SŽ otevřela proměněnou výpravní budovu v Litvínově, zázemí zde mají i řidiči autobusů

Litvínovské nádraží po modernizaci. Pramen: Správa železnicLitvínovské nádraží po modernizaci. Pramen: Správa železnic

Modernizace budovy navazovala na elektrifikaci trati z Oldřichova u Duchcova do Litvínova, kterou SŽ ukončila loni.

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Nejsem zastáncem moderny, proto se mi tato budova nelíbí. Připadá mi taková studená, nevlídná a neosobní, postavená s křečovitou snahou být moderní a originální za každou cenu. I když věřím, že v ní vše funguje, jak má. Ale každý máme jiný vkus.

ksz

Na té druhé fotce, to si dělaj prču ? Bude ten příkop někdy v budoucnu napuštěn vodou, nebo proč to tam je ? To je bariérovost přímo ukázková. To nemohla rovina perónu proběhnout skrz barák (při takhle rozsáhlé rekonstrukci by snad nebyl takový problém zvednout v něm podlahu) až k autobusům před ním ?

A ta vozidla, to si cestující pomohli. Místo šukafonu pojízdnej špitál.

mic

Jo nástupiště v jedné rovině by se mi taky líbily. A taky jinak rozestavit lavičky uvnitř.
Celkově mi ale rekonstrukce přijde pěkná a účelná. Teď jen nezanedbat údržbu…
…jako např. v Řeži, kde včera spadlo pár metrů omítky ze stropu …

vitapb

Logické by to bylo, ale pak by se tam nedalo dát zábradlí 🙂

Jiří Kocurek

Že vodní příkop. A na hladině pluje žlutá nafukovačka tam a zptáky. Otočit se nemůže, je to moc úzké. Jako by to navrhnul Z. H. Johnson.

maxik

Je to pekne, ale rikam si, jak dlouho to vydrzi ciste a udrzovane, nez to vandalove znici. Staci se podivat napr: v Praze na Nove spojeni, jak je to vsechno posprejovane. Ale to je u nas bezne, vsechno co se povede se, behem par let u nas znici vandalove.

Aaabbb

…a hlavně se to neudržuje a neopravuje no

121.065

Podobnost s nevkusným pokusem co byl v Oldřichově čistě náhodná. Hlavně že zde byla klasická budova typického stylu tehdejší dráhy. Místo toho jde zde nevkusná brambora.
Hlavně že šotouši mínusují negativní komentáře.

Prý čekárna není vytápěná.
Možná proto ty mínusy u komentů? Tak nikdo z mínusovačů zde asi na vlak nikdy čekat nebude.

PS: tato budova se taky časem rozpadne jako ta v Oldřichově?

Dežo Horváth

Hmm, ,,nádraží městského typu“🙃🙃. Namísto historické budovy zde teď bude stát nevkusné cosi, na co bude za 20 let nahlíženo podobně jako dnes na nějakou random břízolitovou bídu. Dobrá práce

moza14

Co konkrétně na té budově bylo historického?

Arnošt

Historické skloubení lepeného asfaltového šindele a plastových oken? 🙂

sotous

Je škoda že se kolejová doprava v této oblasti neřeší komplexně a do budoucna. Tak tu máme 1 trať do Teplic, 1 do Mostu a tramvaj do Mostu, vše stejný rozchod…Si přímo říká o propojení, nějaká vlakotramvaj čí tramvlak pro oba systémy 🙂

Luboš Beneš

Jako že by 3 z Litvínova do Mostu hl. jezdila expresně po vlakových kolejích a vynechala zastávky?

Honza z Jirkova

Jak jste přišel na trať do Mostu, ta tu není. Do Mostu vede trať z Louky přes zastávku Litvínov Město, kde je tedy budova v nepoužitelném stavu.
https://mapy.cz/zakladni?x=13.6145015&y=50.5921409&z=16&pano=1&q=litv%C3%ADnov%20m%C4%9Bsto&source=pubt&id=15211992&pid=35215502&yaw=3.758&fov=0.335&pitch=-0.054&ds=2

sotous

Odpověď pro všechny – jasně přes zastávku,, ale pokud by se myslelo komplexněji tak vše spojit, viz nedaleko Chemnitz, Zwickau….Pak by mohla jezdit jako jeden z mnoha příkladů linka Teplice – Citadela, nebo Ústí – Most Velebudická….

Oce

Těžko najít zbytečněji vyhozené peníze než za rekonstrukci této trati. Za celý den se jakš-takš naplní přesně dva páry vlaků. Jinak je počet cestujících v úseku Litvínov-Teplice tak na 810 s kasičkou. Nákladní doprava přesně nula. A traťové rychlosti až 100 km/h se směju. Ten kousek několika set metrů těsně před Osekem v místě kde se už brzdí…. A takovýchto potěmkinových vesnic bychom na síti sabotáže železnic našli…

Twix

To jsou přímé vlaky z Ústí, co je špatného na tom, že v koncovém úseku jede 30-50 lidí? Jasně že by bylo levnější nedělat nic a zařídit přestup do 810 s kasičkou nebo autobusu, akorát by to celé spojení bylo tak nějak pro nikoho.

