SŽ opraví střechu pražského hlavního nádraží, místo parkoviště bude klidová zóna
Odbavovací hala pražského hlavního nádraží. Pramen: IPR Praha
V úterý uplyne 150 let od okamžiku, kdy na tehdejší nádraží císaře Františka Josefa přijel první vlak.
Snížit počet pruhů na 2 v každém směru, z dalších udělat K+R, přidat přechody, změnit povrch silnice před nádražím, celkově snížit rychlost aspoň na 50km/h či ještě lépe 30km/h a propojit nějak střechu s okolím (jinak než těmi schodištěmi). Tak jako tak si ale myslím, že takovému kroku by měla předcházet urbanistická studie.
Jasně. Přidat přechody. Těch není nikdy dost. Obzvlášť tam, kde jsou již podchody.
Na té nové odbavovací hale působí dost barbarsky nejen samotná magistrála na její střeše, ale i ten zvednutý terén před starou Fantovou budovou. Tam by snad existovalo jen jediné řešení, jak to celé zkulturnit: zbourat zadní část nové odbavovací haly (tu pod magistrálou), magistrálu přesunout do tunelu ve druhém podzemním podlaží, nad ní dostavět odbavovací halu s přímým vstupem do podchodů a nad ní na střeše pěší zónu a to vše tak, aby úroveň té pěší zóny odpovídala původní úrovni terénu před starou budovou. Vím, že je to dost šílený nápad, a je otázka, jak velká omezení by si to… Číst vice »
Ano, je to hodně šílený nápad.
Viděl jsem tu spoustu argumentů, že parkoviště není potřeba protože hned vedle jsou garáže Slovan. To je samozřejmě teoreticky správně, ale zkusili jste si tam vjet autem? Ty garáže jsou stavěné na staré škodovky a trabanty, moderní auta se tam vejdou už jen s obtížemi, hlavně na rampy mezi patry.
Jo znám to. Velkým kombíkem. Je to jedno z těch těsnějších, ale jsou i horší.
Prosimvás, tušíte někdo, co přesně má představovat klidová zóna?
Klidová zóna bude představovat vlhký sen zelených komunistů o městě bez aut 😀 Jenom si neuvědomují, že časem se pak z města stane chudá vesnice.
Tak to zrušení parkoviště mě pěkně štve, využívám ho velmi často k vyložení kohokoliv potřebného na vlak a je to fakt komfortní a rychlé, nemluvě o tom že pokud za mnou někdo dojede vlakem tak městskou z nádraží to má 2přestupy a 50min a autem je to i v 17 hod. odpoledne 35min, fakt z toho nejsem nadšený, ale přechod by se tam hodil
Na vysazení/nabrání lidí není potřeba parkoviště o více jak 100 místech. Nějaká vysazovací/nabírací místa tam budou předpokládám zachována…
K+R tam zůstane.
Nedávno se probírala oprava AN Florenc, už tehdy mne napadl přesun právě před hlavák místo parkoviště. Přestup na vlak komfort, na Masnu srovnatelné, sice jen jedna trasa metra, ale asi lepší směrová nabídky tramvají, případně po ruce AE…
A jak by se busy točily? Co dopravní špičky?
Stejné dva dotazy si můžete položit u jakéhokoli jiného autobusového nádraží…a hle, na všech se autobus zvládne otočit a v dopravní špičce na ně také dojede.
Už dnes se točí přes Florenc právě přes ten stávající autobusák, takhle by to měly kratší a točily by se hned za nádražím v podjezdu magistrály.
a co takhle to nechat dozit a pak magistralu zahloubit pod metro a tu socialistickou predimenzovanou nadheru zbourat?
ono je to legracni, ale puvodni fantova budova je dnes opet kapacitne zcela adekvatni…
By mě zajímalo, jak si to zahloubení pod metro představujete (v současné šířce). Zrovna na hlaváku není stanice metra pod magistrálou, ale navazující úseky až k Nuseláku jsou větší výzva se metru vyhnout, tam je to pěkná spleť.
Ale Nečas nebo Topolánek přišli se zahloubenim magistrály! To byl opravdu jen plk bez zjištění ze to je teoretický možné? Je to tedy teoretický možné? Nevíte někdo?
Je to tedy možné nebo ne?
