SŽ má první stavební povolení pro koridor na severu Budějovic, týká se i vlečky do Budvaru
Nemanická spojka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vláda loni schválila přípravu NemaŠe v režimu PPP, stavbu by měl tedy zafinancovat a zajistit soukromý koncesionář.
tak teď už by SŽ měla jít na CK MD a začít řešit Bene – Praha, jenom přece tímto tempem je nejvyšší čas začít to aspoň malovat…
Je az usmevne, ze nejvelkoryseji jsme postavili tu cast koridoru, ktera ma ze vsech asi nejmensi vytizeni…….aneb chybejici chimera o paralelni VRT.
Dálnic se aktuálně staví 245 km z chybějících 600. A dalších 48 km by se mohlo začít stavět ještě letos.
Ale na tý železnici to je nekončící utrpení. To je až nepochopitelný…
Stát, 90. léta, auto je řešením všeho a železnice je prohnilý komunistický systém, to si myslím, že je to vysvětlení, které mě praštěného kolejnicí to…
A předtím v 80 létech ta železnice zažívala nebývalý rozkvět, žejo?
Narážím na to, že v 90 letech se kopalo na železnici mnohem víc a byla to dlouho odkládaná těžká údržba.
Elektrizace Brno-Třebová, elektrizace Brno-Přerov, to už si kolejnicí praštění nepamatují? A proč ne?
Elektrizace Brno – Třebová, kde se jezdí 70 km/h, byla to pravé terno ?? Nebo 1. koridor s vynecháním nejdůležitějšího úseku okolo Orlice, a nepřevedení na střídavý proud. O tom záměru změny el. proudu jsem četl už za socialismu v časopisu Urbanismus v 80.letech, ale v 90. letech jsme to zase nepovažovali za nutné. Fakt je ovšem ten, že náš stát měl v té době daleko menší zdroje, než dnes, a žádné dotace z EU. Aby to bylo trochu spravedlivé 🙂
A ve vládách byli lidé, kteří nikdy vlak ani neviděli.
70 km/h možná v nejpomalejším úseku.
Převedení na střídavé napětí by bylo na hodně dlouhé lokte, mj. s nutností aby dopravci (tehdy téměř výhradně ČD) měli dost odpovídajících vozidel, což tehdy taky bylo mimo realitu.
Jinak 1. koridor (tzn. Děčín – Břeclav) se dělal až někdy do roku 2004 (jednu z posledních akcí si vybavuji Choceň). No a pak tedy po 10 letech žst. ÚnO. O. K., ÚnO – Choceň „koridorizováno“ až o dalších 7 – 9 let později.
A hlavně vlaky tahaly furt ty samé mašiny jako v 60. letech (náklady) resp. 80. letech (osobka), akorát jich jezdilo čím dál míň, tak se problém s výkonovým omezením 3 kV přenosu nejevil jako podstatný. Přiznávám, že i já jsem si tou dobou klepal na čelo, co ti Slováci hodlají blbnout s přepínáním, když mají do daných podmínek perfektní řadu 131 a na stejnosměru lze téměř vyhubit místa s přerušeným napájením, zatímco střídavina má vypínačky „pevné“. O nějakých střídavých měnírnách nebo 6 MW strojích na nákladech (jedoucích typicky stovkou) se tehdy fakt nemluvilo. 😉
Je to z asi 750 km, ale myšlenka je stejná.
Já to celkem chápu – stát nebo spíš politici preferují silniční dopravu, protože tam je ze strany voličů poptávka.
ČR má 6200 obcí a 1500 železničních zastávek. Kdosi tady navrhoval obce sestěhovat, úřad vydá příkaz, všichni přece poslechnou.
Politické priority. „Chceme dálnice.“ Je to naopak, bohužel, dost pochopitelné.
Koukněte na rozpočet SFDI. Pěnez je na železnicic dost a kdyby si železnice sama nevynucovala vendor lock tak se mohlo vesele stavět. Ale když musí být na všechno správný razítko které má minimum schopných dodavatelů tak se není čemu divit že se skoro nestaví.
No jako jo, ale aby se to narovnalo počínaje od masivního rozvoje infrastruktury automobilismu dejme tomu počínaje polovinou 60. let, tak by to nyní muselo být desítky let asi tak 3:1 ve prospěch vlaků (nebo tedy tak 2:1 se započítáním i krajských/městských peněz na silnice).
Tak ještě plavební cesty, a trubní vedení, to je taky doprava.
Proč vodovod skoro do každého domu ….
A teď si pojďme říct, jestli k rozvoji nějakýho města či oblasti pomůže víc ta dálnice a nebo železniční zastávka nejde v katastru v polích
To víte v době kdy se všude v Evropě stavěli dálnice ve velkém tak u nás vládli komunisté kteří budovali raději těžký průmysl (který byl oproti západu u většiny stejně zastaralý takže se u většiny neudržel a udržovali skanzen jak na silnicích tak na železnici. A přijde mi logické že se stát snaží dodělat dálnice dokud je na ně možnost čerpat dotace, což znamená velice pravděpodobně do roku 2029 toho dostavět co nejvíce. Plus 70% voličů železnice absolutně nezajímá a zajímají je právě dálnice.
Mimoúrovňový rozplet pražské a plzeňské (do budoucna taktéž dvojkolejné) nebude?
je tam na to místo?
Tak se koukněte na tuto vizualizaci
https://youtu.be/0lH-n9krozg?si=CAYOE5kooVOxVC1l
Nevypadá to
Dle studie proveditelnosti ŽUČB: Bude přesmyk kus severně od stanice České Budějovice. Už je tam podjezd, kdy odbočuje nevyužívaná vlečka na Pražské sídliště. Tento podjezd se využije a trať povede zpět nahoru na násep.
Je pro ŽUČB lepší spíš traťové, nebo směrové uspořádání? A co v budoucnu, kdy bude dvojkolejka nejspíš na Krumlov? Přechod souprav mezi tratěmi, versus obraty. Kde je osobní depo a fekálky? Jak moc bezkolizně zapojit ranžír? To vše je třeba zohlednit.
Dvoukolejka na Č. Krumlov je úplně mimo jakékoliv projednávání, ta prostě nebude. Ale máte dobrou paměť, před několika lety se o tom jednalo.