SŽ má projektanta na vylepšení koridoru skrz Černošice, stavět se bude za dva roky
Koridor v Černošicích po modernizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Dva železniční přejezdy se odstraní a budou nahrazeny mimoúrovňovým křížením.
výhybna Kosoř?
Nemohl by prosím názvy železničních objektů vymýšlet někdo kdo zná aspoň trochu místní místopis.
Obec Kosoř i její celý katastr leží daleko na kopci úplně mimo tuto trať, k tomu úseku tratě mezi Radotínem a Černošicemi nemá vůbec žádnou spádovost ani jakoukoliv přístupovou cestu.
Proč tedy výhybna „Kosoř“ proboha, na zmatení nepřítele ?
Ano nabizel by se například název Staňkovka, podle přilehlé přírodní rezervace.
Název Kosoř je opravdu nesmyslný.
Ví o tomto vůbec obec Kosoř?
Paní starostka Kosoře je docela akční a mohla by tedy začít protestovat, proč správa železnic podle jejich obce pojmenovává vvelice vzdálené železniční výhybny v údolí Berounky. 😀
Naopak, nepřítel ví, že název hradlo Kosoř má už stoletou tradici na trati Praha – Beroun.
Ono to uz ma uzemko?
(Aha, ma to prd. To bude mit uzemko driv D3 nez tohle…)
Ale to my přece víme, že má SŽ svého projektanta.
Podle harmonogramu je stavba souběžně s úsekem do Karlštejna a ke konci i se změnou trakční soustavy. A je to celkem logické. Na tomto úseku není žádná výhybna a taky se bude měnit ten most. Lepší 3 roky výluk než 6 let.
Pravda je že lidi z Černošic by rádi jezdili do Prahy vlakem, ale ony ty koleje jim tam překáží.
Pravda je, že lidi z Černošic nechtěli prasárny, který jim tam SŽDC se Sudopem před 15 lety tlačili. Typu trať na zastávkách 6m nad terénem a mezi tím zase klesnout dolů.
Nejdříve by to chtěl zprovoznit tunel a pak trať blokovat
Je fakt, ze přesně tohle byla záminka, proč před pár lety Sprzel nechávala trať rozpadat. Ale tunel nestavěla.
Přesně tak, s touhle myšlenkou přišli tak před 15 lety: Bude tunel, to vydrží. Nevydrželo.
A před 13 se vědělo, že nebude. Že by se tak rozpadla za dva roky se mi moc nezdá.
Ne že by byla před těmi 13-15 léty v nějak extradobrém stavu, spíš naopak, taky kolik tam bylo každočně výluk po celou tu dobu.
Narážel jsem na to, že tahle představa vznikla už spíše před 20 lety po tuhém odporu vůči tehdy připravované rekonstrukci.
Tak ony se víceméně všechny nejvýznamnější tratě v rámci koridorizace už asi tak od 90. let postupně rekonstruovali. Ve skutečnosti se dnes některé úseky už rekonstruují podruhé nebo se to plánuje. 171 za tu dobu neprošla výraznou rekonstrukcí ani jednou.
Přičemž je otázkou, kolik nákladních vlaků za hodinu se do tunelu Praha – Beroun vejde ve chvíli, kdy v něm pojedou Ex i R směr Plzeň, jakož i R/Sp směr Rakovník či Příbram.
Když jsem toto nedávno nadhodil v komentáři pod jiným zdejším článkem, byly na to reakce jako „nákladní doprava tím směrem je slabší než směr Drážďany“ (přitom cílový stav je nová trať Plzeň – Regensburg mj. právě pro nákladní tranzit) či dokonce „tunelem Praha – Beroun pojedou jen dálkové vlaky; nákladní vlaky jsou pomalejší a pojedou mezi příměstskou dopravou podél Berounky“…
24 párů nákladů za 24 hodin, pokud si pamatuji přesně.
Spíš by bylo zajímavé číslo, kolik nákladů za hodinu v denní době.
Protože 24 nákladů za 24 h nemusí se rovnat 1 náklad za hodinu.
Taky to může znamenat, že přes den nic, zato mimo denní dobu 4 náklady za hodinu.
Těch 24 není nijak velké číslo.