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/protest-tunel-pod-magistralou-problem-20090121.html
Mělo jít o 500 metrový tunel za Muzeem (končil by před Hlavním nádraží). 2 pruhy každým směrem za 12 mld. Kč (v cenách roku 2010).
Díky za info
Možné je lecos, ale jde o to za jakou cenu a s jakými kompromisy. Metro C „z parku“ vjíždí velmi mělce pod Wilsonovu někde u Státní opery, vozovka je tam víceméně strop stanice. Kromě toho to tam u severní stěny muzea kříží tubusy hlouběji ražené stanice Muzeum A a přestupní chodby. Za Čelákovského sady se C oddělí od nyní Mezibranské a raženými troubami přejede pro změnu pod Legerovu, kde je za I.P. Pavlova opět několikapatrová poměrně hluboká stanice až k povrchu přesně v šíři ulice. Plus tam jsou ještě dvě traťové spojky na A k Míráku (A/C podjíždí IPP spodem).… Číst vice »
Díky za info
Opravdu vede C pod Wilsonovou už od Státní opery? Není v těch místech spíš pod Vrchlického sady a stanice Muzeum C hlavně pod tím parkovištěm vedle (přijde mi to pravděpodobné vzhledem k poloze výtahu ze stanice a poloze stanice Hlavní nádraží uprostřed spodní haly)? Pod Wilsonovou je pak určitě část vestibulu, ale to je až na úrovni Vinohradské mezi budovami Muzea a před historickou budovou. Ostatní mi přijde reálné, ale to Cčko pod Wilsonovou už od Státní opery ne.
Ne, kapacitně je adekvátní ta nová odjezdová hala. Přijďte se někdy podívat ve špičce, to by se do Fantovy budovy opravdu nevešlo.
Možná i vešlo, kdyby Spržel dokázala zveřejnit informaci o tom, ze kterého nástupiště kterej vlak pojede, dřív než 5 minut před jeho odjezdem.
Takže vlastně nevešlo, máte pravdu.
Téměř všechna moderní města (v ČR) se snaží při rekonstrukci prostoru kolem velkých železničních stanic budovat mimo zastávek autobusú i parkovací místa. Jenom Praha se bude tvářit ekologicky a již hotové parkování zruší … to je na hlavu
to jste si ale zase kardinalne popletl.
to, co pisete, neplati to o nadrazich v centrech mest, kam mate dojet tim vlakem a auta tam naprosto nemaji co delat.
Taková píčovina a takovejch plusů…
Však je tam obrovský parkovací dům hned vedle. Na kterém nádraží v podobně velkém městě v Evropě jako je Praha máte povrchové parkoviště před hlavní budovou.
Koukám, že se nezbavili myšlenky úrovňového přechodu magistrály. Nechápu, proč by nemohlo, do klidové zóny kráčející velectěné obecenstvo, využít stávajících podchodů.
Já zas nechápu, proč mají chodci zalézt do děr a krásná budova nádraží zůstat skrytá jenom proto, aby někteří automobilisté ušetřili minutu cesty (pokud zrovna není zácpa).
Protože emise a ekologie.
Sorry, ale jestli vám opravdu jde o emise a ekologii, tak nejezděte autem do centra města. Auta tam stojí a popojíždí půl dne tak jako tak a semafory na magistrále jsou tak jako tak.
Tomuhle argumentu dávám ještě 15 let.
Ta zácpa se bude tvořit hlavně kvůli tomu přechodu.
Svatá prostoto. A nechtěl byste taky v zájmu plynulosti automobilismu zrušit přechody mezi Venclem a Národním muzeem nebo ty na Pavláku?
Přechod tam zatím není, zato zácpa je tam každý den. Já vám nevím.
Protože stejně budu muset dolů koupit jízdenku, čekat na vlak a hlavně, je tam podchod. By vám totižpraskla žilka, kdyby lidi lozili přes koleje.
Příroda nám dala nohy, ne pneumatiky. Máme plné právo mít možnost uprostřed města být zvýhodněni na úkor aut.
Jasně, takže přijdu přes Vrchlického sady, vylezu nahoru, na úroveň magistrály, přejdu, sejdu úplně dolů, abych si mohl koupit lístek, vylezu zase kousek nahoru, abych došel na nástupiště a konečně vylezu úplně na povrch. Jo, ten přechod je spása celého vesmíru. Škoda, že přes samou nenávist si nevidíte ani na špičku nosu. A teď mi znovu vysvětlete, jak mi ten přechod úžasně pomohl tím, že jsem úplně zbytečně musel nahoru a dolů.