Jiří Kocurek

Nic nedělat je přece cílem každého povaleče, který se kdy v Dlážděné a na Nábřeží objevil.
A ta 810 jezdící jako přípoj až z Teplic by mohla znamenat, že se nenaplní vlak už ani z Ústí, takže by nakonec 810 jezdila durch.

Oce

30-50 😀 No vy mě bavíte. 3-5 je realita…

PKCZ

Taky si říkám, zda to mělo vůbec cenu, osobák každou hodinu a lidí poskrovnu.

Jiří Kocurek

Budova vypadá hezky. Ale se dívám, že se tu lampu na peroně jen se štěstím podařilo umístit vedle dveří do budovy a ne přímo před ně. Schod dolů, jeden krok a 2 schody nahoru, to je přímo ukázková nekoordinovanost. Obludnost toho zábradlí již komentovali jiní.
To nedělal jeden člověk, to museli být dva, kterým zakázali spolu mluvit pod trestem zastřelení. U bočního vchodu je vcelku logicky rampa. Jeden si zaslouží pochvalu, ten druhý bludišťákem po hlavě.

Honza

Schod do budovy může být ochranou proti zatečení vody do budovy, pod šikmou střechou.
Lampa je umístěna tak, že svítí přímo nad schody, čímž snižuje riziko jejich přehlédnutí.

Jiří Kocurek

Tak zatečení vody do budovy, hmm. A k čemu je ten odvodňovací žlab pod schody, když ne k odvedení vody. Jak je vidět za rohem, šlo to udělat rovně.

Honza

Odvodňovací žlab má omezenou kapacitu. A ze strany budovy není vchod pod šikminou střechy, tedy v případě přívalových srážek nebo velkého spadu sněhu je tam riziko zatečení výrazně menší.
Podobné názory mělo pár lidí, co si svépomocí budovali terasu u svého domu. A pak se divili, že mají v obývák brouzdaliště…

Dave

Mě by se více líbila rekonstrukce do původní podoby. Za ty peníze by byly pozlacené kliky.
Občerstvení či restaurace samozřejmě také chybí.

Greta

Kdo by se tam občerstvoval?

Oce

Přesně. Automat na kafe poptávku pokrývá.

Jiří Kocurek

Šotouši, aby nemuseli šmajdat 600 metrů do města.

Rudolf Tuček

Proč ta střecha nemá normální přesahy jako dřív, takhle to vypadá divně.

Kryštof

Myslím, že cedule u vchodu upozorňující na zakrytá ústa a nos je naprosto zbytečná. I ten obří stojan na dezinfekci by tam taky nemusel být. Stejně už kdekdo kašle na nějaká nařízení…

idk123

a mínusáři se mohou dusit sami 😉

Lemmy

A je pěkné vidět vedle toho bymáky a nějakou třicet let starou Karosu… 🙂

Dave

Z původního překladiště vedle je muzeum veteránů a harampádí komunistické éry.

Tomáš Buček

Měl jsem za to, že teď už se dělá všechno bezbariérově, proto moc nerozumím těm dvěma schodům na nástupiště (?). To kazí celkový dojem. Jinak budova architektonicky velice zdařilá.

Důchodce

Je tam i rampa pro vozíčkáře.

David

Že tam rovnou nepostavili výtah jako v zastávce „Na Petynce“ v Praze.

PetrB

No a na jaře se oficiálně otevře zrekonstruované autobusové nádraží. Dnes už chybí dokončit jen pár detailů jako např. výšky nástupních hran a lajnování

David

To pravdu nešlo udělat bez těch dvou schodů a tuctu zábradlí k tomu? Na druhé straně výpravní budovy je to sice bez zábradlí, ale schod si odpustit nemohli… Jinak by to až na ten mobiliář (zelený a modrý plastový kontejner na posyp či odjezdová tabule o tloušťce staré televize) byla docela zdařilá rekonstrukce.

Alibaba

Tak koleje by šli teoreticky zahloubit, pak je otázka kam by se daly odvodnit? Nebo chcete zvedat barák?

David

Při výstupu z budovy je třeba jeden schod sejít a hned na to dva vyjít. Tedy bylo třeba „jen“ zvednout plochu okolo domu o jeden schod a namísto toho druhého udělat menší svah. Pro vysvahování chybějících cca 10cm je i při velmi mírném sklonu 1:16 třeba 160cm a tolik prostoru tam bezesporu je.