Když vidím ty vizošky se strmými schodišti a ještě strmějšími rampami integrovanými přímo doprostřed schodišť (kampak se vizualistům zatoulali sklony dle ČSN nebo vyhl. 398/2009 ?), tak to kolegům ze SUDOPu vůbec nezávidím. 😂
To bude tolik modrého zábradlí, až se bude tady na diskuzi zelenat. 🤣
Ta hrubá kamenná dlažba ve vizošce je na přeražení se.
Jojo, zejména dámy v elegantní obuvi z ní budou nadšené. A pak tu zase šotouši budou dštít síru na lenochy v autech.
Na horském kole zvládnutelné, chrániče dopoučeny.
Tento návrh si iniciovalo město Černošice se svým architektem.
To tak chteli esteti z Cernosic, kteri si na to najali vlastniho architekta.
Bez prejezdu to jiz v Cernosicich nebude jako driv. Snad se zalozi nejaky spolek za zachranu!
Historické závory vytvářející genius loci!!
V tom případě trvám na navrácení parohů vzor SŽD, které tam byly původně 🙂
Off-topic, ale do kdy tam přibližně byly? Je možné že parohy vzor SŽD byly ještě po roce 2000 na přejezdu u chat mezi Řevnicemi a Třebaní, na tom snad jediném bez závor?
Já si parohy v Černošicích pamatuju z dětství/dospívání, kdy jsem tam jezdil k babičce a dědovi. Pak se někdy změnily na AŽD, ale vůbec nedokážu říct, kdy to bylo. Ale ten rok 2000 a parohy na trati 171 považuju za reálný.
Tímhle tempem dojdu do Berouna v roce 2050.
Vlastně to je „již brzy“.
Ano, ještě pár desítek let výluk a je hotovo.
Nickolejných?
Někde tady lítá ta sázka o basu ohledně termínu dostavby 171.
Odstranit by se měli celkem 3 přejezdy. Kromě těch 2 na II/115 i druhý přejezd u zastávky (respektive dnes spíš v ní) Černošice (P265).
No šak to je ten na II/115 snad ne?
Na II/115 je P264 (Černošice) a P263 (Radotín).
NN, bude to P263 (Radotín) a P265. Silnice bude sice přeložena, ale přechod P264 zůstane. Připadá mi to zbytečné, protože se prodlouží ulice Zdeňka Lhoty do Radotínské a asi 100 metrů jižně bude podjezd, který nahradí přejezd a zároveň bude sloužit jako bezbariérový podchod.
OK, tak jestli P264 nepočítáte, protože místo něj bude přechod, tak by ty 2 odpovídaly. Nicméně i z celého článku to na mě působí, že se nahradí ty 2 přejezdy, co jsou na II/115, a o tom, že 1 z těch rušených přejezdů bude jiný (co převádí místní komunikaci a ne II/115), není ani slovo.
Výhybna, tedy nějaké predjizdne koleje?
Ne, prostě jen 2 jednoduché kolejové spojky.
Skrz oboustranný autoblok?
Nevím, co tím myslíte. Předpokládám, že na přilehlých úsecích bude oboustranný autoblok. Prostě to bude řešeno obdobně jako například odbočka Tatce.
Tak proč ne odbočka?
Jo to se budete muset zeptat SŽ. Ale řekl bych, že ona terminologie ohledně těchhle věcí je obecně taková roztříštěná, že 1 věc má x možných pojmenování, která ale můžou mít i jiný význam. Pokud vím, tak právě dopravny na vícekolejných tratí, kde jsou kolejové spojky, které umožňují přechod mezi jednotlivými kolejemi, se dříve označovali jako výhybny, ale později se přišlo s označením odbočka.
Což je misnómer, protože to evokuje, že se tam dá někam odbočit (jako třeba na odb. Skály).
Vono je to jedno, výhybna je ta věc na jednokolejce, jak se tam vyhýbají vlaky.
Radši tak, než vymejšlet nějakej další typ dopravně významného místa s kolejovým rozvětvení. Úplně stačí perly typu “nickolejný provoz”.
To samozřejmě vím a proto mě zaujal ten pojem výhybna v tomto případě. To bude „fakticky odbočka, ale s teoretickou možností zůstat stát mezi spojkami“?
Teda dva roky na výběr projektanta, není to trochu moc?
Nesmí se to uspěchat, je třeba mít neustále práci, aspoň navenek…
To vis no, než kámoš Pepa bude mít čas, tak to chvíli trvá…
Doteď se pracovalo na DÚR, před čtrnácti dny teprve začalo územní řízení.
Tak to podstatně mění situaci, z článku to vůbec není zřemé.