Když budete chtít, tak jo. Taky budete moct jít úplně stejně, jako dneska, tu spodní cestu přes novou halu pokud vím nikdo zavírat nechce. A lidi, kteří si lístek nekupují na nádraží, ale přes internet, budou mít alternativní cestu. Pokud jim to pojede z prvního nástupiště, nebo se budou chtít stavit v nějaké restauraci a podobně ve staré budově, tak pravděpodobně příjemnější, než přes spodní a střední halu. Pokud se podaří zklidnit magistrálu a dovést před vchod do spodní haly tramvaj, bude ta střecha nejspíš nejklidnější místo, kde strávit čas třeba při přestupu. Pokud to tam bude rozumně napojený na… Číst vice »
Další pitomost, která se Fantovce provedla, je zrušení kasy v úrovni 1. nástupiště. Ta tam bude opravdu potřeba, už kvůli tomu chodníku od Muzea, měla by se jedna vrátit. Zato ono „ČD centrum“ o asi 3 patra níž je úplně k ničemu. Tam stačí ty kasy, co jsou přímo do příčné chodby. Většina lidí (ale ne všichni) má lítačku nebo íšop.
Klidová zóna pro feťáky aby měli klid na to si píchnout a koupit fet, pro bezdomovce, aby si měli kde sednout a pro řidiče aby si mohli po bezradném neparkování zanadávat, jací jsme hlupáci, když u nádraží rušíme parkoviště! Je fakt lepší místo přestupu z auta na vlak, radši jet tím autem až do cílového místa. Jen tak dál a neekologicky..
První hodina 60 Kč, každý další 40. To je 500 Kč za 12 hodin, což by odpovídalo jednodenní cestě mimo město a zpátky. U denního dojíždění by to bylo přes deset tisíc měsíčně… Dovolil bych si pochybovat, že to někdo takto využívá. Navíc, ruší se pouze část stání na nádraží, ty boční tam zůstavají. No a že hned vedle je parkovací dům, to asi ani nemusím spomínat.
V klidu, Miloš je prostě nějakej indiferentní nýmand, kterej byl v Praze naposled se školním výletem a měl co dělt, aby se neztratil zbytku třídy, a kterej si prostě jen potřebuje zanadávat na život, kterej si sám posral. O reálný situaci na místě nemá evidentně ani páru a vlastně o ni ani nejde, on se jen ůotřeboval vyřvat ze svý frustrace ze sebe sama.
Koukám, že vy jste taky pěkně frustrovaný.
O.M.Y.L.
mne už akorát dávno nebaví chodit kolem debilů po špičkách.
Což je jedině správně! 👍
Jenže to parkoviště by mělo sloužit (a v současnosti tak také funguje) jako K+R, tomu odpovídá i ta sazba, a dnes i kapacita. A ideální by bylo to sazbu udělat natvrdo 5 minut zdarma, po jejich překročení každých načatých 10 minut za 10 Kč. Vytvářet „klidovou zónu“ vedle nejrušnější dopravní tepny široko daleko je zelená chujovina. Pak by to samozřejmě chtělo dostavět Pražský okruh, aby bylo rozumné zúžit magistrálu v každém směru o jeden pruh. Ale až bude postavený, to já už tady nebudu. A vsadím boty, že zelení magoři prosadí to zúžení tak jako tak, bez ohledu na stav… Číst vice »
To zúžení je potřeba bez ohledu na okruh. Ideální doba na něj byla s otevřením Blanky, než stačila zabrat indukce (to ji mohlo silně omezit až vyrovnat). K tomu tehdy bohužel nikdo nenašel odvahu, takže teď už je to téměř jedno, kdy to bude, bolestivý to bude srovnatelně, takže čím dřív, tím líp. K+R se tam hodí, ale dnešní kapacita je pro tento účel násobně přestřelená. Na adekvátní kapacitu K+R by bohatě stačil prostor vzniklej z ubíranejch pruhů, případně v tom mezipatře po bocích. Furt je tam ten parkovací dům hned vedle, kterej může okrajově posloužit i k doplnění kapacity… Číst vice »
Přesně tak
Přechod tam dejte, to ano, ale proč měnit plochu, která se ze všeho nejlíp hodí na parkoviště, na cokoliv jinýho? Je to ideologická kravina. Náboženství jsou zhoubou lidstva.