Bartoloměj

Sorry, ale jeďte se tam podívat. Jo a kolej a nástupiště se dělaly na podzim 2019, tedy v době, kdy tahle rekonstrukce byla jen myšlenkou. Stejně tak terminál.

Bobo

Hezké………
Bohužel pokud to nebude pod trvalým dozorem, dojde velice rychle k devastaci. Pár metrů od nádraží je doupě bezdomovců a hnědočeši taky přispějí k vandalismu…..
A ta krásná bílá fasáda……přímo malířské plátno pro sprejery

Zbyněk

Rekonstrukce budovy, proč? Vždyť ta budova nebyla taková ruina jako mnohé jiné, ty miliony mohli rozložit do jiných budov v žalostném stavu po celém kraji.

Apollo17

Investorem bylo město Litvínov.Prořč by Litvínov platil opravy budov po celém kraji?

lakes1

Podle fotek velmi zdařilá moderní rekonstrukce – škoda, že není uveden autor.

Miroslav Zikmund

To tedy byl stavební fofr …

Naposledy jsem se tam byl podívat po zahájení elektrického provozu – to tam byl původní domeček a rozkopané okolí …

erik

Nejhezčí nádraží v ČR! Škoda, že koncové, mohlo to navazovat na trať do Mostu…….

PetrB

Město Litvínov usiluje o přeložku Moldavské dráhy, tak aby vedla přes tuto stanici.

Frantisek

Pak už k dokonalosti zbude jen znovu napojit nezbořený Horní Jiřetín, kam by stačilo protáhnout spoje končící v Litvínově.

PetrB

Nádražní budovu v Horním Jiřetíně koupilo před pěti lety město Horní Jiřetín, tak jako všechny pozemky bývalé železniční tratě z Litvínova Černic. Z nádražní budovy má být hotel a po tělese bývalé tratě cyklostezka až na zámek Jezeří.

Twix

A jakou to má naději? Různě jsem četl že to nejde kvůli sklonům, a navíc že pro cesty z Litvínova do Mostu je to prý zbytečné. Jenže tady je hlavní přínos v tom, aby vlaky od Moldavy a Oseka tento terminál nemíjely. Takhle sjedou do nejbližšího velkého města ale zastaví tam akorát někde v křoví za garážemi.

PKCZ

V plánu je protažení osobáků z Ústí do Chomutova, snad se to podaří v budoucnu.

Pjotr

Mi to připomíná jednu starou podnikovou chatu tehdejší ČSD. 🙂

121.065

To předělali tu opravenou starou budovu? No to se vyplatí. Teď by mohli jít a vyškubat to nově udělané kolejiště a postavit cvičně jiné.

Pavel

Hezká budova, SŽDC to umí i jinak když se chce

erik

Škoda, že obnova hospůdky nebo aspoň stánku s rychlým občerstvením se neuvažuje. Často v hospůdce jsem pojedl teplou polívku a vypil pivko před odjezdem vlaku do Teplic a když bylo málo času, tak ve stánku zakoupil lahváč a obloženou žemli v igelitu do vlaku.

Jan Svoboda

No zas bych je nepřechválil. Budova je sice hezká a docela to tam prokouklo, ale aby byly vevnitř jen dvě lavičky mi jako zvyšení pohodlí hlavně pro starší spoluobčany moc nepřijde…O počtu kolejí či dokonce vizionářském zrušení zastávky Litvínov město pro osobní dopravu a postavení přeložky od Mostu přímo do hlavní stanice je asi moc:(

Apollo17

Do Mostu vedou koleje na druhé straně budovy.

Bartoloměj

Do Mostu vedou koleje dopravního podniku měst Most a Litvínov. Takže proč jinak?

Twix

Proto, aby také vlaky z Mostu na Osek zde mohly stavět? Do Mostu ta tramvaj není špatná, ale pro cesty vlakem z Litvínova směr Osek je to nyní dlouhodobě nešikovné.

Facepalm

Budova celkem povedená, plusem je i ta nástupní hrana přímo u ní, leč teda, podoba navazujícího prostoru je dosti tristní – laciný materiály, nelogické uspořádání (najmě ten záhonek před jedním ze vstupů a i další plochy kačírku), nu a samozřejmě obligátní klandrový orgasmus. A lampy, který by naprosto v klidu mohly bejt přidělaný na fasádu…

Martin

přesně jak říkáte, na první pohled architektura světová, moderního typu, na druhý pohled stále jen snaha o ní, to zábradlí je fakt fór

Facepalm

Tak znáte to. Mysleli jsme to, jak nejlíp jsme mohli, ale dopadlo to jako vždycky. Na mne to působí dojmem, že budovu a ten prostor kolem nedělal jeden člověk / tým, ale že budovu dělal architekt a to okolí nějakej indiferentní zaměstnanec SUDOPu, kterej se s tím architektem vůbec nebavil.