které staví jak v Čelákovicích, tak ve Mstěticích prakticky nevyužitelná – reálný limit je Vmax = 140 km/h. A dálkovka (R) tam tuším jezdím s řadou 162, ta má Vmax = 140 km/h a případné odklony s Vectronem/Traxem jsou zase limitovány klasickým osobním vozem s kotoučema (V130 = 150 km/h). Takže nic – leda by tam jel odklonový Interjet s Vectronem pod ETCS:-))
Mmch, když už jsme u těch rychlostních profilů, tak v případě osobní dopravy jich ETCS zná hned 10 – viz níže:
V80, 130, 150, 165, 180, 210, 225, 245, 275, 300. Je tedy dost smutné, že SŽ striktně u všech ETCS staveb trvá pouze na čtyřech (V100,130,150,275). Přitom se jedná pouze o sadu číselných dat v případě traťové části ETCS.
A jezdí (nebo dopravci vyžadují nebo je pravděpodobné, že budou jezdit) soupravy na všech 10 profilů?
No, to je jako ta o slepici a vejci – má SŽ udělat de facto „zadarmo“ jeden texťák – který stejně musí udělat tak jako tak pro 4 profily, takhle by tam jen přidala dalších 6 – pro trať, aby dopravci nakoupili příslušnou techniku, nebo sama aktivně nemá nabízet nic, aby to „nic“ mohli dopravci používat ve smyslu „my bychom rádi chtěli, ale když SŽ nic, tak my taky nic“:-))
Poklepání jde těm panakum v čele se Svobodou dobře….
Jo no, kdyby raději žádné stavby nezahajovali… moment!?
Co to meleš, jde to udělat i v tichosti a skromnosti, kor když se u nás vše staví 100 let ,,,
To ETCS tam bude kdy? Za 10 let?
Co se vám nelíbí na tom, že SŽ dá dodavatelům zab. zař. vydělat dvakrát? Peníze jsou přece oběživo, tak musí obíhat…
Co to melete? On už někdo má aspoň vyvinuté pro Česko integrované ZZ, čili ETCS, které v sobě má řízení SZZ, TZZ, PZZ a VZ? Nemá. Takže stále se dělá ETCS jako doplněk k ostatnímu ZZ, nikoliv jako zastřešující a vše ovládající zařízení.
Tak proč neudělali přenos návesti na mašinu, když už si zakázali budovat nově AB.Odpovim si sám, peníze… Nějaké zlepseni zabezpečení trati SŽ nezajima.Podle jejich předpisů je to v pohodě. Je tu spousta diskutujících co nadávají na takzvaný barvickovac, nevím kolik z nich jsou strojvedoucí, ale asi jich moc nebude. Protože jet po trati s přenosem a bez je jako nebe a dudy. Mlha ,nevidím na krok a je přenos, tak jedu co to dá, není přenos tak se plazím a můžou Dispečer a vypravčí řvát kolik chcou. Jo a klidně mi nadavejte že „barvickovac“ není zabezpecovac
Kdyby se tam udělal návěstní opakovač, tak tam přístíšch 20 let nikdo to ETCS nenamontuje.
Na navestni opakovací se může 160, pokud by oddíly byly 1500 m nemuselo by se jezdit na 2 ,což jsou 2000 m ,což je vetsi propustnost trati a atd. Jasne že je tam i spoustu specifik. Etcs sice umí plovoucí oddíl,ale zase podstatně omezuje rychlost atd
jak presne ETCS omezuje rychlost?
Logika manekýna a jeho lidí ….poslat už je do propadliště dějin.
Protože tam nejsou a nebudou KO. ETCS je nepotřebuje.
to já vím že tam nejsou KO, SŽ by je musela zaplatit, je to pouze o penězích a alibismu SŽ protože předpis to umožňuje
zajímavé je , že KO soudruzi ze SŽ v úseku Hranice město Hustopeče udělali, je tam přenos na mašinu ,pár let tam bylo i 160, což tento rok snížili na 130/140, nevím proč, ale AB už ne, jasně EU to nezaplatí, ale všechno je tam nachystané. To jedno slavné AH to „zachrání“.Na druhou stranu tam není takový provoz jako kolem Prahy, ale na výluky , které jsou skoro každý měsíc, by se to hodilo
A on to někdo někdy poptával? Ne, tak proč by to někdo vyvíjel.
Co? Ten integrovaný ETCS s veškerým ostatním ZZ? Tak ten se vyvíjí z úplně jiného důvodu, než poptávka.
V našich podmínkách v roce 2345 a to jsem optimista