Zlidštění tý ochcaný ostudy před Hlavákem je náboženství a ideologie, jo? Luďom fakt jebe.
Pořád dokola se píše o Fantově secesi podle Wikipedie, ale tato budova vychází z vídeňského modernismu, neorenesance, a samozřejmě je dotvořena secesně.
Klidová zóna vedle magistrály, tak to už je na mne až moc. Prostě odseknutím Muzea a hlavního nádraží vznikla zcela bizarní situace, která nyní nejde napravit, ať se do toho dá sebevíce finančních prostředků. Místo mezi kolejemi a magistrálou nebude nikdy přitažlivé pro nějaké renomované kulturní akce.
Inkriminovaná plocha sice mezi kolejema a magistrálou neleží, ale nebudem se pozastavovat nad detailama, žejo.
Dle mého názoru se z magistrály dělá zbytečné haló. Jsme ve městě a někde ty dopravní tahy být musí…dovedu si docela dobře představit, jak by nejen řidič nadávali, kdyby byla magistrála najednou zrušena…uvědomujete si, že by v tom případě došlo k naprostému zahlcení všech ulic v širém okolí a městem by se táhla kolona neustále, nejen ve špičkách? Jinou věcí je, že by se magistrála a okolí mohla polidštit, naprosto souhlasím s přeměnou v klasický městský bulvár. A přes bulváry vedou přechody, tak proč jeden nepřidat k nejvytíženějšímu nádraží v zemi?
Já jsem například nasraný, že ty skleněné okna na nástupištích začínají zase být žlutý…proč to nikdo neumyje?
Vyšlo by to draho
Až se naučíte psát správně česky, tak můžete podat nabídku SŽ, že to na dohodu o provedené práce „vydrbete“ …
Neřekl bych, že je to problém češtiny páně Čípka, údržba je problém SŽ jako takové. Vezměte si skleněné protihlukové stěny. Pokud jsou lehce dostupné, jsou celé posprejované a pokud jsou mimo civilizaci, kam by ta banda sprejerská musela po svých, tam jsou špinavá, neprůhledná, po celou dobu životnosti neumytá! Podobně tak i zmíněná skleněná střecha.
Vidíte, jak hezky chrání ptactvo před nárazy do skla!
Nake lidi jako treba nevyrostli v Cesku, nestudovali v Cesku a nepracuji v Ceskem jazyku. Stezovat ze nekdo ma gramatickou chybu v Cestine, jazyk co mluvi max 12-13 mill lidi je fakt smutne.
^jako treba ja
ovsem vas taky nikdo nekritizuje – a myslite, ze to co pisete plati o autorovi prispevku? ze nestudoval v cesku, nevyrostl v cesku…? :))))
Ani člověka, který v ČR vystudoval, nemusíme napomínat za hovorovou mluvu v internetové diskuzi. Málokdo si to uvědomí, ale hlupáka to dělá spíše z toho, kdo má potřebu mu takovou věc vyčíst. Je vtipné si v zábavné rovině utahovat jeden ze druhého kvůli tomu, zda mluvíme brněnsky, pražsky nebo třeba plzeňsky…ale říkat někomu, kdo použije hovorovou češtinu, ať se naučí česky…no jó, to se zase pan Zikmund předvedl.
Hezký, ale autor toho blábolu evidentně v Čechách studoval. Akorát to byla pouze základní škola života…
Nic ve zlém, ale některé Vaše komentáře, to je děs. To jako fakt myslíte vážně, že když se mu nelíbí svinčík na nádraží, tak si ho má sám umýt? Aplikujete tuto logiku i mimo dráhu – když si koupíte boty, co se po dvou kilometrech chůze rozpadnou, tak si v obuvnictví necháte poradit, že „můžete uzavřít smlouvu na šití lepších bot“, tu s fabrikou uzavřete a ušijete si lepší boty? Nebylo by lepší, když už se do opravy haly daly takové prostředky, aby to SŽ sama udržovala, prostě proto, že je vlastník (i třeba tak, že uzavře dohodu s nějakou… Číst vice »
To víte, to je prostě pan Miroslav…je sice takový, ale jinak je to hodnej člověk.
A tohle je která češina?
„že to na dohodu o provedené práce“ :-)))
Nejen neumyta okna, ale i mesice se rozkladajici se holubi primo nad hlavami cestujicich.. Fuj. :/
Což je pořád lepší, než kdyby byli na hlavách těch cestujících 😀
Nikdy se to nedělalo
Rád se občas podívám na staré věci novýma očima. Třeba půl století stará „nová odbavovací hala“. To je ten prostor, kterým jsou cestující z pro ně nepříliš užitečných důvodů nuceni prolézt kolem jakýchsi krámů, ale naprosto žádné „odbavování“ se zde nekoná. Kdysi se konalo, když tam bylo množsví kas, ale to je už minulost. Kasy zalezly o půlpatro níž a víc dovnitř mimo zraky, aby nepřekážely naprosté většině cestujících, co lístky stejně kupují přes íšop nebo maj lítačky. Kdyby tam ta spodnější část „nové odbavovací haly“ nebyla, skoro nic by se nestalo, akorát by pršelo na lidi lezoucí metra. A… Číst vice »
Suverénně nejšílenější komentář
komentar je sileny jen v tom, ze zapomnel ze po te veci vede nahore dalnice. jinak s nim zcela souhlasim.
Dálnice snad vede nad horní halou, nad tou dolní je to parkoviště.
No, nevím. Když čtu ty snůšky kravin a periodický výlevy blbosti a nenávisti, který tvořej půlku komentářů de fakto pod jakýmkoli článkem na tomhle serveru, rozhodně bych se páně tartenův příspěvek neodvažoval označit za šílený. A ač to nevidím úplně jako on, rozhodně souhlasím s tím, že spodní hala je tam dnes jaksi navíc, protože funkčně vzato už to dávno není nádraží, ale nákupní centrum, a že by tedy její případná absence funkci nádraží nijak neovlivnila. Jestli mi na tom nápadu něco nesedí, pak je to magistrála, která je právě tou halou odstíněna od Sherwoodu a Opletalky. Osobně to vidím… Číst vice »
To je fakt inteligence tohleto. Prej klidová zóna. Hned vedle šesti pruhů plných vrčících motorů. To musel vymyslet zas nějakej zelenej ekomozek. Kdy tohle účelové mrvení dopravy konečně přestane?
Ono to spíše reflektuje fakt, že těch šest pruhů je historický omyl. Není nic špatného navracet místa ve městě lidem, než je nechávat odřezaná hlučnou dálnicí.
Střecha odbavovací haly a přilehlá schodiště dneska patří do top 5 nejhnusnějších míst v Praze, což je u takto frekventovaného bodu velká ostuda.
Za to ale nemůže magistrála. Ta ty schody nepochčije.
Magistrála způsobuje ponurost a nepříjemnost prostředí a přitahuje lidi, kteří ty schody pomočí.
Magistrála chody nepochčije, to máte pravdu. ale tvoří tam právě tu funkční bariéru, díky který se na tom poloopuštěným místě dá na ty schody dobře chcát.
Na tom parkovišti na střeše se té dopravy zas tak moc neprovozuje…
Neboj se, těch šest pruhů tam nebude věčně. Pokud ti jde pouze o to.
Prý klidová zóna, jenom se se tam rozšíří fetky z Sherwoodu, normální člověk akorát rychle projde. Navíc hned vedle je magistrála, to nebude mít s klidovou zónou nic společnýho.. A kde se teda mají autem vyzvedávat lidi, kteří přijedou vlakem na nádraží? Naproti na té bus zastávce?
Metrem odjet z nádraží nemohou ?
Když pominu takovou drobnost, že to metro jede jenom do dvou směrů (a docházková vzdálenost na šalinu je zatím dost dlouhá), tak samozřejmě můžou, ale nevidím důvod, proč by museli, resp. by k tomu měli být nuceni. Svoboda už se stala sprostým slovem?.
Nojo, na šalinu je to tak 250 kilometrů 😀
po kolejích na rolu 255km. jak přes MuN, tak Smiluv Brod. do Kartouz to z hlavy nevím.
Zkuste si změřit vzdálenost ze sedmého peronu do Bolzanky na tram … Docela blbé …
SIce se co nevidět začne stavět tramvaj, co povede přímo před halou, ale nebudem se zasekávat na detailech, co? Jinak, ze 7. nástupiště bude na tramvaj před halou stejně furt daleko, tam by to řešila tak maximálně nová zastávka někde před VŠE…
No, nevím jak moc se stala sprostým slovem svoboda, ale nemohu si nevšimnout, že pro lidi vašeho ražení jsou asi velice sprostou záležitostí zákonitosti třírozměrného prostoru, když se domnívate, že se všude musí vejít neomezený počet aut. Hele, každej rychlík staví někde mimo centrum, takže pokud je třeba někoho vyzvednout autem, nemusí se kvůli tomu ausgerechnet na Hlavák. To je holej fakt, ty svobodo.
Mohou, ale co když nechtějí nebo je to prostě autem mnohem rychlejší, jednodušší a pohodlnější? A co v noci? Neraďte prosím ostatním jak se mají dopravovat, ale dejte jim na výběr!
Pomineme-li, že mezi 0.00 a 4.00 toho zase tak moc nedojede / neodjede, tak v té době funguje velmi dobře propracovaná noční MHD včetně zastávek BUS….
Noční MHD je děsivá záležitost.
Hmm. Přes den, kdy lidi jezděj, to rozhodně autem do centra rychlejší neni, a v noci, kdy to rychlejší je, zasejc moc nejezděj vlaky. Ale jako jinak nápad jistě dobrý.
A těch pár aut, který by tam v noci potřebovaly někoho vyzvednout/vysadit od těch pár nočních vlaků, by v klidu pobrala magistrála i zúžená na jedinej pruh s pár K+R místama. Nemluvě o tom, že v noci není takovej problém zajet těma pár autama ani do Opletalky, ten parkovací dům vedle opery funguje non-stop (a v případě zklidnění magistrály by se k němu nemuselo tím podchodem), atd.
Vyzvedávání lidí od nočních vlaků autem fakt není závislý na tom, aby magistrála měla 3 pruhy každým směrem a na střeše haly bylo parkoviště s víc jak stovkou míst…
Rychlost není pro mnoho lidí důvod proč jedou autem. Já třeba taky radši jedu autem klidně pomaleji než MHD, ale nastavím si tam svoji teplotu, hudbu, sedím na pohodlné sedačce a nic mi tam nesmrdí, nikdo neřve do telefonu, nestrká do mě, neřve tam dítě a nemusím stát a mačkat se. Nechte nás být a nechtějte nás zakázáma nacpat do MHD. Mně je taky jedno, jak se dopravujete.
To je samozřejmě pochopitelný, ale problém je, že kvůli tomu svýmu pohodlí zabíráte minimálně desetkrát tolik místa, jako ti, kdo tou MHD jedou. A tolik prostoru, abychom se tam všichni vešli v autech ve městě typu a velikosti Prahy jednoduše není a nikdy nebude. Ve většině USA a Kanady to zkoušeli a výsledkem je to, že jejich dopravní zácpy jsou legendární… V Evropě už tohle z velké části chápe i Německo, tedy vyhlášenej „autoland“. Proto je potřeba, aby ti, kteří trvají na pohodlí vlastních aut, přišli na řadu až nakonec, teprve poté, co projedou a projdou ti, kdo volí prostorově… Číst vice »
Zatim nejdrazsi je MHD, naklady na ni jsou skryty v dotacich. A nejpomalejsi je pro zmenu taky MHD. Pokud by se porad nedelali umele zasahy do stavajicich podminek v Praze, tak je doprava autem jeste mnohem lepsi.
Takze mili zeleni komuniste (jako Jakup P a Facepalm), kteri chcete ostatnim prikazovat, co maji delat, pustte si Pelisky s mym oblibenym citatem: Proletari vsech zemi, vylizte si pr….
Neurážej antikomunisty. A zkus na týden zrušit v Praze MHD + rozkopat všechna zúžení a jiné šikany řidičů. apod. Lidi radši nechají doma plechovky a budou chodit přes půl Prahy pěšky, protože to bude rychlejší.
Jo, řvou jen cizí děti, v MHD ty vaše v autě neřvou. A vy jste byl vzorné dítě, vy jste neřval.
To je logika jak „nebudeme tam dávat lavičky aby na nich nespali bezdomovci“. No a pak si nemáte kam při čekání na vlak sednout.
No, protože se na nich válí ti bezďáci 😀
Na peronech jsou „bezďáci“ … ?
Misto aby zaměstnali par policistů…
No, taky tam třeba náhodou je i autopujcovna. Kde co do hlavního města přijedou si tak už auto jako v jiných hlavních městech nepujci?
Jako vyměnit parkoviště přístupné hned z magistrály za odkladiště bezdaku je geniální nápad.
Místa je dost v bočních vjezdech. Plus tedy že by tam stály zrovna fronty na půjčení auta, to asi moc ne.
Vám pořád připadá logické mít autopůjčovnu uprostřed města zoufale zápasícího s přetlakem aut? Ty by měly být kdyžtak na okrajích.
No to je ale blbost.
Podstatná část návštěvníků Prahy si půjčuje auto, aby jezdila po městě? Pokud ano, jak to zlepší půjčovna na okraji města?
Pokud ne, vybíráte si v cizině půjčovnu podle směru, kam pojedete? Něco podle jejich podmínek? Takže pak si někdo půjčí auto na Ruzyni, aby s ním jel do Krkonoš.
Normální člověk si ve městě půjčí auto aby z něj mohl odjet pryč, ale tarten to asi dělá jinak.
„zoufale zápasícího s přetlakem aut?“
rušením parkovacích stání. A ono to nefunguje. Je v čekárně narváno? Uberte lavičky!
Naopak, maloco funguje na omezeni poctu aut tak dobre, jako ubirani parkovacich mist. Samozrejme za predpokladu, ze se realne vymaha parkovani jen na urcenych mistech, atd.
Zas přístup na parkoviště autem je jen půlka rovnice. Taky je fajn, když je takový parkoviště dobře přístupný pěšky, aby se tam dalo to auto pohodlně nechat/vyzvednout. A to tam teď je v praxi dost mizerný.
K tomu by stačil K+R a ne to co je tam teď.
Hned vedle Státní opery je několikapatrovej parkovací dům. A pokud budou zároveň zklidňovat magistrálu (což by bylo dobře nejen pro ten přechod), asi nebude problém na ní udělat v obou směrech nějaká ta K+R místa pro vysazení/nabrání někoho. Bude to mít i tu výhodu, že když tam člověk bude někoho vysazovat nebo nabírat, budou ti lidi mít možnost dostat se do/z prostor nádraží civilizovaně. Což teď bohužel při vysazení/nabírání na tom parkovišti moc neplatí. Přes magistrálu nemůžou a ty točitý schodiště a podchody jsou dost pro odolný žaludky. Nemluvě o tom, že to bude pěšky citelně kratší.
Vždyť jsou tam ty výtahy se skleněnou kupolí, právě že tam je vysazení nejjednodušší. Člověk sjede výtahem rovnou do haly. Proč by někdo chodil z parkoviště tím šíleným schodištěm nebo přeskakoval magistrálu?
To je fakt, na ty výtahy jsem zapomněl, pardon. Ale i tak mi přijde, že rozumnej přechod přes magistrálu (plus možná posílený eskalátory z přízemí starý budovy na úroveň podchodu) a K+R na obou jejích stranách, aby se nemuselo zajíždět do toho parkoviště, by tam rychloobrátkové nabírání/vysazování mohly vyřešit líp. Nemluvě o tom, že zklidnění magistrály bude stejně brzy potřeba. Respektive už dávno mělo být. Když ne kvůli tomuto prostoru u Hlaváku, tak určitě kvůli tý nesmyslně autama přetěžovaný oblasti mezi Muzeem, Karlákem a Nuselákem.
Teď ještě vymyslet, kudy ta auta pojedou.
Blankou za 40mld, tak to alespon tvrdil Bem, kdyz to prosazoval
Většina těch aut ideálně nikudy. Těch pár, jejichž jízda je skutečně potřebná, se v pohodě vejde i do jednoho pruhu každým směrem.
Co je skutečně potřeba vymyslet je, kudy pojedou lidi z těch aut. Naštěstí člověk v MHD zabere mnohonásobně míň prostoru, než člověk v autě, takže vymyslet tohle není tak velkej problém, protože úbytek aut znamená spoustu uvolněnýho prostoru, do kterýho může expandovat MHD a podobně prostorově úsporná bezmotorová doprava (pěší/kola).
Neni nutný argumentovat takhle složitě, Prostě, v civilizaci je normální, že ve městě jsou na ulicích přechody. 🙂
Dole, na bocích haly, kam ústí příjezdové tunely sever/jih ….
K+R zrušeno, protože ho po zrušení štaflu dlouhodobě okupovali drožkaři.